16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Iedereen gefeliciteerd met de vaders/moeders/partner!

@Happy Ikke, ik had zelf een lichte voorkeur voor een jongen, maar dat is inmiddels al helemaal om geslagen.

Manlief vond 3 dagen geleden dat ik niet alles roze mocht kopen. Inmiddels is hij helemaal om en kan het niet roze genoeg zijn :D
    Hij is nu ook ineens echt aan iedereen aan het vertellen over de zwangerschap, het is voor hem nu ineens heel echt geworden nu hij weet dat het een meisje is. Beetje jammer dat hij ook de naam van kleine al aan iedereen heeft verteld, ik dacht dat we hadden afgesproken dat we die voor onszelf zouden houden omdat we ook het geslacht al aan iedereen hebben verteld.

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Oh, dat is wel jammer inderdaad... Wij vertellen wel wat het wordt maar de naam houden we voor onszelf. Alleen mijn zusje weet de naam voor een jongetje omdat die wel heel erg lijkt op de naam van één van mijn nichtjes. Ik wilde even met haar overleggen of ze dit geen probleem vond.

Maar nu zijn wij natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig naar de naam. :D

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb het nieuwe topic ook gevonden. :) Het lukt me alleen niet om op iedereen afzonderlijk te reageren. Vind het nog steeds een beetje lastig om m'n draai hier te vinden. Er wordt hier zoveel gekletst. ;)

4. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel moet zo auto bij garage afleveren en vrees dat het een duur grapje wordt :x

Gister een paar seconden hartje gehoord, even bloeddruk (iets te hoog) en gewicht (nog geen grammetje bij) en we konden weer vertrekken.
    8 juli pas weer echo en hopelijk krijgen we dan te zien/horen wat ons prulleke is, meisje of jongen? Lijkt nog zo ver weg......

5. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    *zucht* kom er net achter dat we alweer vergeten zijn de MVM kratten buiten te zetten!!!
    Nu hebben we er na vandaag 6 thuis staan.... Hoe blond kunnen we zijn!

Dyson! Jammer zeg dat hij de naam al verteld heeft... mn vriend is heel strikt erin :p Hij is hovenier en verteld iedereen dat t een planten naam gaat worden ;) dus ik zeg telkens jaaaa het word (bij een meisje) madeliefje ;) hahaha. Erg grappig dan die reacties te zien.

Maar Dyson nu ben ik idd ook al erg nieuwschierig naar de naam geworden :p

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Tenzij ik me tijdens de bevalling nog bedenk vernoemen we onze kleine meid naar mijn opa Karel en wordt haar naam Karlijn. Maar vond het zo mooi toen mijn man voorstelde om de kleine te vernoemen naar opa dat ik niet denk dat de kans groot is dat we er nog van af gaan wijken.

@Jackie, afzonderlijk reageren met deze groep kletskousen is ook onmogelijk hoor ;)
    @MaMeMi, succes met de auto, hoop voor je dat het meevalt.

7. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Dyson! Leuke naam Karlijn! en een mooi gebaar!

Ik hou zelf van engelse namen en mijn vriend van Echt (oer) hollandse.... Hij wil ook graag qua doopnamen de ouderwetse gebruiken terwijl ik liever leuke namen verkies.
    Gaat nog ergens een gevecht worden :p Hij wil ook in ieder geval 1 naam naar zn opa Henk vernomen maar hendrikus/hendrika gaat hem echt niet worden in mijn ogen hahaha.
    De meisjes naam zijn we al een aantal jaar aan uit (mijn favo naam en gelukkig vind hij hem ook erg leuk en is alles behalve nederlands ;) ) maar nu die jongens naam nog.

8. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Mooi! :) Bij ons heeft de naam Karijn (één letter verschil) op de lijst gestaan voor een meisje maar vriendlief heeft deze naam afgekeurd. Mijn opa heette ook Karel maar ik had de link eigenlijk nog helemaal niet gelegd. Eigenlijk bestwel mooi als ik er nu zo bij na denk... :)

9. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Dan maak je er toch als tweede naam Henske van? Lijkt op Renske en is ietsiepietsie moderner dan Hendrika :p

@Dyson Mijn vriend wil al niet openbaar maken wat het gaat worden dus de naam zeker niet. Dat laatste ben ik wel blij om. Als zijn zoon het weet, dan weet zo de hele wereld het. Dat vind ik echt iets wat liefst geheim moet blijven tot de geboorte. Maar wel erg mooi dat jullie je dochter naar je opa vernoemen. Hij is er blijkbaar erg trots op, dus helaas pindakaas en er gewoon van gaan genieten! Mooie naam!!

@Jarigen in familie: Gefeliciteerd allen!

Ik mag zo weer naar de vk. Ik zag het niet op de lijst staan maar volgens mij heeft het er wel op gestaan. Misschien misgegaan met kopieren. Maakt niet uit. We hopen maar dat we dit keer het hartje wel kunnen horen. Vorige keer lag ze te diep.

10. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Een vriendin van me heet Karina... Kom je ook niet mega veel tegen. Maar Karijn vind ik ook leuk. Al zou ik bij het zien twijfelen of het gaat om een jongetje of meisje. Net als bij Marijn. Erg leuke unisex naam.

11. ACH

ACH Niet meer actief

Mooie naam @Dyson!

