ons mannetje van 3 maandjes krijgt waarschijnlijk een verwijzing naar een logopediste, de fysiotherapeut waar hij nu door behandeld wordt, vind dat hij wel erg raar met zn tong doet tijdens het leegdrinken van zn fles en het sabbelen op zn fopspeen (bovenlip naar binnen gekruld, onderlip om het schildje van de speen heen, en z'n tong ook naar buiten ipv om de speen heen om het vacuum te kunnen zuigen. de fysio is bang dat dit ervoor zal zorgen dat hij niet goed van een lepeltje kan eten, en zijn spraakontwikkeling afwijkend zal verlopen. (ons mannetje was wel wat prematuur, ruim 3 weekjes te vroeg, maar verder was ie helemaal in orde. al vanaf z'n geboorte doet ie zn tong en lippen zo raar) ik vraag me af, hebben meer kindjes dit (gehad), en hielp begeleiding van een logopediste daarbij?
Een vriendin van mij is ook met haar zoontje bij de logopedist geweest om hem te leren eten van een lepeltje. Ik zal eens precies vragen hoe en wat, maar het heeft wel geholpen want hij eet nu van een lepeltje haha.