Ik voel hem wel vaker dan een half uurtje niet.. is dat niet goed? Meestal als ik mn hamd op mn buik leg,komt er na een paar minuten wel reactie... ik probeer die tien x per dag regel maar aan te houden,anders zit ik constant in de stress!
Onze bevallingslijst: 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing! -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 16 (1) -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing! -SuusD, 24 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 19 (6) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen! 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 21 (1) -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 22 (4) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje! -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje! 29 (2) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen! 30 (2) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 2 december (1) -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 31 zwangeren! 10 jongens 15 meisjes 6 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: Maike79 - 23 augustus, Sem*,30 cm, 385 gram, 26+5 weken Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken Leinos - 10 oktober, Tobias, ? cm, 2405 gram, 33+4 weken Deurmat22 - 14 oktober, Lana, 47 cm, 2515 gram, 34+2 weken Afspraken: oktober 14: Cygnet (Gyn) riantje1987 (gyn) 16: xBLOEMPJE (ziekenhuis controle) 17: Mopje (Gyn, locatie placenta) Juis (VK) 21: ACH (VK -bevallingsplan-), Diortje gynaecoloog (groei echo) , xBLOEMPJE.(verloskundige + bevallingsplan), SuusD (liggings echo) 22: riantje1987 ( gyn ), Stefjuh (liggingsecho) 23: xBLOEMPJE (intake kraamzorg) 24: Souries (liggingsecho), xBLOEMPJE (ziekenhuis controle) 29: Stefjuh (VK) 30: Mopje (VK bevalling bespreken en liggingsecho), Juis (liggings echo) 31 : xBLOEMPJE (ziekenhuis controle)
Herkenbaar die buikpijn. Heb er ook iedere avond veel last van. Ben er alleen nog niet aan uit of het is omdat ik overdag te veel doe of omdat de kleine zich druk aan t afzetten is. Die is overdag al druk aanwezig, maar wordt 's avonds over actief. Soms ook erg vermoeiend, maar aan de andere kant weer erg blij hem zo goed en veel te voelen. Ben dan echt met de handjes of voetjes aan het spelen, zo bijzonder
Slaap lekker allemaal! Morgenmiddag weekend vieren en dan nog maar 2 halve daagjes afronden,kan ik ook eindelijk toegeven aan mn nesteldrang
Slaap lekker allemaal! Morgenmiddag weekend vieren en dan nog maar 2 halve daagjes afronden,kan ik ook eindelijk toegeven aan mn nesteldrang
@Deurmat: gefeliciteerd met jullie dochter! Hier net m'n ontbijtje op. Normaal had ik nog lekker uitgeslapen maar ik ben gistermiddag opgenomen in het ziekenhuis. Bij de controle was m'n bloeddruk weer veel te hoog dus ze willen mij en de baby nu 24 uur in de gaten houden. De uitslagen van m'n bloed en urine zijn nog steeds goed. Gisteren ook 2 keer aan het ctg gelegen omdat ik het kindje minder voelde. Gelukkig was dit ook goed. Ze hadden ook een echo gemaakt om m'n hoeveelheid vruchtwater te controleren en dit was ook prima maar het kindje lag wel de hele echo doodstil. Op zich mag dat ook als ze slaapt maar daarom hadden ze nog wel even een extra ctg gemaakt. Gisternacht voordat ik ging slapen was ze ineens mega actief dus dat vond ik wel heel fijn. Toch weer even een bevestiging dat het goed gaat daarbinnen. Vriendlief zei al nadat ik hem geappt had dat ze zo druk was 'zeg maar dat ze een heel duur cadeau van papa krijgt als ze zich ook nog even omdraait'. Dat heeft ze alleen nog niet gedaan. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen en of ik vanmiddag weer naar huis mag. Fijne dag allemaal en sterkte waar nodig!
