16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    ach: bedankt voor het updaten van de lijst!

bloeddruk: 130/70, ik heb er geen verstand van. Maar hij is bij mij ongeveer elke keer hetzelfde. En mijn vk zegt dat hij goed is.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn bloeddruk is al de hele zwangerschap 120/70, beetje saai...
    Maar ze kijken natuurlijk ook hoe het veranderd, ipv alleen die ene waarde die dag.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Ach..naarmate je zwangerschap vordert zal je bloeddruk iets stijgen, dat is prima. Ik heb 115/65. In het 2e trimester is je bloeddruk het laagst

Voor de lijst: maandag 30 september Lucas Andreas ziekenhuis intake 14:15

4. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    @souries... Jeetje meid wat erg allemaal! Veel sterkte met verlies van je opa! En wat ML betreft...m'n mond valt ervan open. Of ben ik nu zo naief? Dikke knuf!!

Hier afgelopen dinsdag groeiecho gehad en ze zit keurig op de middelste groeicurve :) Als ze zo door gaat met groeien weegt ze een mooie gemiddelde 3,5 kg bij geboorte! Mijn bloeddruk is ook wat gestegen (en dat terwijl mijn bloeddruk steeds hetzelfde was) en is nu ook 120/70. Maar ik steek het ook op het feit dat ik het enorm warm had en mezelf toch wel druk aan het maken was. En dan nog... Zolang de bloeddruk niet boven de 130/85 uit komt hoor je mij niet klagen. Wel ONTZETTEND veel last van hoofdpijn! En ook het slapen gaat bijna nie

5. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ohh hallo mijn bericht wordt al gepost voordat mijn klaagzang ten einde is :D
    Maar goed, slapen gaat dus bijna niet meer door maagzuur en benauwdheid.
    Meisje ligt mooi ingedaald zelfs met haar hoofdje helemaal goed. Geen ruimte meer eronder. Maar ze zal toch nog een flink aantal weken zo moeten blijven liggen or;)

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden, heb het idee dat m'n vakantie alweer drie maanden geleden is. Heb een constante knoop in mn maag,lijkt me niet echt bevordelijk voor die uk in mn buik,maar ga maar werken vandaag,even wat afleiding. Ml krijgt het de komende paar dagen nog wel te verduren. Is niet in een keer over na een gesprek. Ik snap gewoon niet waarom. Hij rent en vliegt nu wel voor me,daar ga ik maar eens gebruik van maken.

@yntje ik weet niet of het naiviteit is. Ik ken eigenlijk geen mannen die niet flirten en de grens opzoeken,maar hij is er nu toch wel overheen gegaan. Ik heb zelf ook wel eens een gesprek gehad dat ik achteraf dacht,hmm, dat ging wat te ver,maar dat heb ik gelijk afgekapt. Dat hij eerst zegt dat hij haar niet meer spreekt en dat hij daarover liegt vind ik gewoon het ergste. En dan kan hij wel zeggen dat het onschuldig is en het niet zei omdat hij mij niet wil kwetsen,maar dan kan hij ook extra op de blaren zitten nu. Komende twee dagen heeft hij late diensten,dus zie ik hem niet veel maar t weekend komt ie wel aan de beurt.

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wat een baaldag zeg (mag eigenlijk niet klagen, zeker niet vergeleken met de situatie van Souries, voel me er gelijk een beetje schuldig over) , moet het even kwijt.

Leuk hoor verlof, maar als je de hele dag gezelschap hebt gehad van 2 katten dan wil je als ml thuiskomt ook wel eens een normaal gesprek voeren. Maar hij is nogal druk met z'n werk in z'n hoofd en heeft totaal niet in de gaten dat ik extra aandacht nodig heb (zelfs als ik letterlijk AANDACHT, AANDACHT aan het roepen ben).

