16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach ze voorspellen veel wateroverlast voor Zeeland en regio rijnmond,tot 70 liter per vierkante meter! Ga je naar Koopgoot en lijnbaan of naar overdekt winkelcentrum? Sterkte ;)

Ik duik mn bed weer in. Ml net weer naar zijn werk dus ik heb lekker dexruimte nu en lig niemand in de weg.

2. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wat een hoop bij te lezen. Hoop dat ik het nog een beetje onthouden heb.

@Leinos, van harte gefeliciteerd met jullie Tobias. Wat een ontzettend leuke naam en fijn dat hij het zo goed doet.

@Bloempje, wat jouw vent doet is echt niet okay. Ik vind het heel moedig van je dat je al rekening houdt met alleenstaand-moederschap. Voor mannen is het soms moeilijk begrijpen wat zo'n zwangerschap allemaal teweeg brengt, maar iedere zwangerschap is anders en het is belachelijk dat hij het verhaal van die ander blijkbaar als leidraad neemt. En jij bent bij haar toch ook niet welkom? Waarom zij dan wel bij jou?

@Cygnet, fijn die "down-to-earth"-lijst, heb er aardig om gelachen. Maar waarom flesje water op het toilet? (durf het bijna niet te vragen, wil ik het wel weten?).

@ACH, hier ook steeds tintelende vingers, om helemaal gek van te worden. Ook geen idee waar ze vandaan komen.

@Juis, veel plezier bij je fotoshoot!

Gisteren voor laatste keer op familiebezoek geweest. Iedereen was bij elkaar, erg gezellig. Maar die 2 uur (enkele reis) in de auto trek ik echt niet meer. Benen waren helemaal onrustig gisteravond.
    Oefenweeën komen en gaan, is er meestal steeds maar 1. Maar heb een deal met dochterlief gemaakt dat ze toch minstens tot de 31e moet blijven zitten, nou hopen dat ze zich daar ook aan gaat houden ;)
    Morgenochtend nog een echo (echt geen idee waarom ik zo vaak controles/echo's krijg, denk BMI?), ben vooral benieuwd hoeveel ze denken dat ze nu weegt. Ga nog wel even vragen of vk tijd heeft om even tussendoor bloeddruk te meten want ben er niet helemaal gerust op.

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou zeker een goed gesprek met hem hebben, wat een eikel zeg. Door zo te doen zet hij haar juist duidelijk boven jou. En daar slapen lijkt me niet nodig, zeker niet richting het einde van je zwangerschap. Heeft ze een relatie of niet trouwens?

Misschien moet het maar duidelijk worden dat hij te ver gaat. Met mij zou hij flinke problemen hebben (als hij mijn man was) :x

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ja, ik zou dit soort dingen ook niet accepteren. Nergens voor nodig toch dat ie daar blijft slapen en dan ook nog z'n telefoon uitzetten... :x Wat nou als er iets met jou of de baby is?

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik reageer maar even, want ik weet het ook :p

Bij het ziekenhuis hadden ze een soort pompje waarmee je water kan spuiten wanneer je naar de wc bent geweest. Het is zeg maar behoorlijk gevoelig daar beneden na de bevalling. Ik moest er niet aan denken met wc papier ergens langs te vegen :) en ik had nog niet eens hechtingen, alleen een kleine scheur die ze niet het hechten waard vonden:p dus het is fijn dat je dan met water kan schoonspoelen. Een flesje water zal ook voldoen lijkt me. Ik heb gewoon het pompje van het ziekenhuis meegenomen :D

Als je een hogere BMI hebt krijg je inderdaad wel wat extra controles, ik heb dat ook. Hopelijk is je bloeddruk goed! En altijd leuk om te weten hoe groot ze het kindje schatten :)

Hoewel je het met een korreltje zout moet nemen, heb vaak schattingen bij anderen gehoord die totaal niet klopten. Bij mijn zus was de schatting ruim 8 pond en hij was maar iets over de 6 pond haha. Ik hoop dat onze baby ook kleiner is dan geschat, hij/zij wordt nu op iets onder de 8 pond geschat en het lijkt me zo pittig als ik dat vergelijk met mijn dochter.. Zij was net iets boven de 6 pond haha :)

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hier doen we nog steeds lekker rustig aan. Gistermorgen alleen even naar de verjaardag van m'n nichtje geweest. Die werd alweer 5... Verder de hele dag op de bank gelegen. Het lijkt wel wat invloed te hebben. M'n ene voet is weer normaal en in de andere hou ik nog een beetje vocht vast maar het is al lang niet zo erg als dat het was. Straks komt m'n moeder (is verpleegkundige) even langs om m'n bloeddruk op te meten. Ik ben wel benieuwd hoe die thuis is... Vanmiddag komen m'n schoonouders even langs. Die hebben de babykamer en kinderwagen nog niet gezien. En verder dus weer heel rustig aan doen.
    Fijne dag allemaal!

