Eerste verjaardag.. hoe en wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Tsja het is nog zeker 5 maanden ver weg, maar mijn koppie draait nu al overuren :).
    Mijn meisje wordt op een woensdag 1 jaar. Nu zit ik dus (NU AL!) te bedenken of ik het dan ook wel op die dag vier... mensen werken, kindjes zitten gewoon op school... het is veel leuker in het weekend?
    Maaaaaaaaaaar het is wél haar allereerste verjaardag en dan is het toch leuk om het op de dag zelf te doen...

Zo moeilijk!
    Hoe doen jullie dat, bij een doordeweekse 1e verjaardag?

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Lees ff mee... Hier nog ongeveer 2,5 maand en is op maandag jarig. Denk aan de zondag ervoor maar wil ook t liefst de dag zelf. Maar inderdaad, dan werkt iedereen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bij Isabella was het makkelijk. 30 april. Iedreen dus vrij. We hebben het grootst geveierd.

Bij Julian vieren we het eerder. In het weekend. Maar niet meer zo groot. En voor vriendinnen een andere dag.

Ik zou gewoon het weekend ervoor doen.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier was ze ook doordeweeks jarig, ik heb het op zondag gevierd, is toch veel leuker voor 1ste verjaardag dat ook iedereen komt! Vind ik tenminste belangrijker...

Nicht van me haar dochter werd pasgeleden ook 1, op vrijdag en ze vierde het dus ook die dag, maar ik moest werken dus ik kon er niet bij zijn, ik zou daar zelf niet voor kiezen...

5. susy26

susy26 Niet meer actief

hoihoi, mijn zoontje was toevallig op een zaterdag jarig.

en ik vind het ook wel moelijk om zo'n eerste verjaardag niet op de dag zelf te vieren toch.. maarja das ieder z'n keus natuurlijk. Je hoeft t dan ook niet heel laat te maken, wat denk ik toch niet gebeurt. dan bv vanaf 18.30 tot 20.30.
    over 2 jaar is tie ook op een maandag jarig, maar dan vieren we miss de zaterdag erna.. ja weet niet,zo'n eerste verjaardag is toch iets speciaals, dat vind ik dan.

Wij hebben het van 13.30 gevierd en de laatste gingen rond 16.45 weg. en das lang zat haha...

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij mijn oudste dochtertje hebben wij het ook groots gevierd, zaterdag en zondag. Haar 1e verjaardag viel op een doordeweekse dag toen kwamen opa's en oma's en tantes langs. En in het weekend kwam iedereen die we uitgenodigd hadden. Het was wel een hoop geregel maar wel hartstikke leuk.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha, dat je dr nu al zo over nadenkt ;)
    Maar aan de andere kant... voor je het weet is het zover.
    Weet dat ik er ook zo naar toegeleefd heb en nu is het al weer langer als 4 maanden geleden.

Maar hier hadden we het geluk dat hij op een zondag jarig was. Dus heb daar niet over na hoeven denken.
    Was het niet zo, dan hadden we het in het weekend gevierd. En op de dag zelf waren dan wel wat familieleden langsgekomen.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is op zaterdag jarig maar mijn man werkt op zaterdag dus wij vieren het de zondag erna ;)

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    Mijn zoontje is volgende week dinsdag jarig en wordt ook 1. ondanks dat t op een dinsdag valt vieren wij t toch echt die dag omdat t wel zijn 1ste verjaardag is( hebben we ook met onze dochter gedaan 2 jaar terug) hier begint t feest net voor t avondeten zodat de mensen van ver toch kunnen werken als t moet en bij ons kunnen mee eten en ong tot een uur of 20.00 gaat t feestje door:). ik leg de kinderen wat later in de middag in bed zodat ze t in de avond wat langer volhouden

mijn dochter is( 8 juli) 3 dagen na haar broer jarig en die vieren we tegelijkertijd met t grote feest bij opa en oma in Tilburg want mijn man is 9 juli jarig en dat valt op een zaterdag;) voor ons een drukke verjaardagsweek maar toch erg gezellig. dus al met al denk dat t redleijk goed geregeld is hier en volgend jaar vieren we t of gelijk met elkaar ( dochter, zoon en man) of op de dichtsbijzijnde zaterdag bij de verjaardag in de buurt;)

10. Maia

Maia Niet meer actief

hier was ze toevallig in het weekend jarig (en komende verjaardag ook) maar ik vier het, als het door de weeks is, gewoon in het weekend.

11. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Mijn dochtertje is over 2,5 week jarig!!
    Ben ook al lang geleden begonnen met bedenken hoe ik het echt wil.
    Ze is do. 14 juli jarig. Op die dag zijn we (nog) thuis en komen de opa's en oma's en 2 tante's en ooms eventjes feestje vieren. Ik versier het huis, haal lekkere taart.
    Zaterdag 16 juli vieren we haar echte verjaardag op de camping (wij hebben een stacaravan). Iedereen is uitgenodigd tussen 13.00 - 17.00 uur. De hele tuin wordt versierd en op die dag hebben we de 'echte' taart en voor Liza een meptaartje. Het is een echt meidenfeestje, dus iedereen moet iets roze aanhebben (ook de mannen!) :) en alles is roze (bordjes, bekertjes...) Ik heb een verlanglijstje gemaakt op Lijstje.nl - Home.
    Ik heb er nu al zin in :d

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ga zijn verjaardag gewoon altijd op de dag zelf vieren. Dus ook op door de weekse dagen. Hebben mijn ouders ook altijd gedaan en ik vind het leuk en belangrijk dat hij zijn eigen echte dag heeft. Het op een andere dag vieren zorgt in mijn optiek alleen maar voor verwarring. Je geeft als ouders natuurlijk wel op dé dag een kadootje en opa's en oma's zullen dan ook wel komen, is toch een beetje een feestje en een paar dagen later begint het dan weer opnieuw.