Dan die stomme Babydump die me letterlijk de volgende tekst sturen: "Op uw e-mail zullen wij binnen 2 werkdagen reageren.
    Wij verzoeken u vriendelijk om onze reactie af te wachten en geen vervolg e-mails te sturen of telefonisch contact met ons op te nemen." Wat is dat voor service? Ik heb in mijn werk dagelijks met klantenservice te maken en kan me niet voorstellen dat ik een dergelijk bericht uit zou sturen. Echt absurd.

En dan nog m'n stomme werk, die hebben nog steeds geen WAZO voor me aangevraagd bij het UWV. Ze snappen niet hoe of wat en omdat ik toch uit dienst ga hebben ze ook geen zin om die moeite nog in me te investeren. Ik houd er maar vast rekening mee dat ik een aantal weken zonder geld kom te zitten en dat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd moet gaan worden.

Zucht. Dat lucht op.

(Sorry voor de ego-trip)

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @dyson: grrrr.... Van die dingen waar je echt van kan balen! En wat een vreemde e-mail van de babydump! Niet echt klantvriendelijk... Wat betreft je WAZO. Ik zou de UWV zelf bellen en je probleem uitleggen. Wie weet kun je de aanvraag ook anders doen.

Vannacht slecht geslapen, ik lig nu nog ongedoucht op de bank, zoontje is spelen met de andere kindjes bij de gastouder vanochtend. Voel me een beetje slecht:)

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Dyson lekker klagen hoor! dat lucht namelijk op en ik zou daar ook geïrriteerd van raken. En het komt bij ons ook wel weer goed, daar maak ik me ook niet druk om maar het wordt tijd dat er wat dingen bij ons gaan veranderen denk ik. Hij stelde voor om het week na 12 oktober een weekend weg te gaan maar dan zit ik net op 36 weken, dus weet nog niet of ik dat zie zitten. Zouden jullie dan nog weg gaan?

10. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Souries: allereerst gecondoleerd met je opa. En wat een ontzettend vervelende situatie met je man.Ik weet haast niet wat ik moet zeggen. Ik kan me voorstellen dat je nog een eitje met hem te pellen hebt.
    Ik zou zelf niet meer een weekend weg gaan met 36 weken. Niet dat ik vanaf die tijd lijdzaam op de bank zou gaan zitten, maar om nou een weekend echt weg te gaan? Nee, ik persoonlijk niet.

11. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Souries, ligt er aan waar naar toe. Ik zou een weekendje rustig in zo'n Center Parcs huisje zitten over 3 weken ook nog wel doen. Maar jij weet het beste hoe jij jezelf voelt en waar je nu in ieder geval nog zin in denkt te hebben

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja, ik weet het ook niet. Zie het tegen die tijd wel ook. ga me er nu nog niet druk over maken. zit echt weer te vechten tegen mijn tranen. Door die hormonen blijven die ook maar komen zeg. pffff!

13. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden
    Dyson wat een rare reactie zeg van baby dump
    Ik zou personlijk anders gewoon toch de telefoon pakken en ff bellen
    En daar bij vermelde dat ik het mailtje erg ongepast en klant onvriendelijk vind

Souries ik zou persoonlijk met 36 weken nie meer weg gaan
    Maar dat is mijn mening dit komt ook om dat ik met me harde buiken zit
    Maar laat je man maar lekker zweten hoor en inplaats van weekendje weg
    Een lekker etentje ?
    Laat hem maar goed door het stof gaan want dat vind ik nou ook niet kunnen wat die gedaan heeft
    Als het nou nog met vrienden onder elkaar is
    Of als je er zelf persoonlijk bij betroken ben maar zo achter je rug om nee vind ik echt nie kunnen en ook op facebook vind ik nie kunnen iedereen kan immers mee lezen

