16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Redelijk wat dagen afwezig geweest! Dat krijg je dus met nesteldrang en bezoekjes aan zh.

Kaatje gefeliciteerd met kleine Noud!!!

Hier gisteren controle gehad bij gyn. Alles in orde so far. Ze zit nog steeds gemiddeld qua groei. Wel was er een stagiaire bij die wel erg hard tegen haar bolletje duwde had ik het idee. Ze schoot gelijk een stuk omhoog! Lekker want mama had het al benauwd.
    Het indalen zal hier ook nog wel een tijd op zich laten wachten... Ze ligt wel laag maar bij lange na nog niet vast. Iedere ochtend als ik wakker word ligt ze helemaal opgekruld bovenin de baarmoeder. Pas als ik in beweging kom zakt ze weer diep in mn bekken. Maar goed... zolang ze het maar goed doet! Hier 's nachts ook een zweetbadje dus ben vaak aan het wassen hier. Ook erg onrustig en maagzuur. Gaviscon heeft mij bij de vorige vaak boven de pot geholpen dus zit nu braaf aan de rennies :)
    Ik had nog 2 weken moeten werken tot aan mijn verlof met 34 weken. Mijn werk is echt super afwisselend dus die 2 weken hadden echt wel gevlogen! Maar helaas ziektewet dus die 2 weken KRUIPEN voorbij. En dan nog een stuk of 6 met een beetje mazzel...oi...

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Giedemorgen! Ik heb echt best lekker geslapen! Dat mag een wonder heten :D nu zo lekker een paar uurtjes aan het werk en dan ga ik vanmiddag ook weer aan de nesteldrang :p heb alleen steeds het idee dat het al donderdag is.

3. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    171
    63
    Haha iedereen last van nesteldrang....same here....vooral als je ook nog in een verhuizing zit....zucht

4. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    171
    63
    Ik vind altijd wel leuk om te lezen hoe groot en zwaar ze zijn geboren....ookal is het niets zeggend volgens jou.

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Souries, fijn dat je eindelijk een beetje okay geslapen hebt. Nog tips hoe je dat hebt gedaan? Want hier ging het voor geen meter :(

@Kaartje, ga me daar deze week maar eens mee bezig houden, enveloppen alvast bestellen en schrijven. Wij zetten (geloof ik, waar is de proefdruk ook alweer?) lengte en gewicht er wel op. Vooral gewicht vind ik altijd leuk om te zien (toch een beetje een indicatie of het een mega-baby is of niet).

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @dyson twee nachten niet slapen ;) haha! Nee maar serieus,ik heb de hele nacht geen last gehad van maagzuur door die gaviscon. Dus mocht je daar wakker van liggen,is het het proberen waard. En mn hoofd is wat leger door halve dagen werken denk ik.

7. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    @kaartje ook wij zetten het gewicht er op.. Vind ik zelf ook leuk om te lezen bij anderen..
    Ook een leuk gedichtje erbij gezet.. Vind ik zelf wat persoonlijker maken..
    Wij hebben alleen het 06nr van mijn vriend erop gezet.. Laten ze hem daar maar even mee lastig vallen.. Als hij gaat werken en ik ben hersteld mogen ze mij bellen..
    Wij hebben maandag de proefdruk op de mail gekregen echt superleuk! Zou hem nu al aan iedereen willen laten zien hahaha....

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goedemorgen! Nou ja, goed... Hier ook een belabberde nacht. Combinatie van keelpijn en een niet slapende dreumes... Uiteindelijk is ml met kind in het logeerbed gaan liggen. Maar alles zit dicht in mijn hoofd, dus ik sliep nog steeds slecht. Nu even rust, ml en kind zijn naar peuterzwemmen.

@souries: mijn maagzuur is weer "weg". Hopelijk blijft het zo, anders ga ik ook gaviscon halen!

@yntje: fijn dat alles goed is. Ik merk ook dat de weken best langzaam gaan thuis. Toch probeer ik wel wat dingen te plannen, zodat ik weet welke dag van de week het is en wat te doen heb.

@rosa: werk ze!

9. ACH

ACH Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier ook lekker geslapen gelukkig, maar gister ook een beroerde nacht gehad dus was er wel weer aan toe. Omdat hondje niet meer lekker tegen mijn buik aan kan liggen gaat ze bij mijn benen liggen en dat is niet zo lekker. Dus haar vannacht ingestopt in manlief zijn dekbed. Ging stukken beter!

Heb vooral veel dorst als ik wakker word..

@souries
    Same here, dacht ook al helemaal dat het donderdag was. Heel vreemd.

@bodien
    Succes met verhuizen! Red je het wel een beetje op tijd?

Zondag gaan manlief en ik lekker nog 1x samen winkelen in Rotterdam. Gek idee dat dat voor het laatst is. Met een kleintje is dat toch lastiger.

10. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,

Gisteravond zijn mijn vriend en ik naar een voorlichtingsavond geweest over de bevalling. Maar we hebben eigenlijk weinig nieuws gehoord. Vonden het eigenlijk een beetje verspilling van onze tijd. ;) Maar ja, het is onze eerste dus je wilt toch alles via de boekjes doen. Morgenavond hebben we een voorlichting over borstvoeding. Ben erg benieuwd... Hopelijk is dat wel nuttig.
    Voel me verder een beetje onzeker. Heb de laatste dagen pijn onder m'n ribben. M'n bloeddruk was bij de vorige controle hoger dan de vorige keer en ik hou echt super veel vocht vast. Eigenlijk zou ik bestwel graag m'n bloeddruk weer even willen laten meten en m'n urine laten nakijken op eiwitten maar voel me dan weer erg bezwaard om te bellen. Maandag heb ik weer een controle... Zal ik wachten of toch even bellen?

