Bij mijn zoontje komen al twee tandjes door. Om de pijn een beetje te verzachten heb ik een bijtring voor hem gekocht van Difrax, maar nou las ik op de verpakking dat dat ding niet in de vriezer mag maar alleen in de koelkast. Maar dan heeft het toch totaal geen nut? Hij is in no-time weer warm. Ik kan van mezelf vroeger herinneren dat ik een bijtring had die wel in de vriezer mocht. Waarom mag dat nu niet meer dan? Daarnaast staat er op de verpakking dat de ring vanaf 6 maand is, maar mijn zoontje is nog niet eens drie maand. Kan dat kwaad? Alvast bedankt voor jullie reacties!
ik stopte hem ook altijd in de koelkast hoor! In de vriezer is wel erg koud! En die bubbels die op die ring zitten waar hij opbijt dat masseert het ook!!! Sterkte!
Een te koude bijtring is ook niet goed. Daar kunnen ze blaren van krijgen op de lippen, tandvlees en tong omdat hun huid nog erg dun is.
hoe weet je dat de tandjes komen? kun je die wel zien? jonger dan 3 maanden lijkt me heel vroeg. sorrie voor mijn vraag. niet slecht bedoeld. mijn zoontje heeft vorige week zijn eerste tand en Cb vond dat al erg vroeg..daarom.
Ja, ik weet dat het extreem vroeg is, maar het zijn echt tandjes. Rechtsonder zijn de bovenste puntjes al helemaal doorgekomen en linksonder zit al een gaatje en kun je het tandje ook al voelen. Hij heeft ook al weken alle symptomen die horen bij het krijgen van tandjes: af en toe koorts, veel kwijlen, op zijn vuistjes bijten. En ik dacht ook; dat kan toch niet zo vroeg? Maar kennelijk dus wel!
Het kan best zo zijn dat er een tandje door komt hoor. Soms hebben baby's als ze geboren worden al een tandje. Van alles is mogelijk. Dan is hij/zij gewoon heel snel. Sterkte
Zoals al gezegd een bijtring niet in de vriezer omdat je kleintje dan blaren in zijn mondje en op zijn lippen kan krijgen. Koelkast werkt hier ook prima.
Als je zelf iets op je lippen legt wat bevroren is. En je trekt het daarna te snel af trek je wel eens een velletje mee. Dat lijkt me ook een reden. Tandjes krijgen zo vroeg kan. Hier een zoon dat geboren is met een tand dus het kan al zozzzzzzzzzz vroeg hihi.
Wat pnirmal zegt: als je 'm in de vriezer legt, kan het vastvriezen van de kou. In de koelkast is koud genoeg, en twee ringen is dan wel handig, zodat je af kunt wisselen als de ene weer te warm is geworden
Zo doe ik het ook, afwisselen. Pfff die tandjes. Hier is net de 2e door en er komt een kies aan...auw
Daan wil hem niet uit de koelkast. Hij wil hem uit de vrieser. Nooit last van blaren of dergelijke, en hij vind het niet erg om hem vast te pakken, zijn handen zijn meestal zo warm dat hij daar juist last van heeft. en het heeft hem wel geholpen ze in 1 dag door te bijten. hij kreeg sochtends last, en zag ook de rode bultjes, en eind van de middag waren de eerste 2 voelbaar en toen ging het ook al weer beter met het manneke. Nu met de kiesjes precies het zelfde. hij wil hem uit de vrieser en niet uit de koelkast. Hij wil zelfs de waterijsjes van water en ranja van zijn vader hebben zodat het verkoeld
Nou, even als reactie nav voorgaande post. Het is misschien wel een idee om de bijtring in de vriezer te leggen en niet gelijk te geven, maar even wachten tot het wat smelt. Weet ik niet hoor, dacht ik zo even aan. @Wupped, het heeft dus geen invloed op de kwaliteit van de bijtring? Scheurtjes of i.d.? (ws niet, maar toch even voor de zekerheid)
ik heb een simpele bijtring van de hema zo kikker, en staat op voor koelkast, i heb geen verslechtering aangetroffen.. dus tot nu toe gaat het goed( al 4 maand)
sam had met 4 maandjes ook al 2 tandjes!! is nu 1 en heeft al zn tanden en al 2 kiezen...... kan makkelijk! iedere baby is anders .. maar idd niet in vriezer... is veel te koud voor zon ukkie!!! koelkast is goed hoor!! voor een baby is dat koud zat
Mijn zoontje kreeg zijn eerste tandje ook met 3 1/2 maand. Hij is nu 5 maanden en heeft al 2 tandjes onder, en nu krijgt hij er boven 1. Niet alles kindjes zijn het zelfde natuurlijk!