steeds hetzelfde geluid maken...wat betekent dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.575
    633
    113
    Hoi, ons meisje zegt nog geen woordjes. Maar sinds een paar dagen zegt ze tegen alles ''tssss''. Eerst was het een ssss klank als ze en poes zag. Eerst dacht ik dat ze met tsssss fiets bedoelde. Maar eigenlijk zegt ze het bij alles wat ze ziet en leuk vind. Herkenbaar? Hoop dat ze snel een keer papa of mama of hoi ofzo gaat zeggen, maar we wachten maar rustig af. Ze is snel met lopen enzo, vaak gaat het babbelen dan wat minder snel heb ik wel gehoord, dus het zal vanzelf wel komen. Ik vind het wel apart dat ze deze ene klank momenteel bij alles maakt. Iemand die dat herkent?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter maakt ook steeds dezelfde klanken als ze een nieuwe klank heeft uitgevonden.
    Met woordjes ook trouwens. Zo heeft ze een hele periode gehad dat ze de hele dag 'mama' zei. Tegen vanalles. Terwijl ze echt wel weet dat ik 'mama' ben. Maar kinderen zijn denk ik gewoon heel fanatiek met oefenen en zeggen dan heel veel dezelfde klank of woordjes. Zo varieren ze ook met verschillende intonaties. De ene keer is het 'mamma' dan weer 'maama' of 'mammaa'. Is allemaal oefenen en dat doen ze door een woord of klank heel vaak te zeggen.

Deel Deze Pagina