16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ harde buiken, etc.: veel meiden die er hier al last van hebben zeg. Ik heb dat bij mijn eerste niet gehad en had, zoals cygnet al zegt, van de vk begrepen dat het bij een eerste niet vaak voorkomt. Nu heb ik wel harde buiken, maar niet vaak en zeker niet pijnlijk. Verder geen voorweeën ofzo, totaal geen krampen(of krampjes).

@ ingedaald: bij veel meiden is de baby al ingedaald toch? Geen idee of mijn baby ook al is ingedaald. Vrijdag weer naar de vk, misschien word ik dan wat wijzer.

Hier gaat alles op zich goed, zeker als ik jullie verhalen lees. Nog steeds wel vaak misselijk en ik kan niet goed op mijn zij liggen/slapen i.v.m. pijnlijke buik en misselijk worden. Mijn buik blijft gevoelig, voelt vooral zwaar. Mijn bekkenpijn is nog steeds hetzelfde, dus daar ben ik blij mee. Het is niet erger geworden :) Voorlopig voel ik me zo dat ik het nog prima red tot de baby vanzelf komt, hopelijk blijft dit zo.

2. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Harde buiken... Ik denk dat ik er in totaal zoon 5 heb gehad. Laatste x anderhalve week geleden toen ik avondje naar de kermis was geweest en echt te lang had gelopen (onderweg naar auto merkte ik het)
    Verder dus nihil last van. Vraag me ook af of die "harde buiken" ook wel echte harde buiken zijn haha.

Ingedaald: bij controle vorige week regelde ze me dat het wss al een klein beetje ingedaald was maar nog zeker niet volledig. Maar ik moet hier officieel ook nog het langst, dus weet ook niet of het daarmee te maken heeft of hoe dat zit.

Kraambezoek: hoe pakken jullie dat aan op de kaart? Ik wil graag dat dat via VL gaat... Dus kort zinnetje dat ze hem moeten bellen... Maar is zoiets in de praktijk makkelijk/aan te raden?!

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Bij ons komt op de kaart te staan. 'Voor bezoek graag even bellen: ....' En dan het nummer van onze vaste lijn erachter. De meeste mensen die we een kaart sturen hebben onze 06-nummers wel. Je zou ook alleen het nummer van je vriend op de kaart kunnen zetten. Of 'Voor bezoek graag 'naam vriend' bellen: ...' en dan zijn nummer erachter.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons staat er niets op het kaartje, alleen

namen
    e-mail adres van de kleine man
    geboortedatum
    namen van ons + adres + vaste lijn

Je weet niet precies van te voren wanneer bezoek je het beste gaat uitkomen en de meeste mensen zijn fatsoenlijk. Lengte en gewicht zijn moment opnames en vind ik niets zeggend.

5. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons staat er ook op het kaartje: even bellen voor bezoek. Verder geen gewicht en lengte.

Harde buiken: alleen wanneer in actief ben. Zodra ik rustig lig heb ik er geen last van. Vanmorgen op de fiets bijv ging ik van de ene harde buik over in de volgende. Maar bijvoorbeeld met opstaan of bukken krijg ik het ook. Niet pijnlijk maar wel vervelend!!!

6. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Is n harde buik dan pijnlijk? Ik merk alleen dat m'n buik hard aan voelt als ik hem aanraak. Alleen op de kermis de laatste x had ik t gevoel dat ik m'n buik moest ondersteunen... Verder geen pijnlijk gevoel ofzo??

Cygnet: email adres?!

7. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ suusD: ja, ontzettend spannend!

De kleine is begonnen met indalen zei de verloskundige. Maandag heb ik de liggingsecho en bekijken ze ook de groei. Ook erg benieuwd naar.

@ harde buiken: geen last van en nog redelijk actief. Soms lijkt het een harde buik maar dan is hij gewoon opgezet omdat die kleine aan t draaien en afzetten is. Misschien dat meerderen dat herkennen. Dat is wat anders dan je baarmoeder die aan t spannen is.

@ kaartje: heb niks met rijmpjes dus die komen er zeker niet op. Blijft simpel, kort en krachtig met naam, doopnamen, lengte, gewicht, onze namen en adres + Peetoom en peettante.
    Dat ze moeten bellen om langs te komen snapt iedereen wel, dat gaan we er niet opzetten.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @kaartje: ook geen gewicht en lengte. Wel vast nummer en adres. De meeste mensen bellen of mailen voordat ze komen. Bij onze eerste hebben we ook op het kaartje geschreven dat hij nog in het ziekenhuis lag. Veel mensen zijn (veel) later op kraambezoek geweest. Dat was best fijn.

