Hier ook weer een hoop onduidelijkheid.. Maandag bij de gynaecoloog geweest en alles in orde met ons mannetje.. Hij was alleen in een week tijd weer flink gegroeit hij werd nu alweer geschat op 2300gram.. De gynaecoloog begon erover of ik zwangerschapsdiabetes heb.. Dus ik uitgelegd dat ik de test al 2x had gedaan dat alles goed was.. En ik de test vandaag weer zou doen.. Gynaecoloog vond het onzin omdat het dan wel al uit de test had moeten komen.. Ze ging het bespreken met haar meerdere.. Toen besloten ze dat ik een dag mijn waardes moest bijhouden en dus moest prikken.. Ik naar diabetesverpleegkundige die begreep er helemaal niks van en wilde in eerste instantie niet eens het setje mee geven.. Uiteindelijk dus wel meegekregen.. Maandag gelijk begonnen met prikken alles in orde.. Dinsdag ook geprikt had ik 1x een hoge waarde van 7,4.. Gister zou ik de diabetesverpleegkundige bellen om mijn uitslagen te bespreken.. Nu hebben ze me toch op dat dieet gezet,,.. Scheelt al bijna niks met wat ik normaal eet..maar ze zeggen niet dat ik echt zwangerschapsdiabetes heb.. Maar ook niet dat ik het niet heb.. Mocht van de diëtiste meer eten als wat er op het dieet staat omdat zij het ook niet helemaal weet.. En ik moest maar zelf experimenteren met eten en kijken hoe me waardes bleven.. Dus tot maandag me waardes weer prikken en dan belt ze om te bespreken.. Ht zit me erg dwars.. Niet dat ik me aan een dieet moet houden,.. Maar dat ze nu niet kunnen zeggen dat ik het wel of niet heb.. Heb 30sep weer afspraak bij de gynaecoloog en een echo ben benieuwd of mijn kleine man dan nog zo hard is gegroeid.. Zelf denk ik toch niet dat het suiker is.. Wat denken jullie? Meiden die zwangerschapsdiabetes hebben? Oja gister waren mijn waardes ook gewoon prima in orde... Snappen jullie dat ik er niks meer van snap? Haha
@diortje he,vervelend zeg! Dan heb je nog kans dat ze je beeb eerder gaan halen ook zeker? @yntje haha,ja,alleen jammer dat de kozijnen allemaal houtrot hebben en we binnen twee jaar toch alles moeten vervangen voor kunststof :s maar dit remt het proces wat. Vandaag lekker weer dus we gaan weer lekker door
@souries: dapper hoor, nu kozijnen schilderen! Gelukkig hebben wij in het nieuwe huis allemaal kunststof kozijnen. We moeten alleen eens in de zoveel jaar de houten bijkeuken schilderen. @diortje: het kan natuurlijk dat je een grensgeval bent. Diabetes hoeft niet aan en uit te zijn. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Schrijf straks verder, ik moet NU een boekje voorlezen
@souries ja die kans is er..waarschijnlijk rond de 38 weken.. Als hij rond de 5 kilo zou zitten mag ik niet normaal bevallen.. Maar via keizersnede.. Dus hoop dat het uiteindelijk mee valt en ik normaal kan bevallen.. @mopje ja dat kan ook hoor.. Ik ben meestal wel zo een apart geval.. Ook hier lekkende borsten! Zit thuis vaak zonder bh omdat de baby vaak hoog zit dus zit bh niet lekker.. En ja hoor hele plekken in mijn shirt.. Kan er wel om lachen .. Ook hier veel slaapproblemen.. Veel last van mijn rug en bekken..dus hele nacht aan het draaien..
hier ook wel hoor lachen om lekkende borsten vind het wel een mooi teken dat het daar werkt weet iemand of de folder van de mama mazzeldagen ergen in te zien is?
