16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Maagzuur pff denk je er vanaf te zijn komt het weer. Niks werkt er meer tegen bij mij. :(

Kaatje gefeliciteerd. Wat een vlotte bevalling. Mijn meisje zit nog niet eens aan de 2000gram.

Vroeggeboorte ze letter er bij mij extra op omdat het soms wel lijkt of ik weeën heb. Alleen zit ik gelukkig wel pot dicht en is mijn baarmoedermond nog lekker ver weg. Voel me een koe als ze in me zitten te graaien om te voelen.

Lang zitten/liggen is hier ook geen optie meer moet recht op zitten maar dan krijg ik of geen lucht meer of mijn buik zit heel erg in de weg. Ik verwissel in 5 min wel een stuk of 3x van houding.

Hond op bed.. als ik daar ook weer aan moet beginnen wordt ik gillend gek. Hij laat me al niet met rust laat staan als hij ook nog bij me mag slapen, hij gromt als hij weg moet. Voor de rest is het een schat van een beest maar wel heel zorgzaam nu. De kat ligt wel bij ons op bed en kiest nu wel voor mij en niet voor vriend. De kat is ook niet weg te slaan bij me die is bij me op de wc, in de douche en overal waar ik ga of sta. Begin nu wel een beetje bang te worden voor dat jaloerse gedrag, of ze houden me gewoon streng in de gaten?!

Ziekenhuis ik hoop niet dat ik als nog naar het ziekenhuis moet om te bevallen, want volgens mij hebben mensen die hier niet wonen toch wel over de Hartelbrug gehoord. Je komt er hier niet uit en niet in, kan tot 3 nov. in het - ik vind het nog steeds ruwaard van putten - medisch centrum spijkenisse terecht maar moet dan in rotterdam zien te komen. Ze kunnen hoog of laag springen maar als ik over die klote brug moet duurt het normaal al 3 kwartier, en nu sta je uren in de file. We gaan over de fietspad moeten heb ik gehoord, poeh wordt dan een zeer benauwd ritje. Ze gaan voor die tijd echt nog niet klaar zijn met de andere brug dus heel misschien sluiten ze het ziekenhuis hier niet voor bevallingen, i hope so.

Luiertas en babyfoon zijn gister binnengekomen. Dus baby hoeft voorlopig niks meer. Wel moet die vluchttas klaar komen te staan. Ik heb nergens puf voor. Zeker niet met die pijnen.

@riantje ik moet van het ziekenhuis hier juist gelijk bellen naar de verloskundige. Verloskundige die ik zo graag mag weet wat er is en vertrouwd het ook niet een twee drie meer zo.. zeker niet omdat de pijn aan blijft houden. Woensdag moet ik sowieso weer naar het ziekenhuis voor controle en praten over hoe het gaat. Maar heb het gevoel dat ik dit weekend toch echt de verloskundige weer aan de lijn heb omdat de pijnen er wel heel erg zijn. Mag hopen dat ik niet te vroeg ga bevallen. En het ergste is iedereen blijft maar zeggen ontspan je. Ik ben ontspannen en doe haast niks, af en toe op staan om naar de wc te gaan en een warme douche tegen de pijn. En hopen dat de 8 uur voorbij zijn om 2 paracetamols te nemen. Ze mogen sowieso niet zo reageren aan de telefoon en je kan beter voor niks gaan als te laat.

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Mopje, Noud is uit de couveuse, ligt sinds dinsdag al in een wieg, gebadderd en met kleertjes aan! En er is weer een mijlpaal.... Hij is van de monitor af! Ooooh ben zo trots op mijn kleine kanjer! Hij heeft nu alleen nog een sonde! En ik doe er alles aan om m'n bv op gang te helpen.. Om de 3 uur kolven.. Uurtje geleden de 2e hele voeding kunnen kolven!

@Riantje, nogmaals veel sterkte meis!!

