Ik weet niet of dit voor iemand herkenbaar is, maar Anouk geeft aan iedereen kusjes behalve aan mij. Papa krijgt elke avond een dikke smakkerd voor het slapen gaan, als we bij mensen op bezoek zijn krijgen zij ook allemaal een kus, maar ze vertikt het om mij een kusje te geven. Doe ik nu iets fout, of ligt het er gewoon aan dat mama geen kusje krijgt omdat mama niet weg mag? Als ze papa of iemand anders een kus heeft gegeven zwaait ze ook meteen. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dan toch nog een kusje kan krijgen? Liefs, een verdrietige mama
Niet teveel op in gaan. Als je haar gaat 'smeken' om een kusje werkt dat alleen maar averechts. Je kunt het met humor benaderen, of een soort spelletje van maken (ik ga je pakken hoor en dan geef ik jou een dikke kus!). Het zal wel een periode zijn.
Mijn kleine man vertikt het om mij mama te noemen. Dat doet ook wel een beetje zeer. Maar wat betreft kusjes geven, Tymen heeft ook zo'n fase gehad dat hij helemaal niet met mij of papa wilde knuffelen of kusjes geven. Wel met iedere andere, zoals oma en de oppas. Maar dat is helemaal goed gekomen!
Trek het je vooral niet persoonlijk aan! Zo'n kindje is nog veel te klein om bewust iemand te willen kwetsen. Het zijn gewoon periodes die vanzelf weer voorbij gaan. Je krijgt vanzelf een keer, zomaar uit het niets, een hele dikke pakkerd van je kleine meisje! Trust me. Zo ging het hier ook Tuurlijk voelt het niet leuk voor jou, I know! Voor elk kusje die ik niet van Vigo kreeg, gaf ik er eentje aan hem Wel op een leuke spelende manier natuurlijk, want dwingen heeft totaal geen zin. Gewoon lekker blijven knuffelen en kusjes geven aan je dochter. Je krijgt ze vanzelf terug
Misschien wil ze gewoon geen afscheid van je nemen! Komt vast vanzelf vanzelf hoor, alhoewel ik het zelf ook niet zo leuk zou vinden. Begrijp je wel!
Mijn man "zeurt" ook wel eens (lees: heek vaak) om kusjes. Met als gevolg dat hij veel minder kusjes krijgt dan ik. Ik zeg ook altijd dat het averechts werkt, maar hij blijft het doen (hoezo eigenwijs). Ik denk dat je het los moet laten. Het komt vanzelf.
Ik ben blij dat ik zo te lezen niet de enige ben. Maar we hebben volgens mij de oplossing gevonden. Als ik Anouk vast hield dan gaf ze me echt geen kusje, maar als papa haar nu vasthoudt dan geeft ze er wel een. Dit is echt geheel ZONDER dwang. (effe om duidelijk te zijn ) Dit doet ze sinds gisteren, gelukkig! Ik begon me echt al af te vragen of ik iets fout deed. Nu wisselen we elkaar dus 's avonds gewoon af en ik moet morgen even kijken hoe ze het op de opvang doet, misschien dat ze dan ook wel ineens een kusje geeft ( ). Liefs, Duveldraakje