16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is een besloten groep! Als je pb stuurt met je naam, dan voeg ik je wel toe :D

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lijkt mij ook wel gezellig, helemaal als de baby's er zijn, dan kunnen we ook foto's uitwisselen enzo.

Ik stuur je een pb!

3. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezellig! Riantje is een die hard poster daar haha,voor de rest valt het tot nu toe nog mee;)

4. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, daar ben ik weer na een paar hele hectische dagen: Ik ben afgelopen donderdag bevallen. Donderdag om 19.14 uur is onze zoon Tobias geboren. Hij weegt 2405 gram.

Even snel hoe en wat: ik had vanaf maandag dus al last van indalingsweeen die komen en gingen. Woensdagochtend kwamen de weeen om de 10 minuten. Ik dus onder de douche gegaan om te kijken of het weg ging, maar dat hielp niet. Eerst de verloskundige gebeld, die kwam thuis controleren. Het viel haar direct op dat mijn baarmoederhals kort en week was en dat ik neigde naar ontsluiting en heeft me dus gelijk naar het ziekenhuis gestuurd. Daar aangekomen verdere onderzoeken gedaan waaruit bleek dat mijn baarmoederhals nog maar 1,5e cm was en dat er rond Tobias niet heel veel vruchtwater meer zat. Ze hebben me toen direct weeenremmers en een eerste longrijpingsinjectie gegeven. In de avond bleken de weeenremmers niet te werken, dus werd ik aan sterkere remmers via het infuus gelegd. Ook bleek dat mijn baarmoedermond inmiddels volledig verstreken was en dat ik 1,5e cm ontsluiting had. In de nacht bleven mijn weeen (overigens alleen maar rugweeen) aanhouden.

Donderdagochtend had ik inmiddels weeeno om de 7 minuten die ook echt niet meer weg gingen. Ze wilden alles per se rekken tot donderdagmiddag de tweede longrijpingsinjectie. Ik mocht vanaf dat moment dus niet meer uit bed. Ik moest mijn rugweeen dus opvangen in bed (en dat was heel onprettig). De weeen werden gedurende de dag steeds sterker en na de 2e longrijpingsinjectie ging het niet meer. Mijn man heeft ervoor gezorgd dat ik op een bevallingsbal mocht gaat puffen. Vanaf dat moment ging het heel snel en bleek ik al 7cm ontsluiting te hebben. Ze hebben toen de weeenremmers er maar af gehaald. Ruim 2 uur later is ons kereltje geboren.

Hij deed het gelijk heel goed. Hij ademde direct heel goed en alle tests waren positief. De doktoren zijn verbaasd dat hij ondanks zijn 33 weken en 4 dagen al een gewicht heeft van 2405 gram.

Inmiddels gaat het naar omstandigheden goed met hem. Hij ligt sinds vandaag in een wiegje in plaats van de couveuse. Hij krijgt sonde voeding en wordt door monitoren goed in de gaten gehouden. De artsen zijn heel tevreden hoe het met hem gaat. Ik lig ook nog in het ziekenhuis de komende dagen.

Ze weten niet hoe het komt dat ik eerder ben gaan bevallen. Er zijn wat dingen op kweek gezet, maar het is niet duidelijk of er ook bekend wordt wat het was.

5. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leones83 .. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon .. Ik hoop dat he nog wel Andwoord krijgt waarom het ineens op gang is gekomen.. Gelukkig zijn jullie beide gezond.. Geniet er lekker van...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Leinos, gefeliciteerd met Tobias!!! Wat een leuke naam. Ik ben heel blij om te horen dat het goed met hem gaat. Wat een bikkeltjes hebben we hier!

Hier alles goed! Ik realiseer me meer en meer dat we al geluk hebben om nu al bijna 35 weken te halen!

In alle eerlijkheid....ik heb ook weinig klachten gehad na de bevalling :) maar toch... het is niet allemaal ' back to normal'

Niezen.....Hahaha...dat is een goeie maar dat heb ik nu al....erg!

7. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wow, Leinos wat een verhaal... Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat ie het zo goed doet.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Leinos, gefeliciteerd met Tobias! Wat een verhaal heb jij ook ze. En wat super dat Tobias het zo goed doet. Nu al uit de couveuse, en een flinke man voor de termijn. Jammer dat de weeenremmers niets meer deden, maar je hebt echt het geluk dat hij al zo groot is. Ik krijg door jou en Kaatje echt steeds weer deja vu's van onze kleine man die met 34 weken geboren is... Nog en week voordat ik zover ben. Bij ons is ook niks uit de onderzoeken gekomen waarom. Fijn dat jij bij hem in het ziekenhuis mag blijven bij hem. Geniet van elk moment met hem, die eerste weken zijn bijzonder.

9. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    leinos: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat hij het zo goed doet!!

10. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Leinos; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Tobias is echt een leuke naam!!!
    Fijn dat het goed gaat.. Hectische tijd achter de rug!
    Geniet van je mannetje!!

11. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Souries ik stuur je ook een pb voor de Facebook.. Ik ben alleen zelf niet heel actief op Facebook!

