16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@ACH.. ik hou ook helemaal niet van de Prenatal. Ik koop daar de grote dingen maar verder liever niets... Brrr...

@Kukel.. welkom tot preggie- & babyland... alles is duur en wordt nog duurder! hahahah... het is absurd maar het gebeurt echt. Zet er baby voor en je betaalt veel extra.

2. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Is net zoals met trouwen!! ;) ook alles duurder!!

Voor degene die nog zo'n waterdichte molton willen kopen ipv het zeiltje uit het kraampakket; bij de zeeman zijn ze €6,99.
    Schijnt lekkerder te slapen omdat het niet kraakt en zo warm is!!

Drukkerij is gevonden! Nu nog even bedenken hoeveel kaartjes we gaan sturen!!

3. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben net een geboortekaartje uitgekozen. Ben heel erg blij. Ml zou eerst het kaartje ontwerpen, maar omdat hij zoveel moet werken de komende tijd gaat dat niet lukken. Dus wij op zoek naar een kaartje en dat was erg lastig. Gelukkig hebben we nu een keuze gemaakt die helemaal bij ons past.

Babypark Roosendaal vind ik echt een leuke winkel. ik heb niks met de Babydump.

4. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon op de grens van rijswijk dus zit zo in de bogard voor prenatal
    Baby park vond ik juis prettig erg vriendelijk geholpen al meerdere keeren geweest
    Maar ga denk toch maar eerst hier in delft kijken
    Dan kan ik altijd nog zegen we gaan naar prenatal of baby park als het niet is wat ik zoek

Wat trekken jullie aan tijdens de bevaling een big shirt
    Of juist een hempje ? Weet nou niet waar ik slim aan doe

Laatste hydrofiel luiers hangen aan de lijn
    En kleertjes ligen klaar aleen nog in de tas stoppen
    Dus ben gied bezig geweest vandaag :D

Nu is kijken wat we zo gaan eten hihihuhi

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Pffff, vandaag bijna de hele dag geslapen. Ben er wel snotteriger van geworden maar voel me wel een stuk beter. Had het blijkbaar even nodig. Nadeel van de hele dag liggen is dat ik nu enorm last heb van ischias in m'n been, oftewel continu enorm brandend gevoel.

@riantje, goed bezig, lekker alles gereed voor de kleine meid.

Manlief gaat dit weekend de kast afmaken voor onze uk, als die klaar is ga ik de kleertjes wassen en alles inruimen. Zin in!

6. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lise: bedankt voor de tip! Die ga ik halen

@ winkel: helemaal tevreden met de service van babydump in Roosendaal. Erg goed geholpen en flexibel met bezorging.

@ riantje: voor de bevalling heb ik bij de h&m wat extra lange shirts gekocht. Zit lekker en bij evt toilet bezoek valt het over de billen zodat je niet perse een broek aan hoeft. Schijnt net na de bevalling niet lekker te zitten (wat ik me helemaal voor kan stellen)

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo,eens kijken hoe het is om te yoga'en met een vol hoofd :D

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, geboortepakjes zijn binnen! Wij gaan bijna altijd naar de babyplanet in drachten, hele fijne winkel, met leuke kleertjes. Ik heb al 2x de klantenkaart van 1000 euro gevuld daar:) Zo hard gaat dat dus in bijna 2 jaar! Maar we hebben boxpakjes zonder voetjes van BESS gekocht, super lief, wit en grijs, 50 en 56.

Spannend wie "eerst" wordt, dat was natuurlijk Maaike al.. Bij mijn zoontje was ik als eerste, maar dat was niet zo gek. Nu wil ik ergens in midden hoor, ik ben als een van de laatste uitgerekend, maar ~38 weken lijkt me wel wat:p

Ik heb bij mijn zoontje heel snel wat uit de kast moeten trekken. Ik kreeg bij mijn afscheid uit de VS een t-shirt van het instituut waar ik werkte, echt maat XXXXL, want ik zou toch heel dik worden:p Die heb ik aangehad bij de bevalling. Ik denk nu maar weer, toch wel een speciale herinnering.

