@Deurmat: Gelukkig dat alles goed is met de kleine. Balen zeg dat je in het ziekenhuis ligt. Veel sterkte. Onderbroeken: Inderdaad niet zo handig die M gaasonderbroeken in het kraampakket voor XL billen . Ik draag nu de zwangerschapsonderbroeken van Hema. Heel a-sexy, maar ze zitten heerlijk. Ik denk dat ik die de weken na de bevalling ook nog wel even aan doe.
Verplicht verlof is helemaal nog zo erg, we zijn nu in de kinderboerderij met indoor speeltuin Lekker met z'n drietjes, ik zie het al helemaal voor me, in het voorjaar ook nog een baby in de kinderwagen erbij! @deurmat: beterschap, gelukkig doet de kleine het goed. Nog even volhouden! @ondergoed: ik heb gewoon mijn eigen hipsters aangehad geloof ik. En dat gaasondergoed van het kraampakket is echt bagger!
Zaten niet in mijn kraampakket hoor. Die onderbroeken, haha! @Mopje Probeer je ons jaloers te maken? Geniet ervan! Teken dat je je goed voelt toch?
Net alleen naar de kruidvat geweest. Ff wat gehaald maar pff ben kapot. Ik heb ook die onderbroeken niet in mijn kraampakket gehad hoor. Ik heb die Friso flesvoeding van 0-6 maanden maar ff gekocht. 1 pak mocht ze er niet tegen kunnen of iets. Heb ik die vast in huis, heb sterk het gevoel dat ze eerder wil komen.
@ach: ja, verkoudheid was van korte duur, ben vandaag weer kiplekker! En nauwelijks harde buiken Afkloppen.. @bloempje: stom hè, dat je van zoiets kleins moe kan zijn... Vanmiddag echo, spannend!
@ deurmat; wat leuk om wat van je te horen! Vervelend dat het niet goed gaat met de diabetes maar gelukkig gaat het goed met jullie prinsesje!! @ mopje; wat fijn dat je weer fit bent!! Ik snotter nog even door! @ bloempje: je voelt je net een bejaarde af en toe he!! Pff.. Hier ook energieniveau 0. @ ondergoed: ik draag bijna de hele zwangerschap al boxers of hipsters.. Denk niet dat ik nog nieuw ondergoed ga kopen. Hier: ik schrik me rot, er vliegt een dikke duif tegen het raam. Wat een sukkel, grote stofplek op het raam!! Vanmiddag weer naar het ziekenhuis! Moeders gaat met me mee dit keer! Ik voel me bagger, denk door de medicijnen, enorm rusteloos, misselijk en hoofdpijn! Ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen en of de bloeddruk naar beneden is. Dit niks doen is ook niks voor mij hoor!!
Hey meiden Pffff wat een nacht zeg 4x er uit geweest om te plasen en een hele onrustige buik Hele dag al moe pfff nie normaal maar nie kunnen slapen en ook al de hele dag zo,n raar gevoel Heb wel harde buiken maar totaal geen regelmaat dus ik zie het wel Lise duim voor je dat je bloedruk goed is Bloempje ja van zo iets kleins kan je knap moe zijn vraag me wel is af waar me energie gebleven is Deurmat wat vervelend van je suiker hoop voor je dat je gouw naar huis mag Gelukkig is met de kleine alles goed Ondergoed Moet even kijken voor broekjes Hier heb ik big shirt voor de bevaling maar neem denk toch ook een hempje mee Wat ik zo gezien heb word je met bed en al naar verloskamer gebracht en ook weer met bed terug naar de afdeling En wc heb je op de verloskamer dus je hoeft hier ook nie over de gang Ach ik zie wel waar ik me op dat moment pretig bij voel Voel ik me net zo als tijdens me echte pijnlijke harde buiken boeit het me echt geen zier Morgen kraam markt in het zh maar even kijken hoe ik me dan voel Vergiste me gister kaper komt morgen in plaats van vandaag dus eerst langs oma Kraammarkt is tussen 1 en 6 dus erna mischien nog even daar langs Want je kan gratis mooie zwangerschaps foto laten maken en dat wil ik eigenlijk wel laten doen Maar ja laat ik eerst maar zien hoe het vandaag verder met me gaat
