Onze bevallingslijst: 13(1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 37 zwangeren! 14 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: 23 augustus -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem* Afspraken: oktober 2: JackieSt (VK), Juis (VK) ACH (intake kraamzorg) 3: Mopje (extra echo ligging placenta), Souries (controle VK) 4: Cygnet (kraamzorg) 7: Stefjuh (2e groei echo VK), ACH (VK), Kaatje87 (controle vk) 9: Stefjuh (Huisbezoek VK -bevallingsplan-) 10: Stefjuh (intake kraamzorg), Cygnet (kraamhotel) 14: Cygnet (Gyn) 21: ACH (VK -bevallingsplan-) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho)
@Angelasm, wat een lief kamertje zeg! Erg leuk! @Cygnet, fijn dat alles goed is met de kleine! Lijkt me ook wel raar trouwens om nu al te weten wanneer je je keizersnee hebt.
Onze bevallingslijst: 13(1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 37 zwangeren! 14 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: 23 augustus -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem* Afspraken: oktober 2: JackieSt (VK), Juis (VK) ACH (intake kraamzorg) 3: Mopje (extra echo ligging placenta), Souries (controle VK) 4: Cygnet (kraamzorg) 7: Stefjuh (2e groei echo VK), ACH (VK), Kaatje87 (controle vk) 9: Stefjuh (Huisbezoek VK -bevallingsplan-) 10: Stefjuh (intake kraamzorg), Cygnet (kraamhotel) 14: Cygnet (Gyn) 15: Mopje (VK) 21: ACH (VK -bevallingsplan-) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho)
@Cygnet2 In tegenstelling tot de andere dames lijkt het mij heerlijk om te weten waar je aan toe bent. Maar begrijp het heel goed hoor! Is dat geen ingrijpende ingreep dan? Ik bedoel moet je je kleintje dan niet nog langer missen? @Angelasm Leuk kamertje, heerlijk he om daar bezig te zijn!?
hallo dames hier gaat alles zijn gangetje op maagzuur na bah zometeen voor de 2 de groeiecho vorige keer was het hoofdje te groot hopelijk is dit nu weer goed
Onze bevallingslijst: 13(1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 37 zwangeren! 14 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: 23 augustus -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem* Afspraken: oktober 2: JackieSt (VK), Juis (VK) ACH (intake kraamzorg) 3: Mopje (extra echo ligging placenta), Souries (controle VK) 4: Cygnet (kraamzorg) 7: Stefjuh (2e groei echo VK), ACH (VK), Kaatje87 (controle vk), xBLOEMPJE (VK -bevallingsplan) 9: Stefjuh (Huisbezoek VK -bevallingsplan-) 10: Stefjuh (intake kraamzorg), Cygnet (kraamhotel) 14: Cygnet (Gyn) 15: Mopje (VK) 21: ACH (VK -bevallingsplan-) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho)
Ik had vandaag de thuiszorg nog aan de telefoon om te vragen vanaf wanneer ik die verhogingsklossen kan lenen. 'Ja mevrouw dat kan pas vanaf 38 weken tenzij u kraamzorg en/of verloskundige iets anders suggereert.' En dan eerst nog heel dom reageren op een vraag terwijl ik het gewoon netjes vroeg. Zijn ze wel opgeleid vroeg mijn vriend nog die alles meeluisterde. Je wordt gewoon afgekat, lekker vriendelijk weer. Mn hormonen gingen wel erg te keer daardoor.
@XBLOEMPJE Is het een idee om bierkratten te gebruiken? Wij drinken zelf nooit bier maar vragen mensen deze voor ons te bewaren.. Aangezien ik geen zin heb om afhankelijk te zijn van een instantie. Hier aan het stoeien met de geboortekaartjes. We willen ze vanaf Greetz bestellen. Ik twijfel alleen of ik ze al wil laten bezorgen bij de mensen thuis of enveloppen los bestel en deze dan geschreven klaar heb liggen. Denk dat alleen optie 2 overblijft aangezien ik anders niet zou weten hoe de bestelling in zijn werk gaat. Ik wil er namelijk hier toch wel meer dan 1.. Denk ik. Hoeveel bestellen jullie er voor jullie zelf?