9. ACH

ACH Niet meer actief

Zo, niet de meest charmante. Maar zoals beloofd! We maken iedere week foto zij aan zicht maar zijn nu toch ook maar een foto van de voorkant gaan maken. Erg leuk! We doen dit namelijk al sinds week 4.

Bijgevoegde bestanden:

10. ACH

ACH Niet meer actief

Leuk verhaal van je shirt @Mopje!

Ik heb een nachtjapon gekocht bij de V&D. Ja sorry. Maar enigszins wil ik nog een beetje fatsoenlijk op de foto staan.. Ik ga ook echt proberen een beetje make-up op te hebben. Haha. Ben echt niet zo'n make-up doos maar die foto's kijk je toch je hele leven terug.

@Kukel
    Zo'n lang shirt vind ik ook nog wel wat.. Moet toch nog een reserve hebben. Ga eens kijken of ik die ook kan vinden.

@souries
    Succes vanavond. Wij kregen vanmorgen bij de intake van de kraamzorg een doos tissues voor de kraam tranen. Nou die doos is bijna leeg.

11. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Rodaina: ik werk tot 35weken(eigenlijk 36, maar de week ervoor is herfstvakantie) dus ik mag na deze week nog 2 weken....4keer groep 3, nog 5keer groep 5, dus in totaal nog 9dagen!!!! Maar verder tel ik niet af ofzo hoor....hihi!

Voor alle verkoudheden:beterschap! Ik nies smorgens wel, maar is gek genoeg meer als een hooikoorts in t voorjaar dan een echte verkoudheid (afkloppen!!!)

Mijn neusschot staat scheef, dus heb zowiezo niet genoeg ruimte om via mn neus voldoende lucht binnen te krijgen. De yogamerouw hier gaf aan dat waarmee je ademt niet veel uitmaakt, zolang je focus maar op de ademhaling die je wil gebruiken ligt.

Even klagen: ik heb ineens echt verschrikkelijk lat van maagzuur en oprispingen! Echt heel vervelend! Wordt er soms ook wakker van en moet dan echt met mn hoofd hoog gaan liggen, anders heb ik t idee dat ik elk moment over mn nek kan gaan.... Vandaag dus maar rennies ingeslagen en vla(hoorde dat dit ook helpt)
    Als jullie nog meer tips hebben: ik hoor ze graag!!!!

Kinderwagen: ik heb wel de wasbare delen allemaal gewassen, maar moet nog even op pad voor een hoeslakentje, lakentje en dekentje. Had er helemaal niet bijstilgestaan dat dat in de kinderwagen ook moest, maar eigenlijk niet meer dan logisch...dus maar goed dat ik t hier voorbij zag komen!

Goede tip van die lange shirts!ga van t weekend ook even op pad ervoor!

Vanavond even een avondje niks, morgen werken endan lekker weekend!

12. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Jeej! Laatste dagje gewerkt! Heb nu lekker verlof :)

@Ach, haha ik heb ook een pyjama van de V&D voor het bevallen ;)

13. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over maagzuur: hier ook present. De kleine ligt tegen mijn maag en ribben aan, dus veel maagzuur.

Over de bevalling: ik heb een nachthemd van Bonprix gekocht. Is inderdaad wat langer, dus als ik naar de wc moet lopen, is de boel toch een beetje bedekt.

14. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Kaatje: dat klinkt heerlijk!!! Geniet van je verlof!!

15. lis1989

lis1989 Actief lid

15 jan 2013
    160
    0
    0
    spijkenisse
    Maagzuur: ik drink veel melk en probeer de rennies te beperken tot 3 per dag. Vooral geen frituur eten, voor mij lastig aangezien ik verslaafd ben aan een bramladage hihi

Pyama: heel toevallig net 2 bigshirts besteld bij vd, had toch nog wat dingen nodig en ivm prijzencircus+ kortingscode leuke deals kunnen kopen.

Kaatje: jeeeeeeeeej verlof!!!!!

16. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier wordt het ook een big size shirt! Lekker makkelijk!

