Vanaf welke leeftijd pyjama en overdag kleertjes anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#1 Babel44, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2010
    Mijn dochter draagt nu nog overdag en 's nachts hetzelfde, makkelijke zachte kleertjes. Vanaf welke leeftijd zijn jullie aparte pyjama's gaan aantrekken?

Nu lijkt het me nog veel te verstorend, dat omkleden steeds, en dat ze er erg wakker van wordt. Maar het kan natuurlijk een fijn onderdeel zijn van het bedritueel.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik deed dat ook in het begin, gewoon de kleertjes aanhouden. weet niet precies wanneer dit veranderd is maar het gaat vanzelf heel geleidelijk over. 'Go With the Flow' zal ik maar zeggen

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanaf 2 maanden zoiets. En dan op die leeftijd nog afhankelijk van een dagje thuisblijven of weggaan.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er maar net aan wat hij aan heeft. Als hij een lekker zacht pakje draagt, neem ik de moeite niet. Maar als hij bijvoorbeeld een keer een wat stugger broekje aan heeft, kleed ik hem even om. Ik heb ook een truitje met capuchon. Ik vind het niks als hij daarin slaapt, dus die gaat ook uit als hij op bed ligt.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf 2 maand ongeveer. Toen ze overging naar mt. 62.

6. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Vanaf mt 56 had ik een aantal pakjes/pyama's.
    Toen we hem moeste gaan insmeren voor zijn eczeem ong. 2 maanden heb ik er een ritueeltje van gemaakt. Na de eennalaatste voeding (tussen 18-19) pyama aan, helemaal insmeren, en dan kan hij na de laatste voeding gewoon weer meteen zijn bedje in met pyama.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanaf 2 maanden geloof ik, we gingen toen over naar een echt bedritueeltje 's avonds en daar hoort een pyama ook bij. Overdag slaapt ze in haar gewone kleren maar 's nachts altijd een pyama, zit ook veel comfortabeler

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Mwa, zodra m'n dochtertje wat vaker wakker is overdag en voornamelijk slaapt 's nachts, zal ik haar een pyjama aandoen. Nu slaapt ze nog van voeding tot voeding en vind ik het een beetje overdreven om apart een pyjama aan te doen. Ik doe haar nu comfortabele zachte katoenen kleertjes aan die haar bewegingsvrijheid geven, kruippakjes of een truitje met broekje.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tja van mij mag ze nog heel lang lekker zachte kleertjes aan, een spijkerbroekje mt 62 vind ik persoonlijk echt niet fijn voor zo'n kindje dat nog alleen maar ligt. Dus hoeft een pyjama dan niet echt. Het kan alleen wel bijdragen aan de bedritueel en was daarom benieuwd.

Thx voor de reacties!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon en dochter zijn beide met ongeveer 2,5 maand uit de puckababy gegaan en toen in een pyjamaatje (meestal úit één deel) gestoken voor het slapen gaan. Vanaf een week of 10 zaten de kinderen hierook in een goed slaapritme waardoor ze ook echt naar bed toe gingen.
    Tussen 18:00 en 19:00 pyjama aan.

11. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Rond de twee maanden, in een poging een beetje ritme in zijn dag te krijgen. Ik deed 'm zowel overdag als 's nachts zachte kleertjes aan. Pas vanaf maat 80 had hij spijkerbroekjes aan. Tot die tijd liggen of kruipen ze zo veel, het lijkt me niets om dan een spijkerbroek aan te doen.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook vanaf ongeveer 1,5 maand denk ik...
    Rond 20u naar boven, pyjama en trappelzak aan, dan eten bij ons in bed en vervolgens naar bed. Dit werd al snel een ritueel wat perfect werkte!
    Omdat ze 's nachts die trappelzak aan kreeg (anders lag ze na 5 minuten zonder dekens en dwars in bed) heb ik haar ook een pyjama aangetrokken toen het kouder werd. Eerst alleen romper eronder. Nu heeft ze dikke trappelzak met alleen pyjamatruitje eronder (en romper natuurlijk)....

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb dat bijna meteen gedaan hoor, na een week ofzo?? De eerste week had ik dus alleen van die saaie pakjes die voor jongens en meisjes kunnen. Na een week zijn we in het dorp leuke meisjes kleren gaan kopen. Ik had toch geen boxpakjes e.d. Het waren echt wel geschikte kleertjes voor een babytje, maar wel een zacht rokje met een maillotje enz. Daar liet ik haar echt niet s nachts in slapen.

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij doen eigenlijk sinds relatief kort pas een pyamaatje aan, daarvoor sliep ze alleen in shirtje/ romper in de slaapzak. Pas tegen het jaar dus! Ze droeg altijd zachte pakjes en wilde haar toen ze klein was nog niet zo storen.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik doe het sinds kort omdat zoonlief aan het eind van de dag toe is aan een droog schoon truitje. Meneer kwijlt en sabbelt nu steeds op zijn vingers en daar wordt zijn trui niet schoner van. Daarom krijgt hij nu `s avonds zijn pyjama (boxpakje) aan. Een avond riteel hebben we (nog) niet. Bij dochter ging ik het ook rond de 3,5 a 4 mnd een pyjama aan doen. Daarvoor vind ik het eerder lastig dan handig.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben het al vrij snel gedaan. Denk toch wel met een week of 4 tot misschien 6. Ik vond het fijn als avondritueeltje maar ook 's ochtends als begin van de dag. Natuurlijk wel gewoon zachte kleertjes maar dat doe ik nog steeds, let nog steeds erg op of het wel lekker zit.

17. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook al vrij snel..denk na een maandje. Finn droeg vaak gevoerde spijkerbroekjes ed en daarom fijner om een pyama voor de nacht aan te hebben..meestal ging hij daarvoor in bad, of gewoon wassen, dus niet echt veel moeite om de pyama aan te doen...

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vanaf dat ze op een bepaald moment naar bed ging 's avonds, ik geloof bij een maand of 2.

19. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ben bijna beschaamd om het te zeggen, maar mijn zoontje blijft nu nog altijd in zijn pyama overdag:)

's avonds bij het avondritueel krijgt hij een propere aan, en als hij zich overdag dan vuil maakt gewoon een nieuwe. "Echte" kleertjes doe ik alleen aan als we weggaan.

Ik vind dit het makkelijkste. Zo heeft hij altijd warme voetjes, sokjes is hij zo kwijt. Broekjes zakken af tijdens het spelen en truitjes kruipen omhoog, vind ik niet echt praktisch.

Was van plan dit nog wel een tijdje zo te doen en vanaf dat hij kan lopen voor thuis training pakjes te kopen.

20. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn met de pyjama begonnen toen we toe waren aan een bedritueel, Simone was toen 3.5 maand oud. Overdag laat ik haar in de kleren, behalve als ze een spijkerbroekje aan heeft ofzo, die gaat dan uit.

Deel Deze Pagina