Jeetje wat is er veel gekletst! Ben ook weinig online geweest de laatste dagen. Eerst omdat het erg goed ging en heb gezellig alleen wat gelezen. Maar sinds weekje ofzo gaat het aanzienlijk minder lichamelijk. Veel lasten van mn buik/ribben ivm het vele schoppen enzo. Snachts slaap ik slecht en ben op vaste tijden wakker... Maar probleem is dat het dan zo druk is in mijn buik dat ik daarvan weer uren wakker lig (3 uur per x zeker wel.) gelukkig geen werk meer maar slapen doe ik zoooo slecht. Vannacht de slechtste nacht ooit gehad. Gisteravond in bed veel pijn in buik rug heupen maagzuur overgeefdrang enz.... (kreunen steunen puffen naar wc terug naar bed draaaaaama!) Uiteindelijk toch in slaap gevallen en vannochtend van een inmense steek wakker geworden heb het echt uitgeschreeuwd en hele bed door gerold van de pijn... VK gebeld en is meteen langs gekomen en wat onderzoeken gedaan maar is niks uitgekomen. Waarschijnlijk heeft het met indalen en het uitzetten van de buik te maken. Dus dagje maar rustig aan doen en hopen dat het beter gaat (blijf hele dag last van mn buik hebben maar ik kan nu wel een beetje rond hobbelen in huis) Lis: wat een super foto! Ik heb volgende week een zwangerschaps shoot! Heb er zoveel zin in! Verkoudheid: Niet verkouden wel een "waterneus" zoon vochtig topje heb ik telkens maar geen snot eerder water.... Nachtbraken: Hier dus ook last van... net geen 2 maanden meer te gaan maar als dit nog 2 maanden moet kan je me binnekort opdweilen Geboortepakje: nog niet gekocht... VL is in maat 62 geboren dus wil laatste echo afwachten en dan hun raad vragen. Kraamzorg:kraamzorg is hier dinsdag langs geweest ontzettend lieve vrouw en veel vragen kunnen stellen. Ik krijg 49 uur ivm mogelijke BV. Moet eindelijk 4,- zelf bijbetalen maar ben bij CZ naar gezinspakket gegaan en dan zit dit erbij in. dus hoef ik geen eigen bijdrage te betalen. Geboortekaartjes: kaartjes zijn gekozen. Nu nog een klein stukje/versje en een leuke zin/tekst voor het bellen voor een afspraak Bevallingskleding: ik ben er nog niet aan uit... wil eigenlijk graag een nachtjapon die open geknoopt kan worden maar kan alleen maar bloemetjes gordijnen vinden... Jullie tips??? Ondergoed: bij mij is 95% ook string maar heb ook wel wat boxertjes... deze draag ik nu ook wel eens en ga ik straks ook dragen. daarbij heb ik 2 zwangerschaps onderbroeken (blergh) die ik nog kan dragen Deurmat: jeetje heftig zeg! Hopen dat je snel weer naar huis mag! Beterschap
@Deurmat Fijn dat het goed gaat met je meisje. Hopelijk mag je zelf ook snel naar huis! Beterschap! @Ach Hier vanmiddag ook een afsraak; 'Zoooo, ja das wel een buik ja!' Pardon??? @Dyson wat is het onderwerp van je scriptie? Klinkt stom maar ik vond het zo leuk om daar aan te werken, haha! @Mopje oh heerlijk! daar kijk ik ook naar uit naar dat soort uitjes! Fijn dat jou verkoudheid alweer weg is. Ik ben blij dat het weekend is, kan ik even echt uitzieken. @Bloempje Dat vermoeden heb ik ook al de laatste twee weken. We gaan het zien @Lis Succes in het ziekenhuis! @juis Slapen is hier ook een drama! Wordt drie keer per nacht wakker. Maar ik ben eigenwijs en wil tot zo lang mogelijk doorwerken. Ik denk dat je VK wel gelijk heeft over het indalen. Zo, hier zijn mijn collega's net weg, dus ik doe nog wat freewheelen tot tien over vijf en dan ga ik ook naar huis. Eerst nog even boodschappen doen onderweg en dan lekker ontspannen.
