Net de uitslag gehad en ik heb geen zwangerschapsdiabetes! ben echt superblij!!! Ik moet er s'nachts ook heeeeel vaak uit hoor om te plassen hahaha.. Niet altijd even leuk maarjaa.. En maagzuur.. Hier ook veel last van, maar meestal helpen rennies nog wel bij mij... Laatste 2 weken merk ik ook dat ik veel sneller moe ben.. Als het kan geef ik er aan toe..
Hoi meiden! Vinisa, beterschap! Jackie:geweldig! De kat hier durft weer in de buurt te komen, maar schrok van de week zo van een schop dat ze aan de andere kant van de bank gaat zitten kijken naar me! Souries: ik ga m zeker een keer kijken! Hihi, kan mij niet gek genoeg! Slapen:heel stom, maar ik slaap echt heerlijk!!! Nog even van genieten, t zal wel snel over zijn met de rust! Gister voor de pretecho geweest, onze dame had er geen zin in!!!we konden alles zien, behalve dr gezichtje!!pffff, als dat nu al begint, hihi😜 Gelukkig was het bij de vk, dus hebben we voor de 30 weken echo extra tijd ingepland zodat we dan nog even kunnen kijken of ze er dan wel zin in heeft! Vandaag op controle geweest, alles was goed, buik loopt voor qua groei, gelijk suiker bekeken maar alles was ok. Grote buiken is een familiekwaal hier. Duurde even voor t hartje duidelijk was, ons hummeltje wilde niet stil blijven liggen!ik vraag me af van wie ze dat eigenwijze heeft!!!
Slapen: gaat hier ook goed. Wordt wel eens wakker maar dat is 3x in de week ofzo 1x op een nacht. Niks raars ofzo. Diortje! Wat fijn! En nu? Moet je nu iets anders doen of hoe zit dat dan? Ik ben heel benieuwd hoe het ook met vlinder gaat! Riantje! Haha ja dat is de andere kant van het verhaal! Bij mij zit het nog heel hoog heb ook m'n gewone randje wat ik voorheen had waar een laagje vet zichtbaar was zeg maar. (Lijn waar echt m'n buik begint nu) Beeb: ik heb het idee dat ik sinds een paar dagen Robin echt voel bewegen anders dan alleen schopjes enzo! Morgen naar de VK! Benieuwd hoe het is maar zal wel weer korte afspraak zijn! Smiddags crematie van oud oom van vl. nooit leuk maar hoort er helaas bij. En vandaag geregeld dat ik vrijdag extra dagje vrij heb dus vanaf donderdag middag eindelijk VAKANTIE!!!! Heerlijk!
Hier is ze al 3 dagen vol aan het dansen in me buik met hier en daar een vervelende schop. Soms lijkt het net of ze door mijn buik heen wilt.
Ik heb alleen maar constant een kont in mijn zij liggen haha!wordt net zo'n breeduitslaper als zijn moeder
Lieve foto @JackieSt! Geniet van je vakantie @Kukel! Wat betreft vliegen voelde ik een soort druk op mijn buik. Niet echt te beschrijven maar was toen ook nog maar 16 weken en erg blij toen ik haar in de avond weer voelde bewegen. @Cygnet2 Succes met bakken! @vinisa Beterschap! @Rosa1981 Haha, moest erg lachen. Hier heeft ze er gelukkig nog geen last van.. Ze is wel een stootje gewend als ik draai in de nacht. Vandaag weer bloed laten prikken, hoop dat alles goed is.. Verder eindelijk de kast verkocht en tsja.. Kon niet meer wachten dus de box staat nu te pronken in woonkamer. Heerlijk! Nog maar 8 weken werken, jeee! @maagzuur Erg herkenbaar. Laatste dagen merk ik ook dat het meer echt op komt. Helaas..
