16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze bevallingslijst:

14 (2)
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!

16 (1)
    -Diortje, 25 jr, 1e kindje,FV, ziekenhuis en het is een jongen!

17 (2)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing!
    -SuusD, 24 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!

19 (6)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis (KS) en het is een jongen!
    -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ACH, 21 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen!

20 (3)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

21 (1)
    -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

22 (4)
    -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing!
    -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!
    -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, FV, thuis en het is een meisje!

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e & 2e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje!
    -MaMeMi, 43 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

25 (2)
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje!

29 (2)
    -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een jongen!

30 (2)
    -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen!
    -Yntje, 32 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

2 december (1)
    -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing!

30 zwangeren!
    10 jongens
    15 meisjes
    5 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Geboren:
    Maike79 - 23 augustus, Sem*,30 cm, 385 gram, 26+5 weken
    Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken
    Leinos - 10 oktober, Tobias, ? cm, 2405 gram, 33+4 weken
    Deurmat22 - 14 oktober, Lana, 47 cm, 2515 gram, 35+0 weken
    Lise87 - 24 Oktober, Sam, ? cm, 2750 gram, 37+0

Afspraken:
    oktober
    28: Cygnet2 (gyn), Diortje (Gyn controle)
    29: Stefjuh (VK)
    30: Mopje (VK bevalling bespreken en liggingsecho), Juis (liggings echo)
    31 : xBLOEMPJE (ziekenhuis controle), Juis (VK + bevalling bespreken),souries (VK)

november
    5: Cygnet (KS), xBLOEMPJE (VK), DIORTJE (INLEIDEN BEVALLING)

2. ACH

ACH Niet meer actief

Hmm vraag me ook af hoe het met @Leinos83 en Tobias gaat!

3. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Bedoel het ook niet zo van dat het leuk is. Alleen dat iedereen in deze groep vroeg gaat en als je in andere groepen meeste overtijd lopen. Zoals ik al zei hoop ik de 15 nov nog te halen omdat ze al klein is en ze waarschijnlijk gehaald moet worden. Maar dan ben ik wel net 37 weken

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Waarom wordt ze eerder gehaald? Je zult het vast vaker gezegd hebben, maar mijn geheugen...... :)

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vanmiddag weer bij de vk geweest.

Het geschatte gewicht is geen reden tot inleiden, ze laten me ook gewoon over tijd lopen als dat het geval zal zijn tegen die tijd. Ze heeft de gegevens nog even bekeken. De afmetingen van het hoofdje was cf. mijn termijn destijds. Het buikje en het botje van het been liepen beide voor, waarvan de buik het meest en boven de lijn. Het botje van het been liep bijna 3 weken voor.

Toen ik zwanger was van mijn dochter kreeg ik nooit een geschat gewicht te horen, dat gaven ze niet om onrust te voorkomen haha. Nu begrijp ik dat wel ;) ik kreeg wel bij haar te horen dat haar benen lang waren en haar buikje ruim 2 weken voor liep. Dus zij zal dan ook wel iets groter geschat zijn.

Nou ja, afwachten maar.. Ga maar van een redelijk groot kindje uit :p

Verder lag de baby weer goed, met het hoofd beneden :D we blijven de moxa-therapie nog wel even doen, sowieso tot volgende week. Dan krijg ik nog een liggingsecho, hopelijk ligt onze kleine dan nog steeds goed. Oh en hier nog niet ingedaald, dus als mijn vliezen breken moet ik hun bellen en gaan liggen:p

6. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Volgens het ziekenhuis groeit ze niet goed genoeg. Had eerst maandag een echo en toen de wweek erop woensdag waar niet echt uit bleek dat ze groeide of aankwam.. Nu kun je dat nooit met precisie zeggen en zo kort oP een. Gister bij de eecho was het vruchtwater weer te weinig maar navelstreng en placenta werken weer goed. As donderdag heb ik weer een echo en daar wordt ze weer gemeet. Mocht.ze niet gegroeid of iets.zijn wordt.ik naar het andere ziekenhuis doorgestuurd voor een mogelijke inleiding of toch onder medische indicatie gezet.. Dus is hier eecht afwachten wat.ze.zeggen in het ziekenhuis.

