Hallo dames Ik was een beetje aan het denken en kon niet slapen dus ik dacht laat ik eens een berichtje plaatsen. Ik zit namelijk te bedenken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Mijn zoon is 11 weken weegt bijna 6 kilo en krijgt al een paar weken 5x 150+5 nutrilon en 2 schepjes nutriton ivm reflux op aanraden van het CB. Hij krijgt zijn laatste fles meestal rond half 11 en daarna slaapt hij tot 6/7 uur de volgende ochtend. Het viel mij gister al op dat hij ineens meer slaapt dan normaal, sprongetje gehad??? Zo kwam hij vanmorgen om half 9 pas! Nu heeft hij dus maar 4 flessen gehad vandaag. 3 van 150 en 1 van 180. Hij slaapt zoveel dat hij gewoon een fles heeft overgeslagen! Omdat hij al een fles minder had vandaag heb ik zijn laatste maar 180 gegeven. Ik wist anders ook niet wat ik moest doen, een hele fles minder kan toch niet? Dit heeft hij wel opgedronken en viel daarna weer in slaap. Hoe pakken jullie dit aan? Toch wakker maken op de tijden? Flessen verhogen? Of toch laten slapen met het risico op weer een fles minder?
Op zich komen ze meestal vanzelf als ze honger hebben. Mijne dronk altijd ver onder de norm. Ik maakte me altijd zorgen maar t is best wel goed gekomen
Zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Als hij nu een paar dagen scheet elkaar maar 4 flesjes drinkt zou ik denk gaan ophogen naar 180 cc. Maar 1 dagje wat minder kan best
Klinkt prima vind ik! Hij geeft echt wel aan als hij honger heeft. Ophogen van alle flessen kan altijd nog, zolang hij het op deze manier goed doet zou ik het lekker houden zo
Met 6 kilo mogen ze zo uit mijn hoofd 4 x 180+6 Als ze jonger hebben komen ze wel.zou zeggen Geniet zo lang het duurt
Mijn zoontje weegt 6,5kg en is nu bijna 3 maanden. Hij heeft pas ook een keer wat langer geslapen waardoor hij op 4 flessen uit kwam. Op het consultatiebureau zeiden ze dat dit voor een keer niet erg was, maar als hij structureel zo lang ging slapen dan moest ik proberen om 5 flessen wat korter op elkaar te geven, omdat hij anders per dag maar 800cc binnen zou krijgen, wat voor een baby van 6,5kg dan weer net te weinig is. Hier is het helaas maar bij 1keer gebleven