Buik opmerkingen.. gisteren een moeder op het schoolplein... Zo, kan je nog dikker worden????!!! Ik heb maar geantwoord 'ja hoor, want ik moet nog 7 weken maar gelukkig kom ik weinig aan'... Ze is zelf nogal een dikke trol. Ik heb een heel grote buik dat weet ik zelf ook wel maar om dat nou zo te zeggen. Wat een hork.
He lise das vervelend gelukkig houd je kleintje het goed Hoop voor je dat je snel naar huis mag En dat de kleine de ctg nie pretig vind nee dat ken ik wel Die van mij probeert er altijd onder door weg te glipen aleen dat lukt niet Mopje kon de gyn of vk niet gelijk inwendige echo maken Want dat doen ze hier eigenlijk gelijk Ook voor de eerste echo doet de vk eerste controle binnen waarts En gyn eigenlijk standaart de laatste controles om iedere x ook om de baarmoeder mond op te meten
@cygnet: wat een lompe opmerking... Ik ga er vanuit dat het goed zit met de placenta, maar hij kon geen 100% uitsluitsel geven en omdat hij er bij de 20 weken echo nog te dicht bij lag. Lekker dat nog zo'n fijne dag met je dochter kan hebben. Dat lukt mij alleen niet meer met die harde buiken Gelukkig is mijn man er en kunnen we er wel met z'n drieën op uit! @riantje: dit was bij het echobureau, hij kan daar geen inwendige echo maken, en hij die man is echt super precies, want kijkt alles heel goed na. Dus dan maar naar de gyn een keer.
Nou dan is de kans gelukkig heel groot dat het goed zit. 20% is met 20 weken nog laagliggend, met 32 weken minder dan 1%!!!!
Goedemorgen!! Ik ben alweer gewekt voor een meting en de medicijnen! 150/90.. Voor de ochtend wel weer hoog! Hopelijk straks na het pilletje zakt de druk weer en mag ik naar huis! Ik kan hier niet echt lekker slapen!! @mopje: fijn dat de placenta waarschijnlijk goed ligt, lijkt me een oplichting! Hier dus nog een met een geplande bevalling: als m'n bloeddruk stabiel word door de medicijnen dan gaan ze rond 37 weken de bevalling starten!! Spannend!! Waarschijnlijk hebben we ons hummeltje eind van deze maand al in onze armen!!
Oh en buikopmerkingen; ti's inderdaad opvallend dat iedereen er wat van vind. Krijg gelukkig vooral 'complimentjes' dat ik zo'n moo klein buikje heb! Alleen vragen veel mensen zich af of m'n baby wel goed groeit!!
Vervelend dat je slecht hebt geslapen! Hopelijk mag je snel naar huis! Maar wow wat gaat dat hard zeg! Nog 3 weekjes voor jou dan, spannend! Ik krijg er spontaan nog meer stress van, haha!
Aargh.. Je zou dat soort mensen toch hé! Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit een opmerking zou maken over iemand zijn buik..
Goedemorgen dames! Hier eergisteren een hele dag aan de ctg gelegen... Kleintje bewoog niet meer dus ik raakte in paniek. Gelukkig mocht ik gelijk naar de vk. Daar aan de ctg blijkt ons meisje een jogging foetus te zijn. Bij haar is het zo dat als ze rustig is ze ook extreem rustig is en als ze actief is de boel ook echt afbreekt met een hartslagje van tegen de 200. Alleen de periodes dat ze actief was waren de laatste 4 dagen ver te zoeken vandaar de bezorgdheid. Alle verdere controles waren goed. Ze zat alleen helemaal bovenin mn baarmoeder gepropt alsof ze geen ruimte had met haar voetjes tegen haar voorhoofd en haar handjes ernaast. Moeders dus wat benauwd. De buikspieren zijn nog iets verder open gescheurd helaas, dit met veel pijn! 's Avonds kan ik niet meer lopen draaien zitten of liggen. Ik vraag me dan ook af waar ik in hemelsnaam al die buikspieroefeningen voor gedaan heb voor mijn zwangerschap! Hier ook 's nachts veel last van maagzuur. Maar ook benauwdheid en rusteloze benen. Sterkte aan de meiden in het ziekenhuis!!