Morgen dames Gister was me het dagje wel Daar lag ik savonds in eene aan de ctg in het ziekenhiis Voelde me gister midag al niet helemaal lekker En rond een uur of 3 kreeg ik echt pijnlijke harde buik En dat zakte weer af en dit ging zo af en aan Dacht nee t zal tog niet dat het weeen zijn Kon al niet eens meer recht op zitten want dat deed zeer van onder Aleen lihen of lopen ging kon ook niet eens bukken En als ik over eind kwam uit zit deed het echt meega zeer Heb nog eten klaar gemaakt en in de over gezet Maar opschepen gong niet dust dat moest vl doen Aan gekeken tot een uurtje of 7 Denk uuu ja loop nu wel bij de gyn maar wie moet ik nu bellen ? Toch de verloskundige op nood num gebeld en die was heel vriendelijk Zij zo ik bel het zh voor en bel zo terug Nou moest naarde verloskamers in het zh en zo ge zecht zo gedaan Alle papieren mee genomen en op naar het zh Auto ritje was geen pretje zeker de bochtjes en hobeltjes niet In het zh aan gekomen mocht ik eerst ff plasen en daarna moest ik aan de ctg Werd wel gezecht zal wel moeilijk zijn want is noch vroeg dus ja ze zal wel vaak vertroken zijn maar na ff zoeken had ze het hoofdje gevonden en daarbij de hardslag Banden om ook voor de samentreking van me baarmoeder Daar een uur aan gelegen en moest toen naar de verloskamer Werd me wel verteld dat ze verbaast waren dat ze de hardslag zo mooi konden monitoren bij nog net geen 27 weken en werd een echo gemaakt In de tusentijd moest ik weer voor ze plasen Want in me urine waren lichte bacterie gevonden dus urine ging op kweek maar was nou eigenlijk niet typiese blaas ontsteking maar ja Op de echo werd me baarmoeder mond gemeten die was nog netjes gesloten en compleet Zij zo op de ctg waren paar harde buiken te zien maar niet veel Ik zo nee dat klopt toen ik daar lag waren het er maar een stuk of 4 a 5 Zij zo ja dat klopt wel ongeveer met wat wij gezien hebben Zij zo ga je tog behandelen als zijnde blaas ontsteking Wat waarschijnlijk komen daar je harde buiken vandaan En laten we je nu maar daar voor behandelen voor dat door de blaasontsteking Er voor zorgt dat je harde buiken echt weeen woorden Daar ben je nog veel te vroeg voor En de harde buiken komt ook van de blaasontsteking Dus nu antibiotica kuur gekregen 3x perdag een tablet Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag van de kweek En anders krijg ik daar volgende week woensdag de uitslag van Kleine is goed aanwezig en dat al van af gister midag En licht dus nogsteets met het hoofdje naar beneden toch nog iets positief Buik trekt zo af en toe nog steets wel samen Maar is voor nu wel fijn om te weten dat het niks doet Ze was wel blij dat ze de kleine niet hoefte te meten want ze lag wel met het hoogdje naar beneden op me bekken en het lijfje overdwars in me buik Met de voetjes weer richting het hoofd Hihihi nu al een dwars liger Ze heeft op mijn verzoek nog wel naar het vocht in het hoofdje gekeken En ook zij zij ja snap wel dat het haar is opgevalen Gemet ondanks dat ze er nu niet goed voor lag kwam ze nu op 7.4 iedergeval minder dan velede week bij de gyn Nu me echo volgende week woensdag maar afwachten Heb gelijk het goede telefoon num mee gekregen dat ik niet eerst de vk hoef te bellen Als er wat is En het schilt heb gelijk de verloskamers van binnen gezien Ook al had ik tog gehoopt die pas te zien tijdens de rondlijding Die mischien zo wie zo tog nog maar doen volgende maand ergens Maar zo als jullie begrijpen pfff ben ik het nu wel zat Waren om iets over 11 weer thuis En ben echt moe Ondanks dat ik vanacht goed geslapen heb Dus nu maar ff rustig aan doen Vl gaat na zijn werk ff naar zijn huis om ff de vloer te doen en een stofdoek over de tafel en zo te halen want daar komen morgen ochtend kijkers Duim duim dat ze echt geintreceert zijn En dan vanavond na het eten op bezoek bij een goede vriend van vl Die is gister heel klein schalig getrouwd Dus daar gaan we vanavond langs om te feliciteren Dus nu maar rustig aan doen en aleen een wasje En dan vanavond op bezoek In de hoop dat die kleine van binnen zich gedraagt
he dames! Hier alles zijn gangetje. Merk gewoon dat ik m'n rust moet nemen op tijd, dus dutjes in de middag zijn geen uitzondering. Ook last van kortademigheid, hebben jullie dit ook? Gisteravond zwangerschaps yoga les gedaan en dat vond ik erg fijn, ik had veel aan de ademhalingsoefeningen die me ook wel helpen op momenten van kortademigheid. Verder is mijn diabetes wel aan het verslechteren nu ik verder kom, insuline behoefte verdrievoudigd wat erg lastig is om mee om te gaan omdat het einde zoek is en ik niet meer weet hoeveel ik nodig heb, resultaat is hele hoge bloedsuikers, nog meer vermoeidheid en ook angsten dat mn baby hierdoor te veel groeit. Verder mag ik zeker niet klagen, en klap ik met mijn handjes tegen elkaar. Ik maak me toch ook zorgen om Maike en vlindertje, sterkte en het aller beste gewenst dames!