Kleine meid heeft gisteravond nog even een volksverhuizing uitgevoerd. Ze is helemaal anders gedraaid gezien de rare vormen die m'n buik ineens aannam. Inmiddels heeft ze ook een rib gevonden om tegen aan te schoppen, wat doet dat pijn zeg! Weet mezelf nu helemaal geen houding meer te geven, liggen ging al niet maar nu is zitten ook helemaal niks. Heb ook het idee dat ik erg veel aan het klagen ben, ik houd echt wel van een potje zeuren maar heb het idee dat het nu wel erg veel wordt. Ml vindt het wel meevallen (zegt hij, maar heb het idee dat hij alles doet om een woede-uitbarsting te voorkomen). Dus vandaag zet ik in op een minimale klaagdag. Kom maar op met vrolijkheid en positiviteit
@jackie: lekker ontbijt op bed Jammer dat dat alleen zo vroeg is in het ziekenhuis! Hopelijk kan je snel naar huis. @dyson: vrolijkheid: ga lekker een komedie kijken, daar knap ik altijd van op. En ik heb hier een vrolijke dreumes in huis. Dat helpt ook @buikpijn: het heeft de hele nacht gezeurd in mijn buik, nu nog steeds. Zo naar de gyn (ja ACH, placenta localisatie). Zal haar ook even vragen of dit goed is (denk het wel hoor, ml maakt zich veel meer zorgen dan ik!) Precies vandaag (33w+6d) braken de vliezen bij mijn zoontje. Ik vind het best een aparte dag!
He als ik dit zo toch af en toe lees met hoe vaak mensen naar het ziekenhuis moeten enzo kan ik echt nog in mijn handen klappen hoor.. 1 x met 26 weken naar ziekenhuis geweest voor extra echo omdat verloskundige weinig kon voelen maar dat bleek door verstoppingen te komen .. Dus ik ben dan toch blij want Pff die dag was al erg omdat ze dan ineens zeggen we gaan je doorsturen nou toen begon de stress .. En dan denk ik nou zo hebben meiden hier dat geregeld. Ik moet er echt niet aan denken Pff .. Hier alleen last van bekken .. Maarja al aantal weken fishio .. En gewoon heeeeel erg moe en erg slap . Maarja dat was heel de zwangerschap al.. Ik ben natuurlijk wel ziek geweest tot week 20 dat had ik dan weer met overgeven dagelijks en veel afvallen.. Dusja verhaal hierboven klopt ook niet echt want toen wel extra controles gehad vanwege uitdrogen enzo ... Hmm ik ga maar eens wat nuttigs doen .. Ik ben kort samengevat gewoon blij dat alles nu stabiel is Hahaha
Inderdaad luxe ontbijt op bed maar dan liever thuis.. Hopelijk mag je straks thuis lekker gaan aftellen @JackieSt! @Dyson Haha moet wel lachen om je stukje. Kan mezelf er geen voorstelling bij maken dat ze tegen een rib schopt. Gaat ze denk ik ook niet meer doen want ze is al heel diep ingehaald. @mopje Ja dan is dit wel een beetje een rare dag maar zoveel leuker word het als je er dage bij op kunt tellen toch? Hier weer verder aan de schoonmaak, heerlijk! Al het speelgoed van de hond zit nu in de wasmachine. Verwend kreng. Hele machine vol.. Wat wordt dat straks wel niet met ons kindje!?
Nou dat ziekenhuis eten is niet voor mij weggelegd hoor. Hier stoppen ze bijna overal een kaassausje bij, bah. En anders moet ik me zoet houden met boterhammen. Dus hoop gewoon thuis te kunnen blijven. De verloskundige maakt zich minder zorgen dan het ziekenhuis hier. Volgens mij doen ze daar aan olifantenbevallingen en dan ben ik maar een klein muisje. Maar ze zal toch wel de 3000 gram halen denk ik zo binnen die paar weken. Ze zal sowieso lichter zijn dan het gemiddelde omdat wij ook gewoon klein zijn. En ik was ook nooit een dik kind heb altijd beneden mijn BMI gezeten. Ik zit nu eindelijk erop met 63,7 kilo. Dus is het dan zo heel gek denk ik dan? Want een 8 ponder past er echt niet in bij mij hoor.
Gisteravond bij een vriendin wezen haken, die vind me al heel snel gaan met mijn dekentje. We gaan vanmiddag voor haar nog wat katoenwol uitzoeken voor het speelkleed wat ze aan het maken is, goh wat is dat veel werk!
