16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mn vriend stond eerst in een andere gemeente ingeschreven, nu in dezelfde. Maar toen deed mijn gemeente moeilijk omdat hij in het buitenland gewoond heeft. Hij is met 21? jaar (weet niet meer precies) terug verhuisd naar Nederland - hij is hier geboren. Want volgens mijn gemeente klopte er niks van terwijl het wel allemaal gewoon klopte. Maar ze vonden dus dat hij getrouwd kon zijn etc en we dat maar via zijn eigen gemeente moesten doen.. die gemeente was die periode erg druk en zijn we dus eigenlijk vergeten. Als vriendlief zn definitieve werkrooster heeft gaan we weer naar de gemeente (eerst via internet afspraak maken). Ik blijf bij mijn keuze en me moeder weet dat maar ze wilt altijd haar zin hebben en speelt gewoon in op je schuldgevoel. Ik ga het er nog met mijn stiefvader over hebben.. ze reageert nu al wel rustiger erop, misschien dat het begint door te dringen.

Harde buiken heb ik alleen als ik ga werken, heb nu eventjes niet meer gewerkt en dus ook geen last van gehad. Had bij mij dus met de inspanning te maken.

Morgen van half 9 tot 12 praktijk in de bakkerij van school en dan uurtje thuis rusten om vervolgens naar de verloskundige te gaan..

Kraampakket, ik zit ook bij de waarden maar heb het gewoon bij mijn zorgverzekeraar aangevraagd. - werd mij zo aangeraden.

Kraamzorg, hoelang willen jullie de kraamzorg? Mijn buurvrouw koos er voor om twee dagen de kraamzorg te hebben. Ze voelde zich er klem door gezet.

2. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yntje ja dat doen ze idd en is gelukkig ook nog mooi gesloten

Mopje ja ik hou zeker vol ik weet waar ik het voor doe en dat schilt
    Zo wie zo nu nog ff 2 weken en 2 dagen rustig aan doen
    Dan ben ik 32 weken en mag ze hier in het zh geboren worden
    En daar vandaan weer 4 weken er bij dan ben ik 36 weken en mag ze van mij echt komen

Over het proberen in te dalen
    Daar was ze idd mee bezig jammer genoeg lag ze nog niet vast en kan ze dus nog terug als ze zou willen
    Gelukkig licht ze al van af de 20 weken echo met haar hoofdje beneden
    En draaid ze eigenlijk aleen maar van lings naar rechts

Wel komt ze iets om hoog naar me ribben als ik onder de douch sta
    Ze zal het geluit denk rustgevend vinden of zo

Nou ja vandaag weer lekker niksen boekje er bij en wie weet is er vanmidag wat op tv

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Verhuizen heeft zijn tol geëist... Al de hele dag harde buiken als ik ook maar iets wil doen! Dus nu weer op de bank terwijl er nog veel werk te doen is:( Zoontje is nog bij Pake en Beppe spelen dus we hebben het huis nog alleen en mijn man doet alles, de schat!

4. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mopje hou het wel in de gaten hoor zodra het begint eigenlijk gelijk rustig aandoen anders zit je dalijk dagenlang met harde buiken.. dat had ik ook.

Riantje heb je wel voldoende afleiding want er over blijven nadenken maakt het er voor jou natuurlijk niet beter op. we hopen natuurlijk allemaal het beste.

5. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja vanmidag ff fikse huil bui gehad moet er toch een x uit
    Nu weer lekker onder uit met de tv aan
    Na een onspannende douch
    Ben blij met de tablet lekker van uit bed spelletjes doen
    En heb lekkere boekjes om te lezen
    Hoe moeilijk ook moet me er aan toe geven
    Anders duuren die weeken eeuwen dan het me zelf maar makelijk maken
    En met al die lieve mensen om me heen komt dat zeker goed
    Maar lief dat je het vraagt x bloempje

6. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Mopje, ooh fijn zeg! Nu nog dozen uitpakken en alles op z'n plek! :)

@Leinos, om jezelf en de kleine denken he meis. Ik werk momenteel halve dagen wat ik ook niet leuk vind. En voelt ook alsof ik mijn werk in de steek laat. Maar je hebt er straks ook niks aan als je helemaal rust moet houden.

7. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik moet er zelf helemaal niet aandenken. Ik wordt gewoon gek van stil zitten. Ik heb mezelf nu verplicht tot twee dagen rust omdat ik gewoon energie te kort kom. En slaap voornamelijk omdat ik me verveel. Wil niet meer lezen (hou er echt van) film kijken (geen zin in) en de tv is niks interessants.

8. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: dank je wel. Ik weet ook dat ik echt rustiger aan moet doen, zeker voor de kleine. Dus we gaan morgen maar gelijk de VK bellen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Riantje.. sterkte meid! Hoewel ik helemaal snap wat je zegt... hoop toch maar op 37 weken.. er is een redden waarom die termijn 'voldragen' is.

@De waarden? Nee, Babymoon komt bij mij. Het kraampakket is via mijn verzekeraar (tussenpersoon) gegaan. Leuk pakket hoor.

