Kraamzorg is geweest Was echt een leuk gesprek Moet aleen me bed de lucht in doen door midel van extra matras Verder was alles prima Ook de dekentjes die me ma gemaakt heeft was geen punt Net nog ff gerust Nu aan kleden eten en dan op verjaardags bezoek En morgen helemaal niks doen dan op bed ligen en boekje lezen
Wat een verhalen allemaal meiden! @ Riantje, fijn dat je weer thuis bent, rustig aan! @ Leinos, sterkte met je enkel en ook jij rustig aan! Hier nog 3 dagen werken tot m'n verlof (neem vakantie op voorhand op), ik kan niet wachten. Twee weken geleden ook naar het ziekenhuis geweest voor CTG omdat de kleine meid al 2 dagen niet actief was geweest. Bleek achteraf stilte voor de storm en wellicht vanwege harde buiken dat ik haar niet heb kunnen voelen. Vanaf dat moment stress afgezworen voor mezelf, maar helaas werkt m'n omgeving niet echt mee. Mijn vader heeft sindsdien bekend gemaakt te willen scheiden waardoor m'n moeder compleet in de kreukels ligt, die zag dat even totaal niet aankomen. En werk zit ook niet echt mee, ben al 4 weken een vervanger aan het inwerken maar die is echt niet geschikt voor deze functie. Toch wel erg lastig om zo met een gerust hart met verlof te gaan.
@riantje: rustig aan vanavond Fijn dat je weer thuis bent. En nu goed rusten en de kleine nog heel wat weekjes laten zitten. Te vroeg wil je echt niet, ik kan het weten @leinos: wat een stomme baas dat je perse je mail moet lezen! Die van mij is zo lief, als ik morgen zeg dat ik niet meer kom, snapt hij dat helemaal. Maar gelukkig gaat het bij mijn nog wel. @dyson: wat een vervelende situatie met je ouders! Hoe lang zijn ze al samen, heel wat jaar lijkt me? @yntje: vervelend van die medicijnen. De vriendin van mijn neefje had hetzelfde, ze heeft een schildklierafwijking en mocht ook geen borstvoeding geven, vond ze erg jammer, maar ze heeft zich er bij neer gelegd. Wie weet kun je wel al wat op gang brengen. Of kan me de medicatie nog een weekje uitstellen zodat je wel de eerste week kan voeden? Na twee dagen werken weer twee dagen vrij, heerlijk mijn aangepaste rooster! Is ook wel nodig. Vanavond na het eten weer harde buiken, dus nu weer op de bank. Gelukkig niet pijnlijk. Donderdag vraag ik aan de vk wat nu "mag" in mijn geval. Beetje jaloers op mijn collega die 30 weken zwanger is en alleen met hard fietsen een harde buik krijgt
Lees alles mee! Maar weinig tijd om te reageren ... ! Hier alles prima ! Kleine man groeit goed verder zelfde klachten als jullie! Plassen slecht slapen weinig energie etc etc Riantje , rustig aan doen he! Komt alles goed! Xx
Fijn dat alles goed gaat! @anna123 @mopje Wel lekker inderdaad dat je werk nu afwisselend is. Merk ook dat afwisseling goed doet.
Krijg net een mailtje dat de mama mazzeldagen weer komen! Van 24 tot en met 29 september! Ben benieuwd of er nog wat leuks bij zit.. Hoop niet dat er korting zit op dingetjes die ik net gekocht heb haha.
Ik mag morgen ochtend bij de dokter langskomen.. Het heeft niet zo zeer met houding te maken of me lichaam moet besloten hebben dat recht opstaan en zitten slecht voor me is. Voel me nog steeds moe en beroerd. Een vriendin van mij is nu 20 weken en die heeft al last van lekkende tepels. Heb ik nog steeds geen last van gehad. Kraampakket was maandag avond gekomen, leuke knuffel zat erbij en een boekje van baby eerste jaar.
CTG was weer goed! Moeders dr hartslag heeft wel een opdonder gehad want de pieken en dalen die dochterlief maakt in hartslag leken me toch niet normaal! Volgens gyn hadden ze dat toch echt het liefst. Zolang ze wel keurig binnen de marge wilde blijven. Affijn moeders weer opgelucht op naar de groei echo volgende week dinsdag! @Riantje Op het gemakje he @Mopje Ik zal me erbij neer moeten leggen vrees ik. Heb nu ook mail terug gehad van ziekenhuis waarin uitgelegd word dat er nog geen alternatieven zijn helaas. Een week uitstellen is geen optie ivm medicatie om bevalling op te vangen. Naja...een flesje heeft ook z'n charme denken we dan maar Geniet lekker van je rooster! Lijkt me heerlijk om zo nog een beetje aan de slag te blijven! Ik mis mn werk en collega's enorm! @Dyson Jouw vakantie komt niets te laat blijkt! Jeetje het zit je niet mee geloof ik...Sterkte! @Anna Fijn dat alles goed gaat! @Ach Waar hebben ze die mama mazzeldagen dan? Ik kan geloof ik nog heel wat gebruiken! Die 10 weken schijnen te vliegen (raar maar waar)
Prenatal heeft de mama mazzeldagen! En ik kreeg ook de kortingsfolder van de babydump in de bus. Voor sommigen ook nog wel interessant Wij hebben nog een trip trap stoel en een babyfoon nodig. Dus kom maar op met die korting!
