17/18mnd sprong! Van slaapkop naar huilbaby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir81, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de 17/18 maanden sprong? Is het normaal dat ze zo dramatisch slapen???
    Hij sliep altijd perfect en nu, brullen! We hebben hem uiteindelijk 6 nachten lang tussen ons in gelegd, dan ging het redelijk (wel altijd in z'n eigen bed begonnen), maar ook dan werd hij 1-2 keer per nacht wakker. Gelukkig geef ik nog bv dus daar kon ik heb gauw weer mee in slaap krijgen.
    Hij is nu 2 nachten bij mijn vriendin geweest en heeft daar super goed geslapen. En nu weer thuis, weer drama.
    Hij kreeg ook 4 kiezen tegelijk, 2 zijn er door, de andere bijna en hij loopt sinds een week los (vanaf juli al aan tafel/bank etc), ook een hele grote ontwikkeling natuurlijk.

Ik ben inmiddels doodmoe... Hoe lang duurt dit nog? :(

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    och gut.. dat hebben wij hier rond 14 maanden gehad.
    van tandjes en kiezen gelukkig geen last.

het lopen was hier echt de boosdoener. toen ze dat door had, en t huis ontdekt had, was het van de een op de andere dag over.
    ik liet haar nooit tussen in slapen, dan slapen we zelf niet meer. ze vind t nl erg fijn om dan 'in' ons te kruipen. overdag niet erg, maar als ik zelf ook moe ben niet echt prettig.

ik gaf trouwens heel duidelijk grenzen aan. slapen is slapen, en dan liet ik haar rustig een kwartier brullen/jengelen of roepen. na dat kwartier ging ik altijd ff kijken, tenzij ze stil was, dan liet ik haar liggen en ging ik even kijken als ik naar bed ging.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ja hier ook. Ruim 17 maanden en slapen is drama. Overdag ook veel huilen en dreinen. Nu heeft ze ook een oorontsteking gehad maar dat is al weer 1,5 week over. Even doorbijten vrees ik

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het s nachts ook drama.. Ze krijgt hier ook kiezen.. Wij zijn het niet gewend en nu komt ze ineens 3x per nacht.. Gaap
    Wat een luxe positie hadden we ;) maar wil hem wel weer terug die nachtrust.. Dus hoop dat de fase snel voorbij is.

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier waren het ook de kiezen, 4 tegelijk.. Thuis drama en op kdv nergens last van..
    Nu is dl 21 maand en een drama om naar bed te gaan, slecht eten, alles is nee, driftig worden als iets niet mag of kan.. Zijn fases...

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al ruim 3 weken slaap drama.....elke nacht slaapt hij tussen ons in......
    Gaat hopelijk vanzelf over:) nu iets ouder dan 18 maande...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier ook , sinds een maand ongeveer.
    Maar ik ben een stuk strenger; no way dat ze tussen ons in gaat liggen, dan slaap ik niet meer en ik wil geen gewenning...
    Een paar nachten per week is het raak: dan wordt ze 's nachts wakker en roept ze me.
    Ik ben heel consequent, leg haar uit dat iedereen nog slaapt, dat papa en mama in de buurt zijn en dat ze niet uit bed mag.
    Dit werkt hier heel goed, meestal roept ze zodra ik weg ben nog wel, maar binnen no time is ze stil.
    Als ze na 6 uur wakker wordt mag ze wel bij ons liggen, maar dit komt gelukkig maar heel sporadisch voor.
    Ik moet er wel bijzeggen dat ze al een poosje rommelt met haar middagslaapje, wellicht hangt dit samen met haar nachtelijke onrust...

8. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Hier ook drama met slapen. Ging tot vorige week sowieso om 8 uur slapen. Nu valt ze al een week pas na 10en in slaap. Gister wel om 8 uur maar was toen weer van 10 tot 12 uur aan het keten. En wordt ook bijna ieder uur ff wakker maar valt dan snel weer in slaap.

Deel Deze Pagina