16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ACH

ACH Niet meer actief

@riantje1987

Hé vervelend.

Las hier op Zwangerschapspagina.nl vandaag dat vanaf 33 weken het geen ramp meer is als een kindje word geboren maar ze moet nog maar even lekker bij mama blijven zitten.

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach ja is wel afgenomen. Ml vroeg gelijk of dat kwaad kon en wat dat zou kunnen zijn,dus heb hem haarfijn uitgelegd dat dit kan gebeuren als je zwangere vrouwen boos of verdrietig maakt. Pfff, weet me nog steeds geen houding te geven,ben nog steeds boos,maar wil ook niet dat ons kindje daar de dupe van wordt. Lastig.

klanten,ja,hmmm, gister wilde mn collega een ontevreden klant door mij teruglaten bellen. Zat ik ook niet op te wachten,dus heb even het kantoor uitgelegd dat Overdeschutting.nl alleen nog maar gold voor leuke dingen. Dat vond mn baas wel weer komisch

@riantje he vervelend zeg! Sterkte!

3. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ze mag ook nu hier geboren woorden in het zh maar natuurlijk liever niet

Harde buiken houden wel aan dus maar even aan kijken

Pffff

4. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Jackie, aaah gatsie! Balen zeg!! Inmiddels alles weer netjes?
    @luiers, Heb ook meteen luiers besteld bij bol.com!
    @Riantje, vervelend zeg!
    @Werken, nog 2 dagen! En dan verlof! Heerlijk!!

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @geboorteplan, vanochtend besproken met de vk. Ook al doen ze niks met het hele plan voelde het toch wel goed om aan de hand van deze leidraad even de bevalling met haar te bespreken.

Onze uk was ook al ingedaald met het hoofdje (had ze me niet hoeven vertellen, striae hadden me dat al wel pijnlijk duidelijk gemaakt). Maar met lopen (of fietsen) nog geen last van gehad, gelukkig.

Kreeg wel vandaag pas te horen dat ik vanwege mijn BMI niet in de geboortekliniek mag bevallen maar dat het een medische indicatie is en dus in het ziekenhuis zelf moet bevallen. Kreeg er wel excuses bij dat nog niemand dit eerder aan mij had gemeld (aangezien dit al vanaf de intake in maart bekend was). Ik zit er niet zo mee, was toch al niet zo gehecht aan het vissenbehang in de geboortekliniek maar had de nutteloze rondleiding die ik daar heb gehad dan wel graag over willen slaan.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Dyson, mag ik vragen wat je BMI is (Of eigenlijk was voor de zwangerschap?) Ziekenhuis is ook prima hoor ;)

@Riantje.. vervelend zeg maar je baarmoederhals is nog mooi lang en je cervix gesloten dus dan zou ik me toch niet al te druk maken om een dagje Walibi. Flinke oefenweeën (Braxton Hicks) die uiteindeiljk niets doen. Onwijs vervelend en vooral een beetje eng. Rustig aan en sterkte

@Moe.. ik ben weer erg moe .. dat komt omdat ik verkouden ben.. met de buik gaat het wel goed (wel veel pijn in mijn linkerlies met lopen en een beetje dooie zenuwen in mijn been maar dat is bekend terrein)
    Ik slaap nu elke avond met een zetpil paracetamol 1000 en dat helpt best goed. Als ik nu wakker word dan is het om te plassen. Vanacht was dat 3 x maar ik slaap dan wel gelijk verder. Beter dan wakker liggen.

@Geboorteplannen zijn hartstikke goed. Wij hadden en hebben 'm ook maar het is eigenlijk meer een wensen lijstje dan een plan. Je kunt namelijk niet iets plannen waar je eigenlijk niet de regie over hebt ;) Het is vervelend wanneer je een heel strak plan in je hoofd hebt en dat er dan niets gebeurd zoals je bedacht hebt.