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Ach ah, mag je hondje nog op bed? Die van ons slaapt de laatste drie weken al beneden. Ik werd er drie maanden geleden al gek van dat ze constant bovenop mijn benen ging liggen, en sinds drie weken vind ml dat hij wel erg weinig ruimte overhoudt in zijn eigen bed. Heel apart, maar het gaat bijzonder goed dat ze alleen beneden slaapt. Vroeger ging ze vaak piepen en aan de deur zitten krassen, nu horen we haar eigenlijk niet.

@Jackie Anders ga je even langs de huisarts? Die kunnen dat ook heel snel checken en dan hoef je niet weer helemaal langs vk. Al zeiden ze tegen mij vorige keer dat ik gewoon moet bellen bij twijfel en dat ik niet moet denken, oh ik heb eergisteren ook al gebeld, laat ik nog maar even wachten.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Voor mij is het juist makkelijker om naar de verloskundige te gaan. De huisarts die ik heb heb ik nog nooit gezien namelijk. Ik denk dat ik straks toch maar even bel...

13. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Grrrrrrrrrr ik kom de trap niet meer op met volle wasmand! Buik plus mand versus muur grrrrrrrrrrrrrr

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yntje haha! Dat worden Afrikaanse praktijken. Gewoon op je hoofd ;)
    Doet me eraan denken dat ik nog heel wat was heb weg te werken. Ga ik morgenmiddag maar eens mee beginnen. Vanmiddag eerst keuken aanpakken

15. ACH

ACH Niet meer actief

@Yntje
    Herkenbaar! Ik zette de wasmand altijd in mijn heup. Maar heup is nu foetsie. Dus is ook altijd een heel gevecht. Maar als ik hem onder of bovenaan de trap zet neemt manlief hem altijd mee!

@souries
    Ah nee dat doe ik haar niet aan.. Ze is echt mijn 'kindje' en manlief is er toch niet dus ze heeft nog een heel bed voor zichzelf. 1,8 kilo merk je niet zo veel van gelukkig, haha! Ik vind het ook altijd lekker warm tegen mij aan..

16. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Toch maar even gebeld en om 15.00 uur kan ik terecht. Hopelijk ben ik daarna weer gewoon gerustgesteld.

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Ach oh nee, dat weegt niks! Bij ons springt er gelijk 11 kilo op het bed (4 kilo te zwaar, oepsie :D) Heeeeeel soms als ml nachtdienst heeft mag ze toch nog mee naar boven dan is ze helemaal in de gloria haha! Verder wordt ik de hele dag al gevolgd door die grote ogen van haar, dus vind ik het 's nachts wel prettig niet het idee te hebben dat ik ook nog in de gaten wordt gehouden.

18. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vl doet me wat als hij ziet hoe ik de trap op loop met wasmanden... Neeneeee voor in stand houding van mijn nesteldrang ga ik nog liever op zn afrikaantjes de trap op, mn heup hoef ik ook niet meer te zoeken want dan ben ik nog wel ff bezig...
    Jackie je gaat vast gerust gesteld worden bij VK :)
    Ben ergens niet rauwig dat ik geen viervoeter heb die ik moet uitlaten... Het begint hier toch te hozen!

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yntje, waar is hier? dan kan ik inschatten of die om half twee niet toevallig net bij Rotterdam is ;)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@JackieSt... fijn dat je terecht kunt.. beter te vaak gebeld dan te weinig hoor!

Ik ben vandaag lekker een dagje thuis met de kindjes... zoon over een uurtje ophalen van school en dan gaan we vanmiddag eens even lekker niets doen... nou ja een cake bakken ofzo. De kraamzorg komt rond 15:00 en ben benieuwd hoe dat nu gaat met de indicatiestelling. Ik vind het maar raar dat je post-operatieve zorg ook onder de kraamzorg valt... maar goed... als ik goed gerekend heb kan ik na het kraamhotel nog een dag of twee 3 uur per dag krijgen of zelfs meer... nou dat zou mooi zijn.

Hoe gaat het met jullie en de kilo's? Bij mij is het de laatste weken best hard gegaan maar hou nu ook echt veel vocht vast. Ik ben nu ongeveer 9 kg aangekomen (en daarvan zit een flink deel in mijn onderbenen.... )

Hihi.. mijn dochtertje is aan het oefenen op K3 (CD).. .we gaan er zondag heen.. tenminste als ik me goed voel, anders gaat papa! Zo schattig.

Hier geen gewicht op het kaartje omdat iedereen daar altijd wel iets van vindt... groot, klein, dik, dun...Lengte vind ik nog wel iets hebben maar dat wordt 9 van de 10 x niet meer gemeten! Beide kids zijn niet gemeten (wel gewogen: 3800 en 4100 gram)

Gedichtjes zijn soms heel mooi maar heeeeeeel vaak erg standaard. Daar hou ik zelf niet zo van.. en al helemaal niet van die gedichtjes die vanuit het kind zelf komen "na 9 maanden dacht ik dat het wel eens tijd was..." Niet mijn ding.

Deel Deze Pagina