16 maanden en met de pot mee eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle123, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hou het gewoon nog ff vol.
    Niet afhaken nu.
    Hier de oudste heeft 8 maand lang geen avondeten gegeten en hij is ook gewoon een gezonde 3 jarige nu.
    Probeer dan overdag ter compensatie wat groente aan te bieden.
    Ik hou ook vast aan t principe ik bepaal wat en wanneer we eten, de kinderen bepalen hoeveel ze eten.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Misschien stom hoor maar wat als je zn avondeten een keer s middags geeft?

ik moet zeggen dat wij ook nog steeds wat dingen pureren of prakken, als dl last heeft van dr tandjes bv.

3. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kan het proberen een keer in de middag te geven. Maar hij eet in principe altijd brood bij de gastouder. En om nou een prakkie mee te gaan geven iedere dag zie ik niet zitten. Maar ga het zeker eens proberen om te zien wat hij doet.

@Jo85, 8 maanden geen avondeten? Dat vind ik persoonlijk wel erg lang. Want dan geef ik hem liever gepureerd dan dat hij 8 maanden niks zou eten ;)

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ik wilde ook zeggen: wat doet hij als hij smiddags warm krijgt... Voor de rest zou ik gewoon volhouden en stukjes geven. Als hij stukjes krijgt, hoe krijgt hij die dan? Houden jullie de vork/lepel vast, mag hij met de handen eten, heeft hij de mogelijkheid om zelf met vork/lepel te eten?

5. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Wij geven nog een prakje gepureerd en daarna krijgt hij nog stukjes van ons bord. Vindt hij mateloos interessant! Alles op stukjes eet hij ook, maar dan eet hij veel minder dan zoals we het nu doen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Is zeker een idee hoor, veel kinderdagverblijven geven de kinderen ook 's middags warm eten, zag ik. Je kan altijd in het weekend proberen, scheelt weer 2 dagen :)

Zelf heb ik een moeilijke eter en ik probeer het eten gezellig en ontspannen te houden, dus krijgt ze regelmatig soep ' s middags. Dat haalt mijn stress weg :)

7. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik zou van een week (of langer) geen avondeten ook niet ongerust worden hier hoor. Hier halen ze het dan overdag in, of hebben ze een periode minder nodig. Of het moment eet bijv N elke avond echt alles wat je haar voorzet en E hoeft even niet zo, die eet al weer twee weken 's avonds niks.

Ze pakken echt wat ze nodig hebben en als het idd een soort luiheid is (wat je zei) zou ik al helemáál niet toegeven, kom nou ;) :D

En vertrouw verder op je kind: zolang hij goed groeit en bloeit, is het echt allemaal in orde!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou volhouden...je kunt toch niet blijven pureren...er is geen andere optie dan volhouden. Probeer er tussendoor wat komkommer, tomaat, paprika e.d. in te krijgen.

En een tijdje tussen de middag proberen is ook een goede optie.

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft nu weer last van zijn tandjes, hij vindt geprakt/ half gepureerd eten nu weer even fijner dus doe ik dat ook. Als deze zometeen door het tandvlees zijn ga ik weer door met het aanbieden van meer "stukjes". Ik heb er geen problemen mee dat ik zijn eten nu even wat meer moet pureren. Dat echte eten van stukjes komt allemaal vanzelf wel. Het ene kind doet het nu eenmaal wat eerder zonder morren dan het andere.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou naast het gepureerde gewoon wat stukken neerleggen om te proberen. Gewoon neerleggen en er geen aandacht aan besteden!

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij kan wel kauwen, maar hij moet nog wennen aan de structuur en meer uitgesproken smaak van warm eten. Dat kent hij namelijk nog niet.

Alles bij elkaar pureren vlakt de smaak best wat af, plus dat je het eten niet proeft als je het alleen maar hoeft door te slikken.

Ik zou zelf echt stoppen met pureren. Zo krijgt hij wel de voedi+ga stoffen binnen, maar feitelijk heeft hij al dat eten nooit ' echt' geproeft. Dat zie je ook terug in zijn weigering.
    Zijn maag begint pas na 20min eten te verteren en kan aangeven of hij van nature vol zit of niet. Als hij al 16mnd alleen maar een bord puree naar binnen slikt verstoort dat het verteringsproces. Wat hij wel doormaakt met brood en fruit.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hoe geef je nu zijn avond eten?
    Prak je alles en voer je hem? Of leg je stukken neer dat hij zelf pakt? Of prak je het en eet hij het zelf met een lepel?

Deel Deze Pagina