zoontje poept achter het gordijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi meiden, sinds een paar dagen poept mijn zoontje achter het gordijn(in zijn luier;)). Ik dacht eerst dat hij me aan het uitproberen was, hij zit namelijk nooit achter het gordijn omdat hij wel weet dat dit van mij niet mag. Nu kom ik er net achter dat hij dan wil poepen. Ik las ergens dat dit een teken is dat hij toe is aan zindelijkheidstraining. Is iemand bekend met deze link naar achter het gordijn poepen? Hij is nog geen 2.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik moet wel een beetje lachen om de titel ha..ha..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep, klopt, dan is hij zich bewust van wat ie aan het doen is en kun je dus gaan trainen! Mijn nichtje deed dat ook, (was toen wel wat ouder), maar die ging ook achter het gordijn staan of onder tafel zitten... iig even afgeschermd dus :)

4. adi

adi Niet meer actief

Nu kom ik op een vraag die ik mezelf al lang stelde, dit weet jij vast wel.

Is het dan toch zo dat zindelijk zijn en je behoefte privé te doen, iets genetisch is? Omdat een kindje vanzelf een keer zich gaat 'afschermen'?

Ik zat daar altijd over te twijfelen. Dacht dat het iets is wat wij als mensheid onszelf hebben aangeleerd/ getrained, omdat we het onsmakelijk en makkelijk vinden (behoefte doen in een aparte hok).
    Net zoals we de honden hebben getrained om zindelijk te worden, terwijl een hond dat van nature helemaal niet hoeft van zichzelf.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Toen ik je titel las dacht ik, ik hoop dat hij een luier om heeft! ;)

Hier hetzelfde verhaal, ze gaat sinds een paar weken in een hoekje staan, achter het gordijn of onder de tafel...
    Had nagevraagd bij het kdv en daar zeiden ze dat ons meisje er echt vies van is, dat ze er ook mee bezig is en dat dat vroeg is voor haar leeftijd (ze is van feb. 2009). Heb nu het potje klaarstaan en steeds herhaald: als je moet poepen kan dat op het potje. En jawel hoor, gisteravond zat ze in bad en zei opeens: mama poep! Gelukkig stond het potje op de badkamer, haar erop gezet, ze stapte er eerst 4x of zo vanaf maar opeens ging ze weer zitten en daar lag haar eerste drol erin! Ze vond het maar raar om te zien geloof ik want ze stapte gelijk achteruit en keek alsof ze dacht: getsie, kwam dat uit mij dat ding?! :)

Maar ik ga er nu serieus mee om, eerder dacht ik steeds: het zal zo'n vaart nog niet lopen. Dus ja, goed moment om te beginnen denk ik bij jou ook.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hihi herkenbaar.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    erg herkenbaar haha
    jelle heeft tot nu toe 4x gepoept op de wc, ik was hem te snel af en direct op de wc gedaan en dit wou hij ook wel
    jelle poept meestal achter een stoel/bank/deur hij verstopt hem dus, heel normaal

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zit toch in ons idd :) Maar goed ook, want er zitten nogal wat bacterieen in, dus het is ook wel zo gezond om het op een andere plek te doen ;)

Dat het bij honden anders is, zegt niks. Konijnen zijn bijvoorbeeld wel weer zindelijk.... Katten begraven het ook graag. Vogels laten het vallen waar ze vliegen, (tja, ze zitten zelf niet met de troep ;)), cavia's zelfde verhaal, (nouja, waar ze lopen dan ;)). Dus het verschilt nogal in het dierenrijk :)
    Maar wij mensen hebben het dus gewoon in ons om dat ergens anders te doen :)

9. happymama

happymama Niet meer actief

hihihi moet er wel om lachen haha sorry !!!!!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hihihi, ik dacht eerst ook dat hij het zonder luier deed. Onze dochter gaat nog niet apart staan, maar ze is inmiddels wel zover dat ze aangeeft dat ze het heeft gedaan.
    Dan zegt ze "poep" en heeft dan haar handjes naar haar onderrug gedraaid. Vaak loopt ze ook al zelf richting haar slaapkamer, zo van...."geef me maar een schone broek"

Volgens vriendlief zullen we bij haar snel met zindelijkheidstraining kunnen beginnen ;)

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ook ik moest wel ff lachen om de titel hoor!

maaaar, mijn neefje ging altijd achter de kast zitten:D
    geen idee waarom hij dat deed maar heeft dat toch wel een tijdje gedaan.
    succes meid;)

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt voor de reacties! Onbedoeld een grappige titel geplaatst, leuk:D

ik heb t potje tevoorschijn gehaald. Hij heeft het geprobeert maar is nog niet gelukt. Ineens zei hij Bah! weer potje gepakt, ging hij er direct op zitten en was hij inderdaad een drukje aan het doen. Dat vind ik wel heel knap dat hij Bah zegt als hij moet poepen:D Helaas lukte het hem daarna opnieuw niet om t op t potje te doen. Moet er nog aan wennen denk ik...

Deel Deze Pagina