Vraag ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2mam2, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 6 maanden en krijgt borstvoeding. Hierop poepte ze meestal 3-4 x per dag, minstens 1x per dag.
    Nu ben ik net begonnen met fruit en sinds dien poept ze bijna niet meer. Vandaag heeft ze voor het eerst na een week weer gepoept. Ze kreunt wel veel en is onrustig. En dit is steeds zo na fruit.
    Ik herken dit niet van mn eerste.. Zullen haar darmpjes het nog niet aan kunnen? Of hoef ik me geen zorgen te maken?
    (Ze vind het fruit trouwens wel heerlijk, smikkelt het zo weg)

2. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    De darmpjes moeten wennen.. Als je het niet vertrouwd kan je altijd contact opnemen met HA, maar denk dat je het effe de tijd moet geven.

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Was bij ons ook zo zoontje heeft zelfs een paar keer een klisma gehad omdat hij verstopt raakte. Volgens ha lag dit puur aan het feit dat darmen moeten wenen. Volgens vele is het ook beter om met groente hapjes te beginnen is namelijk zachter dan fruit.

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik kan voortaan wel groenten proberen dan, dat wist ik niet!
    Oeii, wanneer werd er bepaald dat jouw zoontje een klisma nodig had?
    Mijn dochter had toch wel 3x op een dag een flinke poepluier, als ik bedenk dat dat nu allemaal van een week lang in haar darmpjes zit, zit het me niet lekker. Nouja even afwachten maar..

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou even je huisarts bellen, aangezien bij ons aangegeven werd dat ontlasting niet langer weg mocht blijven dan 3 dagen, anders zouden ze gaan helpen.
    Een week lijkt me, ondanks het leeftijdsverschil, erg lang.

Hier word trouwens aangeraden te beginnen met groente ipv fruit, omdat fruit vaker voor "reactie's" zorgt zoals bvb uitslag, maar ook verstopping (druifjes en banaan kunnen je baby flink verstoppen)
    Hebben ze dit bij jouw cb niet aangegeven?
    Mijn dochter had er geen last van overigens, maar ik vermeed in het begin wel de banaantjes en druifjes, en hield het op geraspte appel en peer.

6. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Een week is wel erg lang! Ik dacht dat je het over een dag of 2 had..

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Tegen mij werd bij de eerste (1,5 jr geleden) gezegd dat je het beste eerst kan beginnen met fruit, dus nu ook automatisch gedaan. Wel heb ik me er nog in verdiept welke fruit soorten met 6 mnd, cunclusie was appel, peer, banaan, avocado.
    Op internet lees ik dan ook dat borstvoedings babys soms een week niet poepen en dat de max dat een baby niet mag poepen 14 dagen is.

Als ik het hier zo lees klopt mijn ongerustheid dus voortaan eerder aan de bel trekken bij de HA. Nu heeft ze gelukkig gister weer gepoept, en niet zo n beetje ook:D.
    Ik ga wat groenten proberen en anders even een pauze inlassen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Klopt hoor wat jij zegt.
    Ik denk dat de meeste moeder hierboven het over de ontlasting met flesvoeding hebben. Krijgt je kindje flesvoeding, dan moet het 1x in de 3 dagen poepen. Bij borstvoeding mag dat langer duren, mits je kindje er geen last van heeft.
    Herkenbaar hoor dat het met bijvoeding even wat moeizamer gaat. Je kan inderdaad even kijken hoe het met groente gaat en banaan zou ik even tijdelijk vermijden, totdat haar ontlasting weer goed op gang is.

9. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Toen hij echt heel onrustig was en heel erg huilerig heb ik de ha gebeld omdat ik echt niet wist wat er aan de hand was. Bleek dus een verstopping te zijn waar hij last van had.

Deel Deze Pagina