Zoo ik kom net van de VK af! Afgelopen week had ik extra thuis bezoekje gehad van (een andere) VK en die af aan dat ze vandaag even extra naar de groei moesten voelen omdat ze dacht dat t n kleine baby zou zijn... Nu blijkt mijn buik gewoon erg lang te zijn maja ik en ook 1.79... Dus gaf wss een misleiding voor haar. Wel zei ze dat ik er niet vanuit hoefde te gaan dat ik n 8ponder kreeg (wat n straf ) dus al om al is alles gewoon goed Over 2 weken de groei echo en ben daar toch wel erg benieuwd naar nu! Maja heb de kleine ook al 13 weken niet meer gezien natuurlijk! Ik ben zelf nog niet naar het ziekenhuis gehoeven (gelukkig) maar durf ook niet snel te bellen als ik m ff minder voel :s maja tot dusver is het na paar uren of volgende dag weer op en top aanwezig dus dan ben ik weer gerust gesteld. Fijne dag allemaal! Hier drukke dag voor de boeg vandaag! Totaal geen zin in maja horen er af en toe bij
Wij zijn net terug van de gyn. Alles goed, de placenta ligt 3 cm van de baarmoedermond af, dat is genoeg. Er is een kleine kans op wat extra bloedverlies voor na de bevalling, maar ik mag gewoon thuis bevallen. Ook de baarmoedermond was nog goed dicht. Helemaal blij! Geen groei meer opgemeten omdat bij de vorige controle in het ziekenhuis hij helemaal gemiddeld was. @juis: geen 8 ponder is helemaal niet erg! 6 of 7 is ook mooi. @bloempje: en al weegt jullie kleine minder dan 3 kilo, ook geen probleem toch?
@Mopje, snap dat het een aparte dag is! Gelukkig was alles bij de gyn. goed! Fijn dat je baarmoedermond nog helemaal dicht is! @ziekenhuis eten, nou ik vond het prima te eten hoor! Keuze genoeg!
Hallo allemaal, Hier vandaag een slechte dag. Gisteren teveel gedaan en teveel gegeten waardoor ook nog heel slecht geslapen.. resultaat... mama voelt zich ziek (ik denk dat ik zelfs een beetje verhoging heb). Wel lekker gegeten hoor gisteren... Argentijn maar too much... stom. De kleine man doet het allemaal prima, omdat hij niet ingedaald is gaat hij alle kanten op en dat geeft af en toe leuke taferelen... mijn buik gaat dan als een soort Alien life form heen en weer. Voelt niet altijd even gaaf maar wel geruststellend. Vandaag zoon opgehaald van school.. komt het zelfde mens van de 'jeetje, kan je nog dikker worden' opmerking naar me toe met de vraag wanneer ik moet werpen! Nou ja zeg.. DAT zeg je toch niet.. ik ben geen hond! Nou dat heb ik ook maar tegen haar gezegd. Bezopen werkelijk. En het regent weer...
@Cygnet, dat mens heeft ergens een paar steekjes los zitten denk ik. Ik maak met een vriendin wel eens grappen over moeten werpen, maar dat is iemand die ik persoonlijk goed ken, tegen anderen zou ik het nooit zeggen. @Mopje, fijn dat alles goed was bij de gyn, zeker vandaag. Deze kleine man blijft gewoon nog even lekker bij je zitten!
@Cygnet, ja hoor, wat een raar mens zeg! Zoiets zeg je toch niet! @Ach, goed! Hij doet het super!! Hij moet alleen nog goed leren drinken! Hij krijgt mijn voeding uit de fles en via een sonde. (Ik kolf om de 3 uur, die van 2.30 sla ik over.. Maar m'n productie gaat goed!! Ben al aan het invriezen! ) Met aanleggen ben ik gestopt, hebben afgelopen maandag een gesprek gehad met een kinderarts en die zei ook dat borstvoeding geven nog wel een tijdje kan duren omdat hij prematuur geboren is. Dus hebben we nu liever dat hij mijn voeding via een fles krijgt, steek dan daar nu liever de energie in dan het aanklooien met aanleggen! En als hij zo eerder naar huis kan, vinden wij het alleen maar beter! Heb wel een lactatiekundige gesproken en zij gaat me helpen als onze topper thuis is!