We gaan van het positieve uit maar we houden het negatieve wel even in het achterhoofd mocht.dat gebeuren komt het wel minder hard aan.

7. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben blij.dat.ze.ingedaald is want hier is echt te weinog ruimte om.te bewegen

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh wat een onzekerheid zeg.. Sterkte. Hopelijk redt ze het tot de 37 weken en groeit ze nog een beetje.

9. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Lise: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Sam! :)

Hier gaat het helaas nog steeds niet lekker. :( Heb vorige week een nachtje in het ziekenhuis gelegen en deze week ook 2 nachten. Maandag heb ik echt de schrik van m'n leven gehad. Ik lag aan het ctg toen ineens de hartslag van de baby ontzettend hard daalde. Ik zag hem al onder de 100 schieten en was net op zoek naar de alarm knop naast m'n bed. Toen schoot ie nog verder omlaag naar 50 en op een gegeven moment was ie helemaal niet meer te meten. Alle alarmbellen gingen af en binnen no time stond er een heel team van 5 man sterk in de kamer. Nog wat verwarring want op een gegeven moment hadden ze mijn hartslag te pakken en niet die van de baby. Ik moest op m'n zij gaan liggen en ze kwamen snel met een echo apparaat aangerend. Gelukkig was daar wel een kloppend hartje te zien. Achteraf las ik op de computer dat het 7 minuten duurde voordat ze zich weer hersteld had. Waarschijnlijk was het een reactie op de medicijnen die ik heb gekregen voor m'n bloeddruk. Ik ben daar afgelopen weekend mee gestart. De medicijnen zijn nu gehalveerd en ze wilden mij en de baby 24 uur in de gaten houden hoe we op deze dosis zouden reageren. Verder bleek uit de bloeduitslagen dat mijn nieren niet goed functioneren dus dat wilden ze ook nog extra controleren. Daarom moest ik nog een dagje blijven en heel veel drinken om te kijken of de bloeduitslagen daar beter van werden. Woensdag mocht ik gelukkig weer naar huis. Vandaag ben ik weer op controle geweest en met de medicijnen is m'n bloeddruk oke. Ze hebben nog een echo gemaakt en de baby ligt helaas nog steeds in een stuit. Aanstaande maandag moet ik weer heen en dan gaat de gynaecoloog aan de hand van een echo bepalen of ze een draaipoging gaan doen. Het ziet er niet zo gunstig uit want de baby ligt met haar billen al vrij diep in m'n bekken en er is ook niet heel veel vruchtwater. Aanstaande vrijdag word ik dan ingeleid of krijg ik een keizersnede. Ik ben dan precies 37 weken. Het kan ook nog zijn dat ze vrijdag nog een keer proberen te draaien als het niet lukt en dat ze daarna meteen de keizersnede doen als dit ook mislukt. Erg spannend allemaal dus... Ben bestwel verdrietig over hoe het allemaal loopt. Had het graag anders gehad maar het belangrijkste is dat ons meisje gezond ter wereld komt. Dat besef ik me na afgelopen maandag maar al te goed. Dit is dus ons laatste weekend met z'n tweetjes! Echt een heel apart gevoel...

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Jackie, dat was schrikken! Lijkt me doodeng als je de hartslag opeens ziet zakken. Dus jij hebt volgende week ook je kleintje in handen, hopelijk kunnen ze haar nog draaien, dat is voor beide beter. Veel sterkte komende week nog!

@vinisa: wat goed dat jouw baby gedraaid is! En een beetje groter komt er ook wel uit:p Scheelt wellicht dat het je tweede is.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Jackie: veel sterkte! Lijkt me eng om mee te maken.. En vermoeiend continu dat gedoe met je bloeddruk. Nogmaals veel sterkte!

