Cygnet Ja moet om dat het dan nu de 2de x is zo wie zo met infuus met antibiotica bevallen dit staat ook al in de computer in het zh Zo gouw ik aan de ctg moet en ze voeren me gegevens in krijgen ze een pop up bericht dat als ik met bevaling bezig ben ik aan het infuus moet ivm actieve gbs Hier vrijdag 4 okt kraam markt in het zh met kraampjes en ka gratis foto laten maken Ga er wel even kijken En 16 okt borstvoedings info avond in het zh ook hier wil ik heen dit kost 7.50 voor hele avond Nou ik ga onder uit weer harde buik iets te veel geweest vandaag En ben echt mega moe pffff hopen op een goede nacht
Hoi meiden, de kop is er weer af voor deze week! Hier ook met 36weken met verlof, maar door de vakantie die ervoor valt eigenlijk 35 weken. Nu dus nog 4 weekjes....ben echt al aan het aftellen hoor! T is gek, lang niks gehad/ gemerkt, maar mn conditie holt achteruit en merk dat alles gewoon echt zwaarder wordt nu! Weet niet meer wie t vroeg, maar hier ook last van mn ribben. Ons hummeltje ligt ook steeds net onder t randje met haar billen en is dol op het zichzelf uitrekken,dus hier ook gevoelige ribbetjes!
LET OP Ze matchen actieprijzen van andere aanbieders... Bij babydump is ie 129,- dus dat moet prenatal dan ook doen!!! Babyfoons zijn via internet veel goedkoper als je even zoekt, zelfs met 20% korting!!!!
Pffff meiden,ik weet het even niet meer hoor. Zit al vanaf begin van de avond te huilen. Alles zit effe tegen. Die verpeste rotvakantie,mn opa, mn man die met zijn hoofd alleen maar bij zn werk zit en me nog geen een keer is komen troosten vandaag. Ja hij is meegeweest naar mn opa, maar verder zit ie heel ver weg met zn gedachten vlg mij . En het ergste is dat ik hem maar laat omdat ie woensdag een presentatie heeft voor 300 man en daar de zenuwen voor heeft.ben ik zo goed in mezelf wegcijferen,bah.ondertussen voel ik me steeds lelijker terwijl ik juist zou moeten genieten nu van deze tijd,maar heb echt het idee dat ik dat in mijn eentje moet doen. Hij zegt wel dat het hlaverwege oktober rustiger wordt en dan helemaal gaat focussen op ons kindje,maar ik heb hem nu ook nodig..pfff...sorry voor mijn klaagpost. Moest er even uit
@lise87 Ik had vorige week laatste cursus avond.. Dus dat zit erop! @souries Kom op even er door heen en het word echt weer beter! Op zulke momenten ga ik veel slapen dan is het zo weer een betere dag! En lekker aftellen tot woensdag, verlof enz. @Cygnet2 Succes vandaag met de Echo, hoop op positief bericht voor je!
@Souries, heel herkenbaar. Vertel je man hoe je je voelt, het blijft een man, die voelen dat nou eenmaal niet aan. Mijn man is ook druk met alles behalve de geboorte. Hij denkt dat 8 weken nog enorm lang is en dat hij pas in week 40 hoeft te beginnen aan klusjes en pas dan moet weten hoe een bevalling in z'n werk gaat. We moeten deze week het geboorteplan bespreken met de verloskundige maar hij denkt echt nergens over na (ook omdat ie er niet over na kan denken omdat hij niet weet wat ons te wachten staat). Heel frustrerend. Mijn verlof is inmiddels begonnen, had nog wat vakantie die ik op kon/moest nemen. Werken begon me steeds zwaarder te vallen en ben echt toe aan tijd voor mezelf. Gisteren gelijk goed begonnen met 2e x glucosetest en intake kraamzorg. Vandaag tijd voor mezelf (en mama mazzel dagen ) en morgen komt m'n babydump bestelling (eindelijk spelen met de kinderwagen).
@Dyson Geniet ervan! Heerlijk hoor, nu al verlof! Kan niet wachten om aan mijn 'klusjeslijst' te beginnen! Haha, ik maak regelmatig een rondje over de bovenverdieping met de kinderwagen! @MamaMazzelDagen Heb net een bestelling bij Babydump gedaan. Hun leveren (tenminste dat beloven ze) morgen! Prenatal pas na 5 werkdagen. Qua prijs hadden ze alles gelijk getrokken en moest toch nog wat kledinghangertjes hebben. Kreeg een gratis spuugdoekje en sokjes cadeau dus dat is ook wel weer leuk! Ohja, heb trouwens de Quinny Zapp Xtra besteld voor even snel op stap te kunnen met de Maxi-Cosi. Dan kan ik tenminste de Kruidvat in als dat nodig is.
Nog een vraagje: gisteren bij de intake van de kraamzorg werd mij opgedragen dat de kleine de eerste maanden bij mij op de kamer MOET slapen. Wat is jullie ervaring daarin? Dat was namelijk niet helemaal (zeg maar gerust helemaal niet) mijn planning.
Laatste momenten op kantoor aangebroken... Jeetje wat bizar wat raar met die stomme hormonen! Heel blij dat ik het hoofdstuk kan afsluiten maar jeetje de komende 5 maanden zit ik iig thuis tussen die muren.... aaaaaarrrgh!
@Dyson, ja dat zei ze hier ook! 4 maanden ofzo geloof ik! Maar dat was ik toch ook echt niet van plan!
