16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ACH

ACH Niet meer actief

Krijg spontaan weer zin om eindelijk weer eens kleding te kopen voor mijzelf! Wat een keuze straks weer!

2. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha, wat maken jullie je allemaal druk om wat je aan moet doen na de bevalling en naar huis gaan. Daar kan ik me nog het minst druk om maken, als de rest maar goed geregeld is en alles goed gaat. Ik wil er ook altijd goed gekleed en verzorgd uitzien, maar op zulke momenten zal t me een zorg zijn. Gewoon een huispak zal het lekkerste zitten.

Dutje was heerlijk vanmiddag. Vanavond weer met mijn handbalteam mee als assistent coach. Zin om iedereen weer te zien!

3. ACH

ACH Niet meer actief

Heb je 100% gelijk in hoor @Kukel.
    Maar heb helemaal geen huispak of trainingsbroek dus moet sowieso iets aanschaffen. Dus dan beter iets leuks!

Aan mijn pyjama's ben ik zo gehecht dat je er bijna kunt door kijken dus daarin kan ik niet over straat!

Veel plezier @Kukel!

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Mee eens kukel geef er ook niets om leuk eruit zien :)
    Heel veel plezier lijkt me leuk coach :D

5. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha, ja dan kun je idd wel iets nieuws gebruiken.
    Ook gewoon leuk om te lezen hoe iedereen er op zijn eigen manier mee bezig is.

6. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ben het helemaal met je eens Kukel! Lekker belangrijk hoe je eruit ziet! Make up? Nou als je net zo emotioneel wordt als ik, dan heb je geen make up nodig, loopt dan toch allemaal uit ;)
    Ik had gewoon een Adidas trainingsbroek aan.. Leek ma tokkie wel! Haha voor m'n gevoel dan! Tja ik heb een knip gehad enne dan zitten gewone broeken echt niet lekker!
    Vandaag had ik voor het eerst een legging met jurkje aan!

@Mopje, geloof dat jij het vroeg.. Ja ze zeggen 47 cm, komt niet op de cm nauwkeurig, want idd wat cygnet zei, ze meten niet meer standaard. Ik heb kleertjes maat 44 en die neem ik vanavond mee naar het zh! Hij heeft nu een pakje aan en daar verzuipt ie in! Ziekenhuis pakje, had mt 44 natuurlijk nog niet in huis.. Hebben mn moeder en schoonzus voor me geregeld :) Net droog dus kan hij morgen mooi aan! :)

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat praten jullie veel zeg ;) kan het bijna niet bijhouden qua lezen haha

@ kleding na de bevalling. Ik trek denk ik gewoon weer mijn positiebroek aan of mijn oude broek ik koop er niets apart voor. Na de bevalling van mijn dochter trok ik gewoon mijn positiebroek weer even aan.

@ ziekenhuistas/vluchttas: ik doe er niet al te veel in. Als ik een nacht moet blijven met de kleine zal mijn man waarschijnlijk niet blijven i.v.m. onze dochter. En ach de vorige keer kon mijn man niet blijven en was ik ook de eerste nacht alleen. Hoewel ik moest de kamer met een andere pas bevallen vrouw delen. Dit ziekenhuis heeft een kraamsuite en de man mag blijven, maar het hangt er echt vanaf hoe alles loopt en of onze dochter toch al bij haar opa en oma is of niet. Verder neem ik niet veel aan tijdschriften of zoiets mee, de vorige keer had ik tijdschriften en puzzelboekjes, etc. mee en heb er weinig mee gedaan :) de pijn was al te heftig daarvoor. Ik neem wel wat snickers of zoiets mee voor mijn man en wat te drinken. Voor mezelf dextro en een flesje water. En natuurlijk de video camera, foto camera, kleding voor de baby, etc.

@ ach: mijn dochter kreeg eerst het standaard ziekenhuis mutsje op. Nadat ze bij mij weg werd gehaald voor de luier kreeg ze haar eigen pakje en mutsje op. Wassen deden ze niet meer na de geboorte, omdat het spul wat op de kindjes zit goed voor ze is laten ze dat langer zitten. Ze is pas thuis gewassen samen met de kraamhulp en toen was ze ongeveer 3 dagen oud.