A.s. dinsdag krijg ik een extra echo ivm de ligging van de placenta.. ik ben heel erg benieuwd. De controle bij de VK was weer helemaal goed. Dochter was dit keer mee en ze vond het heel interessant allemaal.

10. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Riantje, snap dat het er een keer uit moet! En het is juist goed om alles er een keer uit te gooien! Het zit je ook niet mee meis! Fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt!

@Leinos, goed zo! :) Ben benieuwd wat de vk zegt!

11. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb nu volledig ziektewet ivm harde buiken. De artsen vinden het te riskant om mij nog te laten werken. Ik werk in psychiatrie met behoorlijk belastende doelgroep. Ook heb ik auto immuunziekte waardoor ik al behoorlijk wat miskramen gehad heb. Aan de ene kant vind ik het superfijn dat artsen mij willen laten rusten en zeggen dat ik thuis moet blijven. Maar aan de andere kant voelt het idd alsof ik mijn collega's en clienten in de steek laat! Ik mis ze allemaal vreselijk en via mijn vriend hoor ik dat ze het behoorlijk moeilijk hebben in verband met personeelstekort. Ik heb een dwangbuis nodig om thuis te blijven denk ik! Maar veel kijken naar de pretecho en haar lieve bolle toetje. Dat herinnerd me eraan waar ik het voor doe. Zo maar weer even terug mn bedje in duiken. Gisteravond om 19 uur al naar bed gegaan met barstende koppijn en dat is nu nog niet over. Nu ook nog eens kramp in mijn onderbuik en pijn in mn onderrug erbij :(

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een nacht... Gisteravond 3 pijnlijke harde buiken gehad en ging met zeurende pijn slapen. Het was de eerste nacht voor ons zoontje in het nieuwe huis, dus hij werd om 1 uur huilend wakker, bij ons in be kon hij niet slapen (nog geen gordijnen, lichtjes buiten). Ik ook niet en de buikpijn kwam weer terug. Een paar uur wakker gelegen met steeds zeurende krampen. Vanochtend om 7 uur onder de douche (zou gaan werken) en daarna meteen weer harde buiken (ook pijnlijk). Op bed werd het niet minder dus de vk om 8 uur gebeld. Daa kan ik om 10 uur heen. Werk afgebeld en lig nu op de bank met nog steeds buikpijn. Het komt wel in golven zoals weeën, maar niet regelmatig en mijn buik is niet steeds hard.

Maak me een beetje zorgen:(

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ mopje: sterkte, hopelijk is er geen sprake van weeënactiviteit!

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mopje ik denk dat je even rustig aan moet doen! Ik had dit vorige week ook een dag..soort menstruatiekramp de hele dag. Ik heb nu vakantie en doe al drie dagen rustig aan en ik heb nu,even afkloppen,geen last van kramp of mijn rug. Maar sowieso goed dat je naar de vk gaat!

Wij mogen om half elf weer. Voor de groei echo! Voel die kleine wel wat minder de laatste twee dagen dus maak me daar wel een beetje zorgen om,maar ik denk weer een groeispurtje want had wel echt bandenpijn gisteren!

@riantje jij ook sterkte! Weet hoe moeilijk t is om afhankelijl van andeeren te zijn :s

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Sterkte Mopje! Hopelijk valt het mee.

16. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Mopje Sterkte! Hopelijk valt het mee!

@Souries jij ook sterkte bij de groeiecho! Altijd spannend maar als de beeb zich zo kalm houd helemaal!

17. ACH

ACH Niet meer actief

Inmiddels ben je al bij de verloskundige.. Hoop dat alles goed is @Mopje!

Jeetje. Sta echt versteld van jullie 'klachten' dan prijs ik mezelf erg gelukkig!
    Ik heb opzich niks te klagen. Behalve dat mijn hoofd overstroomt met alles wat ik wil doen maar niet voor elkaar krijg.

Gister een voedingskussen gekocht en wantjes en een sjaal voor babylief. Nije wat op mijn lijstje stond! Helaas.. Dus gister maar op internet een voedingsbh en oma onderbroeken voor na de bevalling gekocht..

Spannend @souries!
    Hier pas over 2,5 week de groei echo.

Mijn vader en manlief zijn de lampjes in de babykamer aan het ophangen en een bed van zolder halen voor de kraamzorg. Zo hoeft ons eigen bed gelukkig niet omhoog!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ben nu in het ziekenhuis, de vk vertrouwde het niet. Ze maken een hartfilmpje en checken mijn urine ( ook snel bij de vk gedaan en dat leek schoon). Afwachten nu. Krampen komen en gaan :(

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou,dat was allemaal prima in orde! Hij ligt al lekker met zijn hoofdje in mn bekken wat de kramp een beetje verklaarde :) gemiddelde grootte,alleen niet zulke lange benen dus t wordt geen basketballer hihi! Over zes weken nog een liggingsecho en dan is het bijna al zover! Wat gaat het snel hè!

20. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hè, wat naar zeg... :( Gelukkig wordt alles nu goed nagekeken. Nogmaals sterkte.

Deel Deze Pagina