Appeltaart staat in de oven! Het ruikt hier al lekker Lekker weer vandaag, vanochtend voor het eerst in de nieuwe tuin gezeten. Op de tegels nog overal zand en waar het tuinhuisje komt is nog een grote zandbak, dus zoontje laarsjes aan en lekker spelen. Er komen ook nog geen auto's achter (wij zijn de eerste bewoners!), dus de straat op mag ook. Fijn hoor! Nog geen lekkende tepels, bij de eerste ook niet gehad, en ik had wel meteen veel melk na de geboorte!
Hmm appeltaart!! Lekker!! Boodschappen doen; ik zie daar ook steeds meer tegen op. Normaal gesproken deed ik elke dag na het werk boodschappen voor het avond eten.. Nu maar voor meerdere dagen in een keer doen en na m'n werk rustig naar huis bankhangen. Merken jullie ook dat je energie peil zo zakt?? Ik ben nu veel vaker moe... En het zitten op een stoel vind ik zo vervelend worden; aan het einde van de dag kan ik alleen nog maar liggen, ik heb dan zo'n last van m'n rug/buik. Herkenbaar??
Lise, mijn energiepijl zakt ook hoor!! Kan opstaan met het gevoel heel de wereld aan te kunnen, maar zodra ikdan ook maar iets gedaan heb zakt t gelijk weer een heel eind naar beneden!!! Meiden thxs voor de schommelstoeltip!!! Vandaag een dagje huishouden gehad...pffff nu even in een bad en dan zo nog even de was vouwen/strijken. Wilde alles voor morgen klaarhebben, dan heb ik infoavond op school(ik moet dan vertellen wat we gaan doen met de kids dit jaar) Erg leuk altijd, maar een lange dag! Ben er dan om half 8 en dan tot savonds laat(t is om 9uur afgelopen) woon gelukkig wel dichtbij, dat scheelt weer!
Lange dag: doop en daarna een verjaardag. Ik word dan toch snel moe hoor. Wel een heel leuke dag! @schommelstoel: hier ook van Marskramer. Fijn ook een brede en diepe zitting @taart...mmmh appeltaart. Vandaag twee x taart gekregen: appeltaart (heerlijk) en brownie (ook erg lekker) Moeten jullie nog veel doen? Hier kleine dingen: boodschapjes, box, zeiltje in bed, vluchttas, geboortekaartje, geboortesticker etc
@Cygnet2 Vind ik heel lastig.. Om te zeggen of ik nog veel moet doen. Ik heb geen idee. Ik denk onwetendheid. Wat bedoel je met boodschappen? - Box staat Zeiltje in bed, je bedoelt mijn bed? Er moet ook nog een bed in elkaar voor kraamzorg - Vluchttas ben ik bij elkaar aan het verzamelen. Eindelijk een geschikt nachtjapon met knoopjes gevonden! - Geboortekaartje is uitgezocht, nog even een check-up doen voor zover mogelijk. Geboortesticker moet ik nog bestellen! Ik krijg het juist helemaal benauwd van die kleine dingen. Vraag me iedere keer af of ik genoeg dit of dat heb.
Hier ook! Alle meubeltjes, box enz staat, maar ik moet alle lakentjes kleertjes enz nog wassen. Ook het geboorte kaartje moet nog. Wat bedoelen jullie met geboorte sticker?? Klossen moeten nog onder het bed en de spullen voor in m'n tas moet ik ook nog jij elkaar verzamelen. Wel al wat simpele lange shirts bij de h&m gehaald Qua voeding moet ik alles nog kopen, flesjes, speentjes enz. Moet in m'n verlof ook nog wat te shoppen hebben. Aan kleding geen gebrek.
Ik moet nog heel veel doen... Maar we zijn net verhuisd, dus dat ging even voor. Ik ga deze week eens een todo lijstje maken. Gelukkig hebben we al veel van de eerste, dus het zal wel meevallen. Maar ik ben ook weer vergeten! En verder, ik heb nog 10 weken! (Ga ik even vanuit)
Oja, de appeltaart was heerlijk, hier het recept: Normandische appeltaart - Rudolph's Bakery | 24Kitchen Super makkelijk te maken, ik heb de gelei achterwege gelaten.
