@bloempje hier ook sinds gisteravond en oplopende verkoudheid!als ik even een bepaalde houding aanhoudt,kom ik er niet meer uit vanwege de pijn aan mn spieren. Wat mag je daar allemaal voor slikken want ik zie het niet zo zitten om me straks ziek te moeten melden in mn laatste drie weken werken blijf wel genoeg drinken he! Het smaakt me allemaal voor geen metermaar verplicht mezelf echt om water te blijven drinken.
Hier in België wordt volop aangeraden van als zwangere vrouw een griep vaccin te plaatsen. Wat denken jullie daarover? Heeft dat nog zin voor die enkele weken en is dit wel een goed idee? Normaal ben ik tegen het vaccin. Werk in een risico sector maar heb me nog nooit laten vaccineren omdat ik vind dat mijn lichaam maar op de natuurlijke manier anti-stoffen moet aanmaken. Maar nu twijfel ik toch wel omdat het niet alleen om mij draait maar ook om dat klein prinsesje in mijn buik.
In nl zeggen ze juist dat het goed is als je baby zelf al antistoffen opbouwt als jij verkouden bent of een griepje hebt...
Ik mocht het juist niet bij mijn eerste zwangerschap. Ik weet niet wat wijsheid is. Ook met het vaccin bouw je antistoffen op, die zijn niet kunstmatig ofzo, dus je baby krijgt het ook. Maar je kan wel een reactie krijgen op het vaccin, en daar ben ik dan weer bang voor. Mocht ik wel de griep krijgen, dan geef ik hoe dan ook mijn antistoffen door, nog in de buik of later met borstvoeding. Daar ga ik dan voor! @riantje: hier is het is sinds gisteravond ook weer mis Ik lig nu lekker even op bed. Hopelijk morgen beter! Zijn jouw buiken ook nog regelmatig?
Normaal gesproken krijg ik altijd de griepprik. Ik denk niet dat dat ik het nu doe.. Omdat ik al zover zwanger ben dan. Hier lekker last van hormonen.. Manlief kwam net naar me toe. Heel verhaal maar hier kwam het op neer. (geen contact met zijn ouders) 'Ben zo blij dat ik iemand heb die zoveel van mij houd, ik kan mij niet voorstellen dat ouders hun kind in de steek laten.' Tsja wat zeg je dan? Ondanks ze er nog niet eens is kan ik mij niet voorstellen dat ik haar ooit met opzet verdriet zou doen. Blegh. Verder heb ik vandaag toch een aardig begin gemaakt aan mijn klusjes lijst! Het bed staat. Nu nog opmaken en ophogen en dan mag ze langskomen woensdag. Merk wel dat ik ook vragen heb voor haar. Eigenlijk vooral wat de kraamzorg doet. Of is dat stom?
Jeee, net een geboortepakje maat 56 besteld van Noppies! Las op het forum dat ze 20% korting hadden op de babykleding en geen verzendkosten dus was een stuk voordeliger dan op de site.. Heb nu een Prenatal setje maat 50 als geboortepakje of het Noppies setje maat 56. Dus dat moet helemaal goed komen! Hebben jullie al beslist wat jullie als geboortepakje aan willen?
Heb een superleuk pakje van nijntje maar dat is maar 62 :s al valt dat shirtje een stuk kleiner dan een ander shirtje maat 62. Poeh net even geprobeerd de vriezer ijsvrij te maken maar das teveel van het goede vandaag. Gelijk een bonkend hoofd! Zo maar even in bad kijken of dat wat werkt!
@geboortepakje: ik weet het nog niet! Ik heb een leuk pakje, maar of het leuk genoeg is? En natuurlijk nog veel kleertjes van de oudste, maar die krijgt hij natuurlijk niet meteen aan. Ik vond gisteren alle kleertjes zo donker in de winkel, veel groen enzo. Dus ik zoek nog verder... @ach: lastig met je vriend en ouders, dus geen opa en oma aan die kant? En vragen over kraamzorg zijn heel normaal, daar komt ze toch voor?
