Kleertjes zijn uitgezocht, zal straks een foto maken van de stapel Alles wat ik nog mooi vond in maatje 50-62 ga ik wassen. En ook een zak naar de kringloop. Ik heb de kleertjes maatje 44-48 in de doos gelaten, ga de goden niet verzoeken! Ik hoop dat manlief vanmiddag het ledikantje om wil bouwen tot wiegje, dan kan ik een mooie foto van het kamertje maken.
@Kukel als je een pb stuurt met je naam dan kan ik je opzoeken en toevoegen. Gezellig en zonder pottekijkers
@facebook: werkt dat wel prettig? Lijkt me minder fijn lezen en reageren. En wil niet dat "mijn vrienden" mijn berichten daar kunnen lezen. Ik twijfel dus nog.. @ moxatherapie: vanochtend gehad, mijn man was mee. Hij moet het nu elke avond doen haha hij is niet echt het type ervoor, maar lief dat hij mee ging en het gaat doen de komende weken. @ kraamzorg: zo eindelijk de telefonische intake gehad. Ik had eigenlijk geen vragen krijg weer 49 uur en hoef mijn bed niet op klossen te zetten of te verhogen met een matras. Als de kraamverzorgster toch graag het iets hoger heeft gooi ik er een matras op voor die periode en dat was prima. Dus dat ook weer geregeld.
Pfoeeh. Moet ook goed nadenken nu! @SuusD Van harte gefeliciteerd en wat een heerlijke taart.. @vinisa Het is helemaal afgesloten dus niemand kan het zien! Behalve wij dan! Volgens mij komen ze niet meer langs he bij een volgend kindje. Vind dat wel jammer. Zo onpersoonlijk! @Mopje Lijkt me heerlijk om al zoveel kleertjes te hebben.. @slapen Mag echt niet klagen.. Gelukkig. Hebben jullie nu ook het idee dat het zo snel gaat? Morgen 35 weken. Komen gezonde zenuwen om de hoek kijken.. Wil nog naar de intratuin (3 kwartier rijden)en nog een keer de stad in of 2 voor de aller aller laatste dingetjes!
Misschien dat ik mijn gegevens dan ook wel pb, twijfel nog een beetje Bij een tweede niet snel nee, maar ze boden het wel aan hoor haha. Maar ik heb gezegd dat telefonisch ook prima is. Bij mijn dochter heb ik ook een telefonische intake gehad i.p.v. persoonlijk, maar dat kwam doordat we in Duitsland woonden en dan komen ze niet vanuit NL voor alleen de intake. Het gaat inderdaad snel voor mijn gevoel. Vooral door mijn uitstelgedrag moet ik nu nog best wat doen en bedenk ik me dat ik niet veel tijd meer heb Lekker shoppen dus, alvast veel plezier!
Even snel de foto. We zitten nu trouwens bij de Mc donalds te lunchen, slecht hè? Oja, de nieuwe kleertjes afzitten hier nog niet bij!
@Mopje jammmm Mc Donalds. Daar rij ik ook langs op weg naar huis, maar ik ga me inhouden @Vinisa ik vind het juist wel prettig fb. Hier lopen soms reacties zo door elkaar, haha! Daar reageer je gewoon op iemand haar bericht veel overzichtelijker. Nog een kwartiertje dan ga ik weer naar huis. Heb alweer een harde buik weg zitten zuchten net, dat doe ik liever thuis.
@SuusD, gefeliciteerd!! @Jackiest hoop dat alles goed is met je bloeddruk. Net weer thuis van een ochtend vol controles/ziekenhuis. Vanochtend voor een echo geweest, die was prima. Daarna even bij vk aangeklopt om te vragen om bloeddruk te meten. Die was in orde maar heb wel wat andere klachten waar zij zich zorgen om maakte (tintelende handen, misselijk, af en toe duizelig etc) en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar aan de ctg gelegen, die was prima. Bloeddruk was nog steeds prima maar in urine wel een spoortje eiwitten aangetroffen. Daarna is er bloed afgenomen maar mocht in afwachting van de uitslag wel weer naar huis. Ze bellen zo om te vertellen of er sprake is van zwangerschapsvergiftiging, nog even in spanning dus. Moet woensdag sowieso weer terug voor nog een keer ctg/bloed/urine-check.