Goede morgen dames Lekende tepels: hier ook soms last van soms hele witte waas op me tepel Mamemi: he wat naar alemaal morgen al weer vrijdag duim voor je dat je dan wat meer duidelijkhijd heb Souries: wat een ijver in je vakantie Diortje: he wat raar dat ze je er geen duidelijkhijd kunnen geven Je heb of wel of geen zwangerschaps diabetes Er zit lijkt me niks tussen maar hou je voor een gedeelte aan je dieet en als je waardes goed blijven is er niet veel aan de hand lijkt me En ik weet niet of jullie ( jij en je man ) soms ook best lang zijn Zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn En groet die wel volgens zijn eigen lijn niet in eens met een gekke piek ? Want dan lijkt het me toch verder geen gek iets Er zijn nou eenmaal grote en kleine kindjes maar ja liever 1x te veel in de gaten houden dan dat ze er achteraf achter komen dat de groei niet klopt Nou nu maar even over hoe het met mij gaat Loop al 3 dagen te huilen en ik vrees dat dit dag 4 gaat worden Voel me zo magteloos Hou me netjes aan me bed rust maar word helemaal gek Iedereen zecht dat ik er zo bleek uit zie Verder hou ik last van een onrustige buik niet echt harde buik masr echt gewoon onrustig De kleine meid heeft momenteel bedacht dat het wel is leuk is om dr eigen uit te strekken en dan met dr voeten tegen me ribben de gaan zitten dieuwen waar door ik dus minder lucht krijg en het doet ook gewoon zeer Pff heb nu gewoon dikke oogen van het huilen en snikken gister avond En weet het zelf gewoon alemaal even niet meer Met de kleine meid gaat alles goed gelukkig maar En ook me bloedruk blijft netjes gemiddeld 117/75 Me suiker blijft met me dieet ook goed Maar verder voel ik me een vrak momenteel en vraag ik me oprecht af hoe ik de komende 9 weken door ga komen Maandag maar met de gyn over hebben Verder roept vl al van af het begin let maar op ze komt 4 weken te vroeg Dit zou betekenen dat ze de laatste week van oktober geboren zou worden Nu zij me schoonzusje de geen die ook zwanger is Ja wij gaan een weekje naar turkije en je raad het al precies in de laatste week van oktober Ik zo nou mag hopen dat je broer geen gelijk krijg zij zo hoe zo Ik zo nou hij denkt dat ze dan gaat komen Zecht ze nou als het gebeurt is ze er ba me vakantie ook nog wel Wij onze eerste vakantie helemaal zo plannen dat we in de buurt zijn mocht het eerder komen en dat weet ze En dan zo een reactie wist echt ff niks uit te brengen
Hallo allemaal , weer even bericht van uit mij.. Ik lees wel elke dag mee hoor. Alles gaat redelijk goed. Beetje veel harde buiken. Maar dat komt door stres. Al half jaar geen werk , rekening loopt leeg enz enz . Verder met de kleine meid alles goed hoor, trapt en draait erg veel. Lekkende borsten!!! Dat had ik al erg vroeg , met week 20 had ik de pads al in huis gehaald. En vanaf week 23 echt gaan gebruiken.. Omdat ze veel lekken worden mijn tepels erg week dus ik zit wel eens in de avond gewoon alleen in een shirt . Nou dan heb ik grote vlekken haha . Kinderkamer.. Vandaag even raam kozijn verven .. Dan moet alleen de bedbodem nog gemaakt worden en kan het bedje ook in elkaar en dan muren verven.. Dan kan ik eindelijk poetsen en inrichten. Wat heb ik daar veel behoefte aan zeg .. Gewoon alles voor de kleine op 1 kamer en dan goed kunnen zien wat ik nog nodig heb.. Natuurlijk nog alle aankleding maar eerst kijken hoe het eruit ziet als alles op zijn plek staat..
Ik heb last van me lange rugspier. Moet me warmer aankleden, dat helpt. Morgen ook even urine inleveren wordt.gekeken of het me nieren niet zijn, die klachten heb ik.namelijk ook.
Zucht. Schaam me als ik zeg dat ik bijna nergens 'last' van heb. Vanmorgen was ik vrij en heb ik heel snel tempo het huis schoongemaakt en nu op het werk even uitblazen. @Angelasm Jeetje wat vervelend zeg. De situatie rondom werk. Wel positief blijven he? Ik heb het idee dat er weer steeds meer vacatures vrij komen en ik zou gewoon blijven reageren! @riantje1987 Ik zou me er niet teveel van aantrekken hoor van je schoonzusje. Voor iemand anders is dat gewoon lastig te begrijpen! Wat betreft je gezondheid is echt heel vervelend maar gelukkig heb je lieve mensen om je heen. Probeer je maar vast te houden aan het moois wat je er straks voor terug krijgt! Jeetje. Nu stop ik met peptalk geven. Haha. @SuusD Was ook al opzoek. Weet van de vorige keer dat hij wel eerder online stond dan de dagen zelf. Maar nu nog niet denk ik? @souries Succes met schilderen, het is inderdaad niet al te best weer. Maar doe je zelf ook nog schilderen dan? Ik mag niet van manlief.. Grr! Fijne vakantie nog! @Diortje Jeetje wat vervelend zeg dat ze je niet gewoon inlichten. Zolang je waardes goed zijn zou ik proberen om je geen zorgen te maken. Wat er al gezegd werd je hebt kleine en grote baby's. @Yntje Heb ik ook last van.. Een verstopte neus als ik wil slapen. Heel vervelend. Voor de rest slaap ik wel redelijk maar word standaard 10 over 5 wakker.. Als ik dan net weer slaap moet ik er al weer uit. Nou dames aangezien ik vandaag spring van energie dan toch nog maar wat positieve woorden: We hebben gewoon bijna het kindje waar we zo lang van droomden. Als ik er aan denk beland ik gelijk in dromenland. Heerlijk!