Snif snottet kuch snif snotter kuch Zo irritant verkouden zijn als je zwanger bent (ook als je niet zwanger bent) Hopelijk,gaat het slapen vanavond wat beter. Ik slaap met 1 x pcm 1000 mg voor mijn rug en dat lijkt wel te helpen. Verder dropjes voor de keel en that's it. Een griepprik zou ik nu juist niet doen... geen vreemde stoffen in mijn lijf als het niet echt moet. Het is nog maar kort. Ik krijg van mijn moeder een nieuwe luiertas (Wallaboo)... ik heb de vorige,twee keer die van mijn zus gebruikt... Deze had ik aan haar gegeven in 2001!!!! Nu was ik er klaar mee... ik kies een prachtige grijze uit... past mooi bij de wagen en maxitaxi. Zullen we snel een rondje buiken en babykamers doen? Ben reuze benieuwd. Morgen zal ik starten. Eerste pakje... zus moet voor mij een pakje mee nemen uit Parijs... hopelijk wordt het die Weltrusten allemaal. Ik hoopmdat iedereen goed zal slapen.
Hier eindelijk eens beter geslapen! Maar 1x wakker geworden om te plassen heerlijk!! Kijken of ik dan vandaag ook eindelijk eens wat meer energie heb want dan kan ik gordijnen op hangen en nog wat schilderen en wat poetsen en opruimen enenenenen... naja... Gordijnen en ik ben blij... De krampen in mn lies zijn weg, weet dus niet wat het was. Kleine meid is behoorlijk actief dus ik maak me maar geen zorgen. Enorm blij dat ze met haar beentjes naar voren is gaan liggen zodat ik haar bewegingen wat beter voel. Wat wel wat minder is is dat mijn buikspieren boven mijn navel al wat open gaan staan. Heeft iemand dit nog? Mijn schoonzusje had dit ook en kon enorm pijnlijk zijn vooral na een dag lopen en staan. Je doet er volgens gyn niets aan. Uitzitten dus. 's Morgens merk ik er niet veel van alleen als ik iets zwaars til. Het is meer dat kleine meid er wel eens met haar voetjes tegen zit en het 's avonds dan best pijnlijk kan zijn bij het zitten en liggen. Maar goed tis voor een goed doel dat steeds dichter bij komt! Nog 8 weken!!!
@Geboortpakje Ik heb een pakje maat 50 en een pakje maat 56 van de hema extra soft. @griepprik Krijg ik normaal gezien standaard in verband met mijn auto immuunziekte maar werd dit maal afgeraden in verband met opbouw anti stoffen van kindje. Wellicht toch veel meningsverschil tussen artsen? @harde buiken Hier stukken minder sinds ik thuis zit. Alleen als ik veel gelopen heb of aan het stressen ben geweest, maar dat is te verwachten. Voelde me wat dat betreft zo goed dat ik terug wilde gaan werken maar dat ging dus mooi niet door bij arbo arts en leidinggevende. Mag wel 2x per week een koffieuurtje doen dus dan zie ik mijn collega's en clienten weer. Enorm blij mee!!
Hier ook heerlijk de nacht doorgeslapen. Hopelijk ook genoeg energie voor een dagje studeren en klusjes afmaken. Harde buiken komen ook steeds vaker, als ik er last van heb en even rustig ga zitten en goed door adem dan trekken ze gelukkig ook vrij snel weer weg. Weet niet wie het ook zei, maar van de bewegingen van de kleine meid kan ik ook nog maar weinig genieten. Ze gaat zo hard tekeer dat ik denk dat ze Badr Hari al de baas kan.
Goedemorgen dames,wat een baggernacht hier weer. Was het niet het plassen x dan had ik wel geen adem en een hoofdpijn,bah. Even douchen nu maar en kijken of het zakt. Geloof niet dat ik vandaag heel productief ga zijn. @voelen Hier geen badr hari hoor! Hij houdt zich redelijk rustig,al heb ik dan liever een badr hari eigenlijk!