Boodschappen: luiers, vitamine D + K, zoogcompressen (check), maandverband, voeding (100 ml zakjes als die nog ergens te krijgen zijn...), luierdoekjes, magnetronsterilisator (check). lansinoh, kolfflesjes, Kraamspullen: klossen, weegschaal (vind ik fijn om een week of 2 in huis te hebben), zeiltje in bed (dit alles bij 37 weken), vluchttas Geboortesticker: wij plakken een grote sticker op het raam met zijn naam. Hebben we met dochter gedaan, vonden we erg leuk Geboortekaartjes: proefjes laten komen, postzegels halen, adresstickers maken, voorbereiden. Fotoboek: startfoto boek maken
Vandaag blijf ik thuis van 4 uurtjes praktijk. Onwijs veel last van me rug (onder schouderbladen naar me.billen toe) vooral last van.een plekje boven me linkerbil. Begon gister en heel de nacht lopen piepen over de pijn terwijl de kleine me overal zit te porren. Morgen heb ik heel de dag theorie dan maar even proberen anders bel ik morgen de vk of verloskundige, bah dit is niks. Nog 9 en half week
@XBloempjeX.. heb je al fysio? Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Erg veel rugklachten ontstaan door een net verkeerde houding (in de zwangerschap) en dat kan gemakkelijk gecorrigeerd worden. Sterkte ermee! Zo huis is leeg... heerlijk helemaal voor mezelf. Ik ga vandaag lekker rommelen.. even helemaal niets hoeven (ja de was en de vaatwasser maar dat is het dan ook wel) Slapen is hier niet meer zo leuk... 3-4 x per nacht wakker. Veel plassen en vooral al erg oncomfortabel.. wordt nog erger
Ik heb de laatste tijd weinig puf te reageren door slechter slapen e.d. Even snel een vraagje voor jullie. Sinds een week of wat langer heb ik een zeurend gevoel bij mijn lies rechts. Erg irritant, maar nog wel te doen. Dat is steeds sterker geworden en nu opeens sinds vanochtend dat ik echt veel pijn eraan heb. Lopen gaat moeilijk en is behoorlijk pijnlijk. Heb de huisartsassistente gebeld en moet nu morgen even bij de dokter komen. Ik heb wel al sinds ergens in het begin van de zwangerschap last van bekkeninstabiliteit, maar die pijn zat altijd in mijn rug en billen. Best pittig zo met mijn dochter, ik wil eigenlijk niet meer lopen en gewoon zitten maar dat gaat natuurlijk niet Herkent iemand deze klachten?
Hey meiden Pfff waar ga ik weer is beginnen was vrijdag blij dit om dat ik een week niet aan de ctg gelegen had Zaterdag verjaardag gehad en een lange leging gekocht maar verder rustig aan gedaan zondag dacht ik het gaat had wat energie En vl stond al weer een tijdje droog dus dacht ach het kan vast geen kwaat Om het weer is te doen Er na nog heerlijks een uur geslapen en niks aan de hand Aleen er na kwamen de harde buiken En dat redelijk vlot op elkaar had zo iets van komt vast van me bande zakt wel weer af Aleen toen ik ze 4 uur later nog had toch maar het zh gebeld Aan de ctg en echo en had mazzel want me eigen arts had dienst Ctg pakkte idd me harde buiken op en ook tijdens de echo kon ze ze voelen Toen binnen waarts kijken Baarmoeder mond was nog netjes dicht aleen toen kreeg ik een harde buik En zag je dat me baarmoeder mond verkorte van een goede 4.5 mm naar 3,5 mm En na de harde buik trok die dan weer bij Na overleg toch naar huis gegaan zo dat ik daar kon ontspannen en hopelijk goed kon slapen Wel moest ik bellen als ze aan hielde, meer zeer gingen doen of als ik er niet van kon slapen Na een hele onrustige nacht 1.5 uur slaap uur wakker en zo de hele nacht zo door Van morge dus weer het zh gebeld en dus vanmorge weer het hele riedeltje Weer ctg en echo en hier kwam eigenlijk het zelfde uit als gister avond Nu dus weer opgenomen met opnieuw strenge bed rust En woord nu goed in de gaten gehouden Ze zijn anders bang dat als het wel door zet ik niet optijd aan de bel trek Ben nu echt heel moe nie zo verwondelijk na zo een nacht Kreeg ook te horen dat het dus ook door de sex aan gewakert is hier dus echt helemaal niks meer Nu rusten en hopen dat het niet door zet naar weeen
riantje: sterkte! Slapen: wordt ook steeds minder, vaker wakker en idd niet comfortabel, ook al slaap ik met een voedingskussen. gemengde gevoelens: gister was me opa jarig 82jr geworden en mijn tante bevallen van een meisje en de opa van VL 82jr medicatie stopgezet en vandaag 11:30 overleden. He bah wat voel ik me naar!
Ik denk dat ik ook een griepje te pakken heb wat voel ik me beroerd. @riantje wat naar hopelijk gaat het nu beter en zet het niet door
@Riantje... sterkte daar @Stefjuh... jij ook. Mixed feelings @liespijn... tja, kan van alles zijn. Wel goed om er even naar te kijken. Waarschijnlijk toch banden.
@riantje1987 Sterkte! @Stefjuh He wat rot zo dubbel.. Voor jou ook sterkte! Hier een super drukke week! Thuis schilderen, hond van mijn ouders te logeren, laatste les ZwangerTotaal, tandarts, dierenarts, extra werken en vrijdag een bruiloft.. Zucht. Huis is in combinatie met mijn energieniveau + het schilderen en een grote hond echt een bende voor mijn doen! Ben echt aan verlof toe! @Cygnet2 Hoeveel luiers haal jij van te voren? En de vitamines zijn dat druppels? Waar koop ik die? Qua borstvoeding spullen vind ik dat zo lastig! Eerst maar eens hopen dat het lukt. Voedingbh is besteld en zoogcompressen in huis maar verder?