Kaatje bevallen? Hoop dat alles goed gaat met haar en de baby! Hier ook ver klaar met de voorbereidingen. Maar weet niet goed hoe het met de geboorte kaartjes werkt. Zijn er meerdere die hun geboortekaartje via geboortekaartjes.nl bestellen? Hoe werkt het precies? Officiele tekst kunnen we pas na de geboorte doorgeven, maar krijg je dan eerst een voorbeeld druk?
Hier nog 9 dagen werken! Dat klinkt nog lang maar is ook nog maar 2 weekjes! hier ook begonnen met adressen. Zitten nu op 76,toch meer dan ik dacht!
En hoe kan je adresstickers maken? via word? Denk niet dat er iemand zin heeft om na de geboorte 130 enveloppen te schrijven. En aangezien wij het geslacht nog niet weten, kunnen we eerder nog geen kaartje en dus passende enveloppe bestellen...
@kukel nou, ben benieuwd of ik het haal,zat vandaag al thuis door die stomme maagzuur vannacht. Kan me voorstellen dat mn baas straks zegt:je maakt nu te korte dagen,stop maar eerder Maar zodra ik thuis zit ga ik malen over de bevalling en een mogelijke terugval qua angst en paniek na de bevalling dus wat afleiding vind ik erg prettig! @etiketten ik zet ze in excel en mailmerge ze dan naar word omdat ik de grootte van de etiketten nog niet weet. onze envelop is alleen ook zo'n blauw glanzende knisperenvelop dus hoop niet dat mensen denken dat het reclame is hihi!
Hoi meiden, Vanochtend zijn wij de trotse ouders geworden van Noud! Waar was ik gebleven.. Zaterdag mochten we naar huis.. Dat wisten jullie he?! Zondag had ik weer krampen en hebben we besloten om weer de vk te bellen. Deze zag niets bijzonders maar omdat ik Noud al een tijdje niet had gevoeld besloot ze dat ik weer naar het ziekenhuis moest voor een ctg. Daar aangekomen gaf dat ding natuurlijk geen harde buiken aan. Ik dacht aaah nee he, telkens als ik aan dat ding moet, stopt het. De arts kwam en besloot te kijken hoeveel cm ontsluiting ik had. Inmiddels 2,5 cm ontsluiting, maar ze hadden niet het idee dat ik ging bevallen. Wel moest ik blijven omdat het onrustig was. Vannacht kon ik niet slapen van de pijn in mijn buik en rug, er kwam een arts en ik vroeg hoe het er nu voor stond want ik had echt pijn in mijn rug en buik, zij voelen en ze kwam op 3-4 cm. Ze zei dat ik wel een prikje kon krijgen zodat ik iig een aantal uren kon slapen en ze verwachtte ook niet dat ik zou bevallen. Van de prik konden zowel ik als Noud duf worden. Goed prik erin en ik heb heerlijk geslapen. Vanochtend kwam dezelfde arts als vrijdag en aangezien ze het vermoeden hadden dat mijn vliezen waren gebroken (omdat ik weinig vruchtwater had) hebben ze besloten om me vandaag in te leiden. Op dat moment had ik al 6 cm ontsluiting! Ik ben een stille ontsluiter. Iedereen dacht dat ik maar gewoon voorweeën had. Om 11.05 kreeg ik weeënopwekkers en ik kreeg direct al dikke krampen. Mijn man moest ff naar de auto lopen om mijn ouders de sleutel te geven want die gingen onze hond ophalen. En de verpleegkundige moest naar de kamer hiernaast omdat daar ook een bevalling was. Lag ik daar dus alleen met ontzettende weeën. Pff vreselijk! De tranen stroomden over mijn wangen! Mijn man kwam gelukkig snel terug en ik hield het niet meer van de pijn. Dus de knop ingeduwd en de verpleegkundige kwam er al snel aan. Ik vroeg of ik iets kon krijgen voor de pijn maar ze zei: kom eerst maar in de flow en dan krijg je wel pijnbestrijding. Op dat moment kreeg ik persdrang, maar mocht niet persen. De arts kwam ondertussen en kwam weer toucheren en ik had ineens volledige ontsluiting. Dus ik mocht wel persen! Ondertussen ging de hartslag van Noud naar beneden en kreeg ik een zuurstofkapje op voor hem! De arts besloot om een knip te zetten en daarna had ik nog 1 perswee en zei de arts, kijk eens tussen je benen.. Zag ik een mooi koppie met haartjes! 11.47 is hij geboren! Haha en iedereen op de afdeling heeft het erover, de snelle bevalling van Noud. Noud weegt 2210 gram en ligt nu op de kinderafdeling in de couveuse. Hij ademt gelukkig zelfstandig!
Onze bevallingslijst: 13(1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 37 zwangeren! 14 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: 23 augustus -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem* 7 Oktober -Kaatje87, lengte weet ik niet, 2210 gram, Noud Afspraken: oktober 9: Stefjuh (Huisbezoek VK -bevallingsplan-) 10: Stefjuh (intake kraamzorg), Cygnet (kraamhotel) 14: Cygnet (Gyn) 15: Mopje (VK) 21: ACH (VK -bevallingsplan-) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho)
Wouw Kaatje!!! Van harte gefeliciteerd.. Wat een bijzondere bevalling! En wat fijn dat alles goed is met jullie beide! Geniet van jullie kleintje.. Laat je gauw een foto zien? Ben heel benieuwd!
@kaatje: gefeliciteerd met Noud, mooie naam! Mag jij zelf in het ziekenhuis blijven bij Noud? Ik mocht dat toen wel 8 dagen. Heel fijn vond ik dat. Gaat het goed met Noud? Kan hij goed zelfstandig ademen? Probeer veel te vragen bij de kinderafdeling, dat heb ik te weinig gedaan in het begin. Mocht je meer willen weten hoe het toen bij ons is gegaan, stuur maar een pb. Slaap lekker vannacht, voor zover dat gaat lukken
Olé! En weer wakker. Onrustig enz. Ben er nu maar uit gegaan want ik hou ml ook maar wakker met mn kriebelhoest en gedraai. @kaatje ook hier nogmaals gefeliciteerd!
En het is alweer een nieuwe dag. Heb het half vier zien worden en de wekker is alweer gegaan :s hoop dat jullie beter hebben geslapen!
Mogge! Kaatje; nogmaals gefeliciteerd met jullie zoontje!!! Zit nog maar op 33weken, maar kijk echt uit naar het moment dat we onze kleine in de armen kunnen sluiten! Voor iedereen met verlof:geniet van de dag vandaag! (Er komt herfstweer aan zeggen ze) Voor iedereen die nog moet werken: succes!!! We kunnen het ladies!!!! Heb hier(heel kinderachtig) de jaarplanner van school liggen....zet elke dag een kruisje, hihi!
Goedemorgen! Klinkt opzich niet als een vreselijke bevalling @Kaatje87! Wat heerlijk dat het zo snel gegaan is! Hoop dat je veel bij je mannetje mag blijven. Super dat je je verhaal gedaan hebt! Zo ik lig in bed moed te verzamelen om mij aan te kleden. Nog 4 dagen. Gister 'last' van rug en maagzuur dus hopelijk vandaag beter! Fijne dag!