@ACH, mijn broertje heeft ze voor mij gezaagd! Ideaal! Ons bed hoeft ook maar ietsje opgehoogd te worden. @Jackie, ik heb in de Joolz een hoeslakentje en ik heb er nu een dekentje in van Koeka. Heb evt nog een snoozebaby, dus neem aan dat het warm genoeg is.
Een voetenzak heb ik ook voor de wandelwageninzet. Maar in de reiswieg kun je toch geen voetenzak gebruiken?
@jackie: wij hebben ook een lodger wrapper (was een kado van de zorgverzekeraar) en die hebben we altijd in de kinderwagenbak gebruikt. Ideaal. Bij erg slecht weer nog wel het afdekje van de wagen erop. Ik weet niet of de Joolz dat ook heeft. De lodger is echt warm, en je merkt ook wel aan je kindje of het te warm of koud is.
Dit is de wagen. Er zit inderdaad een afdekje op. Denk dat ik dan nog even wacht met nog een wiegdekentje aanschaffen. Ik heb nu een dikke en een dunnere van Koeka voor in de wieg. Eventueel kan ik daar ook wel één van in de kinderwagen gebruiken.
@JackieSt Ik weet dat een vriendin wel altijd haar Stokke voetenzak ook in de bak gebruikte. Terwijl Stokke een vrij kleine bak heeft. Wij hebben een Bugaboo maar niet de originele voetenzak. Maar de voetenzak die wij gekocht hebben past heel mooi in de bak. Wat een mooie wagen zeg! @Kaatje87 Hmm. Ideaal inderdaad! Die van ons moet nog 20 cm.. Best veel dus.
Hallo allemaal, Poehee.. vandaag gehoord dat ik voor de keizersnee in november al om 7:00 in het ziekenhuis moet zijn.. vroeg hè? Kinderwagen. De kinderwagen is hier gewoon als bed opgemaakt maar bij heel koud weer gebruik ik een Lodger Wrapper (heerlijk warm ding). In principe 1 laagje meer dan je zelf aan hebt. Dus gewoon aangekleed met jasje en dan onder een deken zou genoeg moeten zijn. Hier gaat het logeerbed op klossen en verder niet. Ons eigen bed kan niet en ik kan voor de controles wel even op het logeerbed gaan liggen... Ons eigen bed is behoorlijk hoog trouwens. Een voetenzak in de kinderwagen vind ik erg onhandig. We hebben een voetenzak voor de maxicosi (Baby's only, kado van mijn moeder) en een Bugaboo voetenzak voor de buggyinzet van de Bugaboo. En dan hebben we nog een reserve (die is heel geschikt bij echt superkoud weer) Gisteren bedacht waar we de box neer zullen zetten dus dat is ook geregeld nu gaan we bedenken hoe we het allemaal gaan doen rondom de datum van de ks
@Jackie boehoe! Die kinderwagen wilde ik ook! Maar uiteindelijk zijn we toch maar voor de standaardversie gegaan Ben ik ook blij mee, maar vond dit echt de leukste die er was. Overigens hebben wij een hoes van het aankleedkussen om het matrasje in de kinderwagen gedaan. Daaroverheen dan straks nog een hydrofiele luier en verder een lakentje en dekentje om echt onder te liggen. Ik zou best een uurtje kunnen slapen, haha! Je denkt, ach nog drie weekjes, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit drie pittige weekjes gaan worden. Beetje op mezelf letten en op tijd naar bed dan maar.
Zoals beloofd.... ons kamertje Aan de muur komt nog zijn naam in sloophouten letters en ik ben nog op zoek naar iets voor op de schommelstoel.
Oh, super leuk kamertje Cygnet!!! Mooi rustig... Ik zal binnenkort ook even foto's maken van onze babykamer. Maar ben nog steeds niet helemaal tevreden.
