Hoi allemaal, ik moet even stoom afblazen! Zondag zijn wij voor het eerst weg geweest zonder ons meisje (ze was toen iets meer dan 7 weken). Ze ging bij opa en oma (mijn schoonouders). Ik zag er wel tegenop om haar achter te laten, maar had toch ook wel vertrouwen dat het goed zou gaan. Toen we haar kwamen ophalen, bleek echter dat er die avond 6 mensen op visite waren geweest die wij niet eens kennen (collega`s van mijn schoonmoeder)! We kregen foto`s te zien van ons meiske bij die mensen (alle 6!) in de armen. (ik wil nooit dat ze bij meer dan 2 vreemden in de armen ligt op 1 avond, dat vind ik echt te veel voor haar). En we kregen de cadeautjes die die mensen hadden gegeven, uitgepakt en wel! Het voelde echt alsof ze een feestje hadden gehad om te pronken met mijn kind, waar wij niet bij waren. Op dat moment was ik te verbijsterd om wat te zeggen (vind ik zowieso moeilijk, ze menen het normaal altijd zo goed). Maar ik zit er toch wel erg mee in mijn maag. Dit is toch niet normaal, of zijn dat soms mijn hormonen weer? x
Ik zou hier ook vreselijk van balen. Maar ze hebben ws niet eens in de gaten gehad. Ik zou toch aangeven dat je dit liever niet weer hebt en als ze weer zulke plannen hebben dat ze dit van te voren met jullie moeten overleggen.
Hormonen of niet, ik vind het erg ongepast van ze! Ze hadden het op zijn minst eerst met jullie kunnen overleggen om te vragen of jullie dit wel ok vinden. Het is jullie kind! Natuurlijk is het begrijpelijk dat ze willen pronken met hun kleinkind, maar dat hadden ze dan wel eerst even met jullie moeten bespreken. Ik denk wel dat het goed is, dat je aangeeft bij je schoonouders (of beter nog, laat het je man/vriend doen, het zijn tenslotte zijn ouders) dat je dit erg vervelend vind. En leg ook uit waarom. Zo voorkom je dat dit in de toekomst vaker voor gaat komen. Succes en je stelt je echt niet aan!
Ik snap dat je dit niet echt leuk vindt... Al die drukte en je was er zelf niet bij, vervelend! Maar opa en oma zijn zo trots, die hebben er waarschijnlijk niet eens over nagedacht hoe jij/jullie dit zouden vinden, in hun ogen is het alleen maar leuk en geweldig. Dus ik zou er geen groot drama van maken, alleen aangeven dat je dit wel graag van te voren geweten had.
Ik ben het helemaal met Diana82 eens. Goed bedoeld of niet, als jij dit niet leuk vindt, wel wat van zeggen, anders blijf je dit soort dingen houden. En ik zou er ook niet blij mee zijn hoor!
Helemaal met Diana en Jo eens. Ik zou er wat van zeggen, op een vriendelijke manier. Ze zullen het vast goed bedoelen maar ik vind het wel erg ongepast om te doen. Helemaal dus niet raar dat je er zo over denkt en ik wens je succes met het aankaarten van het onderwerp. Anna
Ja, weet je wat nog extra zuur was, vond ik dan. Ze weten dat ons meisje snel overprikkeld is. Dus van te voren had ik al besproken dat ik benieuwd was hoe ze zou reageren op een avond in een vreemde omgeving, zonder papa en mama. En dan zorgen ze alleen maar voor extra prikkels. De baby heeft de hele nacht daarna gehuild.
Erg ongepast en ik zou daar ook razend om worden hoor. Dit gaat gewoon tegen jouw gevoel in en jij bent de moeder. En zeker als ze ook al weten dat je kindje snel overprikkeld is Ik zou ook niet willen dat mijn kindje van de één naar de ander ging toen hij zo klein was. En zeker niet als jullie niet wisten van die bezoekjes. Ik zou het er wel over hebben met je schoonouders, anders blijf dit tussen jullie instaan.
Ik zou het vreselijk vinden Natuurlijk zijn opa en oma trots, maar het is jullie kind! Ik krijg echt een knoop in mijn maag als ik dit lees (maar goed, ik heb toch nog veel last van hormonen )
Ooh, lijkt me verschrikkelijk! Ik zou echt nijdig worden hoor. Het is jullie kind! Ik kan me je frustraties goed voorstellen. Het ligt niet aan je hormonen hoor! Natuurlijk is het logisch dat opa & oma trots zijn op hun kleinkind, maar dit hadden ze wel even met jullie mogen overleggen van tevoren.
vind dat echt niet kunnen hoor, ik zou het er meteen over hebben want als je het nu niet doet dan kan het zomaar nog eens gebeuren. ook al denken ze dat ze niks fout doen, snap niet dat ze niet ff verder kunnen denken...
Denk dat ze er juist wel over nagedacht hebben en daarom bewust niets tegen ts en haar man hebben gezegt, omdat ze anders het feestje op hun buik hadden kunnen schrijven. En goed bedoelt of niet, juist over dat feit zou ik me dus ontzettend kwaad maken. Ts vertelt vantevoren nog dat haar kindje snel overprikkeld is, laat zien dat ze bezorgt is door te zeggen dat ze benieuwd is hoe haar kindje op de vreemde omgeving zal reageren etc. en dan doen haar schoonouders zoiets. Vind het erg raar en zou er zeker wat van zeggen. Wil je in de toekomst dat ze nog eens op het kindje passen, dan moet er wel wederzijds vertrouwen zijn, anders is het de achterdeur uit....