@ mopje: ja, eruit komt hij/zij er wel, maar hoe ;) de vk gaf aan dat als het kindje zo doorgroeide het gewicht met 40 weken op 4.300 gram geschat wordt. En bij langer doorlopen dus wat hoger. Ze gaf verder aan dat het prima te doen kan zijn. Ik heb toen gezegd dat ik wel degene ben die het kindje eruit moet krijgen en niet zij :p:) ach ja, ik hoop echt dat het wat minder is tegen die tijd..

12. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ venisa: hopelijk daalt de kleine snel in zodat ie niet meer terug kan draaien in een stuit!

@ jacky: dat is schrikken zeg... Heftig om mee te maken. Gelukkig stond er meteen een heel team om je heen. Ben benieuwd naar maandag! Succes

13. ACH

ACH Niet meer actief

@JackieSt
    Jeetje wat schrikken! Bijzonder hoor, jullie laatste weekend samen! Geniet er nog even van.. voor je het weet is jullie meisje er!

14. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Jackie! Jeetje wat schrikken zeg!! Ben heel benieuwd hoe volgende week loopt!!

Stuit: m'n buurvrouw had n volledig ingedaald kindje wat netjes met hoofdje goed lag. Is de baby de dag voor de bevalling nog gedraaid en lag dus alsnog in stuit... Blijkbaar is vast liggen nog niet altijd vast :s

15. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Jackie, sterkte! Het is niet het scenario waar je op had gehoopt, maar volgend weekend heb je jullie meisje in je armen.

Hier gistermiddag behoorlijk weeën gehad om het kwartier. Was aan het winkelen met mijn moeder maar die vond het toch een goed idee om naar huis te gaan en de inhoud van de vluchttas toch echt eens compleet te maken (misschien had ze wel een punt). Na 1,5 uur trokken de weeën weer weg, het is dus bij wat voorwerk gebleven, jammer :(

16. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    jackie: zoo schrikken meis, beetje gelijkwaardig verhaal hier; gister mislukte poging uitwendige versie gekregen en moest ervoor en erna een halfuur aan de ctg. Ervoor was prima, maar daarna na 20min ging de hartslag ook onder de honderd en zag ook de 50 in beeld. Dus er kwam een assistente, maar die zei dat dat kwam doordat die banden op mijn buik verschoven. Maar toch blijft het een beetje eng... De rest van de ctg zag er gewoon goed uit en ze zullen me niet voor niks naar huis sturen toch. Volgende week vrijdag moeten we onze beslissing voorleggen bij de gyn of we gaan voor een stuitbevalling of een geplande keizersnede.

Dyson: je bent iig goed aan het oefenen met je voorweeen ;) het blijft spannend allemaal!

17. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Vinesa bedankt

Jackie zo dat is wel even schrikken.

Volgens mij heb ik weer een infectie maar heb alleen in de ochtend of avond even een witte vloed maar het jeukt en ruikt niet. Wel is het dan opeens heel veel. Het is ook niet korrelig ja als het op droogt.. Voor de rest is het.heel vochtig down under. Dus twijfel daarover. HA kan ik pas maandag weer bereiken.

18. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Bloempje
    Bij mij is vanaf week 36 ook de afscheiding toegenomen zelf ze dat het eruit liep
    Ook rare structuur jeukt en ruikt niet de vk zegt dat vanaf week 36 de vocht toeneemt omdat je lichaam natuurlijk gleimiddel nodig heeft om straks het kindje eruit te krijgen je hoeft je dus geen zorgen te maken erover :)

19. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh gelukkig. Ja het loopt er soms gewoon uit ja.

20. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Herken het ook! Dacht vd week dat m'n vliezen braken omdat ik vocht langs m'n benen voelde lopen en had nog wel een inlegkruisje aan. Bleek dus gewoon overmatige dunne afscheiding toen ik naar het toilet ging. Hoort er inderdaad bij

Deel Deze Pagina