Hoi meiden, Heb even flink bij moeten lezen! Gezellig! Hoop dat ik geen dingen vergeet... @geboortepakje: vind ik nog lastig...onze dame is aan de grote kant, dus vind t lastig wat voor maat ik moet hebben.zaterdag een afspraak bij de vk, zal het daar eens vragen. @griepprik: ik kreeg m altijd wel, werd er altijd ziek van! Bleef ook altijd de rest van t seizoen kwakkelen... Sinds ik m niet meer neem/krijg gaat t veel beter! Dus hier geen griepprik meer! @riantje: zoals je zelf zegt, elke dag is er eentje! Nog even volhouden!!je kan het! @angelasm:mooi kamertje, lekker ruim ook zeg! @cygnet:wat spannend dat je de datum al weet! @geboortekaartje: hier hebben we de man die onze trouwkaart heeft getekend(beetje cartoon achtige stijl) aan t werk gezet om in dezelfde stijl een geboortekaartje te maken. De eerste schetsen zijn binnen, zien er superleuk uit! Gister heerlijk in de babykamer aan t rommelen geweest! Alvast veel spullen gewassen en gestreken. Ook t ledikant alvast opgemaakt. Ziet er toch gezelliger uit. Ook samen met manlief de box in elkaar gezet. T wordt al een beetje "echt" zo! Een vriendin is een week geleden bevallen, alles ging goed, maar de kleine heeft een flinke verkoudheid te pakken! Dus moet hij een nachtje in t zh blijven. Goed dat t zo goed bekeken wordt, maar wel sneu zo'n klein mannetje. Nog even positief: na vandaag nog maar 2maandagen werken!!!!(en de rest natuurlijk, hihi)
Het is harstikke raar om al te weten wanneer de kleine man zal komen... ik vind het ook echt jammer. Ik vind het allerleukste aan zwanger zijn het moment dat de bevalling begint... nou ja, dit keer dus niet. Kind krijgen en steriliseren... tja, een aparte combinatie maar het scheelt me wel een ingreep en het maakt in het herstel niets uit. Eigenlijk zou manlief zich laten steriliseren maar dat zie ik niet gelijk gebeuren.... ik wil geen hormonen of spiralen meer. Geen polonaise meer aan mijn lijf! En ik ben dan 41, 3 kinderen... het is goed zo. Men, na weken nauwelijks trek te hebben gehad heb ik nu toch trek joh. Niet in lekkere dingen ofzo maar gewoon etem.. boterhammen ed. Alleen vlees heb ik weinig zin in. Gisteren hebben we een ei gelegd over het geboortekaartje... proefdrukje is besteld. Wij versturen ze straks zelf, afhankelijk van mijn herstel. Morgen eens kijken of ik de adresstickers voor elkaar kan krijgen en dan moet ik nog een inlay maken (beetje richtingngeven aan kraamkadoos... we hebben alles al)
Ik ben net aan de adressen begonnen, wat een puinhoop is mijn administratie! En dan wie nu wel en wie niet... Eerst maar eens familie en goede vrienden, dat is niet zo moeilijk. @ach: je kan je adressenbestand naar Greetz sturen, maar dan lijkt mij het kaartje wel heel onpersoonlijk worden, voorbedrukt enzo. Ik zou dan de kaartjes bestellen en stickers en postzegels plakken. Van die mooie met een ooievaar @bloempje: wat een muts... Wat zei jij, en als ik nu met 37 weken beval? @rosa: wat gaaf, een getekend kaartje, heel persoonlijk, die heeft niemand! Ik wil deze week het boek halen... Ik voel me vanavond eindelijk weer goed
@Klossen, wij hebben een boxspring en daar passen die klossen niet onder.. Hebben gewoon blokken hout eronder.. Persoonlijk vind ik het een beetje raar staan om de kratten heineken onder het bed te hebben staan haha! Woensdag nog 1 dagje werken en dan heb ik verlof!! Jeej!!