Hier knap beroerd
    Brandende ogen pijnlijke keel
    En voel me gewoon lam lendig
    Daar bij nog is harde buiken
    En me suiker die maar aan de hoge kant blijft dus ook diabetes verpleegkundige maar een mail gestuurt wat ik hier mee moet ennof het door me griepje kan komen
    Pfff bah zeg
    Heb al paracetemol in genomen maar zelfs dat werkt nie :(
    Echt ff een minder baal dagje
    Nou ja zo maar even me ogen dicht doen
    En me harde buiken in de gaten houden want die komen me nu tog weer net iets te vaak :(
    Nou ja nog maar even rustigaan doen lig al weer de hele dag in bed bij me ouders

14. ACH

ACH Niet meer actief

Dankjewel voor jullie bloeddruk ervaringen. Nu toch weer gerustgesteld. Zag allemaal doemscenario's voor me.. Vooral omdat ik ook steeds benauwder wordt.

@souries
    Als manlief het goed wil maken met een weekendje kun je je misschien beter een weekendje laten verwennen in jullie eigen huis. Gewoon voor een leeg hoofd zorgen en de tijd nemen om te ontspannen. Lekker eten enz.. Maar dan moet je geen klusjes gaan doen natuurlijk maar leuke dingen in je vertrouwde omgeving.

@Dyson
    Lastig! Hoop dat het snel opgelost wordt en dat je wat meer van je verlof leert te genieten!

@Hier..
    Begint maagzuur weer. Zucht!

15. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Souries Heb er hier ook een die graag nog een weekendje weg wil maar ik zelf zie dat niet zo zitten. Niet dat ik bang ben dat de zaak begint als ik weg ben maar ik voel me het best als ik thuis ben. Van je gevoel af laten hangen?

@Ach Ik weet wat je bedoeld met maagzuur grrrrrrrrr

@Riantje In mijn omgeving heerst het griepje behoorlijk! Ik ga hier maar flink afkloppen!

16. ACH

ACH Niet meer actief

Hier een bevallingsplan gemaakt via de site van KNOV. Deze raadde de verloskundige aan en geloof dat er wel alles in staat wat ik wilde. Fijn! Vind dat toch wel een prettig gevoel. Of ze er nu wat mee doen of niet.

De bevalling word alleen pas bij 36 weken besproken.. Wel laat maar goed.

Had bij bol.com een maandbox pampers besteld. Misschien voor jullie ook een idee? Normaal 50 euro en nu 30% korting dus 35 euro. Scheelt 10 cent per luier ongeveer dus wel de moeite waard!

17. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ach, dank voor de tip!
    Had hier ook nog 2bonnen van een 10tje liggen, dus nu helemaal goedkoop luiers!!

18. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bah souries!! Wat een vervelende situatie. Allereerst gecondoleerd met je opa. Verder durf ik je geen advies te geven wat man situatie betreft.. Maar ik zou hem idd wel wat laten voelen!!

Hier weer een weekje werk er op zitten, nog 3 te gaan!! Heerlijk idee dat ik zo steeds dichter bij de ontmoeting met ons wondertje kom!
    Hebben jullie ook dat je zo vreselijk nieuwsgierig bent naar wat voor soort kindje er in je buik zit.. Af en toe kan ik niet wachten..

Babykamer raakt steeds meer af.. Ook prettig voor mijn gemoedstoestand.
    Vanavond weer even aan de yoga!

Hoe staat het met de buikfoto's?? Ik ben wel weer nieuwsgierig!!

19. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hier even een overzichtje van 10-33 week.. Niet helemaal in gelijke etappes gemaakt ivm vakantie tussendoor

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Lise.. leuk zeg!

@bevalplan... pin je vooral niet te veel vast op je wensen. Hou het bij WENSEN "wij zouden het fijn vinden als..." Bevallingen lopen zoals ze lopen en je hebt daar zelf meestal niet erg veel over te zeggen. Go with the flow!

@Hier.. snif, snif, snotter en een erg stijf bekken... vervelend.

Morgen kan ik de gordijnen halen voor de babykamer!! Joehoe!!

Deel Deze Pagina