16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach hou vol :p moet ik zeggen haha,ik ga zo naar kantoor om te overleggen met mn baas want dit trek ik echt niet nog twee weken! Kijken of ik met halve dagen dingen kan afronden en overdragen en dan stop ik toch eerder. Faal! Maar ja,alles voor die kleine uk!

2. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Lekker doen souries!! Maar volgens mij is het zo dat als je je zwangerschaps gerelateerd ziekmeld of minder gaat werken je met 34 weken met verlof moet!

.. Maar misschien is dat niet zo'n gek idee als je het nu zwaar hebt!! Je kindje moet lekker groeien nu.. En je ziet; Je kunt maarzo eerder bevallen!!

Ik ga me klaar maken voor een bezoekje ziekenhuis!! Hopen dat de bloeddruk laag is! Ik wil niet weer int ziekenhuis logeren!

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ kaatje: dat is vlot, gefeliciteerd!!

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Klopt inderdaad van eerder met verlof moeten. Ik heb om die reden vanaf a.s. vrijdag verlof.

5. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Bedankt meiden!

Ik was ook met 34 weken met verlof, en zo zie je maar.. 2 oktober met verlof en 7 oktober bevallen! Echt zo apart!
    Net te horen gekregen dat Noud het heel goed heeft gedaan vannacht! Ik iets minder, kon echt niet slapen! Op zo'n hard ziekenhuisbed. Van 3 uur tot 4 uur wakker en heb ik echt een huilbui gehad! Pff ben echt emotioneel zeg! Had verwacht dat ik sterker zou zijn!
    Ik mag tot morgen blijven maar mijn man moet morgen weer werken. En die slaapt dan thuis, ik zou dan hier liggen en Noud een verdieping naar beneden, hele gezin uit elkaar gerukt dus! En een nacht goed slapen is voor mij wel heel goed! Morgen dan helaas maar 1x naar het zh, maar donderdag en vrijdag gaan 1 van de oma's mee.. En volgende week probeert mijn man vrij te krijgen en de week erna heeft hij herfstvakantie en we hopen dat Noud het goed blijft doen zodat hij in de herfstvakantie lekker naar huis mag!

Klopt idd wat Lise zegt!

@Lise, dus je bent zo ook in de Isala! Hoop dat je bloeddruk laag is!

6. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ Kaatje: ik dacht ook al.. Grappig dat jij hier nu ergens boven ligt met kleine noud! Fijn dat hij het zo goed doet!!

Ik was niet van plan om naar verdieping 4 te gaan als alles gewoon goed is!! Anders kon ik je nog even feliciteren!! ;)

7. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Kaatje gefeliciteerd !!!!!!!!

8. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje: gefeliciteerd met Noud. Wat een mooie naam!

@Souries: ik wilde ook alles op alles zetten om tot 36 weken door te werken (met 1,5e week vakantie ervoor), maar dat ging echt niet meer. Er zijn volgens mij ook maar weinig vrouwen die dat echt redden. En inderdaad: als je ook maar een deel in de ziektewet zit door zwangerschapsklachten, dan moet je 6 weken vooraf met verlof.
    Daarom gaat mijn verlof ook aanstaande maandag al in. Ik moet overigens donderdag nog naar de Arbo arts (heel nutteloos, omdat ik maandag met verlof ga, maar goed).

Vannacht nog wat indalingsweeen gehad, maar ze trokken ook weer snel weg en werden niet sterker of regelmatig.

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kaatje @lise leuk bij elkaar op de koffie ;)

Om 10.00 uur werkoverleg en daarna even mijn baas aanklampen om te overleggen. Vind het toch soort van spannend, omdat ik alles ook goed achter wil laten hier en zij ineens met iemand minder zitten, maar ja, daar moet ik niet mijn probleem van maken ;)

10. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Kaatje, gefeliciteerd! Goed om te horen dat de kleine man het goed maakt.