Wat een nare opmerking. Mijn man deed het vorige week ook bij een vriendin. Hij bedoelde het niet kwaad, hij had geen idee dat wat hij zei echt heel lomp overkwam. Heb hem daarna even vriendelijk opgevoed @Lise, hoop dat je snel weer naar huis mag!
@Cygnet: wat een lompe opmerking. Iedereen heeft inderdaad een mening over het formaat van je buik. Zo vreemd. Ik hoor steeds dat ik een klein buikje heb voor bijna 33 weken. Ik hoorde een tijd geleden van de oma van ml dat ik nog niet veel ben aangekomen voor iemand die zelf zo dik is (en bedankt!!!!!!). @Lise: fijn dat je naar huis mag. En spannend dat je over een paar weken je kindje waarschijnlijk al in je armen kan houden.
Hoi meiden, Ik heb gisteravond de vk ook maar gebeld. Ik heb al een aantal dagen buikpijn maar gisteren echt enorme menstruatiekrampen.. Wist echt niet wat ik moest doen.. Dacht wel bellen?? Niet bellen?? Bel liever een keer voor niks, dan dat ik 1 keer te laat bel! Moest van de vk 2 paracetamol gaan slikken en een warmtezak op mn buik doen en rustig gaan zitten. Daarna nog in bad geweest, nam gelukkig wel iets af. Denk dat dit dan voorweeën waren?? Heb mezelf nu maar verplicht op de bank genesteld met een kop thee. Maandag moet ik weer voor controle gelukkig! @Lise, hopelijk mag je zo naar huis meis! Wow eind van deze maand dat klinkt ineens zooooo dichtbij! Ben ook zo benieuwd hoe de kindjes allemaal gaan heten.. Of er ook namen zijn die dubbel zijn.
@kaatje: ja voorweeen dat kan zo maar. Je bent al 34 weken! Ik heb ondertussen ook geleerd dat krampen die niet regelmatig zijn en afnemen met rust geen probleem zijn. Vandaag lekker rustig aan, je hebt verlof! Wij zijn onderweg naar brabant, weekendje bij mijn ouders. Als het weer goed is gaan we morgen naar de dierentuin. Mijn ouders wonen loopafstand
Las net dat ik het wel erg cru heb neer gezet... kleintje bewoog niet meer... Niet zo bedoeld! Er was geen beweging te voelen... oi... hormonen...
Oh en ik krijg trouwens steeds de opmerking of het voor morgen is aan de hand van het formaat van mijn buik... Tsja... Als je er op duwt ist toch echt knoer hard or. De zwangeren rond mij zijn aardig aan de skinny kant dus ik steek er een beetje uit. Maar ach des te meer respect als ik het na de bevalling kan kwijt raken
@Mopje Ik werd er ook erg zenuwachtig van, de bezoekjes aan de vk zijn niet te tellen. Maar volgens vk kan dat echt geen kwaad en heb ik af en toe een stuiterbal of een chill baby. Daar maar vanuit gaan dan Nu wel hopen dat ze haar ritme omgooit van actief 's nachts naar overdag want om nou 's nachts een stuiterbal te hebben... Mijn zoon van 12 is trouwens ook zo, echt bijzonder! Of hij stuitert mn kot door of je ziet em niet, geen gulden middenweg
Zo ,hier ook weer terug van de vk.bloeddruk nog steeds netjes, en een kilo lichter Kwam door de vk door een andere weegschaal maar ik zit nu wel netjes op 9 kilo erbij. Hoewel ik hem niet heel erg voelde,was de druktemaker enorm aan het schoppen tegen de dopler haha! Verder lag hij mooi met zn hoofdje naar beneden en met z'n kont tegen mn ribben. nu even ontspannen en straks nog wat shoppen met ml. Fijn zo'n weekend!
@Kaatje87 Rustig aan doen! Goed dat je met een kop thee op de bank zit! @souries Heerlijk dat alles goed was bij de verloskundige en wat heerlijk dat je zo weinig bent aangekomen zeg! @Yntje Ik krijg ook steeds meer zin om die kilo's daadwerkelijk kwijt te raken. Kan niet wachten om te beginnen met afvallen. Van de zomer hopelijk weer strak!
@ach ik snap er ook niks van hoor! Zit best wat ongezonde troep naar binnen te schuiven :s al eet ik misschien wel minder de laatste weken omdat ik snel vol zit..naja, ik kan ook niet wachten om weer mobieler te zijn en te kunnen sporten!