Riantje: hoe was t vandaag?? Hopelijk is alles rustig gebleven! Mopje:hier ook de mail en folder binen, tijd voor een shoptripje!! Yntje:fijn dat de ctg goed was. Bloempje:spannend morgen een de huisarts, ben benieuwd, hoop dat hij je kan helpen! Lekkende tepels:gelukkig geen last van... Al zie ik nu al op tegen de stuwing de eerste dagen na de bevalling.(mag niet ivm medicatie die ik direct weer moet gaan slikken) Nog een paar nachtjes en dan mogen we de kleineeid weer even bekijken! 30 weken echo, begin m nu alweer te knijpen...ik blijf dat zo spannend vinden gewoon! Hopelijk ligt ze nu iets beter voor de 3d, die zou ze nog even aanzetten omdat de pretecho alleen maar plaatjes van een hele mooie kont en rug opleverde! En nog even een keer extra vragen of t echt nog een meid is! Ze hebben t nu al 5keer gezien en gezegd, maar je hoort vanalles om je heen!iedereen kent dan weer iemand die toch ineens een knul bleek te krijgen op t laatste moment. En begrijp me niet verkeerd:een klein knulletje is ook prima, maar dan moeten we de muren van t kamertje toch even een ander kleurtje gaan geven....hihi! Ik vertrouw t pas als ik t met eigen ogen gezien heb geloof ik!
Ah ik ben jaloers op je echo!! Natuurlijk niet om de reden maar ik ben zo benieuwd naar m'n kleintje!! Ik denk dat het pas over 8 weken ons kleintje kan bewonderen! @riantje: rustig aan doen!! @bloempje: succes morgen! @yntje: fijn goed nieuws!! @mamamazzeldagen: ik ga nog even shoppen denk ik, moet nog wat dingetjes! Hier nog 4 weekjes werken.. 8 weekjes tot de uitgerekende datum!! Ik heb er zo'n zin in! S avonds ben ik ook wel op nu merk ik: last van m'n bekken en zere buik.. Ik denk dat m'n banden nu toch wel echt wat te verduren krijgen! Tja het hoort erbij! Straks een mooi kleintje op de wereld zetten: ik heb er alles voor over!
Nou ik vind het allemaal even niet zo leuk meer. Donderdag gebeld dat ik maandag naar het ziekenhuis moest komen. Na overleg overeen gekomen dat ze dan wel eerst de 30 weken echo zouden doen. Maar je gaat je toch afvragen of ze je alleen vanwege een verstoorde suiker zo snel laten komen. Maandag; prulleke is prima in orde! Ze weegt 1567 gram en alles netjes binnen de waardes (max. 31 weken op 30 w 2 d) dus hartstikke tevreden.... tot ze begonnen over teveel vruchtwater Vanmiddag weer geweest en gestart met diabetesgedoe (dagje 7x prikken enzo) Ter controle even mijn bloeddruk, die bleek ineens te hoog. Oké. Zit ik in de auto klaar om weg te rijden, bellen ze me op. Morgen komen, vrijdag komen. Volgende week internist, extra afspraak diëtist, extra afspraak verpleegkundige.... Toch maar even doorgevraagd; ze vinden de verhoogde bloeddruk in combi met de pijnlijke harde buiken "verontrustend" Waarom, tja dat gaan ze me dus vrijdag uitleggen. denken ze door zo'n mededeling dat mijn bloeddruk voor die tijd zakt ofzo? Niet echt snugger. Dus ach, gewoon rustig blijven, geen zorgen en we horen het vrijdag wel, ja ja. Goh zal ik lekker slapen vannacht Overigens niet ontevreden over de waardes tot nu toe; 5.2 (na lunch), 5.1 (voor avondeten) en 6.2 (na avondeten) mag volgens de suikerjuf max. 6.7 zijn
Pfff mamemi; wat een gedoe. Vervelend dat je het vrijdag pas hoort.. Voor en hoge bloeddruk idd niet echt bevorderlijk. Hebben jullie ook zo'n last van de borsten... Geen lekkage ofzo maar aan de zijkanten bij m'n oksels hen ik steeds zo'n branderig gevoel. Ook ober m'n borsten waar m'n bh zit doet het echt pijn., ik denk van de beugels; maar ik zie niet echt irritatie..
