Onze man (1,5) had tot zijn 10 maanden geen 1 keer luieruitslag. Maar nu lijkt er geen eind aan te komen. Zijn billen zijn nu letterlijk stuk en bloeien. Heb al geprobeerd met blote billen te laten lopen maar is het nu aardig koud door en de ontlasting van de vloer af vegen is ook niet mijn hobby. Sudocreme werkt niet Ik heb zelfs speciale creme van het cb die gemaakt is bij de apotheek werkt niet Gewoon een beetje lauw water het werkt niet Talkpoeder werkt ook al niet Ik weet dat het door kiezen komt maarja die kan ik niet tegenhouden
Ik heb iemand weleens horen zeggen dat het helpt om Maizena in de luier te doen. Dan blijven de billetjes droog.
Weet je zeker dat het gewone luier uitslag is die komt van de kiezen. Mijn zoontje heeft nu al maanden een schimmelinfectie aan zijn balletjes en billen. Dit jeukt bij hem heel erg en hij maakt het zelf kapot door het schuren. Na een paar keer bij de huisarts te zijn geweest en verschillende cremetjes te hebben gekregen ben ik door gestuurd naar de dermatoloog. Het blijkt een schimmelinfectie te zijn, die niet weg gaat totdat hij zindelijk is. Een luier is namelijk de beste plek voor een schimmel om te groeien. heb nu speciaal schoonmaak middel en 2 soorten creme, die wel helpen, zolang ik maar blijf smeren. Ik zeg niet dat dit het is bij jou mannetje, maar misschien kun je er even mee naar de huisarts, heeft hij een goed cremetje voor je. Succes ermee.
Ga eens een tijdje maizena proberen. (Dat had ik nog niet gedaan) Bepanthen al wel. En anders ga ik zeker naar de HA. Dat cremmetje wat ik van het cb had gekregen was ook al tegen schimmel maar daar zit dus duidelijk verschil in. Blij dat je zoontje er nu minder last van heeft. Ik vind dat gehuil bij de verschoning echt vreselijk.
Ja, ik zou ook Maizena proberen. Wat voor billendoekjes gebruik je, sensitive of gewone, want dat wil ook nog wel eens uitmaken.
hier hielpen de cremepjes van de ha ook niet ( 3 verschillende soorten )., heb uiteindelijk de zalf voor billen van weleda gehaald en die hielp echt goed misschien ook een tip
Fenja had het plotseling ook heel erg. Nooit last van gehad en ineens...... Was uiteindelijk ook een schimmeltje. Lang gesmeerd met de schimmelzalf van de huisarts en toen was het weg. Tussendoor ook goed ingesmeerd met zinkolie van Dr Swaab. En dat vind ik eigenlijk tot nu toe ook het enige goede middel bij luieruitslag!
Hier ook een schimmeltje, zalf gekregen van de ha en tussen door zinkolie van dr. Swaab. De plekjes worden steeds minder.
bepanthen! hier droop het vocht eruit zo erg, bepanthen en zodra je denkt dat ie geplast/gepoept heeft nieuwe luier en insmeren, duurde niog geen 24 uur, alles weg!
maizena op de billen doen helpt ook heel goed. en dan even elk uur in poederen (hoef niet perse elke keer een schone luier aan te doen als hij nog droog is)
Hier ook, van de kinderarts (waren we voor iets anders) een recept gekregen van zinkolie, vrijdagavond begonnen met smeren en vandaag is het al helemaal over!
gewoon babypoeder gebruiken en deze wel even uitsmeren zodat het geen korrels blijven dat heb ik altijd gebruikt bij luieruitslag maar ook onder de oksels en tussen plooien van de huid, werkt prima en daar gaat het wel mee weg
Ik herken het verhaal. Sinds z'n laatste prikjes (14 mnd) is het helemaal mis, hij had er diarree van en toen is de ellende begonnen. Sudocreme, bepanthen, alles geprobeerd. Zelfs daktarin creme (miconazol). Van de dermatoloog het advies gekregen met zinkolie dik te smeren, en uiteindelijk ook miconazol om in te nemen gekregen, dus hij heeft een soort kuur gehad en nu is het onder controle.