Op aanraden van t CB ga ik vanaf vanavond mijn 2,5 week oude zoontje een slaapzak aangeven zodat hij een ritme krijgt van nu slaapzak aan en slapen in ze bedje.. Maar ik heb 2 slaapzakken, een dikke en een dunne. Welke moet ik hem aangeven? En moet daar nog een pyama onder? En moet daar een laken en dekentje nog overheen? Het is ongeveer 18 graden op ze kamertje, misschien zelfs 17 maar niet warmer.
Ik zou lekker zijn pyjamaatje aandoen. En dan kiezen of dunne slaapzak plus dekentje, of de dikke slaapzak zonder. Wij doen hier een dunne slaapzak+ een dekentje. Hij is altijd lekker warm maar zijn handjes zijn altijd koud.
Ik doe Inge nu altijd in een romper met lange mouwen of een truitje met lange mouwen in een dun slaapzakje (zonder mouwen) en dan lekker goed in stoppen onder een dekentje in een hoes. Kleine kindjes vinden het volgens mij een veilig gevoel als ze lekker strak ingestopt worden dus ik zou altijd een lakentje of dekentje gebruiken bij een slaapzak. Als je denkt dat het te warm is kan je altijd even voelen in het nekje. Let trouwens wel op met het slaapzakje dat de armopening en de opening bij het nekje niet te groot zijn. Dan kunnen ze er in kruipen en dat is gevaarlijk.
rompertje met lange mouwen, dikke slaapzak (mouwloos) en een dun lakentje. het is ook ongeveer 17 a 18 graden op zn kamertje
Ha meis, je kon me bellen heb ik gezegd he! Mutsie! ik zou Mike een pyamaatje geven, slaapzakje en dan instoppen met een deken en laken. Zo slaapt Joey nog steeds, maar dan zonder sokjes. Je had die van Pooh toch? Dat is warm zat voor nu!
alyssa ligt hier ook in een slaapzak van poeh (kruidvat). ze heeft daaronder een pyjama en eroverheen een lakentje met een dekentje. als je denkt dat ie het te warm heeft kan je altijd het dekentje eraf halen en dan alleen het lakentje. liefs doris
Die heb k ook gehaald! haha Ik heb mn dochtertje gewoon in kleertjes... Rompertje met dun broekje en een shirtje met lange mouwen. Van de KZ mocht k geen slaapzakje... Waarom weet ik nog steeds niet. Ze zijn altijd zo overvoorzichtig! Dit mag niet en dat mag niet. Zus is gevaarlijk en zo is het gevaarlijk... Ik stop haar altijd wel lekker in onder het lakentje! idd lekker strak om dr heen dat vindt ze heerlijk. Hier is het momenteel 22 graden op dr kamertje volgens de babyfoon.
Nee heb die slaapzak van Pooh toen niet gekocht, omdat inderdaad mijn KZ ook bij de intro vertelde dat dit niet mocht nog.. Dus heb slaapzakje van me schoonmoeder, maar daar zijn de openingen te groot van. Dus moet even slaapzak gaan kopen deze week waar hij wel in past. Balen.. dacht dat ik er 1 had liggen.
Als de van je slaapzak de arms gaten te groot zijn kan je dat n stukkie dicht naaien zodat de armpjes er niet in verdwijnen. Mits de nek opening niet te ruim is zodat ze in de slaapkzak kunnen verdwijnen. Wendy ligt nu met een rompertje met korte mouwtjes, een truitje met lange en een slaapzakje onder de dekentjes lekker warm en strak ingestopt. En ze SNURKT me toch
Ligt eraan of de slaapzak in katoen of polyester is. Dat laatste is zoals fleece vrij warm dus dan moet je zeker niet te warme kleertjes aandoen. Hier slaapt L in een rompertje en pyama en dan nog eens in een katoenen mouwloze slaapzak met een licht dekentje erbovenop. Maar hier kan het 's nachts wel goed afkoelen.