Hmm vervelend zeg @Dyson! Even afwachten dus.. Ga het maandag ook maar even aankaarten denk ik.. Ook al is het alleen bij mij in de nacht..
Goedemiddag allemaal, Zo weer een ochtendje ziekenhuis achter de rug... jeetje, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik ben echt eeuwen kwijt in dat ziekenhuis. Vanochtend ging ik voor controle + gesprek sterilisatie en daarna inloopspreekuur anesthesie. 2 uur en een kwartier later kon ik weer in mijn auto stappen!!! Het is toch niet te filmen? - eerst een dik kwartier te laat aan de beurt - vervolgens controle door leerling verloskundige - moesten haar herinneren aan 2e doel afspraak: sterilisatie - vervolgens moest er overlegd worden met de verloskundige - wachten op de verloskundige (10 min) - mini gesprekje over sterilisatie - naar inloopspreekuur anesthesie - wachten 5 min - bloeddruk controle (2e die dag), korte vragen beantwoorden - wachten op anesthesist (25 min) - gesprek anesthesist - moet nogmaals bloed geprikt worden (is al zo vaak gedaan maar ja, ziekenhuis wil alleen uitslagen uit eigen lab (!!!!) - naar prikpoli - wachten op inschrijven - wachten op prikkamer - prikken naar huis... Oh, ik vind het helemaal niet raar hoor dat onze zorgkosten zo belachelijk duur zijn (en mijn parkeerkosten ook!)... wat een kul dit.. bij de verloskundige was ik al 9 x op controle geweest. Gelukkig hoef ik over twee weken pas weer...
@cygnet uh nee,daar zou ik ook niet op zitten te wachten nee. Irritant zeg. Je zit er bijna langer dan je keizersnee straks in beslag neemt :s
Tja ziekenhuis ben je een hoop tijd kwijt! Gelukkig vandaag redelijk op tijd aan de beurt maar idd toch weer 3,- parkeergeld kwijt.. Schiet lekker op met die bezoekjes! Bloeddruk was netjes: 130/85; medicatie slaat dus goed aan. Echo gehad; kindje ligt er goed bij, kon geen beeld meer krijgen van het koppie omdat het opzij in m'n bekken lag. Het is geen groot kind, waarschijnlijk ruim 5 pond bij de geboorte.. (Maar ik hoor ook zo vaak dat ze het mis hebben) Gesprekje gehad over inleiden + primen; volgende week dinsdag naar het verpleegkundige spreekuur voor informatie over de opname + aaneensluitend controle vk en kijken of ik ontsluiting/verweekte baarmoedermond heb. Dat zou namelijk schelen want dan kan ik meteen ingeleid worden.. Maar in mijn geval, eerste kindje + 37 weken moet daar maar niet vanuit gaan. Verder moet ik tijdens het primen al gaan kolven.. Dit zou goed zijn voor het opgang komen van de bv en de activiteit van de baarmoeder beïnvloeden.. Nou in ben benieuwd of er wat uit komt!! Verder werd me duidelijk gemaakt dat een kindje van 37 weken wel wat opstartproblemen kan hebben met warmhouden en drinken... Spannend dus allemaal. Ik heb wel zoiets van laat hem/haar lekker zitten maar op de echo zagen ze ook dat de placenta al Eem beetje 'op' raakt door m'n hoge bloeddruk!! 1 voordeel: over minder dan 2 weken is ons hummeltje er lekker...