Hmm ik lig nu lekker in het ziekenhuis. Opgenomen met nog steeds een hoge bloeddruk ondanks de medicatie! Nu lig ik aan een hartfilmpje van de baby; die doet het super; schopt en draait.. Volgens mij vind ie de dingen op m'n buik niet fijn! Waarschijnlijk vannacht blijven.. Naja: alles voor de baby!!
Wat een aparte opmerkingen hebben mensen toch over buiken. Bij mij zijn ze verbaasd dat mijn buik nog zo "beschaafd" is voor 34 weken en omdat ik zelf ook niet de kleinste ben. @Lise, succes, hoop voor je dat je bloeddruk met de medicijnen onder controle is. @souries, mijn scriptie gaat over burgerparticipatie in veiligheidszorg (buurtpreventie etc en hoe dat door politie/gemeente wordt aangestuurd). Ben wel blij dat ik me daar nog zoveel op kan focussen want alleen maar wachten tot ik over 6 weken een keer ga bevallen zou ik dus echt niet trekken.
dyson ik hoor ook vanallerhande verschillende dingen over mijn buik.... Hij is heeeel bescheiden of al errug groot! en ik draag erg rond of juist in een punt.... net wie het zegt net wat eruit komt... Ik vind hem bij mezelf een bescheiden buikje in een punt maar sommige vinden ook echt het tegenovergestelde hahaha
@Lise: heel veel sterkte. Balen dat de medicatie niet werkt, maar wel goed dat je nu goed in de gaten wordt gehouden.
@ lise: sterkte, hopelijk krijgen ze je bloeddruk onder controle. Heb er zelf de vorige zwangerschap ook last van gehad (incl. tussentijdse opname), erg vervelend!
@lise: balen zeg van je bloeddruk. Hopelijk gaat het snel wel beter. Vanmiddag echo gehad voor de ligging van de placenta. Dat werd hem dus niet! Kleine lag zo diep en voor de placenta dat het niet te zien was of de placenta nog te dicht bij de baarmoedermond lag. Ik moet dus binnenkort een inwendige echo laten maken bij de gyn. Wel even gespiekt en zijn gezichtje gezien, maar ook dat was moeilijk want hij hield zijn handjes er voor.
@Deurmat en Lis... veel sterkte daar.. in het ziekenhuis zijn is niets aan. Hopelijk snel allemaal beter Vandaag een lekker dagje gehad... Zoon met dochter naar school gebracht en daarna met haar gaan winkelen. Even de DDD bekeken bij de Bijenkorf maar niets gekocht.. ik vond niets leuk. Ik knap volledig af op zo'n grote tafel met 6 verschillende maten Vingino shirts die verder allemaal hetzelfde zijn.. volgende week zitten er 4 in elke klas met het zelfs shirt aan. Albert Heijn.. altijd gezellig met het miniwinkelwagentje. Daarna HEMA, even samen wat gedronken. Een mooie speelgoedwinkel bekeken (dochter wilde natuurlijk alles hebben maar heeft alles toch weer netjes terug gezet zonder drama's) en tot slot lekker sushi gehaald voor de lunch. Thuis film gekeken met dochter en een tukje gedaan op de bank terwijl zij heel lief met haar pop ging spelen en ging kleien. Zoon gehaald met vriendje en met z'n allen naar de speeltuin, waar het heerlijk was in het zonnetje. De moeder van het vriendje kwam ook nog met haar twee jongsten (3 jr en 1,5 mnd) Hoewel ik verrekte weinig gedaan heb in die speeltuin (eigenlijk helemaal niets) ben ik toch redelijk afgemat... een leuke dag en toch ook moe geworden. @Mopje... het is zowiezo goed om een inwendige echo te doen want ze zitten er snel naast.. 2 cm van het ostium en je mag het zelf proberen en dat is toch wel zo fijn! Het zou bijzonder zijn als ook jij een placenta praevia (marginalis) hebt.. het komt weinig voor en dan hebben we er al twee in onze groep!! Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt! Ik zelf ben een broekloerder geworden zoals je dat bij het NOD topic wel leest... ik ben toch erg bang om te gaan bloeden en hoop, hoop heeeeel erg dat het wegblijft en dat we "gewoon' een geplande keizersnee kunnen doen...