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @geboortepakjes ik heb wel een leuk pakje bij de zeeman gehaald, maar dat wordt niet het geboortepakje. Daarvoor ga ik nog even goed rondkijken :D

@Shirts, ja die moet ik ook nog halen. we gaan morgenmiddag nog even op pad om wat spullen te halen en anders kan ik dat zaterdagochtend ook nog doen. Ik wil nu onderhand wel alles in huis hebben, dan kan ik mijn hoofd leeggooien

@maagzuur hier ook! Vooral 's avonds wordt ik er gek van.... even opletten met wat ik eet helpt wel.
    @Rosa Vanillevla helpt hier wel eventjes

@Kaatje Mazzelaar :D Lekker zeg! Geniet van je verlof!

Nou gisteravond de yoga ging best aardig. Alleen zodra ik met mijn hoofd naar beneden ging hangen was ik bij het omhoog komen enorm duizelig! Nu nog een dagje werken en dan weer lekker weekend. Ben er wel aan toe! Ml kon niet mee want die moest werken, dus ik zat daar tussen allemaal stelletjes, maar heb wel gelachen zeg. En het voordeel was dat de docente oefeningen met mij deed waardoor ik twee keer kon genieten van massages etc, want de rest moest de oefeningen ook bij de man doen :D

Misschien een rare vraag, maar ik draag altijd strings en af en toe boxershorts, maar nu moet ik natuurlijk voor na de bevalling omaonderbroeken aanschaffen. Slaat waarschijnlijk echt nergens op deze vraag, maar hoeveel halen jullie er in huis en hoe bepalen jullie de maat hiervan?

18. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    Ik heb al een hele lange tijd niets van me laten horen, wel heb ik regelmatig mee gelezen uit nieuwsgierigheid. Met mij gaat het momenteel niet zo goed omdat ik opgenomen lig in het ziekenhuis, niet vanwege de kleine meid, maar omdat mijn diabetes en suikerwaarden niet meer goed te controleren zijn. Hierdoor was ik erg ontregeld wat dan weer risico's voor mij en de baby geven. Ik lig er nu 4 dagen en hoop vandaag of morgen naar huis te kunnen.

De baby doet het heel goed, 2 prachtige CTG's gehad, en ook op de groei echo ziet ze er heel goed uit, mooi op de groei curve, en door de diabetes bestond de kans dat ze te groot zou worden dus ik ben heel tevreden. Nu maar hopen snel naar huis te mogen.

Wat ik nog moet regelen: box, geboortekaartjes, gordijnen in de babykamer en dat was het wel denk ik.

Ik lees met plezier mee naar jullie verhalen, mooi om jullie groeiende buiken in foto's te zien en om te lezen hoe jullie bezig zijn met de ontwikkelingen en de uitzet enzo!

19. ACH

ACH Niet meer actief

@souries
    Ik draag ook altijd strings.. Heb bij de h&m 5 hipsters besteld en daar hoop ik het mee te doen. Anders pak ik gewoon wat van manlief! Maar je krijgt ook onderbroeken in het ziekenhuis of zo las ik ergens. Van die gaasdingen zodat het blijft zitten? Weet niet of iemand dit kan beamen?

@Deurmat22
    Beterschap! Gelukkig gaat met jullie kleintje alles goed. Heel vervelend. Maar goed dat ze jou ook zo goed in de gaten houden. Hopelijk mag je snel naar huis en kun je ook genieten van het regelen van de laatste dingen.

Ik ben blij als ik verlof heb. Dinsdag had ik een grijs jurkje aan toen sprak haast iedere klant mij aan. Nu een zwarte en doen ze het nog.. Grr. Ik zou dat nooit doen.

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Deurmat, sterkte, maar fijn dat je op korte termijn wel weer naar huis mag en de laatste dingen kan regelen.

@omaonderbroeken, ik heb gewoon een paar boxers, dat is toch ook wel prima? In mijn kraampakket zaten van die gaasbroekjes, maatje M, lekker nuttig voor XXL-billen.

Concentratievermogen is hier bijna nul. Heb nog weinig nuttigs aan m'n scriptie toegevoegd vandaag :( Zometeen maar kwasten en rollers kopen zodat ml het laatste schilderwerk kan gaan verzetten.

Deel Deze Pagina