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo even snel nog wat kwijt.

Maandagochtend ga ik naar moxatherapie. Weet niet wie de tip gaf, maar bedankt. Mijn vk gaf die tip ook bij de laatste controle. Hopelijk helpt het..

Dinsdag een echo om te kijken of de baby nog in volkomen stuitligging ligt. Hopelijk niet. Zo wel dan krijg ik een gesprek met de gyneacoloog en dan wordt besproken of een versie mogelijk is en zinvol is. De vk leek het slim het wel te proberen als het kan, omdat ik dan toch evt. een keizersnede kan voorkomen. Heb natuurlijk wel tegen me werken dat mijn placenta voor ligt en ik zelf ook al fors ben.. Het kindje is dan moeilijker te pakken. Bij de laatste controle waren de billen gelukkig nog niet ingedaald (ze heeft even goed gevoeld).

Spannend dus. Een evt. versie vindt rond de 36-37 weken plaats.

Afwachten dus....

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Vinisa, thanks voor het antwoord. Viel nog best mee ;)
    Ik weet dat het gewicht maar een schatting is. Vriendin die werd ingeleid vanwege mega-baby bleek toch "maar" een 6-ponder te hebben.

9. Yntje

Yntje Lid

6 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wateroverlast in Zeeland?? Fijn! Ik moest nog naar de winkel vanmiddag (gisteren veeeeeeeeeel te druk met shoppen gehad :p)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha mooi :D ik had bij zulke dingen niet eens nagedacht toen ik van mijn dochter beviel :) het is dat het ziekenhuis het gaf en uitlegde waarom haha, wat was ik er blij mee :)

Oh ook al, ik hoor dat best veel. Het vorige ziekenhuis waar ik liep gaf geen schatting om die reden en eigenlijk wel prettig. Nu denk ik toch nog af en toe.. Pfff 8 pond :$ :) ik hoop echt dat het wat minder zal zijn.

11. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Bloempje het is echt niet normaal hoor hoe jou vriend je nu behandeld!
    Zou hem echt goed de waarheid zeggen.. Hij hoort voor jou en jullie kindje te kiezen en niet voor een vriendin.. En wie denkt zij wel dat ze is om zich overal mee te bemoeien! Gaat haar helemaal niks aan! En als jij haar niet thuis wilt hebben gebeurt het toch gewoon niet! Lekkere sfeer zal er dan ook hangen voor jullie kindje als ze eventueel komt kijken.. Vind je vriend erg egoistisch..

Ik zie dat er nog meer niet echt hebben kunnen slapen... Hier ook niet echt,, ik was heel onrustig vannacht..rare dromen ook., dacht elke x dat er wat ergs gebeurde.. Heel vaag en schrok dan wakker., echt zittend,,. Masr geloof dat dat er wel bij hoort die rare dromen.,,

Vandaag ook niet veel doen hier...wat een weerr zeg! Moet er toch aan geloven.. Mijn hondjes moeten zo toch echt naar buiten...:(:(
    We moeten eigenlijk de slaapkamer even omgooien ivm met de kraamhulp.. Ben benieuwd of vl zich vandaag wel eraan toe kan zetten haha mannen:p

12. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Oja! En natuurlijk leinos van harte gefeliciteerd!!! Gelukkig is ook bij jullie alles goed!! Probeer ervan te genieten!

13. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hmmm, ik ga dit morgen ook maar eens voorleggen bij de verloskundige. Ons meisje ligt in een onvolkomen stuit. Hopelijk draait ze nog spontaan maar heb er een beetje een hard hoofd in. Ze ligt al zo lang in deze houding...

14. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Goeie morgen meiden! Ik ben toch nog redelijk snel in slaap gevallen na m'n laatste berichtje en nu net half uurtje wakker (wel veel nachtmerries gehad helaas) maar niet genoeg km me wakker te houden ;)
    Maagzuur was het volgens mij echt niet. Maar ik heb het overleefd en de kleine trapt er weer hevig op los. Bel straks wel ff naar VK voor tips en m'n klachten op rijtje te zetten (knipkist kwam daardoor perongeluk op hellp uit wat ook uiteindelijk bijna fataal was dus melden van m'n rare klachten kan geen kwaad lijkt me)

Reisafstanden ik ga volgende week m'n laatste "verre" reis maken 1,5u wilde eigenlijk zaterdag alleen maar Vl. Wil het niet hebben dus gaan we zondags samen en rijd hij. Ben benieuwd hoe ik het vol houd.