@juis: harde buiken doen juist geen pijn! Dan is het goed;) Een keer pijnlijk is ook niet erg. Nu ik rust neem heb ik vooral nog in de avond harde buiken, als ik "iets" doe. Niet vaak meer pijnlijk, wat ik wel had toen ik nog werkte.

Vanavond lekker alleen thuis, ml oefent met zijn bandje. Op de bank dan maar:D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, kids krijgen gelijk een e-mail adres :)

10. ACH

ACH Niet meer actief

@kaartje
    Vermeld niks op het kaartje over bezoek..lekker rustig!
    Gewicht en lengte vind ik dan wel weer een leuk detail.

@harde buiken
    Nog niet gehad..

@werk
    Nog 3! Vannacht niet super geslapen en dat merk ik dan wel.

Wat origineel @Cygnet2.. Zijn ze in iedergeval bij de tijd.;)

11. ACH

ACH Niet meer actief

Ohja manlief en ik zijn net de zolder op geweest om het trouwboekje te zoeken. Alle trouwspullen zitten in een doos maar bedacht ineens dat ik het wel erg leuk vind om haar bij te laten schrijven!

Hoop alleen dat manlief aangifte kan doen na de bevalling zou het zonde vinden als hij daar speciaal voor heen en weer moet als ze er is.. Toch 25 minuren heen, aangifte doen en weer terug..

12. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ ach: leuk van dat trouwboekje!
    Maar aangifte doen 'moet' hij toch doen. Snap je verhaal niet helemaal

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hij heeft 3 dagen voor de aangifte geloof ik, dus haasten hoeft niet;)
    Ons trouwboekje ligt netjes bij de paspoorten, die moet hij kunnen vinden!

14. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hihi.. Wie kijkt ook de allerslechtste chauffeur van Nederland!! Ghehe wat ben ik een fantastische coureur in vergelijking met hun!!

15. ACH

ACH Niet meer actief

Klopt aangifte moet hij doen. Alleen ben je niet verplicht om de geboorte bij te schrijven in het trouwboekje. Was dat een vriendin mij er vanmiddag op tipte, anders had ik er niet meer aan gedacht.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@ACH. ... goed dat je het zegt! Ik zoek het trouwboekje ook even op... gelukkig hebben ze drie dagen de tijd en je wil hem echt niet al die tijd naast je bed hoor... hihi

Ik heb een slechte dag... somber en huilerig, Het gaat nu wat beter maar het vloog me vandaag echt even aan. Ziekenhuis, keizersnee, gedoe... bah.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @cygnet: digitale knuffel voor jou!

Ik heb net de laatste aflevering van homeland seizoen 1 gekeken. Jeetje wat spannend! Kan niet wachten tot netflix seizoen 2 heeft!

18. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @cygnet he,balen zo'n baaldag! Sterkte!

Ik ben mn spullen aan het uitzoeken voor de vluchttas. Op mn werk zei mn baas ook al,staat je tas al klaar? Haha,dat hij daar over nadenkt!

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Brrrrrr,wie Rennies vies vind,is genezen als je die Gaviscon siroop mint neemt. Gedverderrie,hoestdrank is er niks bij! Nu kijken of het werkt :D

slaap lekker allemaal!

20. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi meiden,
    wat een gezelligheid hier!!!

Vanaf nu nog 4dagen groep 5 en 2dagen groep 3!

Harde buiken: hier ook geen last van gelukkig. Merk wel dat ie na een drukke dag wat strakker aanvoelt dan smorgens, maar meer niet. Heb weleens harde plekjes, maar die zijn idd van een voet ofzo van de kleine die zich lekker even afzet.

Ik heb wel aan een kant(waar de kleine met dr kontje ligt) echt zere ribben. Ze voelen helemaal beurs aan. Niet aan de voorkant, maar juist meer naar achteren toe. Ga al steeds even in een warm bad, dat geeft iets verlichting...maar mocht een van jullie nog tips hebben....ze zijn welkom!!!

Indalen: ze ligt al wel met dr koppie naar beneden, maar ingedaald nog niet.

Kaartje: vandaag voor de tweede keer teruggekregen van de tekenaar! Zo leuk!!! Nu nog bedenken wat we erop gaan zetten.
    Zowiezo naam, datum, gewicht enz. Wil ook graag een gedichtje ofzo. Er staan op internet wel leuke, maar ben bang dat t dan snel zo afgezaagd klinkt....straks in mn verlof maar eens even goed voor gaan zitten.

Trouwboekje:ligt hier al klaar! Vond t eigenlijk een stom ding, maar vind t nu toch wel weer leuk om de kleine bij te laten schrijven!

Voor iedereen:fijne dag vandaag!

Deel Deze Pagina