Ik ben dus gewoon van op de zelfde dag! ;)

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben het de zondag ervoor geviert. De dag zelf (woensdag) zijn we lekker met zijn drietjes weg geweest. Ik vond het top zo, want het was voor mij een vrij emotionele dag. En zo hebben we echt even stil gestaan bij de dag ipv druk te zijn geweest met visite.
    Ik ben heel blij dat we het zo gedaan hebben.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben het heel erg eens met Sukke MAAR hier is Ratababy dus ook doordeweeks jarig :(
    Ik ben er nog niet uit wat we gaan doen.. ik wil wel heel graag op de dag zelf maar ik ben bang dat het niet haalbaar is voor de meeste visite, die wonen drie kwartier rijden weg.

Nu heeft Ratababy een soort van jengeluurtje rond 5 uur 's avonds maar als dat nog wegtrekt dan denk ik dat we het toch op de dag zelf vieren en dan van half 5 tot half 8 ofzo.
    Taartmomentje voor de kleine rond half 6 en dan lekker eten voor iedereen, dan is het wel weer bedtijd en is het feestje weer voorbij.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje is op donderdag jarig, maar we vieren het in het weekend erna. Omdat ik door de weeks niet handig vind, zelf moet je vrij nemen en je verplicht familie om ook vrij te nemen. De dag zelf zullen we er wel iets aan doen, maar het echte feest op zaterdag. Bij dochter was het makkelijk die werd 1 jaar op een zondag.

16. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    ons mannetje is woe 14 sept jarig en word dan 1. wij hebben al besloten dat we de zaterdag erna groot feest houden met veel visite en taart enz.
    Papa en ik nemen de 14e wel vrij en dan gaan we gewoon wat leuks doen met z'n 3en en de oma's wouden wel ff langs komen.
    vind dat niets door de weeks al onze vrienden/familie werkt gewoon en weekend vind ik dan leuker dan s'avonds want dan gaat ons mannetje optijd naar bed

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    op de verjaardag zelf kwamen opa en oma langs en gingen we naar artis. de zondag daarna hebben we het groots gevierd.

Idem dito met haar 2e verjaardag. Op de dag zelf naar de apenheul en pannenkoeken eten en zingen en ons kadootje en op zondag alle familie etc...

ik ben er ook altijd vlug bij hoor met regelen. Ik vind de verjaardagen fantastisch!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben de verjaardag van zoon in tweeën gedeeld:

1) dag zelf met papa, mama, opa, oma's en een oudtante

2) 'partijtje' met papa, mama, de grootouders (3), twee vriendinnen met hun kinderen (3 totaal), tante en oom.

We hebben het vooral rustig gehouden. Zo'n eerste verjaardag is vooral leuk voor de ouders... je kindje heeft er nog niet veel aan.

Dochterlief was iets drukker en hebben we het op de dag zelf gevierd (vrijdag)
    - grootouders (3)
    - 3 vriendinnen met 4 kids (waaronder 2 babies)
    - tante met neefje (8 jaar)
    - oud tante

De tijden hebben we beperkt: 10:00 - 12:30

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ons zoontje word morgen 1 jaar.We hebben gister zijn verjaardag gevierd,de voornaamste reden is dat onze familie van ver moet komen en dus is het geen doen als die na hun werk naar een paar uur moeten rijden.Morgen komen er nog een paar mensen.Toch ga ik als ie er straks echt besef van heeft het op zijn verjaardag zelf vieren,vind het eigenlijk maar niks zo op een of andere dag is het op een andere dag vieren "niet echt" ofzo.
    Heb trouwens niet zo heel veel mensen uitgenodigd,we wilde het een beetje relax houden,hij is tussendoor ook gewoon naar bed gegaan.

20. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben ook al sinds paar weken aan het brainstormen..mijn zoontje is ook op een woensdag jarig...

ik weet nu dat hij na zn ochtenddutje (slaapt tot 12/13) de hele dag wakker kan zijn..(slaapt sinds 1,5 week 1x per dag...soms nog een dutje maar die is dan pas rond 17u)

Ik heb iederene al benaderd om die dag vrij te houden, ikv ier het smiddags van 1330 tot 16/1630...gewoone cht een baby/kinderverjaardag.
    Iedereen die ik belangrijk vind om er bij te zijn, heeft het ook al vaststaan en vrij genomen of geruild van diensten etc...

Ik had geen zin in 'avondeten"...ook omdat mn zoontje dan ehct kapot zal zijn, vind dta te lang!

taart is al besteld en het hele idee van het feestje staat al vast...nu moet het alleen nog zover zijn :D

succes!

Deel Deze Pagina