Respect voor alle dames die nog aan het werk zijn, ik ben blij dat ik met 32 weken al kon stoppen.
    Heb gisteravond nog een hele tijd met een collega aan de lijn gehangen. Ik mis mijn werk niet maar mijn collega's toch wel. Heb na het bijpraten echt heeeerlijk geslapen (niet eens wakker geweest om te plassen). Had vanochtend wel enorm veel harde buiken (ook een tijdje pijnlijk), dus na extra lange warme douche nu maar met een dekentje op de bank.

11. ACH

ACH Niet meer actief

@souries
    Succes bij je baas. Ik ben alweer aan het aftellen tot half 6.

@lise87
    Hoop dat alles goed blijkt te zijn in het ziekenhuis en dat je niet naar @Kaatje87 hoeft te zwaaien!

Moet zeggen dat het mij alles nog wel meevalt. Behalve dat ik er echt aan mijn verlof toe ben. Maar goed ik ben vrijdag dan ook 34.3 + week vakantie kom ik op 36 weken uit. Die twee extra weken straks heb ik constant voor mij gehouden.

@Kaatje87
    Begrijpelijk dat je emotioneel bent. Heeft Noud vannacht wel bij jou op de kamer geslapen? Of begrijp ik dat verkeerd. Komt vast helemaal goed en straks zijn jullie lekker met zijn drietjes thuis!

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @kaatje: de echt kraamtranen komen nog wel... En niet zo gek dat je slecht geslapen hebt, je hebt heel wat meegemaakt! Fijn dat Noud het zo goed doet. Probeer wel lekker veel tijd met hem door te brengen nu, al is het maar naast hem zitten als hij ligt te slapen. Je maakt toch een andere kraamtijd door dan normaal.

@werkenden: ik merk nu wat heerlijk het is om "al" thuis te zijn. Het kon ook niet dat ik langer werkte, dat weet ik, maar de rust doet me echt goed. Minder harde buiken en geen pijnlijke harde buiken mee, vooral dat laatste was niet goed!

Was is al weggewerkt vanochtend, nu koffie!

13. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha weer drukker op t forum nu er steeds meer thuis zijn. Gezellig!

@ Kaatje: wat fijn dat het goed gaat met noud. Die tranen zijn ook niet zo gek denk ik. Het doet allemaal een hoop met je! Hoop dat je man lekker vrij kan krijgen! Lijkt me toch fijn dit samen te doen.

Ik lag vannacht wakker van een drukke baby in m'n buik. Heb het zelfs gefilmd met mijn telefoon, was zo goed te zien hoe hij van links naar rechts en terug draaide en trappelde.
    Nu in de wachtkamer bij de vk. Hopelijk is alles weer goed. Zat 2 wkn geleden op +10 kg en mijn bloeddruk blijft mooi laag en constant, hoop nu weer.

14. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    VAN HARTE GEFELICITEERD KAATJE!!!! mooie naam hoor!

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Kukel vind jij het ook zo spannend nog 40 dagen tot onze uitgerekende datum!!
    is je kindje ook al aan het indalen? en wanneer heb jij de groei echo?

ik heb morgen een afspraak bij de vk ben benieuwd of ze verder is ingedaald!

16. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bloeddruk was 125/88. Acceptabel dus. De medicijnen doen hun werk!!
    Nu weer lekker thuis op de bank, bloed en urine uitslag krijg ik vanmiddag telefonisch door!

Het is idd drukker met alle vrouwen die verlof hebben!! Gezellig!

Ik ga zo m'n huis maar eens ontvluchten.. Al die bouwvakkers voor het raam zorgen ook niet voor ontspannen bankhangen!!

17. ACH

ACH Niet meer actief

Gelukkig @lise87! Kun je nog even genieten..

18. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kaatje ook hier nog een x gefeliciteerd met de kleine noud:)
    En wat fijn dat hij de nacht goed is door gekomen

Hier net op controle geweest in het zh
    Gister was al gekeken of ik geen blaas ontsteking had
    Dit was niet het geval wel werd er weer witte bloed ligamen gevonden
    Dus is die gister wel gelijk op kweek gezet ( kan weer duiden op actieve gbs )

Door dat ik pijn houwd van onder toch weer uit voor zorg antibiotica gekregen
    Dit zou me pijn bij de harde buiken moeten stoppen
    En zit er geen actieve gbs mag ik stoppen met de antibiotica

Ze licht zo diep dat dr hoofd niet meer te meten was
    En iedereen is er zo verbaast over ook om dat ze al geen vruchtwater meer voor het hoofd heeft
    Schating op gewicht met 40 weken
    Is tussen de 3800 en 4000 gr of wel 8 pond ongeveer :$
    Nou had ik dat wel verwacht maar toch ff slikken

Vraagt ze voor alle metingen was de bedoeling dat je gewoon vaginaal ging bevallen
    Ik zo ja o oke nou dan is het goed :$
    Snap niet zo goed waar die vraag vandaan kwam maar oke :(

Baarmoeder mond was net zo lang als gister dus dat is mooi

Ook over inlijden ivm me suiker gehad
    En woord rond de 40 weken zo wie zo ingeleid

Dus nou ja weet dat die kleine er zo wie zo over 7 weken is
    Maar hoop echt wel wat eerder ( en voor het verkeert begrepen woord hier bedoel ik dan een week of 4,5 weken mee )

Maandag weer op controle
    Om te kijken hoe het dan gaat

19. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @Kaatje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Noud! Ik hoop dat ie het zo goed blijft doen en jullie snel samen thuis zijn.

@Lise87: fijn dat de medicijnen hun werk doen en dat je bloeddruk acceptabel was!

Ik werk deze week nog en volgende week. Ik ben dan precies 35 weken/ De herfstvakantie neem ik vrij en dan gaat met 36 weken mijn officiƫle verlof in. Ik moet zeggen dat het mij ook wel meevalt. Maar ik heb ook een zittend beroep dus misschien dat dat ook meespeelt? Ik ben nu druk met alles afronden en overdragen aan mijn vervangster. Druk druk druk dus!

Vanavond hebben mijn vriend en ik een voorlichtingsbijeenkomst over de bevalling. Ik ben erg benieuwd! Hopelijk schrikt het hem niet al te veel af. Afgelopen vrijdag waren we uit eten met vrienden en die hebben erg gelachen toen ie zei dat hij zo tegen de bevalling op zag... Tsja, en dan hoeft hij niet eens het zware werk te doen. ;) Maar ik begrijp het wel hoor. Vriendlief kan erg slecht tegen bloed dus ik hoop dat ie het een beetje trekt. We zullen het meemaken.

Fijne dag allemaal!

20. ACH

ACH Niet meer actief

Onze bevallingslijst:

14 (3)
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing!
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!

16 (1)
    -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen!

17 (2)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing!
    -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!

18 (1)
    -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje!

19 (7)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen!
    -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen!
    -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

20 (3)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

21 (1)
    -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

22 (4)
    -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing!
    -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!
    -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje!

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje!
    -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

24 (1)
    -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

25 (2)
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje!

26 (2)
    -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

29 (2)
    -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen!
    -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen!

30 (2)
    -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen!
    -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

2 december (1)
    -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing!

34 zwangeren!
    13 jongens
    18 meisjes
    6 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Geboren:
    23 augustus
    -maike79, 30 cm, 385 gram, Sem*

7 Oktober
    -Kaatje87, lengte: ?, 2210 gram,Noud

Afspraken:
    oktober
    9: Stefjuh (Huisbezoek VK -bevallingsplan-)
    10: Stefjuh (intake kraamzorg), Cygnet (kraamhotel)
    14: Cygnet (Gyn)
    15: Mopje (VK)
    21: ACH (VK -bevallingsplan-)
    23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg)
    24: Souries (liggingsecho)

Deel Deze Pagina