Ach dank je wel Pep talk deet me wel wat hoor zo waar een glimlag vandaag En weet zeker dat ik al deze elende dalijk vergeten ben als ik ons kleine meisje geboren is Ben echt aan het aftelen Bijna mijlpaal 1 berijkt dat ze hier mag komen en dat ik niet naar leiden of rotterdam Hoef En dan aftellen naar de datum En word zo wie zo over 10 weken ingeleid Hoop aleen met alle pijn en emoties die ik nu heb dat ze zig toch echt eerder aankondigt En als vl gelijk krijgt komt ze over5 weken Dus nog even door bijten En 1 ding staat vast We doen het echt voor iets moois
@riantje: zou mooi zijn als ze er over 6 weken is, lekker 37 weken, niks aan de hand Ik geloof niet dat jij tot 41 weken doorloopt! Ik ben er zelf achter gekomen dat als ik ga piekeren, ik juist meer harde buiken en buikpijn krijg. Afleiding met een filmpje of een tijdschrift werkt dan goed. Mijn broer had zijn vakantie gepland 6 weken voor mijn uitgerekende datum. 3 weken Chili. Op zondag geboren en op maandag vlogen ze. Zijn ze die zondag snel in de auto vanuit Amsterdam naar ons toegetreden om hun neefje te zien. Lief! @ach: je moet je niet schamen maar heel blij zijn! Lekker toch? En als ons baby's straks lekker slapen en die van jouw alleen maar huilt is het omgekeerd Onze babykamer is momenteel rotzooi opberg hok! Ik hoop dat het in het weekend weg is, ik wil de kastjes ophangen en kleertjes gaan wassen!
Hahaha mopje ja 37 weken is een stuk beter ik weet het Gelukkig is ze niet bepaald klein van stuk En ergens verwacht ik het zelf ook niet hoor dat ik door loop tot 41 weken Maar de gyn zij dat wel de laatste x dat xe regelmatig vrouwen hebben die in het laatste trimester zo veel harde buiken hebben en met rust tot bedaren brengen En dan uit eindelijk ingelijt moeten worden met 41 weken Maar daar ga ik niet van uit En nou ja weet nu wat het bij mij opwekt dus tegen de 37 weken en ze is er nog niet verlijt ik vl wel gewoon hihihihi En ik weet dat ik nu ook harde buiken van alle stres Ontspannen i now maar is wel moeilijk hoor Zit nu maar op de tablet en tv aan Of luister een muziekje maar zelfs als er dan een zielig liedje hoor begin ik alweer te huilen Dus nou ja Maar nu wat rustiger over 2 uurtjes is vl er en dan maar ff een dikke knuf geven
Heftig allemaal meiden! Hier net als ach weinig te klagen. Wel wat sneller moe maar energie-loos kan ik niet zeggen. Werk nog fulltime en sport 2x in de week. Zelfs met die drukte gaan harde buiken, dus afkloppen maar. Vandaag mijn kruidvat tas opgehaald, ook wel leuk. Vanmiddag vrij dus ga maar eens beginnen aan spulletjes wassen en m'n vluchtkoffer langzaam inpakken. Nog maar 2 weken werken tot aan verlof . Echt gek maar zon zin in! Hier trouwens wel lekkende tepels, gelukkig tot nu toe alleen 's nachts
De vk belde, mijn afspraak is verzet naar maandag omdat ze een bevalling heeft en ik weet dat haar collega op vakantie is (fijne foto's van het strand gezien op facebook). Op zich niet erg aangezien ik vorige week nog helemaal nagekeken ben. Wel even over mijn harde buiken gepraat. Als ik na het werken 1 tot 2 uur harde buiken heb is dat niet goed. Dus of stoppen (wil ik niet!) of nog minder werken. Morgen met mijn baas overleggen dat ik mijn taken ga minimaliseren tot 2 lessen in de week geven (met voorbereiden erbij, wat het meeste tijd kost) zodat ik maar 3 halve dagen (4-6 uur) hoef te werken. Dus geen extra vergaderingen of studieloopbaan uurtjes erbij. En als het dan nog niet gaat... @riantje: zielige liedjes of dingen op TV, zo erg! Ik kan ook echt overal om huilen, met harde buiken als gevolg! Gisteren belde mijn man kwaad naar zijn oude werkgever die weer eens verkeerde dingen tegen klanten over hem had gezegd (lang verhaal). Ik zat erbij in de woonkamer en heb zo zitten janken. Die man is echt een l*l! @kukel: als de babykamer is opgeruimd ga ik ook een vluchttas maken. Ik wil deze wel voorbereid zijn! Wat lekker dat je nog zoveel kan werken en sporten. Ik moet zeggen dat ik vandaag ook energie voor 10 heb, lekker naar de kinderboerderij geweest en vanalles geregeld vanmiddag.