Jacky: wouw!! Mooie kinderwagen.. Cygnet: super leuk kamertje.. Dat behang met hout vind ik echt heel leuk! Lekker stoer! Hier: vanmorgen naar de vk geweest voor gewone controle, m'n bloeddruk bleek een beetje aan de hoge kant: 160/95 dus in werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ben nu weer thuis, moet nog even wachten op de labuitslagen. Met ons hummeltje is gelukkig alles gewoon goed: lekker bewegelijk en mooi gegroeid. Ik zelf moet nu bloeddrukverlagende tabletjes slikken, donderdag weer voor controle komen. Ondertussen rustig aan doen.. Ben nu officieel overgedragen aan het ziekenhuis, ik ga dus sowieso niet meer thuis bevallen! Was even raar allemaal... Ik had het idee dat iedereen heel bezorgd om mij was maar met uitzondering van wat hoofdpijn voel ik me ok! Gek dus! Hopelijk donderdag een lagere bloeddruk want ik wil stiekem nog wel blijven werken tot 36 week!! :s
@Cygnet2 Mooi kamertje! Jullie moeten zeker vroeg in het ziekenhuis zijn. Heb je al besloten of je naar het kraamhotel wilt? Mag dat trouwens direct vanaf je keizersnede af? @lise87 Hmm. Vervelend zeg van je bloeddruk. Hoop dat die van mij ook niet weer omhoog is. Maar goed. Dat weten we maandag. Kan me goed voorstellen dat je graag wilt blijven doorwerken. @souries Pff. Hier op het werk ook echt niet meer vooruit te branden. Maar interesseert mij eigenlijk ook niet meer zo. Vrijdag uit eten met collega's. Stiekem weet ik dat het ook is omdat ik er zoveel jaar werk. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren..
@Cygnet leuk kamertje! @lise87 he, das balen! Spannend dat je nog niks weet. Hoop dat het allemaal meevalt. @Ach neey! Het boeit mij ook helemaal niet meer, haha! maar ja, we zijn met zo weinig op kantoor, dat ik wel wat moet blijven doen Al knijpt mijn baas volgens mij wel een beetje een oogje dicht als ik weer eens een kwartier te laat ben of wat meer zit te whatsappen, hihi!
Yntje ik mag 23 oktober voor de intake! Lekker laat vind ik want mochten ze me niet bevallen kan ik niet alsnog wisselen omdat ik dan snel moet zoeken. En die ook weer moeilijk gaan doen met lekker laat. souries dat dacht ik ook, gister was het bijna weg dacht ik. Geloof het of niet heb het vandaag weer dubbel zo erg. Bah.. om niet goed van te worden. Ben nu echt al paar dagen goed ziek. Kinderwagen opmaken ik zit ook nog te bedenken hoe ik überhaupt dat ding ga opmaken. Denk gewoon een hydro-luier over het matrasje heen.. aankleedkussen is veel te groot volgens mij voor dat ding. Is niet zo grote reisbak als dat van andere wagens. Het is ook geen Nederlandsmerk Brannsson of hoe je ook schreef. Ik haak er al wel een dekentje voor, kopen vind ik overbodig als ik hem zelf naar mijn eigen smaak een kan maken. Zag een gebreide ergens in de winkel maar die vond ik te jongensachtig. Cygnet wat een leuk kamertje!
@Lise... de combinatie hoge bloeddruk en hoofdpijn moet heel veel alarmbellen af gaan. Ik neem aan dat ze gecontroleerd hebben op eiwitten? Als je hoofdpijn erger wordt of je ziet opeens dat je vocht vasthoudt in je gezicht en / of hangen bel dan gelijk met je verloskundige of het ziekenhuis! @ACH Ik denk wel dat ik naar het kraamhotel wil maar misschien maar 1-2 nachtjes.. gewoon net om nog even tijd voor mezelf (met baby en man te hebben zonder zorg voor de andere twee) @Kamertje.. dank voor de complimenten... het is me nog iets te licht... maar weet niet hoe ik dat moet aanpakken.. ik denk iets over de schommelstoel en dan natuurlijk nog houten letters aan de muur.. Iets rustieker wil ik het nog hebben. Maar ben er wel blij mee... vooral met de wieg!
Wat er tot nu toe uit mijn handen is gekomen vandaag: Een verslag gemaakt van een werkoverleg en een maandrapportage gemaakt. Is een beetje aan de karige kant he, voor 5 uurtjes werk, haha! En nu ik het zo bekijk beiden niet echt onderdeel van mijn functie hihi! @Bloempje dank je voor deze opbeurende woorden haha! Nou als ik me weer slechter ga voelen meld ik me lekker ziek en ga ik slapen tot het over is,
@cygnet: ja urine is gecheckt bij de vk, staafje verkleurde bijna niet. In het ziekenhuis checken ze het nog een keer. Ik heb nog geen telefoontje over de uitslagen gehad dus daar wacht ik op. In het ziekenhuis zeiden ze idd dat met eiwitten in je urine je wordt opgenomen met deze bloeddruk!!