16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik had mijn kraampakket aangevraagd tijd terug bij fbto (mijn zorgverzekeraar) alleen vraag me nu wel af wanneer ie binnenkomt.

Ik heb de hele middag geslapen, vriendlief is al vanaf 12 uur aan het werk.

2. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Angelasm: wat een leuk wiegje!!

Riantje:t zit je niet mee zeg!hoop dat de kleine nog lekker even blijft zitten!!

Stephjuh:wat een fleurig pakket! Heb m ook al binnen, maar op zetje zebra na geen kleur in t pakket te vinden!vond m een beetje eng zelfs...al die gazen, gaasbroekjes enz.... Heb m heel snel in de Kast gezet!!!

Winterjas: ik heb er eentje waarvan ik hoop dat ik m dan nog aankan...en anders denk een goedkope in een grote maat bij hans textiel ofzo...heb dr nu ook vesten vandaan, zitten heerlijk en lekker goedkoop!!een collega van mij had t vorig jaar ook zo gedaan, ze hebben daar soms echt wel leuke dingen!

Bloempje:heerlijk even een middagje bijtanken!

Hier vanavond eens lekker lui op de bank! Filmpje, wat lekkers erbij! Heerlijk! T blijft toch nog een "gek" idee dat we straks met zn 3en zijn! En dat je dit soort avondjes dan moet "plannen"!

3. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Bloempje: misschien staat het op de site van je zorgverzekeraar, bij mij Zorg en Zekerheid stond 6 weken voor je uitgerekende datum. Maar dat duurt nog even en heb hem dus eerder ontvangen.

Rosa: Hihi wat meer kleur zou leuker zijn, alhoewel is het natuurlijk praktisch bedoelt ;)

Lekker genieten van een bankhang avondje ;)

Fijn weekend nog iedereen!

4. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Dat is lastig bloempje!
    Wat naar dat ze je wens niet respecteert!
    Enige wat ik erover kan zeggen:blijf bij je standpunt!!!
    Misschien dringt t nog tot haar door...(maar als ik je verhaal zo lees...)
    Moeilijke situatie!
    T enige wat me hier tebinnenschiet is toch en ziekenhuisbevalling?dan kan t verplegend personeel haar op de gang zetten...

Heel veel sterkte en succes!!!

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Dus je bevalt in jou moeders huis

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Riantje...je hebt wat ontsluiting nodig om je slijmprop te verliezen. Dikke afscheiding is een verschijnsel en dat lijkt dus waarschijnlijker

@Kraampakket... ik zie een foto van een pakket dat ik ook heb gekregen

7. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    We wonen er tijdelijk en ik wil een thuisbevalling tenzij er medische reden is dan is het een ziekenhuisbevalling en heb ik inderdaad het personeel van daar.

We hebben nu nog steeds discussies over de naam en dergelijke omdat zij vind dat ze mijn naam moet krijgen. Ik wil al dat hysterische gedoe niet bij de bevalling. Ik wil rust.

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Bloem ik denk dat je verloskundige jou moeder uit de ruimte kan houden
    Anders een vriend of vriendin vragen om haar uit de kamer te houden of opa of vader?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

10. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cygnet mij werd ook in het zh verteld dat het toch echt gedeelte slijmprop was ?
    Ga er van uit dat die dat toch wel zullen weten
    Nou ja ben er zo wie zo dinsdag weer en hou het goed in de gaten

Afschijding had er bij mij iedergeval nog niet eerder zo uitgezien

X bloempje moeilijk hoor
    Beetje plat weg gezecht hoor
    Maar ze was er toch ook niet bij toen het verwekt werd ?
    Warom zou zij dan dingen mogen bepalen
    Het is jullie kindje hoor
    En als jij graag zijn achternaam wil geven gewoon doen
    Zijn jullie getrouwd of is de erkening al geregeld op die papieren staat namelijk
    Al welke naam jullie bepaald hebben dus jou of zijn achternaam en is dit geregeld kan je ook niet meer terug en dan kan je ma zegen wat ze wil

En over de bevaling zorg dat je samen met je vriend een frond vormt en het ook samen met de gyn of verloskundige over heb en leg daar je probleem voor
    Mischien dat zij nog een oplosing weet
    Je ma uit dr eigen huis zetten gaat een beetje moeilijk
    Maar als je haar niet in jou kamer wil waar je bevalt moet ze dat toch echt respecteeren en acepteren
    Suc6 er mee lijkt me niet makelijk zo iets

Ik beval zo wie zo in het zh maar wil ook aleen vl er bij
    En mocht ik me bedenken op dat moment dan hoort ze dat dan wel

11. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Cygnet: dan heb jij als het goed is ook kraamzorg de Waarden?

Bloempje: lijkt me idd erg lastige situatie. Maar probeer toch bij jullie standpunt te blijven. Het zal uiteindelijk beter voor jullie kindje zijn als het geboren wordt in een rustige omgeving.
    En wat Riantje ook zegt; het is jullie kindje en daar was jouw moeder ook niet bij in de kamer (neem ik aan) toen het verwekt werd. :)

12. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik heb ook kraamzorg de waarden :D

13. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    SuusD: zelf gekozen of ook toegewezen door je zorgverzekeraar?

14. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Zelf gekozen :)
    Ben jij er niet blij mee dan? Die kraamzorg?

15. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Ohh en wat was jouw reden dat je voor deze koos? Ik heb nog geen reden dat ik er niet blij mee ben, 10/10/2013 intake/huisbezoek, ben benieuwd. Is het dan ook zo dat deze vrouw die langs komt ook gelijk jou kraamverzorgster is?

16. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, bedankt voor jullie warme welkom! :)

Wat ik me nou afvroeg... Kan het nu echt zo veel kwaad om op je rug te slapen?? Ik werd vanmorgen wederom wakker op mijn rug. Ondanks het feit dat ik mezelf goed in pak met kussens. Ik merk door het volume van ons ukje dat ik minder lucht heb als ik op mn zij lig. Als ik wakker word op mijn rug is dat meestal met mn armen omhoog, dus om beter te kunnen adem halen.

Ik mag dinsdag weer naar de gyn om te kijken naar ons meisje maar de vraag kwelt toch een beetje...
    Mijn buik begint trouwens af en toe rare 'puntjes' te vertonen hihihi. Als ik er dan op duw voel ik kleins en hards en krijg ik vervolgens een schop terug! Zo lief!!!!

17. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Bloempje: Wat een moeilijke situatie! Ik heb geen advies voor je behalve dan dat de aanhouder wint (en de verloskundige je moeder er echt wel uit zet).

@Stefjuh: Mijn kraampakket zag er uit zoals bij Rosa! Erg eng dus met die verbandjes en dergelijke. Heb hem dus ook idem zo snel mogelijk de kast in gezwierd. Jouw pakketje zag er wel wat aantrekkelijker uit! :)

@Riantje: Wat vroeg al die slijmprop (of in ieder geval gedeelte ervan) en dan ook nog eens harde buiken en indalen van kindje... Ik neem aan dat ze je baarmoedermond iedere keer opmeten? Ik zit in de ziektewet in verband met harde buiken. Iedere keer als het weer te hevig wordt moet ik naar het ziekenhuis aan de ctg en ze maken een echo van mn baarmoedermond. De laatste keer was het 4,7 cm dus goed op slot! ;) Hopen maar dat je kleintje nog even blijft zitten!!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    We zijn verhuisd! Nu nog een grote bende, maar er komt structuur in. Wat een werk... Ik heb niet veel meer gedaan dan koffie zetten en broodjes smeren, maar toch, het is vermoeiend. Zal binnenkort een paar leuke fotootjes plaatsen als de babykamer klaar is:D

@yntje: welkom! Ik zit ook deels in de ziektewet vanwege harde buiken, maar ben nog niet in het ziekenhuis geweest. Ik merk wel dat mijn vk er erg rustig onder is (en ik zelf ook), het gaat nu nog goed. Verhuizen is alleen niet goed voor je buik!

@riantje: hou nog even vol! Met rust kan je een heel eind komen en dat gaat jou en je baby hopelijk ook lukken. Wat nu wel fijn is is dat je meisje wat zwaarder lijkt te zijn, met een beetje geluk is ze dat ook als ze toch te vroeg komt.

@bloempje: wat een vervelende situatie! Ik zou zsm de erkenning regelen, dan is er geen gedoe meer over de achternaam. Maar met het bevallen is het moeilijk als je in je ouders huis woont. Heb je er al met je vader en oma erbij over gepraat? Misschien kunnen zij wel wat "verstand" op haar inpraten.

@kraampakket, de mijne is ook binnen, staat nu ergens tussen de
    dozen:D

19. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloempje: wat een vervelende situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gestoord van wordt. Ik zou in jouw situatie ook voor een kraamhotel kiezen en erover praten met je vriend, oma en verloskundige. Het is eigenlijk al te gek voor woorden dat ze jouw wensen niet respecteert. Het gaat om jouw wensen en niet om wat zij wil.

Over harde buiken: ik ben vorige week na mijn vakantie weer gaan werken en heb sinds die tijd veel meer harde buiken en ben eigenlijk kapot en uitgeput. Het is veel te druk op mijn werk. Ik heb de laatste dagen er alleen maar om kunnen janken. Ik heb nu besloten om me morgen ziek te melden en de verloskundige te bellen. Daarna ga ik in overleg met mijn baas. Ik hoop dat hij dan wel luistert. Tot nu toe zegt hij vaak dat ik rustig aan moet doen, maar als ik dan aangeef dat ik dat of dat niet kan doen omdat dat niet gaat, dan gaat hij moeilijk doen. Kortom; ik mag rustig aan doen, maar alleen als het hem uitkomt.
    Ik werk nu nog 36 uur (is bij ons fulltime) maar heb vorige week gemerkt dat dat niet meer gaat. Ik krijg een paar keer per uur nu harde buiken als ik aan het werk ben en 's avonds thuis. In de vakantie was dat een paar keer per dag. Ik vind het heel lastig en heb ergens ook het gevoel dat ik mijn werk in de steek laat als ik minder ga werken.

Deel Deze Pagina