Ik heb een dreumes van anderhalf die eigenlijk vanaf geboorte op en af wat groei/ gewicht problemen heeft. Ze woog met geboorte 3500 gr. Vervolgens is ze heel ziek geworden en heeft 4 wkn in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 op de nicu. 1 maand later woog ze 3620 gr. Erg weinig gegroeid dus ,maar dit weten ze aan het ziek zijn. Eigenlijk is de groei toen altijd wel zeer gestaag omhoog gegeaan. Flessen dronk ze ook niet enorm veel ,maar ze kwam toch steeds wat aan. Een tijdje bleef het hoofdje ook erg in groei achter en leken de naden gesloten. Ze dachten nog aan in craniosyntose ,maar dit was gelukkig niet zo. Nu bleef de groei dus gestaag ,maar ze kwam wel steeds iets aan. Nu is ze vanaf begin december helemaal niks meer in gewicht aan gekomen. In lengte gelukkig wel. Ze eet ontzettend veel namelijk: ontbijt: 3 boterhammen zonder korst tussendoor: 1 banaan en liga lunch: 3 boterhammen zonder korst middag: 1 stuks fruit en koekje avond: zeker 300 gr warm eten en vlees erbij tussendoor avond: appel en vla Ze is niet extreem licht ofzo toch vind ik het merkwaardig dat ze niet meer aankomt. Ze is nu 80 cm en 9 kilo. Herkenbaar voor andere moeders? Fay moet er overigens weer voor terugkomen bij de kinderarts
Op zich is het wel normaal dat ze op een gegeven moment minder aankomen/groeien of tijdelijk stil staan en daarna weer een sprong maken. Als ik kijk naar mijn oudste dan is zij tussen dat ze een jaar en anderhalf jaar was, 5 cm gegroeid en 1,4 kg aangekomen. Het half jaar daarna is ze 4 cm gegroeid en 2,4 kg aangekomen. Maar zou het zeker voorleggen aan de kinderarts als je daar toch naar toe moet. Of desnoods even bellen als je je echt veel zorgen maakt.