Onze bevallingslijst: 13(1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 37 zwangeren! 14 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: 23 augustus -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem* Afspraken: september 19: Mopje (VK) 20: SuusD (intake kraamzorg tussen 10-10:30) 23: souries (intake kraamzorg) riantje1987 (controle gyn + groei echo), Kaatje87 (VK en opnieuw placenta lokalisatie) 24: Cygnet (placenta echo),Diortje (VK) Stefjuh (VK) 25: Cygnet (VK, laatste keer?) ACH (groei echo VK) 26: xBLOEMPJE (VK) oktober 2: JackieSt (VK), Juis (VK) ACH (intake kraamzorg) 3: Mopje (extra echo ligging placenta), Souries (controle VK) 10: Stefjuh (intake kraamzorg) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho)
@Ach, haha dat mailtje had ik ook! Handig! @Lekkende tepels, hier ook nog geen last van gelukkig! @Rosa, ja haha, die verhalen hoor ik ook veel! Ik zei al tegen m'n man wat nou als het een meisje blijkt te zijn? Hij zo: Dan kan ik alleen maar heel hard lachen! Maar goed hebben nu al een aantal keer ons kereltje gezien incl. piemeltje en balzak! @MaMeMi, nou idd bevorderlijk voor je bloeddruk zeg! Vervelend dat je het vrijdag pas hoort hoe en wat.
Ik zou echt gek worden als het nu geen meisje zou zijn. Niet dat een jongetje niet welkom is maar zou dat toch wel even moeten verwerken. Woensdag nog maar keer laten checken! @MaMeMi Wat vervelend dat ze je zo laten stressen! Maar je waardes zijn echt gewoon super toch!? Gister sprak ik een zwangere met suiker die meette regelmatig richting 7 en daarboven. @borsten Geen last van maar heb dan ook niet zoveel, haha. Vandaag lekker druk geweest op het werk en vond het heerlijk. De kleine meid ook want mocht heel de dag genieten van haar! Zo leuk! Woensdag de groeiecho. Ben benieuwd! Hier in iedergeval de afgelopen 2 weken goed gegroeit! Hoe is het met @souries? Zo stil! Heb je al vakantie? Welterusten dames!
Hoi hoi! Lees wel mee,maar reageer niet veel! Doe ik normaal van mijn werk maar hebben nu inderdaad twee weken vakantie. We wilden week 1 besteden aan het verven van de buitenboel en week 32 wat leuke dingen doen,maar door dat rotweer zijn we nu al anderhalve week bezig met klussen. Kan geen Buienradar,verf of kozijn meer horen of zien! En we zijn nog niet klaar,dus leuke uitstapjes zitten er niet meer in,maar ja,is voor goed doel! verder gaat het goed hier. Wel veel last van linker schouder/rug,maar verder niks te klagen! Op naar het verlof over viereneenhalve week,dan hoef ik echt lekker niks van mezelf. @mamemi he,vervelend! Lekker die spanning :s @lekproblemen hier nog niks te merken!
@Mamemi, nog even volhouden. Is al donderdag Veel succes!! @lekkende borsten: hier ook nog geen last van. Heb sinds enkele weken een probleem met tanden poetsen. Elke keer ik mijn tanden poets ben ik nadien misselijk. Soms zelfs zo erg dat ik moet braken (vooral als ik tanden poets vlak na eten). Al verschillende tandpasta's geprobeerd maar maakt geen verschil. Zijn er nog mensen met dit probleem of kennen jullie een oplossing?
@Happy Ikke Bah wat vervelend. Ik heb het niet maar mijn schoonzusje klaagde daar ook over. Maar zij had dat ook in het begin. Ze heeft alle geprobeerd maar niets werkte geloof ik Wat niet wil zeggen dat bij jou niets werkt he!! @Souries Gezellig zo'n 'werkvakantie' maar je bent er in ieder geval voorlopig vanaf. Bijna weer vakantie @Ach Ben jaloers op het feit dat je lekker gewerkt hebt! Heerlijk in combi met gewriemel van de kleine... @Lise geen last van borsten. Ze jeuken een beetje maar ook dat valt reuze mee. Het scheelt dat ik vlak voor de zwangerschap 48 kilo was afgevallen. Mn borsten waren van erg groot naar formaatje schappelijk gegaan naar nu weer wat groter. Ze zijn dus een flinke opdoffer gewend @Mamemi Wat een onzekerheid! Lekker om een zwangere met hoge bloeddruk zo in spanning te laten! En teveel vruchtwater? Jeetje daar bovenop ook nog eens suiker dan? Pfoe.... Hoop dat het vrijdag mee valt! @Rosa Ik heb haar nu al zo vaak kleine meid genoemd dat hij het zou gaan geloven mocht het toch nog een knul zijn Hier gaat het slapen steeds slechter. Lig snachts wanhopig wakker! Ook het draaien gaat als een aangespoelde potvis. Lig ingegraven met kussens inclusief voedingsslurf maar het helpt niets... Ook mn neus zit weer steeds potdicht waardoor ik vooral snachts benauwd wordt... Maar maakt niet uit! Beeb spartelt er nog vrolijk op los (vooral 's avonds en 's nachts) en ik kan eventueel overdag nog bijslapen.