@ iedereen: zo ik moet echt de laatste dingen even opschrijven als lijstje. Het belangrijkste hebben we of is geregeld. En onthouden dat we moeten zorgen dat de videocamera en fotocamera opgeladen zijn :) het zou zonde zijn als we van dit kindje geen video van de geboorte zelf hebben zoals we ook bij onze dochter hebben.

Het schiet nu op voor iedereen. Spannend hoor :D

8. ACH

ACH Niet meer actief

Dankje voor je antwoord @vinisa!
    Dacht al zoiets als je dat altijd op foto's ziet..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe lang ben je van plan te blijven joh??? Dit is toch veel te veel. Ik neem aan dat je voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis gaat.. de kans dat je dan een nacht blijft is al klein.. En 8 pakjes voor je baby??? luiers heeft het ziekenhuis en doeken zat en dat geldt ook voor vitamine D.

Een kolf (professioneel dubbele) heeft het ziekenhuis.. die wil je echt liever gebruiken als het nodig zal zijn...
    En 3 pyjama's??

In principe ga je ook pas naar het ziekenhuis als je halverwege je ontsluiting bent... als je ingeleid wordt, is het een ander verhaal

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Sommigen van jullie zijn goed voorbereid! Ik heb nog niks... En ook dan komt het het goed weet ik uit ervaring!
    Ik denk dat ik net als vinisia een paar dingen voor mezelf klaarleg, maar niet te veel. Als ik langer moet blijven is alles zo gehaald. Ook dingen als trouwboekje etc heb je toch niet nodig in het ziekenhuis?

@kaatje: mag hij kleertjes aan in de couveuse of is hij er al uit? Gaat het goed met jou?

@suusd: niet je eigen kolf meenemen hoor. De ziekenhuiskolf is de eerste week veel beter om bv op te wekken. Ook thuis kun je dan beter een goede kolf huren. Je kan ook niet zelf je kolf steriliseren etc, dat doen ze dan in het ziekenhuis op de sterilisatie afdeling.

Net de partneravond van de zwangerfit gehad. Was gezellig, massagetechnieken waren wel nuttig:p Ook de mannen vonden het leuk geloof ik.

Ik heb een beetje last van uitstelgedrag met voorbereiden merk ik. Alles uitzoeken kan later ook nog wel.. Dat idee. Beetje gek!

11. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Hier een berichtje van mij
    Na veel 5en en 6en vanmirge toch weer zh gebeld had zo een pijn in me buik
    Werd een beetje gek ge reageerd van
    O dat is die mvr
    Ja maar mvr is zondag nog geweest en gister op de poli en toen was er ook niks loos
    Was echt boos en verdrietig want was al een hele stap om toch weer te bellen
    Horde de arts echt zo zegen van maar ja als mvr niet vertrouwd moet ze toch maar komen want ja kan haar niet beoordelen over de telefoon
    Dus ik toch weer naar het zh
    Aan de ctg en had dus hele regelmaatige harde buiken om de 5 min die tot de 40 kwamen
    Heb er 2 uur lang aan gelegen
    En arts zij ook ja ze zijn wel goed te zien
    Toen toucheren grrr wat deet dat zeer haden ze gister ook wel gedaan maar was toen aleen minder pretig maar niet pijnlijk
    Toen was alles dicht en niet verweekt
    Nu ging ze voelen gwlukkig me eigen arts en niet de geen die ik gister had of die ik horde aan de telefoon
    En nu had ik geen ontsluiting maar baarmoeder mond was wel zacht en verweekt :$
    En dat in een dag tijd
    Dus zij zo ja je kan of bellen als het erger woord
    Maar ik denk dat het slim is je voor een nacht hier te houden
    Dus lig ik weer in het zh
    Heb al de hele dag harde buiken en doen steets meer zeer
    Ondertussen nogmaals aan de ctg gelegen en was weer te zien
    Mocht ik niet kunnen slapen of mocht het nog meer pijn gaan doen weer gellen en gaan ze weer kijken
    Woord nu aleen ook echt gek van me onder rug :(
    Dit belooft nog wat

Nou ja krijg morgen rondlijding over de couveuse afdeling voor het geval dat
    En ja zet dit door dan zien we het wel
    Ze hopen ergens dat het wat afneemt maar heb er voor nu een hard hoofd in
    Zo lang heeft het tot nu toe nog niet eerder geduurt
    En wat ik zeg doen steets meer pijn

Nou ja we zullen wel zien
    Ga voor nu proberen te slapen
    Als dit gaat lukken

12. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Balen riantje en sterkte. Hopelijk slaap je goed vannacht en gaat het morgen weer beter!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Riantje... sterkte

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @riantje sterkte!

poeh dat vroege opstaan wordt toch steeds lastiger,haha! Hebben jullie ook zo'n druk op je bekken en schaambot als je je s nachts wil omdraaien?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet alleen bij het omdraaien. Ik voel mijn bekken en liesstreek eigenlijk de hele dag door wel.. de tinteling in mijn linkerbovenbeen is het vervelends (naast de pijnscheuten af en toe)

Respect hoor voor iedereen die werkt... ik ben blij dat ik deze keer niet hoef te werken en zeker zo op het laatst!! Vandaag met mijn moeder op pad en aan haar vragen of ze wil komen oppassen op de dag van de snee :)

16. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Riantje sterkte en hopelijk kan je straks weer lekker naar huis!

Wat ben ik blij als ik eindelijk weer een nacht kan doorslapen! .. Lig ook echt niet meer lekker.. Wel logisch met zo een grote buik haha.. Maar dan ook nog al dat geplas snachts! En dan denk ik nou na 8 uur drink ik niet meer.. Maar dat maakt helemaal niks uit.. Dus moe gaan slapen en ook weer moe wakker geworden..
    En helpt ook niet echt dat mn vriend dan precies op zulke dagen zegt van schat wat zie je er moe uit.. Kan ik er niet echt bij hebben dan haha.. Zo maar al lekker douchen misschien helpt dat...

Ik heb mn vluchtkoffer ook nog niet klaar.. Haha ik denk ook elke keer van owja dat moet ik ook nog even halen.. Dat komt wel..ga er toch maar mee
    Opschieten haha..

17. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morge

Helaas hier slecht geslapen van 12 tot 3
    Stond om 4 uur onder een warme douche
    En er na vam 5 tot 7 maar hou pijn
    Zit nu alweer van afeen uur of 8 tewachten op een ctg aparaat maar is nog al druk oo de afdeling
    En dan wachten op de gyn is kijken wat die zecht
    En of ik ontsluiting gekregen heb of dat het niks doetmeer verder

Zo gouw ik meer weet laat ik hier van me horen
    Of het moet zo snel gaan dat ik lig te bevalen
    Dan horen jullie het er na

18. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Diortje haha, bij mij zegt juist iedereen dat ik er zo goed uit zie! Dan denk ik, ja leuk, maar zo voel ik me niet, haha!

@Riantje probeer je erbij neer te leggen en te ontspannen. Als ik je stukjes zo lees zit je enorm hoog in je spanning en bedenk je 20 'rampscenario's' op een dag, wat natuurlijk niet echt bijdraagt aan je harde buiken. Ik snap het wel hoor, ik zou ook in de stress zitten, maar probeer te focussen op ontspanning. Bedoel het niet rot hoor! Sterkte!

19. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sourius nee ik snap je wel hoor
    Lig nu weer aan de ctg
    Arts is net weg
    In me urine kweek zat idd weer de gbs en ze denkt dat het daar door komt
    Maar ze gaat kijken waar die gbs op reageert en dat hoor ik dan als alles mee zit vanmidag
    En dan word er een plan van aanpak gemaakt
    Ik lig nu maar loop het liefst
    Dus als ik van de ctg af ben zo lekker stukje lopen

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Sterkte Riantje!

Sinds gisteren officieel werkeloos, toch maar weer eens met UWV gebeld dat ik nog niks heb gehoord. Werkgever heeft dus geen WAZO voor me aangevraagd. Komt uiteindelijk wel allemaal goed met terugwerkende kracht, maar moet er op rekenen dat ik nu een maand niet krijg uitbetaald (niet handig als je gewend bent wekelijks betaald te krijgen). Kan het zelf prima opvangen maar daar gaat de rente op m'n spaarrekening ;)

Gisteren proefkonijn geweest voor 8 vk's die bijscholing hadden voor het opmeten van buiken. Behalve dat ze op m'n schaambeen moesten drukken was het een hartstikke gezellige avond en heb ze gelijk allemaal goed leren kennen. Zelfs de vk waar ik niet zo'n fan van was nu in een ander daglicht gezien en niet meer echt moeite met haar. En nog een cadeaubon aan overgehouden ook, vanmiddag maar eens een cadeautje voor mezelf shoppen :D

Deel Deze Pagina