16 maanden en geen regelmaat in slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    `Mijn dochter word as zondag 16 maanden en heeft geen vast slaapritme (ook nooit gehad).
    Ze slaapt overdag 1 keer, dit kan om 11 uur maar ook om 13.30 zijn!
    's avonds is de enige tijd die wel "vast" staat. Ook haar eetschema is altijd hetzelfde muv de ochtenfles die is wisselend maar meestal rond 7 uur/half 8.

Ze staat in de ochtend ook wisselend op, de ene keer wil ze uitslapen de andere keer niet. Ik laat haar dit zelf bepalen. Als ik haar standaard zelfde tijd op hou en middag dezelfde tijd dan is ze de hele dag niet genieten...

Daarbij is ze van de geboorte tot 1 jaar een moeilijke slaper geweest en heeft altijd veel gehuild, haar eigen bedje ging het beste.

Ik vind het ook prima hoe ze het nu doet maar plannen is moeilijk van tevoren. Ik was nieuwsgierig of meerdere moeders dit herkennen van hun kindje.

Groetjes Dorianne

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja hier mag hij ook zijn eigen slaapritme bepalen,het enige wat we vasthouden is dat hij er s'avonds 21.00 in ligt maar dat is nooit een probleem eigenlijk.Hij is overgens nooit een moeilijke slaper geweest,juist heel makkelijk(behalve als hij last heeft van tanden/kiezen of ziek is maar dan mag hij bij ons in bed.)

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Herkenbaar hoor! Onze zoon is iets jonger, maar ook nooit een vast schema gehad. Ik heb het idee dat hij nu aan het overgaan is naar 1 slaapje per dag. Hij slaapt nu 2x 50 minuten of 1x 1,5 uur. Maar dat kan einde van de ochtend zijn of halverwege de middag. Inderdaad verschilt het tijdstip dat hij wakker wordt, kan 06.30 zijn, maar vaak is het later rond 07.30.
    Hij ligt wel elke avond om 19.15 in z'n bedje.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep heel herkenbaar! Had ons verhaal kunnen zijn :p Wij zitten er ook niet mee en onze dochter vindt het heerlijk om lekker zelf te bepalen wanneer en hoe lang ze slaapt. Lekker laten zo, ik hoef er ook niet bij na te denken: gewoon in bed als ze moe is. Of dat nou om 10 uur, 11 uur of 13 uur is maakt niks uit..
    Het enige wat ze vast doet is dat ze rond 19 uur op bed gaat. opstaan is meestal rond half 7, maar kan ook wel half 8 zijn of ter uitzondering nog later :)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Yup, hier is het elke dag anders. Ze ligt er wel altijd om 7 uur in, maar de rest laten we aan haar over. Voor zover dat kan, want als wij moeten werken kan zij ook niet uitslapen.

Over het algemeen doet ze overdag nog 1 slaapje, als die toevallig heel vroeg was heel soms nog een 2e. De lengte varieert van 1.5 uur tot soms wel meer dan 3!

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier slaapt ze s`avonds rond 19.30-20.00 tot 6.00-8.00

En smiddags gaat ze altijd na het eten rond 12-13.00 en dan slaapt ze minstens 3 uren altijd.

Hier zijn we automatisch in dit ritme gerold en zij geeft het ook vaak zelf wel aan dat ze naar bed wil ook smiddags.

7. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Hier ook hetzelfde.Twijfel er ook weleens aan,maar eigenlijk gaat het wel goed zo.
    Smorgens wakker om half 8/8 uur.
    slaapje van 1,5 uur de tijd verschild een beetje en dan smiddags weer n uurtje.Of smorgens later naar bed en 2 uurtjes slapen en daarna niet meer.
    Savonds proberen we dr wel tussen 19.00 en 20.00 in bed te hebben.
    Maak me er niet meer druk om.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook een mannetje van bijna 15 mnd zonder duidelijke handleiding qua slapen overdag. ~s avonds ligt hij er tussen 19:45 en 20:00 uur in (maar als het eens een keer wat later wordt maakt ook dat hem niet uit) en hij staat op tussen 7:15 en 9:00 uur. Helaas is het uitslapen tot 9:00 uur zelden in het weekend en die keer besluit dochter wel dat ze 0m 7;00 uur opstaat.

Zoonlief sliep tot een maand of wat ook 1x en dat kon elke dag wisselen qua tijd en qua tijdsduur. Nu heeft hij weer bedacht dat hij helemaal niet meer slaapt in bed alleen onderweg (zodra hij de maxi cosi/kinderwagen/fietstoel raakt slaapt hij). Op de enkele dag dat hij wel slaapt is het wederom niet voorspellen hoelaat en hoelang hij slaapt. we gaan dus veel wandelen zodat hij dan lekker een uurtje slaapt (hij slaapt ook gewoon verder in de wagen als we weer thuis zijn).

Ik ben niet zo van de vaste ritmes en kijk vooral wat mijn kind(eren) nodig heeft/hebben.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat in de kinderwagen slapen herken ik echt,vaak gaan we rond 13.00 boodschappen doen of wandelen,als ik dat es niet doe dan slaapt ie veel later.Nu is het zo ik doe zijn jas aan,leg em in de wagen,ik ga nog ff naar de wc en doe me jas aan en meneer slaapt 9 van de 10 keer al haha!

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi heerlijk, wat makkelijk! die van mij slaapt tegenwoordig juist liever in bed. vertikt het om in de wagen te slapen (deed ze vroeger wel) want ze ziet veeeeel te veel dingen die ze wilt volgen :p. in de auto slaapt ze wel als ze echt moe is.

Deel Deze Pagina