@Vluchttas, haha grappig om te lezen hoe iedereen er mee bezig is.. Ik moest snel wat bij elkaar rapen! En had niks voor de kleine mee, zou alleen zondag een ctg laten maken..

3. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gbs kwam nu weer uit urine kweek van daar antibiotica
    Moet ook met infuus bevallen dit stond al vast maar nu zeker om dat dit al de 2de x is dat het in me urine gevonden is
    Krijg iedere x wel gelijk een antibiotica kuur hier ben ik al sinds dinsdag mee bezig
    En is er na erger geworden
    Snap dus zelf ook niet goed waarom ze het er op gooien
    Hoef nu ook in ene niet me kuur 7 dagen af te maken maar maar 5 dagen
    Om dat die ook weer niet zo heel erg was :(

X bloempje

Ja was ook niet de bedoeling dat ik het hoorde en hebben excuus aan gebode

Om dat alles blijk baar wel wat doet
    Had binnen 24 uur in ene verweekte baarmoeder mond nu aleen nog ontsluiting
    En ook baarmoeder hals was in 24 uur iets korter geworden

En om dat ik 2 uur lang om de 5 min wel harde buiken hield
    Voor de zekerheid opgenomen

Vanacht veel wakker en ook pijn die is eigenlijk ook niet echt weg geweest
    Vandaag
    En ook vanmorge nog steets harde buiken om 5 a 8 min te zien op het scherm
    Moet nu nog 1 nachtje blijven
    Komt het van de blaas ontsteking moet het af zakken ( dit is helaas voor nu nog steets niet het geval )
    En morgen gaan ze voelen en kijken of er verandering is in vergelijking met gister

Dit doen ze bewust vandaag niet om dat ze bang zijn dat ze het anders nog verder aciveren ? Dit mag morgen blijk baar wel want ja dan komt het niet van de blaas ontsteking af :(

Net rondleiding op couveuse afdeling gehad en alles kunnen vragen
    Wat ik wil
    mocht ze nu komen dan zal ze tussen de 2 en 6 weken moeten blijvenn
    Licht er dan echt aan hoe ze het doet en of alles lukt

Verloskamers was het mega druk dus die rondlijding krijg ik als alles mee zit morgen

En dan is het afwachten hoe het vanacht gaat en of ik morgen ontsluiting heb ja of nee

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Riantje...nu snap ik het beter. Succes daar

@Maagzuur....hier ook redelijk drama en dat zal alleen maar erger worden omdat het kind niet indaald :(

@ Vandaag kraamhotel bezocht...mooi hoor. Daar wil ik me wel een paar dagen laten verwennen!

5. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Minder nieuws hier... Ben vanaf vandaag alleenstaande mama...

6. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Sjonge.. Ik heb weer heel wat gemist in 1,5 dag..
    @riantje; sterkte daar... Hopelijk blijft ze zitten. Kun je geen weeënremmers krijgen? Ik heb er geen verstand van maar het zou mooi zijn als ze pas over een paar weekjes komt!

@jacky; spannend. Gelukkig mocht je naar huis.. Ik had met medicijnen nog 160/95 en nu met een hogere dosering 150/88.. Erg hoog als ze het vergelijken met mijn start bloeddruk: 125/55. Volgens mij bekijken ze dat ook.
    En idd ik had ook hoofdpijnklachten.
    Fijn dat je iig nog niet aan de medicijnen hoeft, liever niet als het niet nodig is! En doe rustig aan he!!! Kindje en jezelf zijn veel belangrijker dan werk!

Euhmm..

@bloempje: fijn weer thuis!! Gelukkig is alles goed!

@kaatje; wat een super mannetje dat hij alles al helemaal zelf doet!! Heel fijn!! Moet Noud nog lang blijven?? Hoe voel je jezelf?? Dat heen en weer rijden zal wel intensief zijn!

