Ziekenhuis 6 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamsy, Feb 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamsy

Mamsy Lid

Nov 28, 2016
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lezers.
    Ik heb een dochter van 6 maand. Enkele weken had zelst van een oorontsteking, na antibiotica wasze weer beter. Enkel dagen nadien had ze slijmen op haar longen, arosollen dus. Ze dronk ineens heel slecht, soms maar 300 per dag. In normale omstandigheden drinkt ze enorm slecht en nu dus nog slechter met als gevolg ze ligt in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. Ze heeft opnieuw een oorontsteking en een etterend oogje. Ik ben kapot en ik zoek mensen die iets dergelijks hebben voorgehad alsook hoelang het ongeveerde duurde dat hun kindje het virus onder controle had

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Bah wat naar. Geen ervaring maar veel sterkte!

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

He bah!

Ons zoontje heeft een oor en keelontsteking gehad tegelijk. Antibiotica kregen we er niet in omdat hij dus niet wilde slikken. In het zh gaven ze hem ibuprofen. Half uurtje daarna; 200 ml ORS klokte hij zo op. Met een paar dagen ging het beter.

Veel sterkte!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Geen ervaring.
    Maar veel beterschap!

5. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Q heeft ook behoorlijk lang gesukkeld met haar gezondheid. Met 2 maanden hersenvliesontsteking, viraal dus niet heel schokkend, maar wel een week in het ziekenhuis. Daarna ook regelmatig ontstekingen in haar oren en keel. Met 6 maanden kwam daar ook het rs virus bij, ook niet drinken en opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. Daar heeft ze toen 5 dagen een sonde gehad en toen mocht ze weer naar huis. Toen ze 1,5 jaar was zijn haar neusamandelen verwijderd, dat gaf voor een korte tijd minder ontstekingen. Toen ze 4,5 jaar was zijn haar keel en neusamandelen (deze groeien weer aan) verwijderd. Toen ze daar van opgeknapt was ging het véél beter met haar en nu is ze niet meer zo vaak ziek, gewoon normaal zoals andere kinderen.

Die keren in t ziekenhuis vond ik achteraf wel zwaar, op dat moment wordt je geleefd. Eigenlijk kwam ik er later pas achter dat ik, vooral na die uitdroging, erg gefocussed was op genoeg eten en drinken. Dit werkte natuurlijk averechts. Hoe meer ik er op lette en er iets van zei, hoe minder zij ging eten en drinken. Het is misschien lastig, maar ik zou hier wel op proberen te letten. Een paar dagen veel minder drinken, ook prima. Hier krijgt ze (en M ook) dan wel meteen ORS, dat heb ik dan ook altijd in huis.

Als het goed is krijg je in het ziekenhuis te horen waar je op kan letten bij uitdroging voor een eventuele volgende keer en krijg je ook uitleg over ORS. Probeer wanneer er ontstekingen zijn om alleen als het echt niet anders kan antibiotica voor te laten schrijven.

Probeer ook met vrienden en of familie te praten over de opname. Je schrikt hier toch van en zo kun je het misschien makkelijker een plaats geven. Héél veel sterkte!!

Share This Page