Krijg net een smsje dat de buurvrouw is bevallen! Ze moest worden ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk (39 weken, dus valt mee) en gisteren met gel ingeleid. Het schijnt dat het dan nog dagen kan duren voordat de weeën komen maar gelukkig vandaag dus al bevallen. Wel zwaar vanwege een inleiding? Weet niet precies hoe het zit maar eigenlijk is je lichaam er dan natuurlijk nog niet helemaal klaar voor? Spannend allemaal hoor, nu ik het van dichtbij heb gezien een half jaar lang. Hoop echt dat het bij ons allemaal voorspoedig gaat en de baby vanzelf komt!
@firsttime ik zit nog in een ander kletsgroepje van twee jaar geleden en daar zijn een aantal dames bevallen de afgelopen maanden, bij de een ging het voorspoedig en bij de ander wat minder voorspoedig, maar ze zitten nog vrolijk te kwebbelen allemaal, dus hopelijk zijn we het snel weer vergeten mocht het ietsiepietsie minder voorspoedig gaan (maar we hopen natuurlijk op een baby die er zelf uitzwemt
Ik heb ook nog niemand gehoord die zei dat ze het niet waard vond dus ga er vanuit dat het verhaaltje klopt: na de bevalling ben je de pijn weer vergeten... Brr, gelukkig duurt het bij ons nog even haha
Voor de ongeduldige dames onder ons staat er een thuistest op het forum om te testen of je een jongen of meisje krijgt Heel serieus te nemen maar vooral grappig http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/433315-thuistest-geslachtstest-urine-zout.html
Ze zeggen dat inleiden wat heftiger is. Dat de weeën die opgewekt worden heftiger zijn. Ik heb wel extra weeënopwekkers gehad tijdens de bevalling van mijn dochter en vond dat ook heftig, maar hoe dan ook is het toch best pijnlijk een bevalling.
Wat betreft het vergeten van de pijn na de bevalling... Nou dat werd mij ook gezegd en ik stelde me daar dus op in. Maar ik had dat totaal niet en dat zei ik ook tegen iedereen net na de bevalling En ik ben het pas echt na een lange tijd helemaal vergeten in de zin van dat ik weer aan een tweede kindje durfde te denken haha Maar de meeste die ik sprak waren het snel vergeten
Pijn kun je niet onthouden dus dat scheelt maar echt wel dat je weet hoe het gegaan is. Nu heb ik gelukkig goeie bevallingen gehad maar mijn zus heeft het bij één gehouden mede door haar horrorbevalling. Inleiden.. tja, als het moet dan moet het maar ik zou er ondanks dat je het aan het einde echt spuug- en spuugzat bent, nooit kiezen voor inleiding. Misschien dat het dit keer moet vanwege GBS maar daar kan ik bij wijze van spreke nu al tegenop zien. Het is vaak een langdurig en heftig verhaal. Ik heb ook extra weeënopwekkers gehad bij mijn eerste maar daar heb ik niets van gemerkt hahahahaah... de persweeën bleven toch uit. Bevallen vind ik het beste stuk van de zwangerschap naast de positieve aandacht.
Even een dagje niet online geweest en heel veel bij te lezen. Ik zag een jongen en een meisje voorbij komen. Wat leuk!! Ik ben nu inmiddels ook nieuwsgierig. Nog iets meer dan 2 weken wachten. Ik word er wel erg nieuwsgierig van. Vanavond lekker sporten.
Genieten jullie ook zo van het lekkere weer!! Heerlijk dat het effe niet regent en dat het zonnetje zo warm is wanneer je buiten loopt. Afgelopen weekend vergeten goed in te smeren dus beetje rode nek/schouders. Komend weekend beter aan denken dus. De kleurtjes op de bevallingslijst breiden inderdaad steeds verder uit
@Ach, ja ik vond dit ook de leukste echo tot nu toe! Die vrouw vertelde wat alles was enzo en je zag een stukje van de bloedtoevoer in kleurtjes! Super! @Weer, ja echt heerlijk zeg! Morgen lekker dagje vrij, ga heerlijk in de tuin zitten met een tijdschrift!
Hmm het is goed weer en ik lig al halve middag plat omdat ik niet echt lekker ben beetje griep gevoel , is het niet mijn misselijkheid is het weer wat anders , Dat ik maar snel opknapt , want volgende week is het pussy loung (dance feest in Breda) en dat wil ik niet missen ,,
@Kaatje Geniet ervan. Ik moet nog een dagje van 9 uur werken. Zucht. Ben weer toe aan weekend. Net de kat zn braaksel opgeruimd en zelf het mijne ernaast gedrapeerd... Ik kan helemaal niet meer tegen de lucht of het aangezicht van braaksel sinds ik zwanger ben. Voorheen geen last van. (niet van dat van de katten tenminste) @Angelasm Beterschap!!
Gefeliciteerd @JackieSt! Geniet ervan. Hier vandaag zo'n trilding voor aan de maxi-cosi en een knisperdoekje van nijntjeggekocht! Moest echt even is roze kopen.. Kleding is allemaal zo zomers helaas! Helemaal moe na dagje werken, net thuis. Spring lekker onder de douche en dan lekker dromen! Welterusten alvast.
@jackie: een meisje, wat leuk! Was je helemaal voorbereid op een jongen? @bevallen: ik heb een hele makkelijke eerste bevalling gehad (klein mannetje, 34 weken), dus ik zie er niet tegen op. Ben wel bang dat het alleen maar tegen kan vallen! Ben doodmoe vanavond, drukke dag gehad, ga slapen. Voor de misselijken: hopelijk gaat het snel beter!
Jeejjj.. Twee meisjes en een jongen erbij!! Super leuk!' Heerlijk.. Nu lekker genieten! Ik ben weer thuis na een drukke dag lesgeven en schminken.. Duik zo m'n bed in want morgen is het weer vroeg dag! M'n kleintje wordt steeds actiever aanwezig: heerlijk gevoel!! Decharge dag door duwtjes en ik voel het zelfs wanneer ik bezig ben.. Heel gezellig!!