Hier: Naar de Ikea geweest.. Even wat laatste dingen geshopt. Nu lig ik uitgeteld op de bank en zit op te kijken tegen de yoga van vanavond!!
    Nog even een lekkere huilbui gehad omdat in ons huis de boek nog steeds niet voor elkaar is.. Het dak is gister vervangen in de babykamer maar de afwerking komt op ons neer en dat valt behoorlijk tegen.. En de bouwvakkers hebben het stucwerk vernacheld!! Ik had het even niet meer.. Ik wil de boel gewoon klaar hebben!!! Over twee weken word ik ingeleid!!

Pfff rust!!! Denk aan je bloeddruk!! ;)

7. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ach yntje!! Dat meen je niet! Sterkte meis!

8. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thx lise ik ga het nodig hebben met 2 kids...:(

9. ACH

ACH Niet meer actief

@Yntje
    Ah meis toch! Is het heel onverwacht? In iedergeval dikke knuffel!

10. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hij was al overspannen maar nu is hij door geslagen... Behoorlijk onverwachts... Heeft duidelijk aangegeven dat het niet meer goed komt... Nu wel rust in huis, spanning is weg maar mn ogen kunnen bijna niet meer open van het huilen... Ik snap er ook echt helemaal niets van. Heeft me de huid ook flink vol gescholden ik snap niet waarom

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @yntje: nee, dat is echt erg! Dikke knuffel...

@kaatje: super dat Noud het zo goed doet en nu al uit de couveuse en van de monitor af is. En dat gekolf is niet leuk, maar als hij straks bij je kan drinken is dat super fijn!

@lise: ik kan me die stress met je huis best voorstellen. Baby kan de eerste weken lekker bij jullie slapen, maar je wilt wel een kamertje klaar hebben, logisch!

@riantje: afwachten dus, meer dan rusten kan je niet doen... Gelukkig nog geen ontsluiting, maar elke keer voelen lijkt me ook geen pretje!

@bloempje: wat een ellende met die brug! Als het moet kom je er wel, maar niet ideaal.

12. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat een heftige verhalen allemaal!!

@ Yntje: verschrikkelijk! Alle sterkte toegewenst. Lijkt me pittig en al helemaal zo aan het einde van de zwangerschap...

@ Kaatje: noud is nu al een echte bikkel! Jullie moeten wel erg trotse ouders zijn!

@ Lise: snap je stress helemaal! Maar probeer er rustig onder te blijven (makkelijk gezegd vanaf hier), voordat de weeën nu al komen van de stress, alles komt goed en zoals eerder gezegd, dan jullie kindje wat langer bij jullie op de kamer. Een oplossing komt vast vanzelf.

Uhhmmm... Ik weet even niet meer wat ik nog tegen wie wilde zeggen, sorry!

@ hier: heerlijk gewandeld in het herfstzonnetje. Echt een relax dagje gehouden. Vl heeft heel de week nachtdienst dus kan weinig aan t huishouden doen boven ivm geluid. Daar heb ik dan maar extra gebruik van gemaakt door alleen even te strijken en verder ook niks te doen.
    Op de tekst van t geboorte kaartje na is onze voorbereiding klaar volgens mij.

Voel me bijna schuldig dat ik als een van de weinige vol kan genieten van mijn verlof, zo houd ik het nog wel wat weekjes vol.

13. lis1989

lis1989 Actief lid

15 jan 2013
    160
    0
    0
    spijkenisse
    Bloempje:woon jij ook in spijkenisse?
    Ik zit met het zelfde probleem qua ziekenhuis.
    Ze hebben nu wel 1extra ambu ingezet en die mag ook terug ritjes met signaal rijden dat stelde mij al gerust.
    Stiekem hoop ik dat ze het zh tot 1jan open houden.
    Maar ach we gaan het zien!

14. ACH

ACH Niet meer actief

Had over je heen gelezen @lise87!
    Komt vast goed.. Laat het op je afkomen. Ik weet zeker dat je partner zijn best doet om een mooi kamertje te maken voor jullie kleintje!

