Help hardnekkige luieruitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dolgelukkig, Nov 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

Sep 4, 2008
    224
    0
    0
    Onze man (1,5) had tot zijn 10 maanden geen 1 keer luieruitslag. Maar nu lijkt er geen eind aan te komen. Zijn billen zijn nu letterlijk stuk en bloeien.

Heb al geprobeerd met blote billen te laten lopen maar is het nu aardig koud door en de ontlasting van de vloer af vegen is ook niet mijn hobby.

Sudocreme werkt niet
    Ik heb zelfs speciale creme van het cb die gemaakt is bij de apotheek werkt niet
    Gewoon een beetje lauw water het werkt niet
    Talkpoeder werkt ook al niet

Ik weet dat het door kiezen komt maarja die kan ik niet tegenhouden

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik heb iemand weleens horen zeggen dat het helpt om Maizena in de luier te doen. Dan blijven de billetjes droog.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Bepanthen creme! Dit werkt echt geweldig :)

4. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Weet je zeker dat het gewone luier uitslag is die komt van de kiezen. Mijn zoontje heeft nu al maanden een schimmelinfectie aan zijn balletjes en billen. Dit jeukt bij hem heel erg en hij maakt het zelf kapot door het schuren. Na een paar keer bij de huisarts te zijn geweest en verschillende cremetjes te hebben gekregen ben ik door gestuurd naar de dermatoloog. Het blijkt een schimmelinfectie te zijn, die niet weg gaat totdat hij zindelijk is. Een luier is namelijk de beste plek voor een schimmel om te groeien. heb nu speciaal schoonmaak middel en 2 soorten creme, die wel helpen, zolang ik maar blijf smeren. Ik zeg niet dat dit het is bij jou mannetje, maar misschien kun je er even mee naar de huisarts, heeft hij een goed cremetje voor je. Succes ermee.

5. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

Sep 4, 2008
    224
    0
    0
    Ga eens een tijdje maizena proberen. (Dat had ik nog niet gedaan) Bepanthen al wel.

En anders ga ik zeker naar de HA. Dat cremmetje wat ik van het cb had gekregen was ook al tegen schimmel maar daar zit dus duidelijk verschil in. Blij dat je zoontje er nu minder last van heeft. Ik vind dat gehuil bij de verschoning echt vreselijk.

6. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    wij gebruikte daktarin creme echt het was binnen een week helemaal weg

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ja, ik zou ook Maizena proberen. Wat voor billendoekjes gebruik je, sensitive of gewone, want dat wil ook nog wel eens uitmaken.

8. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    hier hielpen de cremepjes van de ha ook niet ( 3 verschillende soorten )., heb uiteindelijk de zalf voor billen van weleda gehaald en die hielp echt goed
    misschien ook een tip :)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    zinkolie van dr swaab.

10. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    sudocreme brandt !

11. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Ik heb hetzelfde probleem als 'Dolgelukkig'
    en heb erg veel aan jullie tips...BEDANKT! ;)

12. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja had het plotseling ook heel erg. Nooit last van gehad en ineens...... Was uiteindelijk ook een schimmeltje. Lang gesmeerd met de schimmelzalf van de huisarts en toen was het weg. Tussendoor ook goed ingesmeerd met zinkolie van Dr Swaab. En dat vind ik eigenlijk tot nu toe ook het enige goede middel bij luieruitslag!

13. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Hier ook maizena, helpt het goed in te drogen...

14. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Hier ook een schimmeltje, zalf gekregen van de ha en tussen door zinkolie van dr. Swaab. De plekjes worden steeds minder.

15. buts

buts Lid

Sep 29, 2008
    89
    0
    0
    bepanthen!
    hier droop het vocht eruit zo erg, bepanthen en zodra je denkt dat ie geplast/gepoept heeft nieuwe luier en insmeren, duurde niog geen 24 uur, alles weg!

16. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    hier hetzelfde probleem heb net ook maizena van mijn moeder gekregen dat ga ik nu proberen!

17. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    maizena op de billen doen helpt ook heel goed. en dan even elk uur in poederen (hoef niet perse elke keer een schone luier aan te doen als hij nog droog is)

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,045
    46
    48
    friesland
    Hier ook, van de kinderarts (waren we voor iets anders) een recept gekregen van zinkolie, vrijdagavond begonnen met smeren en vandaag is het al helemaal over!

19. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    gewoon babypoeder gebruiken en deze wel even uitsmeren zodat het geen korrels blijven dat heb ik altijd gebruikt bij luieruitslag maar ook onder de oksels en tussen plooien van de huid, werkt prima en daar gaat het wel mee weg

20. mamavanalex

Aug 5, 2008
    75
    0
    0
    Ik herken het verhaal.
    Sinds z'n laatste prikjes (14 mnd) is het helemaal mis, hij had er diarree van en toen is de ellende begonnen.
    Sudocreme, bepanthen, alles geprobeerd. Zelfs daktarin creme (miconazol).
    Van de dermatoloog het advies gekregen met zinkolie dik te smeren, en uiteindelijk ook miconazol om in te nemen gekregen, dus hij heeft een soort kuur gehad en nu is het onder controle.

Share This Page