@Riantje, he, wat een vervelende avond ook weer voor jou. Sterkte! Doe rustig aan ! @Deurmat kortademigheid herken ik hier ook. Ik heb het idee als hij wat naar boven kruipt in mijn buik dat hij heel mijn longen al plet, maar dat is een beetje vroeg toch? Ik ga morgen voor het eerst zwangerschapsyoga'en. Heb er echt zin in! @hier voel me een stuk beter dan gisteren. Wel verschrikkelijk moe, maar gister had ik het idee dat ik half boven mijn eigen lichaam zweefde ofzo. Ik was er niet helemaal bij. Nu dagje aan het werk, druk op kantoor, dus dat is beter dan gisteren. we hebben besloten om niet op vakantie te gaan in september. We blijven lekker in Nederland en gaan hier wat daagjes weg plannen en als het goed weer is het huis verven. Is allemaal al duur zat en stiekem vind ik het wel prettig om niet te ver van huis te zijn na de 30 weken. Bergbeklimmen gaat hem sowieso niet echt worden dan en om nou een week lang alleen maar bij het huisje te zitten wordt hem denk ik ook niet. Al had het voor mijn angst wel weer goed geweest om wel te gaan. Moet het toch blijven uitdagen, maar het geeft wel wat rust. Dusss, nog 10 werkdagen tot de vakantie en dan nog maar 14 werkdagen tot verlof
@riantje: schrikken zeg! Gelukkig lijkt het alleen blaasontsteking, dat valt mee. Ik heb vorige week op vakantie erge krampen gehad Ik stond op het punt van bellen (we zaten op Texel, dus je kan nergens heen...). Gelukkig zakte het weg na een half uur. Wel veel harde buiken gehouden. @deurmat: wat vervelend dat je diabetes slecht onder controle is nu. Wat zegt het ziekenhuis er van? @Maagzuur: hier ook elke middag, zo vies! Ik ga de komkommer tip eens proberen, ook een stuk gezonder dan vanillevla! Voor de bloedprikkers: succes, ik heb voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt. Gisteren na 3 weken weer bij zwangerfit geweest (was vakantie). Ik was een beetje huiverig, maar het ging op mijn tempo best goed. Voelde me na afloop echt lekker!
@riantje1987 Jeetje wat een vervelende ervaring. Gelukkig was het niks 'ergs' en mocht je weer naar huis! @kortademig Heel erg. Vooral vandaag. Echt benauwd.. Maar als ik jullie er ook over hoor zal het er wel bij horen. @Deurmat22 Hmm. Lastig dat het steeds moeilijker word met je suiker. Hopelijk blijft het stabiel! Vanavond weer Zwanger Totaal! @souries Heerlijk toch gewoon thuis blijven? Kun je gewoon lekker je gang gaan.
@Riantje, jeetje wat een vervelende avond had jij zeg! Doe rustig aan meis! @Souries, lekker nog 10 werkdagen en dan ff vakantie. Daarna 14 dagen tot je verlof! Als je het zo bekijkt nog wel te doen! Heerlijk zo'n break tussendoor! Ook wel fijn om niet weg te gaan maar gewoon dagjes weg in de vakantie! Hier trouwens ook al aan het aftellen haha ben de werkdagen aan het wegstrepen Nog 25 te gaan! @Deurmat, vervelend dat je diabetes aan het verslechteren is zeg!
Hoi meiden, Riantje, schrikken zeg!jeetje wat een avond heb jij gehad! Deurmat:balen dat je suiker verslechterd, hoop dat t snel weer een beetje onder controle is! Souries, lekker binnekort vakantie!heerlijk! Hier de dagen van de vakantie aan t aftellen, ben benieuwd hoe alles straks gaat als ik weer ga werken!!hoop dat t goed te doen blijft!scheelt wel dat ik dit jaar geen eigen groep heb, maar in 2verschillende groepen ga werken, minder verantwoording, minder te regelen!ik ga dit jaar ook voor t eerst niet mee op schoolreis!zal wel raar zijn!! Gister gebeld door de kraamzorg, die komen straks op huisbezoek, ben benieuwd!ze had gezien dat ik in t onderwijs zit en dacht:t is nu handiger afspreken dan net na de vakantie!!
Zo, ik krijg even wat pijn in mijn buik zeg! Zeurderig links in mijn lies. Echt met vlagen. iemand een idee wat dat kan zijn? lijkt net menstruatiepijn ofzo.
Banden? Dat is in deze termijn het meest waarschijnlijke.. Ik heb al het babylinnen vandaag gewassen en gestreken en nu de wieg opgemaakt.. zo lief!
@cygnet ja, dat idee had ik vanacht wel toen ik me omdraaide in bed en ik dacht dat ik bleef in de stekende pijn in mijn lies, maar nu is het echt zeurend. Nou ja, ik heb een hele vergadering om te bedenken of ik dit hinderlijk genoeg vind om de vk te bellen of niet. Leuk, alles lekker schoon! Dat ga ik denk ik in mijn verlof doen!
Sourius kijk hetffaan vertrouw je het niet Of krijg je harde buiken/ ween gevoel er bij Zou ik zeker de vk ff bellen Wel zijden ze gister in het zh dat de kleine nu heel hart groeit en je banden dus ook een op donder krijgen Voor de geintreseerde Foto,s van het kinder kamertje staan in me foto album
Riantje:superleuk je kamer! Souries; banden kan heel goed!alles groeit supersnel nu. Maar als je t half niet vertrouwt:bellen!
@souries ik heb dat gevoel dus ook.. Alsof je ongesteld moet worden.. Heel zeurend gevoel.. Net mn urine weg gebracht en ik heb blaasontsteking.. Misschien voor de zekerheid even je urine weg brengen?