@lis1989
    Hoelang is het naar het volgende ziekenhuis dan? Snap dat het een omschakeling is maar hier is het 25/30 minuten rijden voordat we bij het ziekenhuis zijn en 2 bruggen (die open kunnen staan) verder.

15. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    @yntje wat erg.. heel veel sterkte.

@lis1989 idd spijkenisse hier.

@ach ik ga naar het ikazia en als je beetje hard rijdt en alles mee hebt ben je er wel binnen de 20 min. Alleen nu doe je er extra lang over om de brug over te komen. Collega;s van mij hebben er 4 uur over gedaan om eruit te komen.

16. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    @Yntje Heel erg veel sterkte meid... Getverderrie, zo aan het einde van je zwangerschap

@Kaatje gefeliciteerd met de geboorte van Noud! Fijn dat hij al uit de couveuse is. Ik wens jullie alle geluk toe

@Riantje Ik hoop voor je dat je meid nog even kan blijven zitten, maar zo niet, dan is ze vast in goede handen. Als het maar goed met jou gaat, want dat is minstens zo belangrijk!!

@Allemaal We hebben gisteren het terugkomgesprek gehad bij de gynaecoloog. De uitslag van het algemene onderzoek van de placenta was binnen. Er is geen reden om aan te nemen dat een volgende zwangerschap weer mis zou gaan. Er wordt nog wel microscopisch onderzoek gedaan op de placenta om te kijken of er bloedstolsels in zitten. Er is geen reden om te denken dat ik trombofilie heb omdat ik tijdens mijn ziekenhuisopname(s) geen trombose heb ontwikkeld. Dit zou namelijk een oorzaak van de te kleine placenta kunnen zijn.

We mogen dus weer lekker gaan hobbyen en als het aan de gynaecologen ligt, mogen we met een week gewoon weer zwanger zijn. Mijn cyclus is weer op gang gekomen dus wie weet :) Ik ben er klaar voor!

Heel veel sterkte voor iedereen die dapper besloten heeft om nog even door te werken en veel plezier voor diegenen die gekozen hebben om over een weekje al met verlof te gaan. Succes met de laatste loodjes. Ik houd de bevallingslijst in de gaten. Leuk om te zien hoe jullie allemaal naar de eindstreep gaan!

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @maike: wat goed dat jullie alweer zo vooruit kunnen kijken. We hopen allemaal op een gezond kindje voor jou!

@geboortjekaartje: wat een gedoe... We willen heel graag een kaartje uit dezelfde collectie als van mijn zoontje, van Dick Bruna. De drukker waar we toen waren is failliet. Gisteren bij een andere drukker in de buurt geweest, die hadden het boek niet, maar heeft de uitgeven gebeld. Nu moeten we online proefkaartjes aanvragen, en daarvoor ook nog betalen... De mevrouw van de drukkerij vond het echt belachelijk, maar daar kan zij ook niks aan doen. Beetje vage uitgever, hebben wij dat! (En ik wik natuurlijk perse die kaartjes:D) Zo even gezeur om totaal niet belangrijke zaken!

18. ACH

ACH Niet meer actief

@maike79
    Lief dat je wat van je laat horen, ben blij dat jullie er met een positief gevoel voor kinnen gaan! Zoals gezegd hopelijk binnenkort een gezond kindje voor jullie!

@Mopje
    Haha, over zoiets zou ik mij ook druk kunnen maken. Vervelend dat het zo omslachtig moet..

@XBLOEMPJE
    Ja heb je gelijk in.. Bij jullie is er veel meer kans op file natuurlijk! Hopen dat het niet nodig is!

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Maike: fijn om van je te horen, ik heb nog aan je gedacht. Ik hoop dat je weer snel zwanger bent en dat het dan voorspoedig zal verlopen!

20. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Meiden hebben jullie oefenweeen?

Deel Deze Pagina