Wij hebben deze elementen in ons 'plan':
    - geen vastgebonden armen (Mama)
    - kind - wanneer mogelijk - direct bij mama of papa op de blote huid
    - binnen 1 uur laten drinken
    - als er iets mis is met het kind dan blijft papa er - wanneer mogelijk - bij
    - papa kleedt het kind aan of is er in ieder geval bij

Tja, we hebben nu een keizersnee dus weer een beetje anders.

@UWV.. ik kreeg vandaag een brief van het UWV waar echt geen bal van klopte. Bellen natuurlijk. Ze waren het direct met me eens maar konden niet vertellen waarom en hoe het dan fout gegaan is. Ze hebben al zoveel problemen en dan kunnen ze iets simpels als 'overnemen' uit het systeem niet goed doen.... best irritant. Ze zeggen me nu een nieuwe brief te zullen sturen komende week.. ik ben benieuwd.
    Mijn UWV verlof duurt lekker lang: 4 weken vakantie en daarna 16 weken verlof!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Souries... volgens mij ben ik vergeten je te condoleren. Sorry daarvoor. Gecondoleerd met het verlies van je opa. Veel sterkte!

8. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cygnet
    Nee heb ook met vl afgesproken dat als ik het vanavond /vanacht niet vertrouw het aan geef en we naar het zh gaan
    En zo niet dat die morgen ochtend gewoon gaat ik woord op gehaalt door me ouders en als er dan wat gebeurt ik hem bel wel pas na ctg en echo wijst dit iets uit dat die dan terug komt

Weet ook dat het nie zo 1 2 3 gebeurt dus dat die dan echt wel tijd heeft om terug te komen
    Heb nu nog steets wel harde buiken
    Ga zo lekker onder een warme douche en dan proberen te slapen

Het vervelendste is dat ik haast niet kan zitten of lopen om dat het hoofdje dan in de weg zit en dat voelt echt nie prettig

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @cygnet geeft niet hoor,wordt hier zoveel gekletst! Ik vergeet het meeste ook weer,tenzij ik op de computer lees
    20 weken vrij klinkt dan wel weer heerlijk!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @riantje: gelukkig is je baarmoeder nog potdicht, dat geeft veel hoop! Nog een paar weekjes;)

@cygnet: goede tips voor het bevallingsplan, maar hoezo zouden ze de moeder vastbinden? Of is dat ivm de keizersnede. Binnen 1 uur laten drinken lijkt me zo bijzonder!

@dyson: komen ze wek laat mee, met die ziekenhuisbevalling, dat wisten ze natuurlijk al toen je zwanger werd!

Vandaag beetje te veel gedaan, mijn ouders waren hier een dagje helpen klussen, kinderkamer en babykamer zijn af! Maar ik wilde natuurlijk ook graag zelf dingen doen. Tegen 5 uur merkte ik dat wel, weer vee, harde buiken. Nu is het weer rustig gelukkig.

Heel grappig, de baby ligt steeds aan de rechterkant, zo lag mijn zoontje ook altijd! Wel fijn dat het kontje niet tegen mijn maag aanduwt. Morgen naar de prenatal en babydump. Zin in!

11. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mopje hier ligt ze ook aan de rechterkant. Als ik op me linkerzij lig verplaatst ze wel daarheen maar lijkt dan net of ze in paniek raakt. Heel me buik blijft tollen tot ik recht draai dan is het hier en daar een kleine beweging.

Geboorteplan Die is gisteravond gemaakt met een linkje via de site en gelijk naar de VK opgestuurd, werd opgeslagen als een PDF. Dan is die daar in iedergeval.

Het logeerbed gaat binnenkort naar beneden toe en dan ff verhogen. Mijn bed gaat toch echt kuren bedenken daarmee en ja een zolder bevalling is niet te doen. En no way dat ik dan trappen ga lopen heb er nu al een hekel aangekregen.

Ik wordt nu dus vroeg wakker omdat ik ziek en verkouden ben krijg amper lucht alles zit dicht en me oren jeuken als een malle. Vriendlief ligt nog lekker te snurken.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

@Riantje, ik hoop dat je een rustige nacht gehad hebt!

