alleen maar hangen en boos zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Yoshua is 16mnd en wil alleen maar hangen bij me en als ik hem dan niet optil wordt hij boos en gaat hij alles doen wat niet mag. Ook is hij ontzettend jaloers op alles en iedereen.
    Nu weet ik dat ik een deel van het "probleem" ben omdat ik me niet helemaal super voel (wordt aan gewerkt) en ik ben Gastouder dus hij heeft veel " concurrentie ".
    Ik wordt er echt helemaal gestoord van en heb soms echt geen energie om het negatieve om te buigen naar positief.
    Ik probeer al van alles en geef hem zoveel mogelijk een op een aandacht op de momenten dat het kan. Zo laat ik hem slapen als andere kinderen wakker zijn zodat hij dan een gedeelte van hun slaptijd alleen met mij heeft. (Op mn werkdagen), ik geef hem complimenten als hij iets goed doet of iets probeert wat hij niet kan. Als hij bv de kast open doet (wat niet mag)zeg ik alleen maar "dicht". De vaatwasser mag hij dichtdoen en als hij wacht met dichtdoen tot het mag geef ik een compliment voor het wachten en voor het dichtdoen. (Als hij niet wacht zeg ik dat hij moet wachten en geef ik een compliment als hij hem dicht doet)
    De positieve dingen benoemen doe ik dus zoveel mogelijk, maar wat moet ik nu met het negatieve en het jaloerse. Daarbij zet hij het ook met grote regelmaat op een gillen als het hem niet zint. (Dit probeer ik te negeren, maar dat lukt lang niet altijd)

Iemand tips?

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon soms NEE zeggen mag hoor. Ze moeten weten wat ze wel en niet mogen. En ik denk dat zijn gedrag beetje bij de leeftijd hoort.
    Ik negeer boze/driftbuien. Hij moet weten als hij iets niet mag dat het niet betekend dat het wel mag als hij boos is.

Maar het kan zijn dat hij ook sterk op jou reageert omdat jij je niet goed voelt. Als ik zelf ziek ben dan heb ik hier ook een dreumes die meer aandacht vraagt en sneller uit zijn doen is.

Deel Deze Pagina