Partners: mijn vriend is af en toe ook erg onredelijk maar bij landen na niet op het niveau als ik bij bloempje lees... Probeer zoveel mogelijk samen te praten. Laat hem zijn gevoelens zeggen maar zeg ook die van jou zo kun je elkaar het beste begrijpen. Heb het idee dat jullie nu steeds verder uit elkaar getrokken worden en zou zonde zijn (wel goed dat je het overweegt btw) maar probeer niet "te snel" een punt erachter te zetten. Maar hoe dan ook hij moet achter jou keuzes (komen te) staan.

Helaas shoot vandaag gaat niet door ivm aanhoudende regen:( errug jammer!

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Onvolkomen stuit is nog wel te doen qua bevallen begreep ik, het is ook een hoop dat als de versie niet lukt dat de baby met zijn/haar benen omhoog gaat liggen. Een volkomen stuitligging doen ze niet snel een natuurlijke bevalling mee. Dan komen de voeten en benen er eerst uit.

Maar kan jou begrijpen, hoofdligging is de beste ligging :)

En zeker gezien je op tijd bent kun je moxa therapie proberen..

16. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Vriendlief vanochtend nog een uur aan de tel gesproken. Hij heeft ook gezegd dan verder te willen praten. De komende tijd kan hij ook vergeten me alleen te laten slapen. Ik heb nu ook nog koorts, voelde vannacht al zulke klachten. Denk dat door de paracetamol komt dus die neem ik dr niet meer. Probeer nu vanavond nog een te nemen. Voor de rest trouw ik met de douche voor vandaag.

Ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.

Het weer is hier al heel de nacht of stort regen met onweer of ff droog. Nu stort het gewoon naar beneden. Het condens heeft het op zolder niet meer. Dacht eerst dat het lekte maar komt van het raam. Als het droog is maar ff behang trekken en dat stukkie verven.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @bloempje: geen leuke situatie... Hopelijk kunnen jullie er rustig over praten. En probeer jij vooral je rust te pakken nu het nog kan.

@stuitliggers: hopelijk draaien jullie kleintjes nog, of helpt de moxatherapie!

@weer: hier is het nog droog... Maar het komt er wel aan!

@slapen: vannacht redelijk gelukkig...

@reizen: wij gaan volgende week nog een weekendje naar Texel met mijn ouders en broer en vrouw. Ik ben dan precies 34 weken. Wel spannend, want toen beviel ik van mij zoontje... Maar ik ga er vanuit dat deze nog heel wat weekjes blijft zitten! Ik heb nog geen last van autorijden of zitten.

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat de kleintjes zich aan het afzetten zijn tegen je buik? Even lekker uitrekken en mama pesten:D

18. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Leinos:gefeliciteerd!!!!

Wateroverlast: hier zitten we net onder rotterdam, t blijft maar hozen! Vanmorgen zelfs een hele poos onweer gehad! Moet zo naar mn paard...op dit soort dagen bedenk ik me dat ik misschien toch had moeten gaan schaken ofzo!

Dorst: hier ook veel! Zal er wel bijhoren dan...

Mopje:wat voelde je dan bij zitten/autorijden??

19. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik wil het niet zomaar beëindigen natuurlijk. Zien wat er uitkomt.

Bij mij schijnt er niet eens ruimte te zijn om te draaien, gelukkig ligt ze ne'tjes vast. Dat uitrekken heb ik hier zo een 3 X per dag. Ik geef dan een paar tikkies met me vinger op dr billetjes dan trekt ze dr benen weer in. Ze vind het ook leuk als de hond tegen dr aan komt liggen. Heel gek maar dan beweegt ze heel zachtjes tegen de hond aan die mij weer met grote ogen aan kijk.

Met dit weer mis ik juist het paardrijden, we hadden geen binnenbak dus werd het of buiten voorzichtig rond stappen of longeren en daarna wandelen. Vond het heerlijk zulke dagen op stal. Jammer dat het zo duur is helaas. Ik had altijd lease paarden gehad. Zelfde als een eigen paard alleen je huurt hem.

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Niks gerelateerd aan de vroeggeboorte hoor! Maar ik had toen het gevoel dat bij zitten mijn ribben weggeduwd werden door de kleine, echt dat beurse gevoel:D

Deel Deze Pagina