Hier vandaag toch een bank dagje gehad; ml is druk in de babykamer.. Ik heb alleen actief boodschappen gedaan en pannenkoeken gebakken.
    Ik heb een raar gevoel in m'n liezen, onderrug en bovenbenen. Beetje warm week menstruatie achtig gevoel. Verder een pijnlijke buik en steken in mijn zij. Zal allemaal wel bij de laatste weken horen maar dit gevoel heb ik niet eerder gehad.

We gaan dus maar weer verder bankhangen en kijken of er wat leuks op tv is vanavond!

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @leinos gefeliciteerd met jullie sterke ventje! Poeh dan komt het ineens dichtbij zeg! Tocj die vluchttas maar afmaken ;) fijn dat alles goed gaat!

13. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het toevoegen op Facebook .. Inderdaad erg rustig.. 1 iemand echt actief .. Ag wie weet als er meerdere van ons ook zijn dat het war gezelliger word... Maar ik blijf ook gezellig hier he....

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onze bevallingslijst:

14 (3)
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing!
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!

16 (1)
    -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen!

17 (2)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing!
    -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!

18 (1)
    -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje!

19 (7)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen!
    -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen!
    -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

20 (3)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

21 (1)
    -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

22 (4)
    -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing!
    -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!
    -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje!

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje!
    -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

25 (2)
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje!

26 (2)
    -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

29 (2)
    -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen!
    -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen!

30 (2)
    -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen!
    -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

2 december (1)
    -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing!

33 zwangeren!
    12 jongens
    18 meisjes
    6 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Geboren:
    Maike79 - 23 augustus, Sem*,30 cm, 385 gram, 26+5 weken
    Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken
    Leinos - 10 oktober, Tobias, ? cm, 2405 gram, 33+4 weken

Afspraken:
    oktober

14: Cygnet (Gyn) riantje1987 (gyn)
    15: Mopje (VK)
    21: ACH (VK -bevallingsplan-), Diortje gynaecoloog (groeiecho voor onze big boy en kijken hoe of wat)
    22: riantje1987 ( gyn )
    23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg)
    24: Souries (liggingsecho)

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @angela ja,ik ook hoor,maar voor foto's is het ook wel leuk en ik vind het leuk om te zien met wie ik zit te kletsen ;)

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ja inderdaad leuk om te zien! Ik kom zo bij de groep 😄

17. ACH

ACH Niet meer actief

Zo ben nog aan het bijlezen hoor. Maar leuk dat er meer dames richting Facebook komen. Aangezien ik de meeste ook al vriend heb zie je zo toch weer wat updates voorbij komen in de tijdlijn. Ik zal proberen wat actiever te zijn.

Nu het verhaal van @Leinos83 lezen..

18. ACH

ACH Niet meer actief

Hmm.. Gelukkig! Blij om te lezen dat Tobias het goed doet! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan! Inderdaad wat een sterke mannetjes hier!

Vandaag voor het eerst 'pijn' gehad. Geen idee waarom. Maar het voelde als menstruatie pijn. Vluchttas komt steeds weer beetje dichterbij. Hij raakt steeds meer ingepakt. Spulletjes op zijn plaats. Maar nog even blijven zitten hoor lief Keesje. Wil nog zoveel doen!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Kaatje & Leinos... denk eens aan een stichting zoals Early birds... dit is een bijzondere tijd JUIST in het ziekenhuis!

20. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik gun hem zijn vrijheid maar aangezien mijn zwangere vriendin ziek geworden is ben ik thuis. Ook ik zit met hoofdpijn op bed.. voel me ook nog eens redelijk beroerd met weinig nachtrust. Heb max. 2 uur slaap gehad. Dus weggaan leek me al niet verstandig. Heeft iemand misschien een idee waardoor je de nacht nog een beetje kan doorkomen? Ik lig ook totaal niet lekker, die kussen kan ik wel vermoorden want dat ligt me nu in de weg gebruik nu zelfs geen kussen meer voor me hoofd.

baby voelen.. heb haar vandaag nauwelijks gevoeld terwijl ze juist zo bewegelijk was. Stiekem wel fijn om niet verbouwt te worden maar heb toch liever mn Badr Hari.

vriendlief.. rond 8 uur toen ie net klaar was even gesproken.. zn tel staat nu uit.. wou juist voor het slapen gaan nog even praten zoals we normaal ook doen. Hij zou terug bellen maar is nu wel laat aan het worden.. zo ver is dat huis niet van zn werk? Hoop stiekem gewoon dat ie stilletjes naast me kruipt zo.

@leinos83 gefeliciteerd met jullie zoon. Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden waarom je zo vroeg bevallen ben. Iedereen heeft zo groot (zwaar eerder) kindje. Mag hopen als die van mij de 3000 gram gaat halen. Ze woog maandag namelijk iets van 1983gram. Ik ga morgen gelijk aan mijn vluchttas beginnen, wel zo handig haha.

Niezen.. doet nu al zeer, voel dan gelijk dr hoofdje.

Tepels die lekken,. nja is alleen de rechter maar ik schrok er wel van toen het er ff doodleuk vrijdag avond uit kwam spuiten. Mn vriend vond het wat komisch omdat ik zo verbaasd keek. Ik voelde al wat druppelen eerst maar dacht eerst dat mijn haar nog nat was.

@souries stuur jou ook even een pb met mijn naam voor facebook.

Er zijn alleen nog maar jongetjes geboren, zul je zien lopen de meisjes overtijd.

Deel Deze Pagina