@Mopje, ze willen je armen nog wel eens vastbinden voor infusen enzo.. en dat vind ik onnodig. Ze mogen me best even vastbinden tijdens het het zetten van infusen maar daarna gewoon weer los. Brrr claustrobisch idee.

@XBloempjeX... ik wou dat ik vroeg wakker werd.. ik heb vannacht amper geslapen... ook door benauwdheid en snif snif.. Hopelijk gaat het vannacht beter. Ben wel de hele dag alleen met de kids en daar zie ik nu een beetje tegen op...

Ik ga over een klein uurtje met dochter naar Angelina Ballerina.. haar allereerste balletles. Ben zo benieuwd! Ze zei net "We gaan naar Angelina Ballerina en dan gaat iedereen naar mij kijken!" Kleine diva!

Baby ligt hier met de billen rechts en het hoofd links onderin tegen mijn lies aan.. ja, hij kan niet indalen door de placenta maar duwt dus wel en dat voel ik (onder andere door lichte uitvalsverschijnselen in mijn linkerbeen.. bleh)

Fijne dag!

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Cygnet, mijn BMI ligt tussen de 36 en de 40. Weet niet precies wat het was bij aanvang zwangerschap, heb zelf geen weegschaal in huis en heb in maart bij de vk (ben toen voor het laatst gewogen) niet onthouden.
    Succes met het ballet van je kleine meid!

Vandaag lekker een dagje shoppen met m'n moeder, en nog belangrijker, zonder man die de hand op de knip houdt :D

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Dyson, shops ze!! Heerlijk.. geniet er van.

De balletles was een groot succes! Wat is dat leuk om naar te kijken zeg, al die huppelende kleine dametjes! Dochterlief had er ontzettend veel lol in en ook belangrijk... ze luisterde heel goed naar de juf! Eigenlijk is het vanaf 4 jaar en dochter is nog geen 3,5 dus dan moet je toch even afwachten!

15. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben opzoek naar een tekst voor op het geboorte kaartje. Ben die andere kwijt en nu weet ik niks meer.

Gelukkig is hier de keelpijn er een beetje lichter op geworden. Maar nog wel benauwd ademen zo.

16. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    op internet heb je heel veel voorbeelden

17. ACH

ACH Niet meer actief

Ik heb ook nog steeds geen goede tekst gevonden.
    Vind het woord 'blij' niet zo leuk..
    Gelukkig en trots zijn wij met de geboorte van (of zo iets?)

@Dyson
    Veel plezier vandaag, heerlijk zo zonder man inderdaad!

@Cygnet2
    Ah stiekem hoop ik over een jaar of 4 ook naar dochterlief te gaan kijken. Heb het zelf altijd erg leuk gevonden.

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @balletles: wat superleuk! Ik heb zelf heel lang aan ballet gedaan, ik was 5 toen ik begon. Wat dat betreft een beetje jammer dat ik dadelijk twee jongetjes heb:p

@geboortekaartje: wij moeten deze week echt het boek met de voorbeelden gaan halen en eens gaan nadenken over de tekst. Ik heb. Of 0 inspiratie.

@shoppen: eindelijk zijn we bij de babydump geweest, trip trap, babyfoon en kruikjes gehaald. Heel bescheiden;) Nog even binnengewipt bij de prenatal en babyplanet, maar ik kon niks leuk vinden. Het was er ook erg druk.

@bevallen: ik bedacht me net dat wij nog geen gordijnen beneden hebben, mocht ik toch beneden moeten bevallen:$

19. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Cygnet, leuk dat je dochter er zoveel plezier in had!

@Tekst geboortekaartje, op internet staan heel veel voorbeelden! Hier is het kaartje al klaar.. Nu nog bevallen en de laatste dingen ff aanpassen zoals datum, tijd etc. En dan bestellen :)

20. ACH

ACH Niet meer actief

Haha @Kaatje87
    Nu nog even bevallen.. Moest er wel om lachen.

Deel Deze Pagina