Mopje ja helaas en kwamen met steets meer regelmaat dus zat ik gister avond weer in het zh Weer ctg en echo Kleintje maakt het goed en extreem actief Toen echo vrijdag was me gezecht dat baarmoeder mooi lang was Nu ging ze weer meten en zij ze heet zelfde maar dit x kon ik zelf mee kijken En zag dat die maar 3.5 was terwijl die al die tijd 4.7 gemidelt was Dus ze keek in de pc bleek die vrijdag ook al zo te zijn Nu mocht ik weer naar huis want ze doen ervoor nu niks aan Ze gaan pas remen van af 2.5 mm En verder is ze wel al heel diep ingedaald vandaar dat ik dus nie meer kan zitten of normaal lopen, loop nu echt als een eend namelijk is heel normaal zegen ze in het zh Dus dat zal dan wel Als ze nu zou komen proberen ze nog te remen van af 34weken woord er hier niet meer geremd Dan spreken ze wel van vroeg geboorte maar kon niet veel kwaat zij ze Dus laat dr maar minimaal nog 1 week zitten ondanks alle pijn Het is voor haar het beste om langer te blijven zitten Maar mocht ze zich dan eerder aan dienen heeft dat ook een rede zijden ze in het zh Dus daar gaan we dan maar van uit Ze is iets groter dan gemideld dit komt ook door de suiker zijden ze Dus in dat opzicht wel een voordeel voor haar als ze eerder gaat komen Heb de laatste dingen in huis voor dr dus dat is mooi Heb nog een schatig over gooiertje/ jurkje gekocht Had een leuk pakje 56 maar als ze idd te vroeg gaat komen verzuipt ze er in dus even kijken Mischien toch nog ergens een maatje 50 bestellen Vanmidag komen ze de ketel na kijken dus moet thuis zijn Morgen weer bij me ouders om verplicht te rusten
Goedemorgen allemaal, Wat vliegt het weekend toch altijd snel voorbij. Hier zijn we vrijdagmiddag bij een kinderdagverblijf wezen kijken. We hadden er beiden een heel goed gevoel over. Bij ons in het dorp zitten 2 kdv's dus we gaan ook nog bij de andere kijken maar het is in ieder geval een fijn gevoel dat we straks onze dochter met een gerust hart achter kunnen laten. Er zijn ook geen wachtlijsten dus we kunnen gelijk terecht als we willen. Verder zaterdag de kinderwagen opgehaald en in elkaar gezet. Ben er zo blij mee!!! En verder nog wat gerommeld in de babykamer. Ik heb trouwens wel een stuk of 8 pakjes in zowel maat 50 als 56 dus genoeg keuze wat ze straks aan kan als eerste pakje. Misschien heb ik zaterdag alleen wel een beetje teveel gedaan. S'nachts heb ik heb ik een onwijze pijnscheut gehad in m'n buik. Ik lag op m'n zij en kon me niet eens omdraaien. Toen ik eenmaal op m'n rug lag trok het weg. Daarna nog een paar harde buiken gehad en toen was het over. Ik heb haar gisteren en vandaag nog wel goed gevoeld dus ik ga er maar vanuit dat alles nog goed gaat. Maar ik ben toch wel een beetje geschrokken. Zou het zin hebben om te bellen naar de verloskundige? Woensdagmiddag moet ik sowieso weer heen voor controle. Zondag heb ik maar even heel rustig aan gedaan voor de zekerheid. Vandaag weer aan het werk. Nog 3 weken... Fijne dag allemaal!
Wie kan mij in lijst zetten? 29 jaar, eerste kindje, jongen, zh bevallen, Bv.....hier gaat het op het moment redelijk. Ben heel erg verkouden. Om f haveklap naar de wc....en slechte nachtrust. Baby maakt het goed ondanks de zwangerschaps diabetes. Moet me aan speciaal dieet houden en dat gaat goed.
@riantje: klinkt niet goed... En ja, ik weet het met 34 weken remmen ze niet meer, dat was bij mij ook zo. Gelukkig heb je nu nog geen weeën en elke dag extra is er 1! Heb je al een rondleiding over de kinderafdeling gehad? Dan kun je je wellicht een beetje voorbereiden op wat er misschien komen gaat. En wordt je meisje nog steeds te groot geschat? Dat zou nu wel fijn zijn eigenlijk. Ik heb nog steeds een onrustige buik, maar geen regelmaat, wel meteen een harde buik bij lopen/traplopen en buikkrampen Ik lig weer op de bank... @jackiest: kan best indalen of beweging van je kleintje geweest zijn, daar reageert je baarmoeder dan ook op met harde buiken. Als het nu weg blijft zou ik het woensdag aankaarten. Ik denk niet dat de vk nu veel doet (mijn vk kennende tenminste). Fijn gevoel dat het kdv is geregeld. Wij hebben al een extra plekje bij de gastouder gelukkig! Voor wie nog moet werken, succes vandaag!
Is weer een goed virusje zo te lezen, iedereen is verkouden! Ik ben blij dat ik eind van de middag een afspraak bij de fysio heb, kan die lekker even mijn spieren masseren want die worden wat pijnlijk van in dezelfde houding blijven zitten. Het is wel weer wat drukker in mijn werk. Misschien reageert hij als ik zit te tikken op de computer ofzo haha.