16 mnd --> koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coco, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik zie net dat mijn zoontje van 16 maanden een koortslip heeft. Is dit nog steeds zo gevaarlijk als in het eerste jaar? Moet ik nu de dokter bellen of kan ik gewoon Zovirax smeren?
    Ikzelf heb ook regelmatig een koortslip, vorige week nog gehad, dus waarschijnlijk heb ik hem toen besmet.
    Ik baal er wel van, nu zit hij er ook zijn hele leven aan vast, net als ik...:(

2. dat is echt mijn nachtmerrie!!

Ik heb het ook mijn hele leven al, en ik ben echt zo alert met kusjes geven aan de meiden.

Ik zou gewoon even bellen voor info, eventueel gewoon even naar een apotheek

3. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    OP het cb zeiden ze tegen mij dat het alleen de eerste paar weken gevaarlijk is, maar ik ben hier toch niet gerust over. Ik zou het ook graag willen weten hoe het nu precies zit, mijn man heeft vaker een koortslip en zijn hele familie ook, ik ben nu steeds doodsbang als iemand dan in de buurt komt. Mocht je nog bellen naar de huisarts, laat je het dan even weten?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou bellen met de huisarts want volgens mij mag je ook niet zomaar zovirax enzo smeren bij een klein kindje.

5. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Nee geen zovirax of andere middeltjes, daar is hij nog te klein voor. Mijn huisarts zei niks doen, als het binnen een week niet over is terugkomen.
    Ik heb zelf de pleistertjes van Compeed als ik een koortslip heb. Die plak je over de blaasjes heen waardoor je niemand kan besmetten.

Helaas is mijn zoon wel besmet, waarschijnlijk op de creche....bij sommige creches mag je kindje niet komen las het een koorstlip heeft ivm besmettingsgevaar, eigenlijk best logisch want het is een virus dat ze hun ghele leven bij zich dragen.

Groetjes en hopelijk herstelt hij snel!

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb ook regelmatig een koortslip (nu weer, balen :() en ben ook bang om mijn kindjes ermee te besmetten...
    Maarja je wilt ze ook knuffelen enzo he ;)

Zou wel even de dokter bellen om info te vragen wat nu het beste te doen!

Juliette, dat wist ik niet dat het op sommige creches niet mag! Idd wel logisch. Toch eens vragen hoe dat bij ons kdv zit :)

Deel Deze Pagina