Als mijn schoonmoeder dit zo doen zo ze nooit en te nimmer meer op ons kindje passen.. Wie denkt ze wel niet wie ze is. Mijn kindje wat bij wild vreemde mensen op schoot zit en uitgepakte cadeautjes.. Ik krijg hier een heel vreemd onderbuik gevoel bij :-s Het klinkt niet erg gezond. Ik zou dit zeker bespreken met hen.. wat zei je vriend er over? Kom voor jezelf en je kindje op hoor!
Euh pardon! Ik zou dit zeker bespreekbaar maken! Waarom ze dit op die manier hebben gedaan en ze denken hoe dat op jullie overkomt! Jeetje, vind het echt niet normaal!
Ik zou het ook niet leuk vinden! Ik zou het ook wel duidelijk vertellen dat ik blij ben dat ze zo trots zijn, maar dat het niet de bedoeling is dat het arme kind van arm tot arm gaat bij vreemde mensen!
Ik weet niet.. Ik krijg er ook een nare onderbuikgevoel bij. Ik zou hier helemaal gek van worden. Het lijkt wel alsof het haar kind is. Showen, hand op hand, cadeautjes uitgepakt?
gatverdamme...... kan hier zo kwaad om worden zeg.....! (en dan is het nog niet eens mijn kind.. of mijn schoonouders)..! Denk inderdaad dat ze het wel wisten...! Mensen staan niet per ongeluk op de stoep... met toevallig ook nog eens cadeautje...! Dit is gewoon gepland.... lijkt verdomme mijn schoonma wel... die begrijpt ook niet dat haar kleinkind NIET haar kind is! En ja dan kunnen ze als grootouder wel trots zijn.... ze moeten het met jullie overleggen! Hoop dat je hier iets van geleerd hebt... je kunt het niet meer terugdraaien, maar die mensen hebben WEL bewezen hoe ze met je kind omgaan..... Mijn schoonmoeder had ook van zulke streken.... Zo gezegd dat ze mn zoontje niet in bed mocht nemen.... (vind ik gevaarlijk) en dan toch doen (ze versprak zichzelf en had daarna een ..smoes) ... en dan had ze ook nog eens een oppaskind in bed ( vinden de ouders ok) van 10 jaar, waarvan ze zei dat deze altijd met armen en benen sloeg.....! Tja en als je er iets van zegt ben jij de overbezorgde ouder.... Sommige grootouders kennen hun plaats niet....! Willen ze iets hebben wat ze kunnen vertroetelen als een klein kind... en ouder over kunnen spelen.. en aan mensen showen.. dan moeten ze maar een aapje kopen... of een babypop! MIJN ADVIES: DEZE MENSEN ERG 'KORT' HOUDEN!
Nou jaaaaaaa :shocked: Ik zou hier heeeeeeeeeel erg kwaad om worden! Volgens mij was het ook gewoon gepland en hebben ze bewust niks tegen jullie gezegd, vreselijk! Ik zou hun ook duidelijk maken dat je blij bent dat ze trots zijn maar verder ook niet gediend bent van dit soort gedrag! En er zeker bij vertellen dat hun niet met de consequenties zitten achteraf(huilend kindje), maar wel (stiekem!) lekker gedaan wat hun zelf wilden en hun pleziertje hebben gehad. Het is toch gewoon superzielig dat jullie kindje heel de nacht heeft gehuild omdat opa en oma zo lomp zijn?! Ik vind de trots trouwens wel héél erg ver gaan als ze gewoon negeren wat jij gezegd hebt over het overprikkeld raken! Krijg er ook een raar gevoel van...net of jullie dochter een showhondje is ofzo. Sorry m'n reactie komt misschien een beetje heftig over maar om zo'n dingen kan ik echt razend worden!
Ik vind de reacties hier wel erg heftig hoor. Ik zie het als een trotse opa en oma die gewoon niet weten/hebben nagedacht wat dit met je kindje kan doen. Onze generatie gaat tenslotte weer heel anders met baby's om. Naar mijn gevoel is het goed bedoeld van je schoonouders en zijn ze gewoon apetrots op hun kleinkind. Ik zou ze rustig vertellen wat dit met hun kleinkind doet (hele nacht overstuur) en zeggen dat je dit heel lief vindt (als dat zo is, anders natuurlijk ook niet zeggen haha) maar dat je dit niet nog een keer wilt. Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe je schoonouders reageren.
Maar als het echt goedbedoeld was.... dan hadden de schoonouders toch wel gezegd... we krijgen dalijk visite, omdat er kennissen zijn die zo benieuwd zijn naar de kleine...... (omdat ze er zelf zo naar uitkijken) (even als voorbeeld hoor.... of iets in die trent) en inderdaad onze generatie gaat anders om met baby's... Vroeger had je niet eens kraamvisite... want dan kon je elke dag wel op kraamvisite gaan, met al die konijnen.... ik vind trouwens dat je het niet kan maken... om een baby bij een onbekende in de armen te leggen, zonder de toestemming van de ouders.... (en dan bedoel ik.. onbekende van de ouders) Denk dat iedereen dat "gevoelsmatig" zou moeten begrijpen.... en iig eerst toestemming van te voren zou moeten vragen.....