Echo gehad vandaag.. Ik ben nu 34,5 week zwanger. De grote van het hoofd zit op 34 weken. De grote van de benen en de romp zitten nu op 38,5 week.. Ze weegt op dit moment al 2850 gram. Dus ja is al aan de grote en zware kant. Alles was verder wel goed en gezond dus dat is prima. Vind het wel bijzonder heb erg grote buik ook maar ben wel nu pas 6 kilo aangekomen
Nee een heerlijke Big Mac Net weer bij de vk geweest. Alles goed. Ze voelde mijn buik en dacht dat het geen kleintje zou worden! Zolang hij nog lekker minstens 4 weken blijft zitten maakt me dat niks uit @lise: wel fijn dat ze je zo goed inlichten over de termijn van 37 weken. En apart dat je al moet kolven, maar als het werkt, waarom niet? @cygnet: ja, ziekenhuizen zijn sloom... Daarom ben ik ook zo blij bij de vk te lopen ivm de gyn! @Dyson: spannend, hopelijk is het allemaal wel goed en heb je geen zwangerschapsvergiftiging @vinisa: ik heb ook uitstelgedrag... Maar ik had bij de eerste rond deze termijn ook nog weinig geregeld hoor! Ik werkte toen ook nog en dacht genoeg tijd te hebben tijdens mijn verlof Maar vandaag weer een stapje verder, kleertjes uitgezocht!
Onze bevallingslijst: 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 33 zwangeren! 12 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: Maike79 - 23 augustus, Sem*,30 cm, 385 gram, 26+5 weken Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken Leinos - 10 oktober, Tobias, ? cm, 2405 gram, 33+4 weken Afspraken: oktober 14: Cygnet (Gyn) riantje1987 (gyn) 17: Mopje (Gyn, locatie placenta) 21: ACH (VK -bevallingsplan-), Diortje gynaecoloog (groeiecho voor onze big boy en kijken hoe of wat) 22: riantje1987 ( gyn ) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho) 30: Mopje (VK bevalling bespreken en liggingsecho)
@ dyson: spannend dan... @ Lise: balen van die bloeddruk en dus de gevolgen ervan. Maar het idee dat je over 2 weken je kindje in je armen hebt is idd wel heel mooi. @ cygnet: ja helaas veel wachten in de ziekenhuizen. Parkeergeld heb ik dan weer geen last van. Omdat ik in het ziekenhuis werk kan ik altijd gratis met mijn pasje, scheelt veel geld denk ik. @ hier: vanmiddag liggingsecho gehad. Alles goed! Alle metingen lagen iets boven het gemiddelde, helemaal goed. Genoeg vruchtwater en de baby ligt mooi met het hoofdje naar beneden. Alleen werd ik na 10 min liggen op m'n rug weer niet lekker. Heb er snel last van. Al het gewicht ligt dan op de grote bloedvaten en dan word ik erg duizelig. Even recht zitten en het ging weer goed
Wij hebben momenteel een abonnement op het ziekenhuis! Pff echt een geklepper zeg! Moet zeggen dat ik nu ook best gaar ben! Om de 3 uur kolven, 's ochtends en 's avonds naar het ziekenhuis! Maaaaaar als we bij onze topper zijn is het optimaal genieten! Ben zo trots op onze kleine man! Vandaag alweer 1 week geleden dat ik ben bevallen! @SuusD, gefeliciteerd met je verjaardag! @Kukel, fijn dat alles goed was!
Onze bevallingslijst: 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (7) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! -Madi, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! -GipsyWomen, 21 jr, 1e kindje, FL, ziekenhuis, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 33 zwangeren! 12 jongens 18 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: Maike79 - 23 augustus, Sem*,30 cm, 385 gram, 26+5 weken Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken Leinos - 10 oktober, Tobias, ? cm, 2405 gram, 33+4 weken Afspraken: oktober 14: Cygnet (Gyn) riantje1987 (gyn) 16: xBLOEMPJE (ziekenhuis controle) 17: Mopje (Gyn, locatie placenta) 21: ACH (VK -bevallingsplan-), Diortje gynaecoloog (groeiecho voor onze big boy en kijken hoe of wat) , xBLOEMPJE.(verloskundige + bevallingsplan) 22: riantje1987 ( gyn ) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho) 30: Mopje (VK bevalling bespreken en liggingsecho)