16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou ook niet weten hoe ik dat kan voelen. De verloskundige zei de vorige keer ook bij de controle dat het nog te vroeg is om te voelen hoe de baby ligt. Ik weet nu dat ze met haar hoofdje bovenin ligt door de laatste pretecho maar ze heeft nog ruimte zat om te draaien.

2. ACH

ACH Niet meer actief

@SuusD
    Wat leuk! Ga het vragen de volgende keer..
    Wat heb jij zoal in je bevallingplan staan als ik vragen mag.. Ben zo bang dat je het een waslijst wordt!

Heb je trouwens gezien dat je de Proud Mama ketting hebt gewonnen!? Leuk hoor!

3. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Het verschil tussen het kontje en het hoofdje voel je wel. Ik voel echt een koppie bovenin m'n buik. De billetjes zijn lastiger te voelen want die zijn zacht.
    Verder zullen ze pas de ligging kunnen bepalen als je wat verder bent. Ah en inderdaad de kindjes kunnen nog wel draaien.

Voelen jullie ook hikjes? Dat vind ik zo schattig!!!

Bevallingsplan?? Nog niks over gehoord! Maak je dat altijd??

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn vk voelde echt heel duidelijk hoe hij lag. En zo ligt hij eigenlijk elke dag, dus ik kan wel voelen wat billen en hoofd zijn.

@SuusD leuk dat je hebt gewonnen!

@bevallingsplan ga ik volgende week even vragen wat ik daar allemaal in moet zetten. Heb ik ook nog niet over nagedacht

Wordt alleen weer para van de lichte menstruatiegevoelens onder in mijn buik. Heb ik nou al de hele ochtend en gisteren ook al licht. doet geen pijn, maar is zeurderig vervelend eigenlijk. Straks vk nog maar eens bellen wat dat nou kan zijn, want het is volgens mij geen bandenpijn.

5. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Hier komt de kraamzorg volgende week woensdag langs.. Weet niet of het vroeg is of laat.. Wij hebben gekozen voor kraamzorg de eilanden omdat de vk het aanraadde aan ons.. En een vriendin van me werkt daar ook..

Over voelen van de baby, ik heb daar ook elke keer twijfels over van voel ik hem wel vaak genoeg..
    De vk zei tegen me dat je vanaf 28 wkn de baby minimaal 10 schopjes of bewegingen moet voelen..
    Ik heb de ene dag dan is hij echt druk en de andere dag voel ik hem bv pas in de avond voor er eerst..
    Moet wel zeggen dat sinds deze week hij steeds wat drukker word..

Misschien ligt het ook aan het karakter van de baby he.. Bv mn zus die nu bijna 33 weken is.. Zijn voelt haar baby echt heeeel veel is een druk mannetje..
    Misschien krijgen wij wel een rustige baby..

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    uh, volgens mij hebben we net besloten welke naam onze zoon gaat krijgen :D

7. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha, zo ineens uit het niets pats boem, dat is een leuke naam??
    Ben heel benieuwd welke namen onze kinderen allemaal gaan krijgen!

Wij zijn er al een tijdje uit! :)

8. ACH

ACH Niet meer actief

@lise87
    Hoeft niet. Verloskundige begint er vaak ook niet zelf over.
    Het is een soort wensen/eisenlijstje met beslissingen en handelingen waar je op dat moment misschien niet aan denk of niet in staat bent om op te antwoorden. Moet je maar eens googelen!

@souries
    Leuk hoor, voelde echt als een opluchting bij ons om een naam te hebben!

Ik hoop het @Diortje dan hebben we een lekker rustig kindje. Haha. Nee hoor maar ze moeten toch lekker groeien in plaats van druk spelletjes doen?

Hoe staat het met het shoppen!? Hebben jullie al veel kleding? &waar koop je dan?
    Ik heb tot nu toe; 3 of 4 setjes Hema, 1 setje Feetje, 1 setje Z8, 1 lief setje, 1 wibra shirtje, 1 setje name it, 1 setje prenatal, paar leggings en broekjes zeeman, 1 vestje C&A, broekje van Tommy Hilfiger, 1 shirtje van Ralph lauren.. Vast nog meer maar heel wisselend dus merk en prijzen. Vraag me af of dat bij jullie ook zo is of jullie juist heel bewust wel of geen merk kopen. Ik koop gewoon wat ik leuk vind en kwaliteit merk ik later wel. Ze zijn er nu toch snel uit.

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, nee ik had al een hele lijst neergelegd, met drie waar mijn voorkeur naar uitging, maar ml had nog steeds niks voorgesteld, maar die whatsappt net in ene: ik kom elke keer weer terug op ..... Dat was ook één van mijn favorieten

@kleding ik heb nog helemaal niet zoveel. twee broekjes, zeven rompertjes in verschillende maten en lange en korte mouwen, twee shirtjes en een vest voor 3 maanden pas. Ga denk ik de laatste maand wel even los!

10. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @Ik durf niet eens te zeggen hoeveel ik heb... :) Veel van Z8, Lief! en Noppies. Ik hoef in ieder geval geen kleding te vragen aan het kraambezoek want onze dochter heeft al een complete collectie in maat 50, 56 en 62.

11. ACH

ACH Niet meer actief

Leuk hoor, haha! Vind dat soort dingetjes altijd leuk om te lezen.

Helaas zijn de merken kinderkleding hier echt zeldzaam. Zou wel eens een leuke winkel willen weten waar ze veel van Z8 en noppies enz. hebben.

Ohja ik heb ook al wel rompertjes geloof 5 korte mouw en 1 lange mouw. Mij werd verteld dat lange mouw onhandig zou zijn. Nou volgens mij is alles onhandig met zo'n ini mini mensje.

12. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    @bewegen: voel ik d'r voornamelijk na het eten en in bed. Dus zeker niet de hele dag door. Ik heb geen idee hoe ze ligt op moment, maar eens vragen volgende week dinsdag bij de vk.

@kleertjes: toevallig van de week een lijstje gemaakt met wat ik allemaal al heb.... TE VEEL! *schaam schaam* voorlopig maar even inhouden =D

@Kraamzorg: de waarden, deze werd mij toegewezen door mijn ziekenfonds en mocht dus geen andere kiezen. Ach het maakt mij niet echt uit, mijn vriend is ook 2 weken thuis na de bevalling, dus ben niet van plan dat ze hier maximaal is.

13. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze meid heeft ook al een hele garderobe
    Van maatje 50/56 tot maatje 80
    Hebben een hoop kleding van vrienden gekregen die ook een meisje hebben
    En natuurlijk ook dingen zelf gekocht
    Inprenciepe is alles merkloos
    Op een paar mexx dingetjes na
    Maar verder komt alles van de hema, wiebra , zeeman en h&m
    Van mij hoeft het merk niet zo nodig
    Kleine merkt er toch niks van en is er toch zo uit gegroeit
    En ze hebben bij de hema en h & m echt mega leuke kleding :)

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    De Hema heeft ook leuke dingen inderdaad! Ze hebben nu een actie met 3 rompertjes halen 2 betalen. Ook hele leuke shirtjes nu in de aanbieding. Ik heb maar gelijk alle kleuren gekocht. :)

15. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    De crematie was dinsdag een verademing. Zo ontzettend veel verdriet kwijtgeraakt daar... Samen met mijn vriend en mijn ouders afscheid genomen. Bewust heel besloten omdat mijn vriend een binnenvetter is en zijn verdriet practisch niet toont. Nu heerlijk samen gehuild en voor mijn gevoel is er een enorme last van mijn schouders gevallen.

Ik zal hierbij een fotootje van de opbaring plaatsen. Hoop dat het niet te confronterend is maar geeft een beetje aan hoe vredig we afscheid hebben kunnen nemen.

Dikke knuffel voor allemaal.

Bijgevoegde bestanden:

16. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Heel mooi Maike... Fijn dat jullie zo'n goed afscheid hebben gehad.

17. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ maike: wat mooi!!! Erg veel respect voor jou en je man. Helemaal begrijpelijk dat je het klein wilt houden met alleen dierbaren. Wat een verdriet moeten jullie hebben. Hopelijk kunnen jullie het nu een plaatsje geven en verder met verwerken. Ik gun en wens jullie ontzettend veel kracht, sterkte en veel geluk voor de toekomst. Maar neem de tijd ervoor die jullie nodig hebben!! Ontzettend knap dat je dit met ons wilt delen.
    Hele dikke knuffel!!!

18. ACH

ACH Niet meer actief

Mooi! @maike79
    Fijn dat het afscheid was zoals jullie graag wilden!

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mooi hoor Maike, en fijn dat je het ook met ons wilt delen. Wat goed dat je samen hebt kunnen huilen. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar de komende tijd. Je hoeft Sem nooit te vergeten!

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Lieve allemaal,

Even een paar maanden niet online geweest. Ik zat een tijdje ontzettend met mezelf in de knoop (met name stress door afstuderen en het opknappen van de babykamer) en kon geen tijd en moeite opbrengen voor ZP.
    En wat een moment om toch weer een keer in te loggen. Heb m'n tranen de vrije loop gelaten om Maike en Sem. Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Maike heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Ik ga proberen om toch af en toe nog mee te blijven lezen en posten, heb het toch wel een beetje gemist allemaal.

Liefs,
    Dyson

Deel Deze Pagina