Je MOET niets! Jullie zijn de ouders en dat mag je echt zelf weten. Wel is het voor borstvoeding, preventie van wiegendood en binding een goed idee om de eerste tijd de baby op je eigen kamer te hebben. Maar moeten.. nee... niemand die je een boete oplegt! Ik heb de kinderen 6 weken naast me gehad. Zoon hebben we toen verplaatst omdat hij zo'n herrie maakten (pasgeborenen kunnen hard kreunen) en hij sliep door. Dochter sliep ook door dus was het ook niet meer nodig. Helaas, helaas... het wordt met zekerheid een keizersnee. De placenta ligt nog echt voor de uitgang. De echoscopiste benadrukte hoeveel geluk ik heb dat er nog geen bloedingen zijn... Nou lekker vooruit zicht Morgen de vk en dan zal ik wel verwezen worden. Ik denk er over na om na het ziekenhuis een paar dagen in een kraamhotel te gaan zitten... lijkt me lekker rustig met al 2 kinderen in huis.
@slaapkamer Waren wij ook totaal niet van plan.. Maar als ik dat zo hoor ga je weer aan jezelf twijfelen. Ze heeft toch een eigen kamer? @Cygnet2 Vervelend zeg! Gelukkig heb je dan nog geen bloedingen gehad. Wanneer word je keizersnede gepland? Wel bij 40 weken of bekijken ze dat iedere keer opnieuw?
Wat jammer Cygnet. Had gehoopt voor je dat de placenta nog omhoog geschoven zou zijn. Een kraamhotel lijkt me een goed idee in jouw situatie. Wij willen ons meisje voorlopig wel op onze slaapkamer hebben. Vind het gewoon een fijner idee om haar dicht in de buurt te hebben.
@souries: dikke knuffel... Mannen zijn toch minder bezig met de baby, hij zit ook niet in zijn buik! @cygnet: balen... Maar een paar dagen kraamhotel is wel een goed idee. Kun je wat beter herstellen wellicht. Hier in Friesland hebben we dat niet. En ik wil toch ook wel thuis zijn met mijn beide zoontjes dadelijk @slaapkamer: ik wil de baby wel lang op onze kamer. Bij mijn eerste "mocht" het niet van de kraamverzorgster omdat onze kamer te koud zou zijn. Het was toen ook bijna -20 buiten... Na een tijdje wel gedaan, omdat ik het echt fijner vond. Nu ga ik een co-sleeper kopen en zolang ik nachtvoedingen geef mag hij bij ons. Mijn zoontje slaapt ook nog vaak tussen ons in, ik vind het heerlijk! @mamamazzeldagen: ik ga toch maar de spulletjes bij de babydump bestellen, is nog goedkoper dan de prenatal en ik moet vanmiddag nog naar mijn werk, ben bang dat winkelen daarna wel weer druk wordt. @juis: geniet van de laatste dag!
Cygnet; balen meid! Wel fijn dat ze dat hedendaaggs gewoon op echos kunnen zien om een ramp bevalling te voorkomen. Probeer de positieve kanten van een keizersnede in te zien. Je hebt binnen een uur na je ruggenprik al je baby in handen! Babyfoon: wij hebben die van ons met de rentespaarpunten van de ing gekocht. Scheelde 80 wij hebben een avent? Dacht ik met camera. Mannen: mijn man springt en vliegt voor me, allemaal heel lief alleen gister had hij een licht griepje opgepikt, mannen krijgen er dan wel altijd automatisch de "zielenpietjes" erbij. Ach dan vertroetel ik hem lekker een dagje. Kraamzorg: die komt vanmiddag om 3uur voor een praatje, ik ben reuze benieuwd. Baby op kamer: het voordeel is dat je bij borstvoeding de "smak-ik-heb-honger" geluiden hoort. Zo "leert" je baby niet het huilen aan voor voeding. (Werd mij verteld op een voorlichtings avond) Het enige waar ik nog over twijfel is of ik zijn ledikant op me slaapkamer zet, of dat ik alsnog een wiegje koop. Wij gaan vrijdag lekker een weekendje naar Roompot, zijn we erg aan toe. Kunnen we gelijk de laatste dingetjes shoppen in Breda. Waar uiteraard ook "toevallig" nog eens een Lief! Winkeltje zit. Je zou haast zeggen dat ik dat park bij breda er speciaal voor heb uitgezocht hihihihi.
Balen Cygnet, hoopte voor je dat een natuurlijke bevalling alsnog een optie zou zijn. En jouw nuchtere kijk (en ervaring) met het hele baby-proces waardeer ik altijd enorm. Voel me gelijk weer gerustgesteld dat we geen poppenkast hoeven spelen voor de kraamzorg als we dat zelf niet willen. Ze hadden het al over een extra bedje kopen etc.
@Cygnet, balen zeg! Had gehoopt dat het bij jou net als bij mij mee omhoog was gegaan! (Gister net placentalokalisatie gehad voor de 2e keer) Daar was ik ook benieuwd naar trouwens, halen ze bij een keizersnede het kindje eerder? @Kindje op kamer, m'n man en ik hebben afgesproken dat de kleine in Januari sowieso op zijn eigen kamertje gaat slapen! De eerste weken vind ik prima, maar ik was niet van plan om de baby maanden bij mij op de kamer te hebben.
Ik heb net ook even gekeken op de site van Prenatal en Babydump. Het enige wat wij eigenlijk nog willen hebben is een wipstoeltje. Ik twijfel tussen deze 2. M'n zusje had zo'n Doomoo seat en dat beviel haar erg goed. Ik kan natuurlijk ook wel voor een goedkoop wipstoeltje kiezen maar ik vind deze erg mooi. Heeft iemand ervaring met één van deze twee?