Lastig hoor namen over de eerste jongens naam zijn we wel uit maar tweede naam nog niet..
    Meisjes naam is manlief heel stellig in maar eerst morgen eens afwachten misschien hoeven we er niet eens over na te denken..

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben nog geen idee voor een naam! haha! Gaan we bedenken na de 20 weken echo denk ik.

Nou, hier twee uur hard gewerkt en ik ben er alweer klaar mee :D De zon is ook zo lekker aan het schijnen en wil verder mijn huis aan kant te maken. Beneden is klaar en nu heeft boven eigenlijk een grote schoonmaak nodig. De avonden gaan zo snel dat ik er dan weer geen fut voor heb.

Heeft iedereen hier trouwens al haar ukkie gevoeld in haar buik? Ik nog niet volgens mij! Ik zou ook echt niet weten hoe het voelt, maar lig elke avond voor ik ga slapen nu heel ingespannen te voelen, haha!

@Maike succes bij de vk!

13. ACH

ACH Niet meer actief

Erg is dat he @souries..
    Ik ga zitten, wat doen, zitten, wat doen..

Zo eerst naar dierenarts en dan komt m'n mama gelukkig om mee te gaan naar de verloskundige.. Wil liever niet alleen en manlief ligt lekker te dromen.

Nemen jullie trouwens iemand mee tijdens controles?

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik plan het steeds s'avonds zodat vriendlief mee kan. M'n schoonmoeder heeft ook al aangegeven dat ze graag een keertje meegaat als ik wat verder ben en misschien willen m'n zusje en m'n moeder ook wel een keer mee.

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb het ook nog niet gevoeld volgens mij. Soms denk ik weleens zullen dit m'n darmen zijn of is dit de baby... Hoop dat ik het met een paar weken wel goed voel. Lijkt me zo speciaal!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Karijn...wat een leuke naam!

@Baby voelen.. het is echt niet raar om de baby nog niet gevoeld te hebben hoor... Ergens tussen 14-20 weken is normaal en bij een 1e zwangerschap is dat al snel meer richting de 20 weken. Pas vanaf 28 weken moet je de baby elke dag voelen.

Ik ben al sinds gisterenavond niet zo lekker.. bah, niets aan. En dat terwijl dit de twee dagen zijn dat ik lekker het huis helemaal voor mezelf heb.. heerlijk. Ach nou ja... morgen helpen op de sportdag van kind en daarna lunchen met een vriendinnetje. Plenty te doen.

Mijn handen jeuken om aan de babykamer te beginnen.... maar wil toch even wachten tot na de 20 weken echo.. tijd zat. Ik zie nu trouwens Kate Middleton op tv.. mooie buik.. lag al.. dat kan niet lang meer duren.. ze is ook uitgerekend deze maand. Arm kind, ze moet veel staan tijdens de viering van 60 jaar kroning van de Queen.

Naam.. wij hebben de naam ook al maar gebruiken 'm expres niet omdat we veel te bang zijn dat de kinderen de naam zullen verklappen. Iets moet een verrassing blijven hoor. Ik ben wel benieuwd waar mijn moeder mee aan zal komen.. zij gaat altijd raden (en zit er zelden ver vanaf!).. ik denk dat het gewoon komt omdat ze heel goed naar mij luistert... en volgens mij zeg je onbewust toch wel een keer de naam ;)

Straks gesprek met de juf van zoonlief... hij verveelt zich stierlijk.. en ik maak me zorgen over groep 2... ben benieuwd.

17. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb vannacht weer heel stil gelegen maar voel dan nog steeds niks. Ukkie (ik blijf voorlopig gewoon haar werknaam aanhouden) heeft zich denk ik even koest gehouden want hoefde ook niet naar de wc (en mevrouw ligt met haar voeten in m'n blaas en schopt er continu in). Maar ik heb nog alle tijd, geloof dat Cygnet het zei, voor je het weet zit er een voet in je ribben ;)

@ACH, ik ben 1 keer alleen geweest naar controle (door miscommunicatie) maar dat doe ik dus echt niet meer. Ik vond het vreselijk om daar alleen te zijn en heb mijn moeder vanaf nu standby als mijn man niet mee kan. Voelde me echt zo'n single-mom zonder familie toen ik daar in een volle wachtkamer in m'n eentje zat te wachten...

18. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @baby voelen: oh, ik maak me er ook geen zorgen over hoor, maar het lijkt me zo leuk :D

Hier weer uitgebreid geluncht ipv het half uurtje wat er voor staat. Baas doet zelf gezellig mee, en ik vind dat half uurtje extra uitbuiken wel lekker, dus je hoort mij niet klagen ;)

Inmiddels is het hier strakblauw! Morgen lekker 07.00 uur beginnen, dan kan ik er 's middags ook van genieten. Krijg spontaan zin om te gaan zwemmen!

19. ACH

ACH Niet meer actief

Zo even pesten. De nieuwe wij jonge ouders viel in de brievenbus dus heb even excuus om te gaan zitten in de tuin. Heerlijk zonnetje!
    Haha, zo maar de was afhalen en om 3 uur richting verloskundige.

Hoop dat je je snel beter voelt @Cygnet2

@voelen
    Wel steeds meer er van overtuigd dat ik ons kindje 1 X gevoeld heb maar daarna ook niet meer. Komt wel!

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach die heb ik gister ook uitgebreid zitten lezen op de bank ;)

Deel Deze Pagina