Hoi meiden, Ik heb vrijdag punctie gehad. Ik had 33 follikels, waarvan veel kleintjes, dus volgens de arts zat ik tegen overstimulatie aan, maar viel het mee. Ik mag dan ook gewoon een terugplaatsing over een paar dagen (wel maar 1 ipv 2). Vanmorgen voelde ik me goed, dus heb ik mijn man maar eens even verleid. Drie keer... Met als gevolg dat ik nu verga van de pijn. Ik wilde douchen, maar werd misselijk en duizelig en begon enorm te zweten. Ik wist een half uur lang niet waar ik het zoeken moest van de pijn Op dit moment beginnen de zware pijnstillers te werken, dus kan ik het een beetje handelen. Maar vooral mijn man maakt zich zorgen over overstimulatie. Wat vinden jullie, moet ik me zorgen maken of ben ik gewoon dom geweest?
Pfoe, ik had zelf echt nog even rustig aan gedaan. Maar daar heb je nu niet zo veel aan. Ik zat ook tegen overstimulatie aan, en mijn buik is echt 3 weken beurs geweest. Ik heb bijna 2 weken bedrust gehad uiteindelijk. Veel liggen/zitten en je lichaam rust geven!
Ik weet nog goed dat ik na dag 3 beter voelde, mijn buik deed minder pijn en ik kon meer. Tot 1 dag later... Opgenomen in het ziekenhuis! Dus als je het niet vertrouwt, bel naar het ziekenhuis/huisartsenpost en ga! Want zoveel pijn is echt niet goed!
Ik zou wel even met je ziekenhuis bellen. Ik had destijds overstimulatie en kreeg ook heftige pijn. Moest onmiddellijk komen. Ze waren bang voor een gedraaide eierstok. Het risico is daarop vrij groot als je overstimulatie hebt. Mijn bloedwaardes moesten trouwens ook steeds gecontroleerd worden ivm die overstimulatie. Verder veel, heel veel drinken en je rust nemen.
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb inderdaad een beetje onderschat dat ik rustig aan moest doen. Ik heb de hele dag alleen maar gezeten met de benen omhoog en regelmatig paracetamol en ibuprofen ingenomen. Het gaat nu wel weer wat beter, al voelt het alsof mijn buik bont en blauw is geslagen. Ik heb even getwijfeld om jullie advies op te volgen en het ziekenhuis te bellen, maar dan weet ik bijna zeker dat ik langs zou moeten komen. Dus stiekem toch maar even eigenwijs geweest en het niet gedaan. Zo lang ik het met pijnstillers kan redden, ga ik nog even afwachten hoe het de komende dagen gaat.
Poeh, ik had toch even het zkh gebeld als ik jou was. Je wilt toch geen risico's nemen met je eierstokken?
Maandag naar het ziekenhuis gebeld. De assistente heeft mijn verhaal even voorgelegd aan een willekeurige gynaecoloog (die mij niet kent) en die zei dat dit Dusseldorfs pakkie an is. We moesten maar wachten tot de terugplaatsing en voor de tijd een echo aanvragen. Vanmorgen gebeld met Dusseldorf en zij zeggen ook dat ik morgen eerst een echo moet vragen. Op zich prima. Alleen de pijn is vandaag wel weer toegenomen. Ben benieuwd wat Dusseldorf er morgen van vindt.