@Mamemi; wel raar dat ze je zo bellen zeg. Alsof daar je bloeddruk beter van wordt? Dikke knuffel meid! Harde buiken: wordt minder (gelukkig), maar ik doe ook heel weinig nu. Ik merk dat niet bezig zijn met mijn werk echt heel veel scheelt. Ik ben vandaag op controle gegaan voor mijn enkel en zit nu in een soft gips. Dat is blijkbaar tegenwoordig de manier om je enkelbanden te ontzien. Dus nu tot 7 oktober met een soft gipsen pootje rondhobbelen.
@riantje ik ben maar heel klein en mijn man wel wat groter maar volgens de gynaecoloog niet groot genoeg om zo een grote baby t krijgen haha.. Ja hij groeit in zijn eigen tempo eigenlijk zo rond de 24 weken was gezien dat hij groter is als gemiddeld.. . Kop op he meid! Komt allemaal goed uiteindelijk! Snap je frustratie zou ik ook hebben hoor.. En af en toe lekker sip voelen is ook wel goed he... Over tijdje heb je je mooie babytje in je armen en dan ben je het allemaal vergeten...
Ja ja @Mopje! Ik heb als baby nooit gehuild dus laten we hopen ons kindje ook niet.. En anders is daar een lieve mama om kindje lief te troosten. @Kukel Hoe zit dat met die kruidvat tas? Moet je die door de winkel heen zelf samenstellen of gewoon de mail laten zien bij de kassa? @Vluchttas Wat doen jullie er allemaal in? Moet je ook luiers enzovoort meenemen? Vind het lastig! @Leinos83 Hé vervelend! Hoop dat het na 7 oktober goed genezen is! @MamaMazzelDagen Hier vandaag de folder thuis op de mat gehad! Staan wel leuke aanbiedingen in maar niet super veel meer nodig. De Quinny Zapp Xtra staat erin voor 169,- misschien vind ik die wel erg makkelijk voor even snel met de Maxi-Cosi weg en voor later.
@ ach: in de mail moet je hem activeren op je voordeelkaart. Ik heb een app op mijn i phone van de kruidvat waarop ik de geactiveerde producten kan zien. Hierop wordt aangegeven om welke producten het gaat en kun je ze idd zelf in de winkel pakken. Ik denk dat je ook op de site van kruidvat op je voordeelkaart in kan loggen. @ vluchtkoffer. Ik heb op internet een lijstje opgezocht. Maar bij de info avond van het kraamhotel werd al verteld dat je luiers etc niet mee hoeft te nemen. Die hebben zij daar. Belangrijk is: kleren (lang shirt) waarin je wilt bevallen en 1 voor erna en zeker 2 setjes kleding incl mutsje en sokjes voor de kleine. Verder toiletspullen en foto toestel. Al die producten uit je kraampakket zijn vooral voor thuisbevalling en de kraamtijd thuis. Die hoef ik niet mee te nemen zeiden ze. En als tip hadden ze dextro energie je gaat tenslotte topsport leveren
Dankje @Kukel! Heb inderdaad de producten geactiveerd dus dan komt het helemaal goed. Heb afgelopen week een nachthemd gekocht met knoopjes. Ga eens wat voorbereiden. Ik vind kleding voor de baby ook wel lastig.. Neem je dan maatje 50 of 56 mee of 1 van beide. Misschien is dat na de groei echo duidelijker.. Maxi cosi is ook zo iets waar ik dan over na denk.. Neem je die mee naar binnen of laat je die in de auto staan? Haha. Waar kan je je druk over maken he? Voelt beetje alsof ik ga logeren maar veeeeelste veel wil meenemen. Wat heerlijk zeg trouwens een kraamhotel. Zou ook wel wat voor ons zijn maar helaas. Niet in de buurt.
Logisch toch al die vragen... Ik hoor ook maar adviezen om me heen en kan ook nog niet uit ervaring spreken. Het is allemaal zo nieuw voor ons allemaal. De maxi cosi zou ik gewoon in de auto laten staan, heb je pas nodig als je naar huis gaat en dan nog gehaald worden. Qua kleding voor de kleine heb ik 1 setje 50 en 2 van 56. Ligt er idd maar net aan wanneer het geboren wordt en dat weten we van te voren niet. Niet te druk om maken! Mis je iets net na de geboorte dan stuur je gewoon even iemand de stad in!