Ik zei wel zoiets alleen iets minder vriendelijk omdat toen ik vroeg of het eerder kon ze bot nee zei. We hebben buren met verjaardagen dus ff vragen of ik de kratjes mag lenen. Lijk dan eerder een alcohollist met al die kratjes hahaha. Qua babyfoon twijfel ik want vriendlief wilt heel graag een met videofunctie. Maar twijfel of dat wel echt nodig is. Is leuk zo kijken naar de kleine maar gebruik je die functie wel echt. Ik wil er sowieso een met 300 meter bereik. Want die van de buren met 150 en 200 meter werken voor geen meter continue storing als je in de tuin zit.
Vandaag 33 weken! Blokken hout vind ik ook wel een idee.. Maar heb je die dan gekocht? Het is weliswaar niet ons eigen bed wat we ophogen. Maar die bierkratten kan ik altijd nog versieren in verlof mocht ik daar zin in hebben. Hier helemaal aan het aftellen. Nog 8 dagen, 2 weken en nog maar 1 week met mijn vaste collega werken. Hmm. Klinkt heerlijk! Morgen kraamzorg intake, dus vandaag mijn vragen maar eens opsommen.
Mogge dames! @geboortekaartje Niet de enige hoor met getekend geboortekaartje. Ik heb ons geboortekaartje zelf getekend en de tekst gekalligrafeerd (ben tekenaar in bijberoep ). Maar is wel ontzettend speciaal! @klossen Vl vind het niet erg om geleidelijkwat kratjes te legen @babyfoonkrijgen we van mijn collega's dus dat wordt nog een verassing 16 oktober intake kraamzorg dus ik heb nog even maar ik ben dan ook afsluiter qua datum in deze groep
Hier nog 13 dagen werken,dat klinkt nog lang vergeleken met jullie! Misschien stel ik wel voor straks nog twee weken vijf dagen te werken,dan kan ik 2 dagen eerder stoppen Mijn bed lag zo heerlijk vanmorgen! Kijk er echt naar uit dat die wekker straks een paar weken niet gaat voor onze natuurlijke wekker ons wakker maakt heb het idee dat het warme bad iets geholpen heeft vanacht. Werd zowaar wakker met een open neus, kijken hoe lang dat goed gaat. Geloof niet dat ik de mazzel heb van een tweedaagse verkoudheid. Het worden hier ook kratten gok ik. Daar hebben we er al drie van staan dus ml moet even doordrinken,halen we er nog een.
@Babyfoon, wij hebben een Alecto DBX88-ECO gekocht. Inmiddels al uitgebreid getest en geen problemen ondervonden met storingen etc. De babyunit staat op m'n nachtkastje, de ouderunit beneden. Als manlief te lang uitslaapt kan ik m lekker makkelijk met de terugpraatfunctie wakker maken @kaartje, ik heb er ook 1 gevonden via Greetz. Zat met hetzelfde dilemma, maar denk nu toch dat ik de enveloppen alvast ga bestellen, ik wil er zelf toch ook een stapel op voorraad hebben.
@babyfoon: wij hebben ook de alecto dbx88. Heel tevreden mee, gekregen van mijn schoonouders, maar het was geen verkeerde keus. Nu hebben we er een avent bij gekocht, ik wilde perse een ander merk, ivm storing en zodat we ons niet vergissen in welk kind nu huilt... Wellicht overbodig, maar hij was even duur als de alecto. @klossen: zal eens meten of ons bed niet al hoog genoeg is, anders ga ik wel bellen als ik 36 weken ben ofzo. Vandaag ga ik eens de dozen met babyspullen leegmaken en in de kastjes leggen!
Ik heb nog even een vraagje over de kinderwagen. Afgelopen zaterdag hebben wij onze Joolz opgehaald. Ben er helemaal happy mee. Maar hoe moet ik eigenlijk het matrasje opmaken? Voor de wieg heb ik hoeslakens maar het matrasje is zo dun dat ik verwacht dat deze er niet omheen passen. Verder heb ik een Lodger Wrapper aangeschaft. Is dit warm genoeg of moet er dan ook nog een lakentje en dekentje overheen?