schema bij benadering..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mapepejo, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Is dat zo vreemd? Een schema bij benadering? Dus, de tijden kunnen per dag variëren (uurtje eerder slapen of uurtje later eten komt dus vaker voor).

Bij het kinderdagverblijf, waar mijn zoon nu gaat starten met 8 maanden, keken ze me raar aan..

Ons schema is dus zo:

-tussen 7/8 u fles 180 +6 (gaat niet altijd op)

-Rond 8.00/8.30 slapen, slaapt ongeveer een uurtje

-tussen 9.30/10.30 fruit (met soms het restje voeding van de ochtend erbij

-rond 12.00 brood met bekertje water (om te oefenen) en dan slapen, ongeveer een uur.

-tussen 14u/15u fles van 120+4 met een liga, of wat fruit, of soepstengel o.i.d.

-rond 16.00 vaak nog een slaapje van 45min

-tussen 17u/ 18u avond eten

-slapen tussen 18u/ 19u

-tussen 22u/01u papfles: 180 cc + 6melkpoeder + 3 pappoeder (wordt zelf wakker)

Wij hanteren de regels:
    Moe = slapen en honger = eten.
    Niet moe = nog niet naar bed en nog geen honger = nog niet eten.

Is dat zo raar??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Opzich niet heel vreemd, echter op een kdv hebben ze met veel meer kindjes te maken. Voor hen is het dus niet haalbaar om als ze 10 kindjes hebben voor elk kindje een ander eet tijdstip te hanteren.

Zodra ze bij ons naar 3 maaltijden gingen mochten en gjngen ze automatisch mee in hun ritme. Volgens mij half 10 fruit en half 12 lunchen. Na de lunch een slaapje voor wie nodig.
    Bij baby's wie nog niet in het ritme mee konden gaan hielden ze overigens wel het ritme van de baby aan.

De meeste kindjes hebben rond 3/4 maanden wel een ritme, maar als ik jou zo lees hebben jullie dat ook.

3. tuc

tuc Niet meer actief

keken ze vreemd omdat je een schema hebt, of keken ze vreemd dat je schema maar bij benadering is en jij dat evt ook van hen verwacht??

De " regels" die jij stelt kunnen ze tot een jaar ofzo nog wel in meegaan, tenminste dat is vaak wel normaal op een kdv, maar daarna is het gewoon kdv schema. Ze gaan aan een kindje van 2 niet vragen: heb je al honger?? nee 12 uur eten ze gewoon allemaal brood bv.
    Of begrijp ik het verkeerd.

4. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    nee ik bedoel, dat ze wilden dat ik aan hen een vast schema doorgeef, zodat ze zich daar aan zouden kunnen houden. Er werd gezegd dat ze eigenlijk "nooit" hoorden dat een baby van 8 maanden geen vaste tijden heeft.

Omdat ze zeiden dat ze nooit meemaakten dat een baby van die leeftijd geen precieze vaste eet- en slaaptijden heeft, vroeg ik me af of dat nu zo vreemd is dan..

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Gek. Bij ons volgen ze tot 1 jaar gewoon ons schema dus voeden ook op verzoek. Ik heb juist wel tijden aangegeven maar daaromheen zit dus een half uur a uur rek (voeden om 3 a 4 uur en slapen om en nabij die tijd)

Maar goed misschien per KDV verschillend? Hier dragen ze ook erc en is kleinschalig dagverblijf dus misschien is dat anders?

6. tuc

tuc Niet meer actief

nou vreemd, nee ieder heeft zn eigen method, ik heb juist het idee dat bijna iedereen het doet zoals jij. Mijn manier is het niet;) mijn kinderen aten en sliepen op uur en tijd.

Maar nu ik er over nadenk snap ik wel dat het kdv daar enigzins moeite mee heeft. Jij doet het op verzoek, maar het is ook jouw kindje, voor hen is het veel moeilijker in te schatten wanneer hij behoefte heeft aan dingen. Daarbij begin je toch op een bepaald moment de dag wanneer hij daar heen gaat. Bijvoorbeeld om 7 uur, dan ontbijt hij, dus zal dan rond 11 uur weer de fles willen, ik neem aan dat je niet na 2 uur een fles geeft want dan kom je gedurende de dag niet uit lijkt mij. Dat bedoelen zij ongeveer met een schema.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat Tuc idd zegt, jij kent je kindje zij niet.

Stel je voor. Je krijgt een onbekend kindje en tijdens het zorgen van dat kindje moet je ook nog (samen met een ander) 9 andere kindjes verzorgen. Er wordt niet verteld wat de tijden zijn, maar dat je naar het kindje moet kijken.
    Hoe beslis je dan wanneer je wat moet doen? Voor een 'vreemde' die jouw kindje nog niet kent is het heel lastig te bepalen.

Ik had tot 1 jaar een schrift mee, daar stond alles in. In het begin kreeg de jongste elke 3 uur een voeding, maar de tijden waren afhankelijk van de eerste fles. Dus schreef ik op wat de eerste fles was zodat ze wisten wanneer, ongeveer, de volgende fles was.

Schrijf de ongeveer tijden op, zodat ze in ieder geval een richtlijn hebben.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Wij hebben ook bij benadering! tevens hebben wij een gastouder dus dat is makkelijker dan bij een kdv.

Share This Page